Przedszkole Nasze jest dwuoddziałową placówką o ciepłej rodzinnej atmosferze. Bardzo dobrze spełnia funkcję wychowawczą, dydaktyczną obejmującą szeroko pojętą opiekę nad zdrowiem, bezpieczeństwem, prawidłowym rozwojem dzieci, wszechstronnym ich przygotowaniem do podjęcia nauki w szkole.
Przedszkole jest pierwszym ogniwem w łańcuchu oświaty. Doświadczenia tego okresu są źródłem sukcesu bądź niepowodzeniem dziecka w dalszej karierze, dlatego tak ważna jest dbałość o jakość świadczonych przez Nas usług.
„Wychowanie i edukacja przygotowująca do sprostania wyzwaniom przyszłości „
- uczymy dzieci samodzielności, pracy zespołowej, zasad dobrej współpracy, szacunku i akceptacji drugiego człowieka,
- promujemy zdrowy styl życia, przygotowujemy dzieci do społecznego i intelektualnego funkcjonowania w społeczeństwie, zapewniamy wszechstronny, bezpieczny rozwój wszystkim przedszkolakom, umożliwiając jednocześnie rozwój zawodowy swoim pracownikom,
- rozwijamy w dzieciach zdolności artystyczne,
- przygotowujemy dzieci do przeżywania sukcesów, ale również do radzenia sobie z porażkami,
- kształtujemy w dzieciach wytrwałość, życzliwość, opiekuńczość,
- przedszkole jest placówką przyjazną, innowacyjną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole, nastawioną na osiąganie sukcesu i radzenia sobie z porażką,
- programy przedszkola ukierunkowane są na dziecko, jego potrzeby, umożliwiając mu wszechstronny rozwój osobowości,
- atmosfera przedszkola sprzyja akceptacji każdego dziecka, przeciwdziała izolacji społecznej i nietolerancji wobec wszelkich „inności”,
- rodzice są partnerami uczestniczącymi w życiu przedszkola,
- przedszkole zatrudnia wykwalifikowaną, kompetentną, zaangażowaną i odpowiedzialną kadrę pedagogiczną,
- przedszkole stwarza dzieciom możliwość samorealizacji, pracy z rówieśnikami, kreatywnego myślenia, działania i przeżywania, uczestniczenia w ciekawych zajęciach, poznawania otaczającej rzeczywistości z zachowaniem wartości uniwersalnych: dobra, prawdy i piękna,
- wszyscy przestrzegają praw dziecka, dbają o dobre stosunki międzyludzkie i skuteczną komunikację interpersonalną,
- przedszkole promuje swoje osiągnięcia w środowisku lokalnym.
Programy autorskie realizowane w przedszkolu :
1."Teatr jako jedna z metod twórczej działalności dziecka "
2. " Łagodny start przedszkolaka "
3. "Jestem dobrym, życzliwym i uczciwym przedszkolakiem"
4. „Przedszkole talentów „
5. "Dzieciństwo bez próchnicy"
6. "Czyste powietrze wokół nas"
Zapewniając dzieciom osiąganie systematycznych postępów i sukcesów, radzenia sobie z trudnościami, stwarzając wszystkim dzieciom szansę rozwoju na miarę ich możliwości nasi nauczyciele stosują w pracy elementy wielu metod:
* Metoda ruchowej ekspresji twórczej R. Labana
* Metoda C. Orffa
* Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
* Metoda kinezjologii edukacyjnej Paula Dennisona
* Metoda z zakresu edukacji matematycznej E. Gruszczyk – Kolczyńskiej
* Pedagogika zabawy
* Drama
* Metoda Kniessów
* Metoda Glena Domana
* Metoda malowania dziesięcioma palcami
Bezpieczeństwo dzieci przebywających w przedszkolu jest bardzo ważne, ponieważ bezpieczne dziecko to dziecko szczęśliwe, wesołe i ufne.
Działania profilaktyczne przedszkola w tym zakresie :
· przybliżenie dzieciom zagrożeń na które mogą być narażone ,
· nauka odpowiedzialności za swoje czyny, przewidywanie skutków ,
· nauka radzenia sobie w różnych sytuacjach,
· nauka podejmowania właściwych decyzji.
Przedszkole zapewnia dzieciom opiekę tylko w czasie zadeklarowanym przez rodziców w deklaracji/wniosku zgłoszenia dziecka do przedszkola. Określając godziny pobytu dziecka w przedszkolu należy uwzględnić czas niezbędny na dotarcie rodzica (opiekuna prawnego) do pracy i z pracy do przedszkola.
Nauczyciele:
Barbara Stefanowska
Beata Siwiec
Krystyna Kołodziej
Barbara Jaworska
Magdalena Mirońska-Mączka
Marcin Reginek
- Szachy
- Taniec
- Rytmika
Języki obce
Kółko plastyczne
Kółko teatralne
Ogródek przedszkolny
Osobny budynek
Religia
Rytmika
Zajęcia sportowe