Przedszkole nr 5 z oddziałami integracyjnymi "Słoneczny Zakątek" jest miejscem, gdzie dzieci mogą rozwijać się w miłej i przyjaznej atmosferze. Praca z dziećmi w naszej placówce nastawiona jest na wszechstronny rozwój dzieci. Postrzegamy dzieci jako całość, nasze działania są holistyczne, nastawione na wszechstronną stymulację rozwoju dziecka. Rozwijamy uzdolnienia i predyspozycje, ale również wspieramy słabsze aspekty funkcjonowania, by w konsekwencji pomóc dziecku osiągnąć optymalny poziom rozwoju i pełną gotowość szkolną. Każde dziecko jest indywidualnością, dlatego metody, którymi pracujemy, dobieramy do dzieci, a nie dzieci do metod.
Metody jakie wykorzystujemy w naszej pracy :
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne;
- Metoda Aktywnego Słuchania Muzyki wg Batii Strauss;
- Metoda Padovan;
- Metoda Gimnastyki Twórczej Rudolfa Labana;
- Edukacja przez Ruch Doroty Dziamskiej;
- Pedagogika Zabawy - Klanza;
- Edukacja Matematyczna według Edyty Gruszczyk - Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej;
- Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz;
- Glottodydaktyka;
- Metoda Krakowska prof. dr hab. Jagody Cieszyńskiej;
- Metoda Castillo Moralesa;
- Komunikacja Wspomagająca i Alternatywna AAC;
- Metoda Snoezelen;
- Metoda Warnkego;
- Kinesiotaping;
- Sensoplastyka;
- Metoda Integracji Sensorycznej;
- Metoda Integracji Odruchów Posturalnych i Dynamicznych oraz Ustno - Twarzowych wg S. Masgutowej;
- Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa.
W placówce realizujemy z dużą efektywnością programy edukacyjne:
- Program Dwujęzyczne Przedszkole;
- Przyjaciele Zippiego - międzynarodowy program zdrowia psychicznego;
- Czyste Powietrze Wokół Nas;
- Skąd się biorą produkty ekologiczne - program ogólnopolski;
- Mamo , tato wolę wodę!;
- Mały Miś w świecie wielkiej literatury.
Pracujemy z dziećmi z różnymi niepełnosprawnościami. Charakter integracyjny naszej placówki, daje dzieciom bez trudności rozwojowych, możliwość kształtowania empatii, uczy pomagania innym, ale daje też możliwość korzystania z szerokiej gamy zajęć dodatkowych stymulujących rozwój.
Dzieci posiadające orzeczenie o kształceniu specjalnym mają możliwość przebywania ze swoimi rówieśnikami. Kontakt ten działa na nie stymulująco, rozwija społecznie, poznawczo i emocjonalnie. Oferowany jest szeroki wachlarz metod pracy i zajęć indywidualnych. Każde dziecko ma tworzony Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny, gdzie na podstawie ocen i diagnoz, dobierane są cele i metody pracy.
Przedszkole ma charakter pro-zdrowotny. Zwracamy dużą uwagę na żywienie dzieci, kształtowanie prawidłowych nawyków, tj. np. picie wody, jedzenie owoców i warzyw. Jednocześnie, stosownie do wskazań zdrowotnych, oferowane są diety bezmleczne, bezglutenowe, bezjajeczne.
Zatrudniamy kompetentną kadrę z szerokim zakresem kwalifikacji i specjalizacji, tak by wspólne działania były trafne, poparte szerokim spojrzeniem (wynikającym z różnorodnych kompetencji) na zagadnienia związane z dziećmi i ich rodzicami. Inwestujemy w kadrę, jej rozwój i szkolenie.
Pracujący terapeuci to między innymi:
- terapeuci Integracji Sensorycznej;
- Integracji Bilateralnej;
- Terapii Ręki;
- Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej;
- Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka;
- MNRI Integracji Odruchów Ustno - Twarzowych;
- Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego APD;
- NFR Padovan;
- Surdopedagodzy;
- Tyflopedagodzy;
-Logopeda;
- Neurologopeda;
- Fizjoterapeuta;
- pedagodzy specjalni;
- Psycholog.
