- Nazwa oddziału
-
1 R - technik reklamy
- Cykl kształcenia
-
5
- Języki obce
-
- Przedmioty punktowane
-
obowiązkowe
- język polski
- matematyka
dodatkowe
- język obcy nowożytny
- informatyka
- Przedmioty rozszerzone
-
- język angielski
- Zawody
-
Technik reklamy
- Opis
-
Zawód Technik Reklamy:
- Pożądane cechy kandydata do zawodu:
komunikatywność, kreatywność, odpowiedzialność i systematyczność , zdolność koncentracji i podzielność uwagi, spostrzegawczość, operatywność w działaniu, predyspozycje organizatorskie oraz pracy w zespole, wysoka kultura osobista, otwartość na innowacje organizacyjno-techniczne i technologiczne. - Wiodące przedmioty nauczania:
przedmioty ogólnokształcące i przedmioty zawodowe w tym: podstawy reklamy z elementami marketingu, komunikacja w reklamie, rysunek i liternictwo, planowanie kampanii reklamowej, realizacja projektów reklamowych, realizacja kampanii reklamowej, pracownia grafiki i multimediów. - Umiejętności absolwenta:
tworzenie i edytowanie grafiki cyfrowej, prowadzenie badań rynkowych i reklamowych, dobieranie środków i nośników reklamy w zależności od celu reklamy i branży towarowej, stosowanie różnorodnych technik reklamowych, tworzenie tekstów i sloganów reklamowych, tworzenie reklamy wizualnej, tworzenie scenariuszy reklamy radiowej i telewizyjnej, organizowanie sesji fotograficznych i filmowych na potrzeby reklamy, przygotowywanie kampanii reklamowych, konferencji prasowych, działalności public relations, organizowanie działalności wystawienniczej na targach i wystawach. - Możliwość kontynuacji edukacji:
absolwent przystępuje do egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie otrzymując tytuł technika reklamy. Możliwość kontynuowania nauki na studiach wyższych. - Możliwość podjęcia pracy:
agencje reklamowe /na stanowisku agenta reklamowego, account manager, copywriter, art designer/, agencje public relations, działy marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych, biura ogłoszeń i działy promocji środków masowego przekazu, studia graficzne, studia produkcyjne, agencje ds. kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej.
Jako technik reklamy będziesz przygotowany do: organizowania oraz prowadzenia sprzedaży produktów i usług reklamowych; planowania oraz prowadzenia kampanii reklamowej, sporządzania jej budżetu; projektowania i wykonywania środków reklamowych. Technik reklamy projektuje różne loga, tworzy teksty reklamowe, ulotki, plakaty, banery, slogany oraz scenariusze reklam. Prowadzi również negocjacje i rozmowy handlowe, obsługuje nowoczesne programy graficzne. Organizuje sesje fotograficzne oraz projektuje reklamy wizualne. Technik reklamy projektuje różne przekazy reklamowe dla mediów ATL i BTL, organizuje wystawy i eventy. Absolwent naszej szkoły może podejmować pracę w agencjach reklamowych jako agent reklamowy, pracownik działu kreatywnego, copywriter, projektant grafiki (art designer) czy też media planner. Może być również zatrudniony we wszystkich przedsiębiorstwach, które mają komórki marketingowe i komórki public relations .
- Pożądane cechy kandydata do zawodu: