Przedszkole jest placówką publiczną prowadzoną przez Miasto Poznań nadzorowaną przez Kuratorium Oświaty w Poznaniu.
Przedszkole nr 190 wchodzi w skład Zespołu Szkolno - Przedszkolnego nr
8.
Do Przedszkola nr 190 uczęszcza 200 dzieci w wieku 3 do 6 lat.
Przedszkole jest placówką 8 – oddziałową.
Przedszkole
jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 6.00 do 17.00.
Dzieci
należy przyprowadzać do godziny 8.15 ponieważ o tej godzinie rozpoczynają się
codzienne grupowe zajęcia ruchowe.
Kuchnia
wydaje trzy posiłki dziennie dla dzieci przedszkolnych oraz obiady dla uczniów
Szkoły Podstawowej nr 34.
Za
żywienie dzieci odpowiada Firma ”Pyszoty”, która zapewnia odpowiednie diety.
Przedszkole
posiada dwa place zabaw z nową zabudową i boiskiem ze sztucznej trawy oraz
bardzo bogate zaplecze sportowe.
Przedszkole
jest placówką nieferyjną.
Przedszkole
pełni dyżur zamiennie z Przedszkolem nr 189.
Rekrutacja
do przedszkola odbywa się w marcu.
Jako jedyne z Poznania przedszkole nosi miano przedszkola
Shape up. Działania podjęte w kierunku przeciwdziałania otyłości u dzieci i
rozwijania sprawności ruchowej, od 2008 roku są kontynuowane w formie udziału w
projektach, programach żywieniowych i sportowych („5 porcji warzyw i owoców
dziennie” „Koszykówka dla dziewcząt” „Zdrowy
przedszkolak” - program wewnętrzny, „Żyj zdrowo i sportowo” „Mamo, tato wolę
wodę” „Akademia Aquafresh” „Czyste powietrze wokół nas” „Mamo, tato, co wy na
to?” „Sprintem do maratonu” „Zdrowo i sportowo”).
Wychowankowie przedszkola biorą udział w wielu konkursach i
projektach lokalnych i ogólnopolskich.
Od 2016 roku nauczycielki podjęły działania w projekcie:
„Miś w świecie wielkiej literatury”. Projekt ten był kontynuowany i dodatkowo
placówka realizowała wewnętrzny program czytelniczy „Lubimy czytać” mający na
celu propagowanie czytelnictwa i zachęcanie rodziców do czytania w domu i na
terenie przedszkola. Rodzice odwiedzając przedszkole i czytając dzieciom w grupach
zacieśniają więzi z dziećmi i wskazują pozytywne wzorce w zakresie czytelnictwa.
Główne założenia programu czytelniczego są realizowane do dnia dzisiejszego.
Dużym osiągnięciem nauczycieli placówki jest kultywowanie
tradycji rodzinnych i piękne przedstawienia z udziałem dzieci.
Nasze przedszkolaki mają możliwość korzystania z tablicy multimedialnej w czasie
zajęć.
Od 2013 roku placówka posiada zapis fotograficzny wszystkich
podejmowanych na jej terenie działań.
Wokół przedszkola dzięki współpracy z różnymi instytucjami
powstał zielony zakątek.
Każdego miesiąca podejmowanych jest kilkadziesiąt
dodatkowych działań poza codzienną systematyczną pracą z dziećmi. Strona
internetowa placówki prowadzona jest w formie kroniki, gdzie znajdą rodzice
zapis wszystkich podejmowanych działań.
Duży nacisk kładą nauczycielki na rozwój sprawności
manualnej, co widoczne jest w pięknych, dopracowanych, a co najważniejsze
samodzielnych pracach dzieci.
Bardzo rzetelnie wprowadzane są treści z zakresu „Doradztwa
zawodowego” w formie spotkań, wycieczek, pogadanek, rozmów z osobami
wykonującymi poszczególne zawody.
język angielski, logopedia, gimnastyka korekcyjna, rytmika,
zajęcia z psychologiem i pedagogiem, religia.
Przedszkole ma swoją historię. Powstało z połączenia 3
placówek przedszkolnych i najważniejszym osiągnięciem jest integracja personelu
tych placówek i systematyczna praca z dziećmi. Placówka mieści się na granicy
dwóch piątkowskich osiedli – Osiedla Bolesława Śmiałego i Osiedla Stefana
Batorego. Położenie rezerwatu Żurawiniec pozwala dzieciom na codzienny kontakt
z naturą.
Przedszkole zatrudnia 18 nauczycielek z wysokimi
kwalifikacjami, wymaganymi przepisami prawa oświatowego. Nauczycielki posiadają
dodatkowe kwalifikacje między innymi: język polski, język angielski, język
niemiecki, oligofrenopedagogika, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka,
zarządzanie oświatą, gimnastyka korekcyjna, dwóch trenerów KLANZY, nauczanie
początkowe.
Dzięki różnorodnym kwalifikacjom nauczycielki wymieniają się
wiedzą i doświadczeniem, co pozytywnie wpływa na rozszerzenie oferty
edukacyjnej. Wspomaga nauczycielki w tym bardzo bogate zaplecze strojów do
występów, zakupionych we współpracy z rodzicami. Jasne i przestronne sale
wyposażone są w meble, zabawki, pomoce dydaktyczne.
Priorytetem jest bezpieczeństwo przedszkolaków i bardzo
systematyczna praca wychowawczo-dydaktyczna. Nauczycielki nie stosują jednej,
wybranej metody pracy. Wykorzystują z każdej metody, to co najciekawsze,
pasujące do realizowanych przez siebie zajęć. W celu indywidualnego rozwoju dziecka są stosowane różnorodne
metody w pracy dydaktyczno – wychowawczej między innymi: Orffa, Labana, W.
Sherborne „Dobrego Startu” M. Bogdanowicz „Dziecięcą matematykę” wg. koncepcji
prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej, Pedagogikę zabawy /Klanza/, Aktywne słuchanie
muzyki Battii Strauss, „Edukacja przez ruch” Doroty Dziamskiej. Na terenie placówki realizowana jest innowacja
pedagogiczna.
Języki obce
Ogródek przedszkolny
Religia
Rytmika
Zajęcia sportowe