"Wesoła 14" zaprasza, z nami będzie weselej! Miejskie Przedszkole Nr 14 jest obiektem wolnostojącym. Budynek jest parterowy, z dwoma wejściami głównymi dla dzieci i rodziców. Atutem przedszkola jest jego usytuowanie w spokojnej części miasta, na osiedlu z dala od ruchliwych ulic i hałasu, w pobliżu parku piastowskiego. Posiadamy ogród przedszkolny, mieszczący się na tyłach budynku, co zapewnia dzieciom bezpieczeństwo, komfort zabawy i przebywania na świeżym powietrzu. Na placu znajduje się dużo drzew, krzewów i trawników stwarzających przyjazną atmosferę i zacienienie w upalne dni. Każda grupa wiekowa ma wydzielony swój teren. Zaopatrzony jest on w piaskownice i różnego rodzaju sprzęty terenowe, uatrakcyjniające pobyt dzieci na dworze. Miejskie Przedszkole Nr 14 jest przedszkolem 6 - oddziałowym, w tym oddział integracyjny. Grupy przedszkolne są jednolite i mieszane wiekowo:
- 3 latki Pszczółki,
- 4 latki Żabki,
- 4 latki Zajączki,
- 4, 5, 6 latki grupa integracyjna Motylki,
- 6 latki Jeżyki
- 5 latki Biedronki
Sale zabaw wyposażone są w łazienki, tylko dwie grupy mają wspólne łazienki. Sala gr. Misiów dodatkowo ma sypialnię dla dzieci.
Sale zabaw są przestrzenne i ciekawie wyposażone, stwarzają warunki do bezpiecznej zabawy. W budynku znajduje się ponadto sala do zajęć ruchowych zaopatrzona w sprzęt do ćwiczeń, instrumenty do zajęć rytmicznych, pianino, tablica multimedialna, telewizor, laptop. W każdej sali znajdują się nowoczesne i atrakcyjne pomoce dydaktyczne do nauki kodowania i programowania oraz materiały rozwojowe M. Montessori.
Po obu stronach obiektu usytuowane są szatnie dla dzieci, podzielone na grupy wiekowe.
Przedszkole posiada Wojewódzki Certyfikat Szkoły Promującej Zdrowie. Prowadzimy szeroką działalność związaną z krzewieniem zdrowego trybu życia i kształtowaniem prawidłowych nawyków żywieniowych. Nauczyciele wdrażają zasady związane z bezpieczeństwem dzieci i dbałością o środowisko. Przedszkole przy wsparciu Urzędu Miasta prowadzi w listopadzie Przegląd wierszy i piosenek patriotycznych - Kocham Polskę. Dzieci z zielonogórskich przedszkoli prezentują swoje umiejętności wokalne i recytatorskie. W przedszkolu realizujemy główne zadania pedagogiki Marii Montessori: UCZENIE PRZEZ DZIAŁANIE. Dzieci zdobywają wiedzę i praktyczne umiejętności poprzez własną aktywność, w przemyślanym środowisku pedagogicznym, przy współpracy z nauczycielami. SAMODZIELNOŚĆ. Dzieci swobodnie wybierają rodzaj, miejsce, czas i formę pracy (indywidualną lub z partnerem) przy zachowaniu reguł społecznych. Rozwijają indywidualne uzdolnienia i się uczą realnej oceny swoich umiejętności. KONCENTRACJA. Dzieci ćwiczą dokładność i wytrwałość przy wykonywaniu konkretnych zadań. LEKCJE CISZY. Uczą się współpracować w cichych zajęciach indywidualnych i grupowych. PORZĄDEK. Zdobywają umiejętność przestrzegania zasad porządku w otoczeniu i swoim działaniu. SPOŁECZNE REGUŁY. Dzieci zróżnicowane wiekowo (trzy roczniki) są łączone w grupy, sprzyja to wymianie wzajemnych zdolności i