Technikum Zawodowe nr 1 - to szkoła z przyszłością dająca szanse kształcenia w zawodach:
Technik geodeta,
Technik architektury krajobrazu,
Technik robót wykończeniowych w budownictwie,
Technik budownictwa,
Technik renowacji elementów architektury,
Technik inżynierii sanitarnej.
Atrakcyjne kierunki kształcenia zawodowego odpowiadają zapotrzebowaniom rynku pracy w Polsce i krajach Unii Europejskiej. Wykwalifikowana kadra pedagogiczna i zaplecze techniczno-dydaktyczne gwarantują wysoką jakość kształcenia. Uczniowie doskonalą swoje umiejętności zawodowe w nowocześnie wyposażonych pracowniach ćwiczeń praktycznych, pracowniach przedmiotowych z tablicami interaktywnymi, multimedialnych, Pracowniach nauki języków obcych zawodowych, pracowniach językowych, pracowniach komputerowych i innych zgodnych z potrzebami kształcenia. Pracownie te doposażone zostały z funduszy unijnych. W Technikum Zawodowym Nr 1 nauka trwa 5 lat, w trakcie całego cyklu nauczania uczeń ma możliwość zdobycia kwalifikacji zawodowych, przygotowujących do egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie. Szkoła przeprowadza egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe dla wszystkich zawodów. Dzięki temu przygotowuje do dalszego studiowania na atrakcyjnych kierunkach i do umiejętnego poruszania się na rynku pracy. W Technikum Zawodowym Nr 1 młodzież może rozwijać zainteresowania i zdolności ponad przedmiotowe uczestnicząc w zajęciach pozalekcyjnych, kołach przedmiotowych, kołach naukowych wyższych uczelni, kołach zainteresowań i innych formach zajęć organizowanych na potrzeby ucznia. Wysoki poziom nauczania w Technikum Zawodowym Nr 1 daje szanse, ze znacznymi sukcesami, uczniom na udział w olimpiadach branżowych i nie tylko, np: uczniowie są wielokrotnymi laureatami i finalistami Olimpiady Wiedzy i Umiejętności Budowlanych, Olimpiady Wiedzy Geodezyjnej i Kartograficznej, Olimpiady Wiedzy Technicznej i innych. Ukoronowaniem wielu lat pracy i sukcesów naszej szkoły było nadanie Zespołowi Szkół Budowlanych "Certyfikatu Zachodniopomorska Szkoła Jakości”. Ogólnopolski ranking "Perspektyw" i "Rzeczpospolitej" wyróżniło Naszą Szkołę, przyznając Złotą Tarczę i tytuł Złotej Szkoły 2016. Dzięki współpracy z renomowanymi firmami z regionu Zespół Szkół Budowlanych wykształcił wiele pokoleń specjalistów cenionych na rynku lokalnym, krajowym i zagranicznym. Szkoła brała i bierze udział w licznych projektach finansowanych przez UE wspierających min naukę języków obcych, matematykę, przedsiębiorczość, informatykę, przedmioty zawodowe. Zespół Szkół Budowlanych im. Kazimierza Wielkiego Kierunki kształcenia Rekrutacja 2024
W zależności od zainteresowań ponad przedmiotowych uczniów, ich umiejętności w szkole działają koła, które dają możliwość realizacji indywidualnych uzdolnień i rozwoju pasji:
- Koła przedmiotowe,
- Zajęcia fakultatywne,
- Zajęcia turystyczno – krajoznawcze
- Galeria Kazika – koło plastyczne
- Wolontariat
- Koło Miłośników Biblioteki
- Koła sportowe: lekkoatletyka, piłka ręczna chłopców, piłka siatkowa chłopców i dziewcząt, piłka koszykowa dziewcząt i chłopców, piłka nożna dziewcząt i chłopców.
Uczniowie szkoły chętnie uczestniczą w akcjach na rzecz środowiska lokalnego i na potrzeby kraju.
Laureaci i finaliści:
- Turnieju Młodych Mistrzów Techniki,
- Turnieju Złota Kielnia,
- Olimpiady Wiedzy Technicznej,
- Olimpiady Wiedzy i Umiejętności Budowlanych,
- Olimpiady Wiedzy Ekologicznej,
- Olimpiady Teologii Katolickiej
- Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy Geodezyjnej i Kartograficznej
- Ogólnopolskiego Programu Wiedzy o BHP w Budownictwie
- Programu Przedsiębiorczości Społeczna dla Technika i Inżyniera PeSTI
- Międzyszkolnych Zawodów Sportowych (m. Szczecina, województwa i zawodach ogólnopolskich)
- Coroczne stypendia naukowe Prezesa Rady Ministrów, Ministra Edukacji Narodowej, Prezydenta Miasta Szczecin.
Dobre wyniki z egzaminu maturalnego i zawodowego przez uczniów szkoły świadczą o wysokiej jakości kształcenia w ZSB. Szkoła realizuje projekty EFS, POKL Uczniowie mają możliwość uczestniczenia w dodatkowych zajęciach dydaktyczno-wychowawczych finansowanych przez UE w ramach projektów. Szkoła współpracuje z uczelniami szczecińskimi, renomowanymi firmami branży budowlanej i innymi w jakich kształci.
Dni otwarte odbędą się w dniach:
- 20 marca 2024 r. w godz. 10:00 -14:00
- 17 maja 2024 r. w godz. 13:00 -17:00
Istnieje możliwość umówienia się na spotkanie wg indywidualnego harmonogramu- zapraszamy do kontaktu: szkola@zsb.szczecin.pl, tel.: 91 422 03 43.
Podczas
spotkania nasi Goście będą mieli okazję do zapoznania się z bogatą
ofertą edukacyjną Zespołu Szkół Budowlanych im. Kazimierza Wielkiego w
Szczecinie na rok szkolny 2024/2025.
Poznaj swoją nową szkołę!
Zainwestuj w siebie!
Buduj z nami swoją przyszłość!
Bardzo liczymy na Państwa obecność.Kształcenie zawodowe oraz przygotowanie
uczniów i absolwentów Zespołu Szkół Budowlanych do funkcjonowania na rynku
pracy wzmacniane jest przez współpracę szkoły z branżowym środowiskiem
lokalnym: przedsiębiorstwami, firmami producenckimi, klastrami branżowymi,
instytucjami wspierającymi branżę
budowlaną oraz uczelniami.
Gwarancją wysokiej jakości kształcenia
zawodowego w ZSB jest wsparcie, jakie
otrzymuje szkoła ze strony środowiska branżowego, które w ramach współpracy
oferuje naszym uczniom praktyki zawodowe, szkolenia i pokazy nowych
technologii.
W ramach
współpracy branżowej szkoły ze środowiskiem zawodowym prowadzone są działania,
które wpływają na poprawę jakości
kształcenia zawodowego:
· stworzenie w szkołach warunków zbliżonych do rzeczywistego środowiska pracy zawodowej przez wyposażenie lub doposażenie pracowni ćwiczeń praktycznych
·
przyjmowanie
uczniów na praktyki zawodowe i realizowanie programu praktyk zgodnie z
wymaganiami podstawy programowej,
·
organizacja
zajęć praktycznych, prowadzenie szkoleń dla uczniów przez szkoleniowców z firm
branżowych,
·
sponsorowanie
oraz obejmowanie szkoły patronatem i
tworzenie w klas patronackich
·
dostarczanie materiałów lub surowców do praktycznej nauki zawodu;
·
organizacja
staży dla nauczycieli, które dają możliwość
poznawania nowych technologii i
metod organizacji pracy ,
·
zatrudnianie
w szkole specjalistów – pracowników firm z doświadczeniem zawodowym,
·
konsultacje
firma-nauczyciel - pozyskiwanie materiałów szkoleniowych i dydaktycznych do
prowadzenia zajęć z przedmiotów zawodowych,
·
prowadzenie
zajęć dla uczniów ZSB w laboratoriach i
pomieszczeniach badawczo dydaktycznych uczelni współpracujących,
·
udział
uczniów ZSB wykładach i konferencjach organizowanych przez uczelnie,
·
organizowanie
wycieczek zawodoznawczych dla uczniów i
nauczycieli oraz udział w ich finansowaniu
·
organizowanie
i prowadzenie konkursów o tematyce zawodowej, sponsorowanie nagród dla uczestników
·
udział
partnerów w przygotowaniu do olimpiad
zawodowych,
·
udział
w promocji szkoły – wspólne
organizowanie dni otwartych szkoły, wspólne stoiska na targach szkolnych lub
targach budowalnych,
·
oferty
pracy dla uczniów i absolwentów szkoły,
·
popularyzowanie
zawodów niezbędnych dla lokalnego rynku pracy.
Współpraca z
klastrami branżowymi
Celem klastrów jest łączenie potencjału
gospodarczego, edukacyjnego i naukowego
na rzecz kształcenia zawodowego z uwzględnieniem potrzeb gospodarki i lokalnych
rynków pracy. Partnerzy uczestniczą w procesie kształtowania świadomości
zawodowej i kreowania szkolnictwa zawodowego oraz dają możliwość realizowania ścieżki kariery
zawodowej w oparciu o rozwój kluczowych kompetencji oczekiwanych przez
pracodawców.
