- Nazwa oddziału
-
1 C - matematyczno - przyrodnicza - sekcja matematyczno - fizyczno - językowa
- Cykl kształcenia
-
4
- Języki obce
-
- Przedmioty punktowane
-
obowiązkowe
- język polski
- matematyka
dodatkowe
- fizyka
- język obcy nowożytny
- Przedmioty rozszerzone
-
- matematyka
- fizyka
- język angielski
- Opis
-
Dwie specjalności wybierane podczas procesu rekrutacji:
– rozszerzenia I specjalności: matematyka, geografia i jęz. ang.;
– rozszerzenia II specjalności: matematyka, fizyka i jęz. ang.- Oddział pod patronatem Wydziału Elektrycznego Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, Wydziału Ekonomicznego ZUT i przy współpracy z pracownikami naukowymi ZUT.
- Przedmioty, za które przyznawane będą punkty w postępowaniu rekrutacyjno-kwalifikacyjnym:
- język polski
- matematyka
- geografia/fizyka
- język angielski
- Program nauczania matematyki wzbogacony o udział w wykładach prowadzonych przez pracowników ZUT, US i Politechniki Morskiej w Szczecinie.
- Program nauczania języka angielskiego uzupełniony o projekt Język angielski z platformą edukacyjną TED oraz współpracę z Wydziałem Humanistycznym US (Filologia angielska).
- Uczniowie mogą rozwijać zainteresowania w:
- Kole matematycznym Matematyka Ma Moc
- Planowane wycieczki tematyczne, np. do Greiswaldu (udział w wykładzie w Instytucie Maxa Plancka oraz zwiedzanie elektrowni jądrowej).
- Zainteresowani uczniowie mają możliwość przygotowania się do: Olimpiady Matematycznej, Olimpiady Lingwistyki Matematycznej, Olimpiady Statystycznej, Olimpiady Geograficznej, Olimpiady Przedsiębiorczości, Olimpiady Wiedzy Ekonomicznej oraz różnych konkursów przedmiotowych (np. Międzyszkolne Zawody Matematyczne organizowane przez Wydział Matematyczno-Fizyczny US, międzynarodowy konkurs Kangur Matematyczny, ogólnopolski konkurs Alfik Matematyczny).
Uczniowie wszystkich klas pierwszych mogą uczestniczyć w:
- Szkolnym Kole Krajoznawczo-Turystycznym
- Polsko-Niemieckiej wymianie uczniów
- Kole języka angielskiego – ukierunkowanym na przygotowanie do certyfikatów.
* Wszystkie koła będą tworzone w zależności od zainteresowań uczniów i możliwości organizacyjno-finansowych szkoły; mogą mieć charakter międzyoddziałowy.