Założeniem naszej placówki jest wszechstronna praca z dzieckiem oraz współpraca z rodzicami. Dla dzieci i rodziców oferujemy możliwość brania udziału w organizowanych przez nas zajęciach adaptacyjnych przygotowujących maluchy do przedszkola. Organizujemy spotkania dla rodziców, poruszając różne zagadnienia związane z rozwojem i z potrzebami ich dzieci oraz festyny integracyjne i eventy . Nasza praca to misja wynikająca z przeświadczenia o konieczności pracy na rzecz małego człowieka oraz odpowiedzialności za stworzenie dobrych podwalin dla jego przyszłości, która leży po stronie dorosłych – opiekunów, rodziców, nauczycieli i terapeutów. Chcemy dzieciom dać radość prowadząc drogą dobrego rozwoju.
DYREKTOR
mgr Małgorzata Ciężka
WICEDYREKTOR
mgr Monika Wróbel
NAUCZYCIELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO:
mgr Monika Cieplik
mgr Anna Hadryś
mgr Paulina Kamińska
mgr Roksana Krakowiak
mgr Małgorzata Lipińska
mgr Alicja Lubda
mgr Ilona Mielcarek
mgr Natalia Rzepecka
mgr Sandra Stachowiak
mgr Marta Świerczyk
lic. Anna Wrzesińska
NAUCZYCIELE TERAPEUCI:
mgr Martyna Czekaj - terapeuta ręki;
mgr Maria Franikowska - neurologopeda;
mgr Martina Joschko - pedagog specjalny;
mgr Anna Kasprzak - specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka;
mgr Anna Kempa - logopeda;
mgr Natalia Nowak - oligofrenopedagog;
mgr Sabina Pentoś - rehabilitant ruchowy;
mgr Marzena Piaskowska - Błoch - terapeuta pedagogiczny;
mgr Katarzyna Sowijak - Paluch - terapeuta metody Padovan;
mgr Monika Śródka - tyflopedagog;
mgr Katarzyna Warga - terapeuta Integracji Sensorycznej;
mgr Monika Wolska - psycholog;
mgr Monika Wróbel - surdopedagog.
POMOCE NAUCZYCIELA:
Emilia Bukczyńska
Jolanta Dziekan
Oliwia Dziembowska
Monika Fluder
Irena Kawalec
Anna Kobzda
Ewa Kozłowska
Izabela Warszawska
INTENDENTKA:
Aleksandra Kowalek
PRACOWNICY W KUCHNI:
Gabriela Kubiak - pomoc kuchenna;
Justyna Myszor - pomoc kuchenna;
Marzena Ponikowska - kucharka.
KONSERWATOR:
Stanisław Adamski
Koła zainteresowań prowadzone w naszej placówce:
- matematyczne;
- sportowe;
- plastyczne;
- taneczne;
- językowe;
- teatralne.
W ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej prowadzone są zajęcia:
- Arteterapii;
- Korekcyjno - kompensacyjne;
- Integracji Sensorycznej;
- terapii logopedycznej;
- terapii neurologopedycznej;
- terapii psychologicznej;
- Intregracji Bilateralnej;
- terapii ręki;
- terapii Czaszkowo - Krzyżowej;
- MNRI Integracji Odruchów Ustno - Twarzowych;
- Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego APD;
- NFR Padovan;
- fizjoterapeutyczne;
- terapii słuchu;
- terapii wzroku.
Nasi wychowankowie zajmują wysokie miejsca oraz wyróżnienia w konkursach na szczeblu gminnym, powiatowym oraz wojewódzkim, m.in:
- w konkursach recytatorskich;
- w olimpiadach sportowych;
- w konkursach matematycznych;
- w konkursach językowych;
- w konkursach plastycznych;
- w konkursach tanecznych;
- w konkursach przyrodniczych;
- w konkursach wokalnych.
Języki obce
Kółko plastyczne
Kółko teatralne
Ogródek przedszkolny
Osobny budynek
Religia
Rytmika
Zajęcia sportowe