umiejętności. Dzieci się uczą przestrzegać reguł: nie rań, nie niszcz, nie przeszkadzaj. OBSERWACJA. Jest kluczem dorosłych do poznania świata dziecka. Nauczyciel z szacunkiem i uwagą obserwuje postępy i trudności dziecka, jest jego przewodnikiem. INDYWIDUALNY TOK ROZWOJU KAŻDEGO DZIECKA. Dziecko jest serdecznie przyjęte, znajduje uwagę i indywidualną opiekę nauczyciela. Pracuje według własnego tempa i możliwości, podejmując zadania, do których jest już gotowe. Dzieci pracują ze specjalnymi pomocami dydaktycznymi, tzw. materiałem rozwojowym. Jest on zbudowany tak, by wychowankowie mogli sami nad swoim postępowaniem sprawować kontrolę i korygować ewentualne błędy. Materiały biorą pod uwagę regułę stopniowalności trudności i są odpowiednie dla prezentowanego przez dziecko poziomu.Materiały dydaktyczne Marii Montessori są estetycznie wykonane, funkcjonalne, dokładnie wykonane i odporne na zniszczenia. Ułatwiają samodzielną realizację podjętych zadań, podkreślają wagę zasady, że jedyną drogą rozwoju dziecka jest jego samodzielnie wykonana praca. Inną innowacją realizowaną w grupie najstarszej jest "Zaczarowany świat kuchni", której celem jest zwiększenie świadomości u dzieci na temat zdrowego odżywiania się i prawidłowych nawyków żywieniowych. "Wesołe kodowanie" - celem głównym innowacji jest kształtowanie uniwersalnych kompetencji, które zdobywa się dzięki kodowaniu - rozwijanie umiejętności logicznego, algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do sytuacji problemowych oraz pracy zespołowej, które to umiejętności są tak potrzebne w dalszych etapach nauki i pracy.
MISJA
Głównym celem pracy Miejskiego Przedszkola nr 14 w Zielonej Górze jest stworzenie bezpiecznej i dobrze zorganizowanej przestrzeni do wychowania i kształcenia „Małych Europejczyków” o twórczych postawach wobec otoczenia i wobec siebie.
WIZJA
Miejskie Przedszkole nr 14 w Zielonej Górze, to nowoczesna placówka o wysokich standardach, wyposażająca swoich wychowanków w bagaż doświadczeń, umożliwiający skuteczne radzenie sobie z wyzwaniami w kolejnych etapach dorastania, w której najważniejszą wartością jest mądre towarzyszenie każdemu dziecku podczas jego edukacyjnej wędrówki.
Priorytety
działalności kierowanej jednostki
1. Wprowadzenie nowych działań w sferze rozwoju poznawczego dziecka wzmacniających jego naturalną ciekawość i odwagę do zadawania pytań, odkrywania, próbowania i eksperymentowania oraz wykorzystujących w większym stopniu najnowsze rozwiązania technologii multimedialnej.
2. Poszerzenie zakresu działań w sferze rozwoju społecznego dziecka, które z jednej strony będą budowały jego identyfikację kulturową, z drugiej zaś umożliwią kształtowanie postawy otwartości wobec inności, tolerancji i poszanowania godności drugiego człowieka.
3. Wzmocnienie współpracy środowiska przedszkolnego i rodzinnego w zakresie sfery rozwoju emocjonalnego dziecka, skupionej na kształtowaniu kompetencji rozpoznawania, rozumienia i radzenia sobie z własnymi emocjami w sposób społecznie akceptowalny.
