W placówce funkcjonuje 5 grup dzieci: "Biedronki", "Żabki", "Pszczółki", "Mrówki", "Motylki". Planowana liczba dzieci w grupie - 25. Grupy tworzone są dla dzieci w zbliżonym wieku, każda z nich ma swój charakter i profil w zależności od potrzeb dzieci oraz zainteresowań i predyspozycji nauczycieli. Przedszkole dysponuje własną kuchnią, w której przyrządzane są świeże, smaczne i zdrowe posiłki, wydawane w godzinach: 8.30 I śniadanie; 10.15 II śniadanie; 12.00 zupa + przekąska; 14.00 II danie + deser, a po 15.30 podajemy kanapki, owoce, napoje. Jadłospisy opracowuje dyplomowany specjalista do spraw żywienia człowieka. Są one dobrze zbilansowane i bardzo urozmaicone.
W salach dzieci mają stały dostęp do naturalnej wody źródlanej.
Jesteśmy placówką bardzo przyjazną dzieciom i ich rodzicom. Staramy się, aby spędzone u nas chwile były czasem przyjemnych przeżyć oraz źródłem samych dobrych wspomnień.
Nasz sukces to uśmiechnięte i bezpieczne dziecko, zadowolony i współpracujący rodzic, lubiący swoją pracę pracownik.Oferujemy bogaty i atrakcyjny wachlarz uroczystości przedszkolnych, obchodów świąt i innych ciekawych wydarzeń wg kalendarium.
Realizacja zajęć w ramach podstawy programowej wychowania przedszkolnego oparta jest na ciekawych rozwiązaniach programowo- metodycznych.
Z powodzeniem pracujemy takimi metodami jak: Pedagogika Froebla, Metoda Marii
Montessori, „Dziecięca matematyka", „Metoda
Dobrego Startu”, „Moje Sylabki”, „Pedagogika Zabawy”, „Dziecięce Programowanie”,
„Metoda Kniessów”, "Kinezjologia Edukacyjna", "Logorytmika", "Joga dla dzieci", wspomaganie dzieci do zapamiętywani, treningi relaksacyjne i inne).
W celu wsparcia procesu adaptacji nowych dzieci do warunków przedszkola wdrażamy "Program adaptacji dzieci w przedszkolu".
Nasze Dzieci z powodzeniem prezentują swoje ociągnięcia na terenie przedszkola i w środowisku, zdobywają nagrody i wyróżnienia w pokazach, konkursach i zawodach sportowych.
Absolwenci Naszego Przedszkola są bardzo dobrze przygotowani do dalszej nauki i odnoszą sukcesy w szkole.
Wszystkie grupy wiekowe objęte są, w ramach realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego, nauką języka angielskiego.
Na życzenie rodziców organizowana jest nauka religii.
W oparciu o wykorzystanie ogromnego potencjału i zaangażowania naszych nauczycieli, prowadzone są interesujące zajęcia muzyczne, plastyczne, teatralne, przyrodnicze, sportowe, integracyjne, wspierające rozwój emocjonalny i społeczny oraz inne.
Dodatkowa oferta realizowana przez nauczycieli przedszkola ma charakter zajęć twórczych, relaksacyjnych, rozwijających procesy poznawcze (programy i koncepcje autorskie nauczycieli rozwijające uzdolnienia i zainteresowania dzieci, ich zdolności samoregulacji, dostarczające wiedzy o świecie, udział w starannie wybranych programach proponowanych przez podmioty środowiska).
W ramach pracy wychowawczo- dydaktycznej z dużym powodzeniem realizujemy moduły tematyczne z wykorzystaniem metody projektów edukacyjnych, bogacących doświadczenia i przeżycia, angażujących dzieci, ich rodziców i wszystkich pracowników przedszkola.W ostatnich latach były to moduły:
Doświadczamy świata muzyki (zapoznawanie z różnymi rodzajami muzyki – Muzyka dla dzieci, Muzyka Świąteczna, Muzyka Instrumentalna, Muzyka Klasyczna)
Rozglądamy się w świecie malarstwa (poznawanie i naśladowanie stylów wielkich mistrzów – Vincent van Gogh, Claude Monet, Gustaw Klimt, Pablo Picasso)
Poznajemy świat literatury (przybliżenie twórczości Cz. Janczarskiego, J. Tuwima, M. Konopnickiej, J. Brzechwy)
Zwiedzamy świat architektury (poznanie architektury wybranych miast Europy: Londyn – Herbatka u Królowej, Rzym – Nauka gry w kości z Juliuszem Cezarem, Paryż – Paryski Pokaz Mody, Szczecin – Wystawa Fotograficzna Szczecin Moje Miasto)
Podziwiamy świat tańca (bawimy się podczas poznawania różnych rodzajów tańca – taniec ludowy, taniec dworski, taniec towarzyski, taniec nowoczesny).
W następnych latach planujemy kolejne moduły:
Wyprawa w prehistorię
Wyprawa do świata natury
Wyprawa do świata nauki
Wyprawa w Kosmos.
Czas pracy przedszkola wynika z organizacji pracy placówki i potrzeb środowiska.
Nasze Przedszkole oddano do użytku 1 września 1965r.
Na przestrzeni kilkudziesięciu lat cała rzesza zaangażowanych, oddanych dzieciom pracowników budowała jej wizerunek, pokonując wszelkie napotykane w pracy trudności. Przez wiele lat było to przedszkole ćwiczeń prowadzące praktyki dla przyszłych nauczycieli, a także placówka środowiskowa dla dzieci z najbliższego otoczenia, które nie miały innej możliwości korzystania z edukacji przedszkolnej.
W 2011 roku Przedszkole przyjęło, wyłonioną w drodze konkursu, wdzięczną nazwę "Koniczynka", która wyróżnia nas w środowisku i pozwala naszej społeczności identyfikować się z placówką.
W 2015 roku uroczyście obchodziliśmy 50 lecie pracy naszego Przedszkola. Wychowaliśmy kilkadziesiąt roczników absolwentów, którzy teraz przyprowadzaj do nas swoje dzieci i wnuki.
Kadra pedagogiczna jest świetnie wykształcona, kompetentna, ciągle się doskonaląca. Nauczyciele dobrze rozumieją potrzeby rozwojowe dzieci, potrafią skutecznie wspierać ich indywidualny rozwój i doprowadzać je do osiągania sukcesów na miarę ich możliwości.
Zatrudniamy psychologa, pedagoga specjalnego, logopedę oraz terapeutę pedagogicznego, którzy wspierają naszych wychowanków.
Personel obsługi doświadczony i odpowiedzialny, wykazuje się serdeczną troską wobec dzieci, dbałością o ich dobre samopoczucie, wygodę i zaspokojenie wszelkich potrzeb.
Pracownicy w rzetelny sposób, z szacunkiem wobec dzieci i pełnym zrozumieniem ich potrzeb wzorowo wykonują swoje obowiązki.
Języki obce
Kółko plastyczne
Kółko teatralne
Ogródek przedszkolny
Osobny budynek
Religia
Rytmika
Zajęcia sportowe