Budynek wolnostojący, ogrodzony dużym ogrodem. Do żłobka uczęszcza 95 dzieci
Dzieci uczęszczają do 3 grup wiekowych: Bławatki, Maki oraz Szafirki i Stokrotki. Grupy te dzielą się na podgrupy : Bławatki na 2 grupy po 20 osób, Maki i Szafirki po 20 osób a Stokrotki na 1 grupę po 8 dzieci, 2 grupę po 7 dzieci.
Żłobek „Ptyś” to idealne miejsce dla każdego dziecka, które chce poznawać świat i zdobywać nowe umiejętności. Jest to miejsce, gdzie w miłej atmosferze i wśród rówieśników dzieci mogą pokonywać swoje małe przeszkody. Przede wszystkim jest to miejsce, w którym spędzą miło czas. Pragniemy, aby pociechy czerpały radość z przebywania w żłobku. Uczyły się pracy w grupie, zdobywały nowe umiejętności. Znalazły w sobie coraz to nowe talenty i pasję. Uczyły się samodzielności, budując wiarę we własne siły.
Naszym celem jest stworzenie dzieciom miejsca, do którego będą chciały codziennie wracać.
Nasze drzwi są dla Państwa otwarte od poniedziałku do piątku w godzinach 6.00- 17.00
Poprzez współpracę z rodzicami budujemy prawidłowy proces
rozwoju dziecka. Żłobek jest przestrzenią, w której dzieci mogą kontynuować
rozwój umiejętności i nawyków kształtowanych w środowisku rodzinnym.
Kształtujemy nawyki higieniczne i kulturalne u dzieci. Uczymy samodzielnego ubierania i rozbierania się, samodzielnego picia z kubeczka i jedzenia. Kształtujemy u dzieci nawyk mycia, sygnalizowania potrzeb fizjologicznych przez dzieci oraz właściwego korzystania z nocnika. Aktywnie rozwijamy mowę i myślenie u dzieci. Uczymy reagowania na imię, proste polecenia poparte gestem. Uczymy dzieci stosowania magicznych słów grzecznościowych: proszę, dziękuję, przepraszam. Uczymy zachowania się przy stole, prostych nawyków porządkowych (wspólne sprzątanie po skończonej zabawie). Rozwijamy umiejętności radzenia sobie w grupie, uczymy współpracy w zabawie z rówieśnikami.
Duży nacisk kładziemy na adaptację. Dzieci przygodę ze żłobkiem rozpoczynają już w domu, m. in. słuchając opowiadań rodziców. To bardzo ważny element przystosowawczy dla dziecka i opiekunek. W zależności od wieku dziecka, stopnia przywiązania do rodzica i reakcje na nowe otoczenie ustalamy kilka spotkań. Pierwsze pobyty dziecka w żłobku wraz z rodzicem odbywa się w okresie letnim, na ogrodzie wraz z ciociami. Każde następne spotkanie odbywa się w grupie, w której dziecko ma uczęszczać. Pierwszy dzień adaptacji to obserwacja. Pozwalamy dziecku zapoznać się z nowym otoczeniem, zabawkami oraz salą. W następnych dniach, zachęcamy dziecko do wspólnej zabawy. Staramy się znaleźć coś, co w sposób szczególny spodoba się dziecku. Stopniowo odwracamy uwagę od rodzica, a po pewnym czasie pozwalamy rodzicowi na stopniowe opuszczenie sali.
Zajęcia dostosowane do poziomu rozwojowego dzieci są realizowane wg.planu zajęć udostępnionego dla rodziców. Zajęcia realizowane w naszym żłobku wspierają rozwój poznawczo-emocjonalny i artystyczny dzieci, służą odkrywaniu talentów, ale także sprzyjają integracji środowiska żłobkowego z rodzinami (plan zajęć), oparte są: na możliwości wielozmysłowego doświadczania świata (edukacja polisensoryczna).
Zajęcia muzyczno- ruchowe: Razem z dziećmi słuchamy muzyki, tańczymy i śpiewamy. Gramy na instrumentach, prowadzimy gimnastykę czy bawimy się chustą Klanza. Zajęcia te kształcą zdolności słuchowe dziecka, rozwijają wrażliwość muzyczną i estetyczną. Dają dzieciom wiele radości i uśmiechu.
Zajęcia Plastyczne: Podczas zajęć wykorzystujemy różne techniki jak rysowanie kredkami, malowanie farbami- palcami, wydzieranki, stempelki, prace z makaronem itd. Zajęcia te rozwijają u dzieci kreatywność, wyobraźnię, zdolności manualne, uczą cierpliwości i koncentracji uwagi. Prace plastyczne, twórcze i manualne zabawy najbardziej wzbogacają osobowość dziecka. Rozwój wyobraźni, zdolności manualnych, możliwość wyładowania emocji, a to wszystko dzięki sztuce. Warto pamiętać, że plastyka to nie tylko kartka papieru w formacie A4 i kredki, ale to tysiące możliwości tworzenia ze wszystkiego co znajdziemy wokół.
Czytanie bajek: Czytanie bajek, wierszyków, rymowanek ma na celu wspieranie rozwoju emocjonalnego, poznawczego jak i rozwijanie wyobraźni.
Zabawy sensoryczne: Zabawy sensoryczne pomagają dziecku ukształtować prawidłową integrację sensoryczną. To od niej zależy przetwarzanie w mózgu różnych bodźców, co jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania w codziennym życiu. Dlatego warto organizować maluchom zabawy sensoryczne, które pomagają im prawidłowo się rozwijać, a także uchwycić nieprawidłowości. Zabawy w kisielu, z makaronem, fasolką czy ryżem pozwolą dzieciom na lepszą stymulację.
Zajęcia Muzyczne: Wszystkie dzieci rodzą się z wrodzonym potencjałem muzycznym. Nasze zajęcia dla dzieci w żłobku, to okazja do delikatnego i bezpiecznego wprowadzenia dzieci w świat dźwięków. To również miejsce, gdzie budujemy u dzieci wrażliwość muzyczną oraz odwagę do wyrażania poprzez muzykę poczucia rytmu, wrażliwości estetycznej oraz swoich emocji. Gra na instrumentach, powtarzanie dźwięków, taniec do muzyki klasycznej, to niektóre elementy naszych zajęć muzycznych.
Kadrę żłobka Ptyś tworzą wykształceni, troskliwe, ale
także doświadczeni opiekunowie dziecięcy
oraz położne /pielęgniarki, dla których istotne jest, by dzieci w ciepłej i
przyjaznej atmosferze mogły rozbudzać swoją ciekawość i rozwijać swój potencjał.
Podejmowane działania przez kadrę są nastawione na całościowy rozwój
emocjonalny i umysłowy dzieci. Opiekunowie są to osoby pełne energii, pasji i
zaangażowania. Ciocie skoncentrowane na nawiązywaniu relacji z dzieckiem i
adekwatnym jego wsparciu. Opiekunki cechują się dużym poczuciem odpowiedzialności, dla których
największą nagrodą i motywacją jest uśmiech dziecka.
Diety eliminacyjne
Kuchnia mleczna
Ogródek
Parking
Podjazd dla niepełnosprawnych
Podjazd dla wózków
Rytmika
Wózkarnia