Obecność i działanie ZSB w klastrze niesie
wiele korzyści dla uczniów i nauczycieli zawodu. Do najważniejszych z nich
należy zaliczyć:
·
podnoszenie
poziomu praktycznej nauki zawodu, w tym praktyk zawodowych
·
popularyzowanie
zawodów niezbędnych dla lokalnego rynku pracy (np. dni otwarte przedsiębiorstw, wycieczki
zawodoznawcze, praktyki, staże dla uczniów
i nauczycieli),
·
pomoc
w doskonaleniu nauczycieli przedmiotów zawodowych informowanie
o trendach społecznych, gospodarczych i technologicznych oraz dostosowywanie
·
oferty
kształcenia zawodowego do potrzeb stale zmieniającego się rynku pracy
·
tworzenie
i wyposażanie pracowni ćwiczeń
praktycznych
·
motywowanie
uczniów do rozwijania kompetencji zawodowych przez organizację konkursów,
szkoleń, turniejów.
Szkoła współpracuje z następującymi
klastrami, instytucjami i uczelniami:
·
Zachodniopomorski
Klaster Budowlany przy Północnej Izbie Gospodarczej
·
Zachodniopomorski
Klaster Morski
·
Federacja
Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT - Rada Regionu Zachodniopomorskiego
·
Polska
Izba Inżynierów Budownictwa
·
Okręgowa
Izba Architektów RP
·
Stowarzyszenie
Geodetów Polskich
·
ZUT
Wydział Budownictwa i Architektury
·
ZUT
Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa
·
US
Wydział Nauk o Ziem
·
Okręgowa
Inspekcja Pracy.
Współpraca z
zakładami pracy
Dzięki partnerstwu szkoły z zakładami
pracy kształcenie zawodowe uczniów staje się
bardziej atrakcyjne i efektywne. Celem
praktyk zawodowych realizowanych
u pracodawców jest opanowanie przez
uczniów ZSB umiejętności niezbędnych do
podjęcia pracy w danym zawodzie oraz zastosowanie zdobytej wiedzy i umiejętności zawodowych w
rzeczywistym środowisku pracy. Odbywanie praktyk u potencjalnych
pracodawców umożliwia uczniowi
zdobycie cennych umiejętności
tj. poznanie rozwiązań
technologicznych stosowanych w danej
branży, nauka obsługi nowoczesnych
maszyn i urządzeń.
Uczestnictwo w organizowanych przez
zakłady pracy szkoleniach i warsztatach wspomaga
uczniów w przygotowaniu się do egzaminów potwierdzających kwalifikacje
zawodowe. Współpraca szkoły z zakładami pracy ułatwia absolwentom zdobycie
atrakcyjnego zatrudnienia, a pracodawcom pozyskanie pracowników kompetentnych,
dobrze przygotowanych do wykonywania
zawodu. Do najważniejszych form współpracy ZSB z pracodawcami można
zaliczyć: praktyki zawodowe, wizyty studyjne, wycieczki zawodowe, olimpiady
,konkursy zawodowe , targi edukacyjne – festiwale zawodów, seminaria branżowe,
specjalistyczne kursy i szkolenia dla uczniów i nauczycieli.
Zespół Szkół Budowlanych w Szczecinie
współpracuje w obszarze danego zawodu
z szeregiem firm wykonawczych z zakresu branży budowlanej i pokrewnej:
Technik
budownictwa i technik robót wykończeniowych w budownictwie
-
Przedsiębiorstwo
Budowlane Ciroko Sp. z o.o.
-
Przedsiębiorstwo
Budowlane Calbud Sp. z o.o.
-
TOMASZEWICZ
DEVELOPMENT Sp. z o.o.
-
Zakład
Ogólnobudowlany FRAN-GUT
-
MOSTOSTAL
Warszawa S.A.
-
SIEMASZKO Sp. z o.o.
-
BETOTEST
POLSKA Spółka z o.o.
Technik
architektury krajobrazu
-
LandscapeDesign.pl Pracownia Architektury Krajobrazu
-
Garden
Design
-
Zakład
Usług Komunalnych – Wydział Zieleni Miejskiej
-
Urząd
Miasta Szczecin Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
-
Pracownia
Architektury Krajobrazu „Trzy Małe Drzewka”.
Technik geodeta
-
TerraGIS
-
„GEOSAT”
Stanisław Borys Dwornik
-
GEO-EXPERT
Piotr Sieczkiewicz
-
PROSPECT
S.C.
