- Nazwa oddziału
-
T1R - technik reklamy
- Cykl kształcenia
-
5
- Języki obce
- Przedmioty punktowane
-
obowiązkowe
- język polski
- matematyka
dodatkowe
- geografia
- informatyka
- Przedmioty rozszerzone
-
- język obcy nowożytny
- Zawody
-
Technik reklamy
- Opis
-
TECHNIK REKLAMY
Kształcąc się w zawodzie technik reklamy nauczysz się szybko, sprawnie, grzecznie, zgodnie z obowiązującymi standardami realizować zamówienia klienta, komunikować się z klientem, udzielać informacji na temat proponowanych rozwiązań reklamowych, doradzać w podejmowaniu decyzji związanych z wyborem reklamy. Poznasz zasady przygotowania i poprowadzenia kampanii reklamowej oraz kalkulowania jej kosztów.
Technik reklamy pracuje zarówno w biurze, jak i poza nim. Spotkania z klientami zajmują dużo czasu i nie zawsze muszą odbywać się w biurze. Niejednokrotnie
w trakcie pracy trzeba odbyć nawet daleką podróż, jeśli wymaga tego interes klienta. Praca w plenerze lub studio ma z kolei miejsce w przypadku realizacji reklamówek telewizyjnych lub radiowych oraz złożonych sesji zdjęciowych. Jedynie pracownicy działu kreacji i mediów spędzają większość czasu w biurach.Osoba wykonująca ten zawód współpracuje z wieloma specjalistami z różnych dziedzin i zawodów Najczęstszymi współpracownikami są: plastycy, reżyserzy, muzycy, badacze rynku, autorzy tekstów reklamowych.
Pracując w agencji, technik reklamy może być zatrudniony jako:
§ kierownik zlecenia (account executive) – osoba odpowiedzialna za całościowy przebieg kampanii lub promocji;
§ pracownik działu kreacji (copywriter) – pracownik tworzący hasła i slogany reklamowe, teksty i scenariusze reklam, projekty graficzne plakatów i folderów itp.;
§ pracownik działu mediów (media planner) – osoba wybierająca najlepsze, jej zdaniem, środki przekazu do przenoszenia treści reklamy.
Technik organizacji reklamy może być zatrudniony w pełnoprofilowych
i specjalistycznych agencjach reklamowych, działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych, biurach ogłoszeń i działach promocji, środkach masowego przekazu, agencjach scenariuszowych, agencjach d/s kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej, studiach graficznych.