W 2021 roku:
- przedszkole zorganizowało, w formie on-line, Wiosenny Przegląd Taneczny Z Promyczkami oraz ogólnopolski konkurs plastyczny;
- przedszkolaki wzięły udział w obchodach Ogólnopolskiego Dnia Przedszkola - "Mały Przedszkolak w krainie wielkich emocji" oraz przeglądzie twórczości dzieci "Pomysły na niepogodę i inne niesprzyjające okoliczności". Wydarzenia zostały zorganizowane przez Poznański Oddział Światowej Organizacji Wychowania Przedszkolnego;
- nie zabrakło nas na Veoliadzie, czyli Olimpiadzie Przedszkolaków on-line;
- dzieci brały udział w akcji Sprintem do maratonu promowanej przez wydawnictwo Bliżej Przedszkola;
- wysyłaliśmy piękne prace plastyczne na międzyprzedszkole i ogólnopolskie konkursy: "Czytanie (mam) w naturze" - dzieci zajęły I i II miejsce, "Moja przygoda z książką" - twórcy otrzymali wyróżnienia, "Jesienne drzewo", "Nasz Św. Mikołaj", Świąteczna moc życzeń".
W 2020 roku:
- przedszkole zorganizowało międzyprzedszkolny konkurs na odzież ekologiczną, przegląd taneczny, ogólnopolski konkurs plastyczny;
- przedszkolaki wzięły udział w obchodach Ogólnopolskiego Dnia Przedszkola - Przedszkolaki dla klimatu oraz przeglądzie twórczości dzieci "Pomniki, rzeźby, instalacje artystyczne Poznania w oczach dzieci" zorganizowanych przez Poznański Oddział Światowej Organizacji Wychowania Przedszkolnego;
- Tropiciele zajęli III miejsce w Veoliadzie, czyli Olimpiadzie Przedszkolaków on-line;
- Frania zdobyła III miejsce, a Marianna - wyróżnienie w ogólnopolskim konkursie plastycznym "Moja wymarzona choinka";
- dzieci brały również udział w akcji Sprintem do maratonu promowanej przez wydawnictwo Bliżej Przedszkola;
W 2019 roku:
- Mikołaj zdobył II miejsce w ogólnopolskim konkursie plastycznym pt.: Wiosna budzi owady do życia - pszczoły, motyle, biedronki.
- "Promyczek" zorganizował II wiosenny przegląd taneczny;
W 2018 roku:
- Tymek otrzymał wyróżnienie, a Hania i Kamil podziękowanie za udział w konkursie pt.: "W świecie figur geometrycznych";
- Tymek zajął I miejsce, a Oliwia i Adrian otrzymali dyplom za udział w Międzyprzedszkolnym konkursie recytatorskim "Przyroda wierszem opisana";
Dyrektor:
Lidia Lasota - nauczyciel dyplomowany;
Nauczyciele:
Ewelina Adamiak - nauczyciel kontraktowy;
Karolina Hampel - nauczyciel mianowany;
Zuzanna Niezborała - nauczyciel kontraktowy;
Karolina Seredyńska - nauczyciel mianowany;
Małgorzata Steike - nauczyciel dyplomowany;
Edyta Wlazik - nauczyciel kontraktowy;
Małgorzata Zyk Krawiecka - nauczyciel mianowany;
Psycholog:
Luiza Maciejewska - nauczyciel kontraktowy;
Logopeda:
Karolina Hampel - nauczyciel mianowany
Każdy zakątek przedszkola łączy przeszłość z teraźniejszością. Przeszłość wzięła swój początek 1965r., kiedy to nowo powołana Rada Pedagogiczna Przedszkola nr 3 w następujący sposób wyjaśniała wybór nazwy dla placówki:
„Nazwa Promyczek jest zdrobnieniem wyrazu promień, który jest nosicielem światła i ciepła. W przenośniach literackich bywa on używany na oznaczenie czegoś szlachetnego i wzniosłego. „Promyczek” ma być dla dzieci ciepłym, miłym domem, pozostawiającym im przyjemne przeżycia, "Promyczek” będzie promieniował radością życia, uśmiechem...”. Nazwa została przyjęta przez Kuratorium Okręgu Szkolnego Poznańskiego, a 21 lutego1966 r. otworzono Przedszkole nr 3 w Poznaniu, któremu uroczyście nadało mu nazwę „Promyczek”.
Na przestrzeni minionych lat dyrektorki przedszkola oraz nauczycielki dbały o dobro dziecka, oraz zapewnienie przedszkolakom pogodnego i szczęśliwego dzieciństwa, dokładały starań o to, aby wszechstronny rozwój podopiecznych przebiegał w atmosferze akceptacji i zrozumienia.
Obecnie misją naszego przedszkola jest podtrzymywanie dobrych tradycji, oraz stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju na miarę indywidualnych potrzeb i możliwości każdego dziecka. Kontynuujemy pracę naszych poprzedniczek i staramy się, by „Promyczek” był dla dzieci drugim domem pozostawiającym miłe wspomnienia.
Mamy też nowe wyzwania, w realizacji których pomagają nam odpowiednio
dobrane programy i koncepcje pedagogiczne. Pracujemy w oparciu o koncepcję freblowską, która sprzyja tworzeniu, eksperymentowaniu, konstruowaniu a także porządkowaniu,
wykorzystujemy elementy koncepcji daltońskiej wdrażającej do samodzielności, współpracy i
odpowiedzialności oraz edukacji przez ruch opartej o koncepcję holistycznego rozwoju
człowieka. Nauczycielki dbają, by dzieci rozwijały kompetencje: osobiste, społeczne, językowe, komunikacyjne, matematyczne, przyrodnicze, techniczne, cyfrowe, a także w zakresie uczenia się, przedsiębiorczości oraz świadomości i ekspresji kulturalnej.
Promyczek cieszy się dobrą opinią w
środowisku lokalnym. O czym najlepiej świadczy to, że rodzice nawet po kilku
latach przyprowadzają do nas kolejne pociechy.
Ogródek przedszkolny
Osobny budynek