-
F.U.H.
„GEO-GRAFIK” Marcin Prell
Technik renowacji
elementów architektury
-
KBI
SŁOJKOWSCY S.C.
-
PLAFON
2
-
ZAKŁAD
KAMIENIARSKI LASTRICO
-
Pracownia
Sztukatorska ART-MAG
-
„ALABASTER”
Sztukatorstwo
-
KONSART
Sp. z o.o.
Technik inżynierii sanitarnej
-
Askaldowicz
Przedsiębiorstwo Instalacyjno – Budowlane
-
Zakład
Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
Selfa
Grzejnictwo Elektryczne S.A
- Calesco S.A.
- ZWiK Sp. z o.o,
- VEGATERM
- CIEPŁODAR
- Zachodniopomorskie Centrum Instalacji "Pajos"
- SOLAR INSTAL INSTALACJE FOTOWOLTAICZNE
- Ośrodek Szkoleniowo-Badawczy OSTOJA Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie
- AQUA TEAM
- HIT SYSTEM.
-
PLUM.
Współpraca z
firmami producenckimi
ZSB od wielu lat współpracuje z czołowymi
producentami branży budowlanej
i pokrewnej. W ramach partnerskiego
wsparcia firmy producenckie organizują dla nauczycieli i uczniów ZSB
profesjonalne szkolenia i warsztaty dotyczące nowych technologii i produktów. Dzięki temu uczniowie podnoszą swoje kompetencje zawodowe
i przygotowują się do funkcjonowania na rynku pracy.
Efektem współdziałania szkoły z firmami
producenckimi jest również doposażenie pracowni ćwiczeń praktycznych w
nowoczesne materiały i narzędzia.
Wieloletnia współpraca ZSB z producentami z branży budowlanej pozwala szkole na
podniesienie jakości praktycznego kształcenia zawodowego a firmom partnerskim
na promowanie marki swojego przedsiębiorstwa w środowisku lokalnym. Wśród firm
producenckich współpracujących z ZSB należy wymienić: Atlas, Rockwool,
Prandelli, Junkers, Xella, TECE, Brotje, Grundfos, KLUDI, LFP, Schell Polska,
KOSPEL.
ZSB, jako szkoła zawodowa, czerpie z tej współpracy
wiele korzyści. Partnerzy są także zainteresowani rozwojem współpracy, przez co
maja wpływ na kształtowanie absolwentów szkół zawodowych pod kątem potrzeb
zmieniającego się rynku pracy. W tym zakresie, pracodawcy maja możliwość
wyrażania swoich potrzeb i wymagań kwalifikacyjnych oraz włączenia się w proces
opracowywania, recenzowania i konsultowania podstaw programowych kształcenia w
zawodach.
Efekty
działań w ramach współpracy szkoły ze środowiskiem zawodowym:
·
dostosowanie programów
kształcenia w zawodach do potrzeb rynku pracy,
·
wspólne przygotowywanie programów nauczania,
·
podniesienie kwalifikacji zawodowych, uzyskiwanie dodatkowych
kwalifikacji i uprawnień przez uczniów ZSB ,
·
podniesienie kwalifikacji nauczycieli przedmiotów zawodowych
teoretycznych i praktycznych,
·
zwiększenie dostępu uczniów i nauczycieli do nowoczesnych technik
i technologii poprzez współpracę z pracodawcami i z uczelniami,
·
rozwijanie
systemów uczenia się poprzez praktyczną naukę zawodu realizowaną w ścisłej współpracy z pracodawcami,
·
rozwijanie kompetencji personalnych i społecznych niezbędnych do
zdobywania i podnoszenia kwalifikacji zawodowych
·
kształtowanie u uczniów postawy przedsiębiorczości sprzyjającej
aktywnemu uczestnictwu w życiu gospodarczym,
·
promowanie umiejętności zawodowych uczniów oraz analizowanie ofert
pracy dla absolwentów,
·
podnoszenie rangi szkolnictwa zawodowego i poprawienie wizerunku
ZSB w środowisku zawodowym lokalnym i w regionie,
·
ułatwienie wejście ucznia na rynek pracy
i uczestniczenie w nim w trakcie procesu kształcenia zawodowego,
·
prognozowanie zapotrzebowania na umiejętności i kwalifikacje
zawodowe w danym obszarze i dostosowanie oferty kształcenia szkoły do potrzeb
rynku pracy.
·
rozwój i wzrost znaczenia doradztwa zawodowego z uwzględnieniem
indywidualnych preferencji w perspektywie potrzeb rynku pracy