Poza tym wychowankowie naszego przedszkola uczestniczą w wielu konkursach, przeglądach, do ich osiągnięć zaliczamy wyróżnienia i nagrody zdobyte w tych imprezach. Do osiągnięć MP 14 zaliczamy również dobrą współpracę z rodzicami, co przejawia się w ich zaangażowaniu w pracy na rzecz przedszkola. Bardzo dobrze układa się współpraca ze środowiskiem lokalnym, jesteśmy często zapraszani przez np. Szkołę Podstawową nr 14 do uczestnictwa w imprezach przez nich organizowanych. Współpracujemy również z zaprzyjaźnionymi placówkami oświatowymi. Kadra pedagogiczna może poszczycić się wysokimi kwalifikacjami i umiejętnościami w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym. Nauczycielki naszej placówki uczestniczą w licznych szkoleniach i kursach. Posiadają kwalifikacje do pracy metodą M. Montessori, plan daltoński. Zatrudniamy nauczyciela logopedę, katechetę, psychologa, pedagoga specjalnego, nauczyciela języka niemieckiego oraz nauczyciela wspomagającego.
Organizujemy liczne warsztaty twórcze z udziałem rodziców. Prezentujemy dokonania naszych wychowanków w ramach imprez otwartych, uroczystości, widowisk dla rodziców i całego środowiska lokalnego. Aktywnie uczestniczymy w przeglądach, konkursach i festiwalach twórczości dziecięcej. Prowadzimy tydzień otwartych drzwi dla naszych przyszłych wychowanków. Propagujemy treści wychowania zdrowotnego, patriotycznego oraz walory naszego regionu.
Organizujemy imprezy o charakterze pro zdrowotnym, takie jak "Dzień marchewki", "Dzień kota", "Zielony dzień w przedszkolu", "Dzień ziemi", "Gramy w zielone", "Jestem dzielny i zdrowy", "Wiem, co jest niebezpieczne"oraz andrzejki, bal karnawałowy, walentynki, itp.
- Prowadzimy z sukcesem akcje pod hasłem "I ty możesz spełnić psie marzenia", "Góra grosza", "Mikołaj dla dzieci z domów dziecka", "Pola nadziei".
- Organizujemy rodzinne konkursy plastyczne,
- Festyny rodzinne pod hasłem "Majówka w Wesołej 14",
- Cykliczne warsztaty twórcze z udziałem rodziców.
DZIEŃ OTWARTY |
W MIEJSKIM PRZEDSZKOLU NR 14 UL. I. KRASICKIEGO 12 W ZIELONEJ GÓRZE
Pod hasłem
„PRZYGODA Z DINOZAURAMI w WESOŁEJ 14”
Poznamy ciekawostki o dinozaurach, wykonamy wspólny plakat,
zabawimy się w paleontologów i „dinopląsy”.
Czeka na Was jeszcze dużo ciekawych niespodzianek.
w dniu 9 kwietnia 2024 r. od godz. 10.00 – 11.00.
W przedszkolu organizuje bezpłatne zajęcia dodatkowe, które podnoszą atrakcyjność i efektywność realizowanego programu wychowania przedszkolnego. Realizowane są:
- zajęcia artystyczno - plastyczne wprowadzające dziecko w świat sztuki i technik plastycznych,
- zajęcia z programowania i robotyki rozwijające kompetencje matematyczno - informatyczne,
- zajęcia teatralne rozwijające umiejętności autoprezentacji, odwagi scenicznej i "wyrażania samego siebie",
- zajęcia muzyczne rozwijające kompetencje matematyczne "Ruch + muzyka = matematyka",
- zajęcia muzyczno - ruchowe metodą W. Sherborne,
- zajęcia sensoryczne metodą M. Montessori,
- zajęcia terapeutyczne rozwijające kompetencje społeczne i emocjonalne "Przyjaciele Zippiego",
- zajęcia literackie kształtujące w zakresie rozumienia i tworzenia informacji oraz porozumiewania się w języku ojczystym,
- zajęcia badawcze i eksperymenty wzmacniające u dziecka naturalną ciekawość, odwagę do odkrywania, postawy poszukiwawcze, twórcze, analityczne,
- religia,
- język niemiecki.
Języki obce
Kółko plastyczne
Kółko teatralne
Ogródek przedszkolny
Osobny budynek
Religia
Rytmika
Zajęcia komputerowe
Zajęcia sportowe