PRZEDSZKOLE NR 30 "MAŁY OLIMPIJCZYK" - WYGRANA NA STARCIE!
To hasło reklamowe, wymyślone przez naszych wychowanków, towarzyszy nam od kilku lat i dobrze charakteryzuje to, co robimy: wspomagamy rozwój i zajmujemy się wczesną
edukacją dzieci od trzeciego roku życia do rozpoczęcia nauki w klasie pierwszej
szkoły podstawowej.
Przedszkole nr 30 "Mały Olimpijczyk" mieści się w budynku wolnostojącym, z dużym zadrzewionym ogrodem w bezpośrednim sąsiedztwie terenu Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza oraz pętli Ogrody. Plac zabaw dla dzieci, po gruntownej przebudowie w 2016 roku, posiada boisko ze sztucznej trawki, bieżnię z nawierzchni bezpiecznej, piaskownice oraz liczne urządzenia do zabaw.
W przedszkolu funkcjonuje 6 oddziałów. Dysponujemy salą, w której odbywają się zabawy i zajęcia ruchowe oraz przedszkolne uroczystości. Dzieci mogą przebywać pod opieką nauczycieli w godzinach od 6:00 do 17:00, otrzymują trzy posiłki oraz na życzenie napoje. Stawka żywieniowa 12,00 zł dziennie.
Przedszkole nr 30 „Mały Olimpijczyk”, zgodnie ze swoją nazwą, promuje wśród dzieci i rodziców zdrowy styl życia a priorytetem naszych są działania rozwijające ciało, umysł inteligencję emocjonalną: zajęcia i zabawy ruchowe, pobyt na świeżym powietrzu, wycieczki i spacery.
Nauczycielki, realizując podstawę programową wychowania przedszkolnego, codziennie prowadzą z dziećmi zajęcia edukacyjne stymulując wszystkie obszary rozwoju: samodzielność, mowę i inne umiejętności komunikacyjne, rozwijają czynności intelektualne, poznawcze, rozwój emocjonalno-społeczny, fizyczny. Wdrażają dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych, wychowują przez kontakt ze sztuką, budzą zainteresowania techniczne, przyrodnicze, matematyczne, kształtują gotowość do czytania i pisania. Rozwijają postawy obywatelskie i patriotyczne. Prowadzone są zajęcia w języku angielskim.
Powyższe działania prowadzone są w oparciu o szereg metod aktywizujących: metodę projektu, pedagogikę zabawy, Plan Daltoński, Dar Zabawy F. Froebla, odimienną metodę nauki czytania dr Ireny Majchrzak, dziecięca matematyka prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej, zabawy sensoryczne, czytanie wrażeniowe, gry planszowe, karciane i terenowe, kodowanie i programowanie,
Widząc ogromne potrzeby dzieci w zakresie wsparcia emocjonalnego opracowaliśmy, i we wszystkich grupach wiekowych wdrażamy, innowację pedagogiczną pod nazwą "Pozytywnie nastrojone smyki, czyli jak oswoić dobre humorki i złe humory". Głównym założeniem innowacji jest poszerzenie podstawy programowej w zakresie rozwijania u dzieci umiejętności rozpoznawania i właściwego nazywania emocji oraz radzenia sobie z nimi. U jej podstaw leży przekonanie, że zdolności emocjonalne i społeczne mogą być rozwijane u dzieci w podobny sposób jak zdolności poznawcze. Podjęcie szeroko zakrojonych oddziaływań w celu stymulowania rozwoju społeczno-emocjonalnego u dzieci, przyczynia się do zwiększania ich kompetencji w sferze radzenia sobie z emocjami, a także wpływa na pozytywne funkcjonowanie w relacjach z innymi ludźmi.
Z myślą o wszystkich naszych wychowankach wdrożyliśmy w praktykę pedagogiczną innowację ", której głównym celem jest wspieranie i rozwijanie integracji sensorycznej u dzieci poprzez organizowanie zabaw angażujących ich zmysły. Innowacja została opracowana jako odpowiedź na zaobserwowane potrzeby dzieci w zakresie wspierania integracji sensorycznej poprzez dostarczanie uporządkowanych, różnorodnych bodźców. Innowacja odwołuje się do Podstawy programowej wychowania przedszkolnego, w szczególności uwzględniając realizację głównego celu jakim jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka oraz zadania przedszkola jakim jest: wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych. Zajęcia są realizowane w dowolnym, sprzyjającym momencie dnia: rano, podczas zajęć dydaktyczno-wychowawczych, w trakcie zajęć swobodnych, pobytu na świeżym powietrzu itp.
Dzieci 5- i 6-letnie realizują założenia innowacji "Zaradny przedszkolak, czyli świat ekonomii dla najmłodszych". Innowacja powstała z potrzeby edukacji dzieci na temat podstawowej wiedzy o zjawiskach ekonomicznych i zapoznawania przedszkolaków z zasadami regulującymi funkcjonowanie w świecie konsumenckim. Działania prowadzone w ramach innowacji mają za zadanie zachęcać dzieci w wieku przedszkolnym do odkrywania podstaw ekonomii, tajemnic pieniądza, tajników udanych i oszczędnych zakupów, dążąc do ukształtowania - w przyszłości - prawidłowych postaw konsumenta.
Przedszkole od kilku lat jest organizatorem konkursu dla przedszkoli na grę. Idea konkursu oparta jest na programie "Dziecięca Matematyka" prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej , który zakłada, że nauka matematyki powinna pobudzać zarówno intelekt jak i emocje, powinna być dobrą zabawą. Współpracujemy z prężnie działającą Radą Rodziców, Radą Osiedla Ogrody, Wydziałem Studiów Edukacyjnych UAM, Poznańskim Oddziałem Światowej Organizacji Wychowania Przedszkolnego OMEP oraz z innymi placówkami oświatowymi i licznymi instytucjami i organizacjami. Wspólnie realizujemy projekty, które wzbogacają ofertę wychowawczą i edukacyjną przedszkola.
Ogródek przedszkolny
Osobny budynek