Nowy Tomyśl
Przedszkole
Przedszkole z oddziałami integracyjnymi w Glinnie
Adres
Działkowa 30, 64-300 Glinno
Telefon
798 130 309
E-mail
Strona www
Dyrektor/Kierownik
mgr Anna Wojcieszak
Typ placówki
Przedszkole
Zdjęcia
  • Szatnia
  • Toalety
  • Sala Muzykantów
  • Sala Malarzy
  • Sala Doświadcznia Świata
  • Kolorowe korytarze
  • Hol
Opis

OFERTA EDUKACYJNA PRZEDSZKOLE Z ODDZIAŁAMI


INTEGRACYJNYMI W GLINNIE


Przedszkole z oddziałami integracyjnymi mieści się w nowo wybudowanym budynku w Glinnie przy ulicy Działkowej 30.

Jest to nowy i nowoczesny obiekt. Dostosowany do najnowszych norm. Piękny i kolorowy budynek zachęca dzieci do uczęszczania do przedszkola. Posiadamy 13 wspaniałych kolorowych i przestronnych sal. Każda sala posiada własną szatnię oraz toaletę dla dzieci. Sale wyposażone są w nowoczesne monitory i tablice interaktywne.

Dodatkowo w budynku znajdują się 3 sale terapeutyczne.

Na terenie przedszkola mieszczą się 3 place zabaw: jeden w patio – plac na którym dzieci mogą jeździć na rowerach, jeździkach i hulajnogach, drugi- w pełni wyposażony w nowoczesny sprzęt do zabaw, trzeci natomiast jest dużym boiskiem piłkarskim oraz miejscem do zabawy w piaskownicy, na huśtawkach, karuzeli oraz w domku.

W przedszkolu jest 13 oddziałów dla 325 dzieci. Przedszkole realizuje wychowanie przedszkolne dla dzieci w wieku od 3-6 lat uwzględniając podstawę programową. Posiadamy trzy oddziały integracyjne tworząc warunki do kształcenia specjalnego dzieci z niepełnosprawnościami. Organizowane są zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Posiadamy bogatą ofertę edukacyjną: język angielski, rytmika, zajęcia logopedyczne, z psychologiem, pedagogiem specjalnym oraz religia.

Dyrektorem przedszkola jest mgr Anna Wojcieszak. Nauczyciel dyplomowany z wieloletnim stażem pedagogicznym.

Mottem, który przyświeca pracy z dziećmi, szczególnie z niepełnosprawnościami są słowa Marii Montessorii:

Pomóż mi zrobić to samemu”



Organizacja procesów wychowawczo-dydaktycznych i opiekuńczych skierowana jest na niesienie pomocy w osiąganiu dziecięcej samodzielności i kreatywności co prowadzi do osiągnięcia dojrzałości szkolnej.

Z uwagi na lokalizację przedszkola w otoczeniu różnych ekosystemów rozwój poznawczy i wychowawczy dziecka będzie opierał się na jego interakcji w różnych środowiskach przyrodniczych zgodnie ze słowami

Jestem częścią przyrody, szanuję rośliny i zwierzęta”

W przedszkolu bierzemy udział w Międzynarodowym Programie Powszechnej Dwujęzyczności wprowadzonej jako innowacja pedagogiczna, aby język angielski nie był dla dziecka językiem obcym. Ponadto realizujemy innowacje pedagogiczne min. „Ogródek przedszkolaka- tworzę, odkrywam, dbam, doświadczam”, profilaktyki logopedycznej „Razem z Umiałkiem pięknie mówimy”.





Metody pracy w przedszkolu

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz

Metoda Poranny Krąg

Metoda krakowska

Terapia behawioralna

Pedagogika Marii Montessori

Metoda Glena Domana

Odimienna Metoda Nauki Czytania dr Ireny Majchrzak

Metoda kinezjologii edukacyjnej Paula Dennisona

Metoda Integracji Sensorycznej

Muzyka relaksacyjna

Metoda aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss

Pedagogika zabawy Klanza

Edukacja matematyczna według Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej

Glottodydaktyka

Oddział integracyjny

Praktykujemy też model integracji włączającej – uczęszczanie dziecka z niepełnosprawnością  do grupy ogólnodostępnej – jeśli jest to dla niego najlepszą formą edukacji. Dzięki takiej ofercie w naszym przedszkolu dziecko ma możliwość skorzystania z takiej formy, która najlepiej odpowiada jego potrzebom.

Edukacja włączająca

Dbamy o rozwój poznawczy, motoryczny oraz emocjonalno-społeczny naszych przedszkolaków. Kładziemy nacisk na intensywną pracę terapeutyczną. Celem nadrzędnym placówki jest przygotowanie dzieci do jak najbardziej samodzielnego funkcjonowania w społeczeństwie. Do każdego dziecka podchodzimy indywidualnie w kwestii doboru grupy i programu terapeutycznego. Założenie to jest realizowane przez pracę, w oparciu o Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne, utworzone na podstawie przeprowadzonej przez zespół specjalistów diagnozy indywidualnych potrzeb i możliwości rozwoju dziecka. W ramach Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych dzieci uczone są właściwego funkcjonowania w środowisku rówieśniczym i rodzinnym oraz przygotowywane są do wejścia w grupę szkolną (zgodnie z obowiązującymi przepisami oświatowymi).

Niezwykle istotne jest dla nas zintegrowane podejście do każdego z naszych przedszkolaków, gdyż wiemy jak ważne jest wsparcie dziecka w wielu aspektach jego rozwoju.

Dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych oferujemy:

  • Systematyczne wsparcie specjalistów: pedagoga specjalnego,  logopedy, psychologa

  • Zajęcia grupowe prowadzone różnorodnymi metodami dostosowanymi do potrzeb i możliwości dzieci

  • Zajęcia indywidualne (rewalidacyjne) w ramach Edukacji Specjalnej oraz Wczesnego Wspomagania Rozwoju

  • Zajęcia fizjoterapii



Obejmujemy opieką dzieci z różnymi problemami rozwojowymi:

  • dzieci niepełnosprawne intelektualnie w stopniu lekkim lub umiarkowanym,

  • dzieci z niepełnosprawnościami sprzężonymi,

  • dzieci z zaburzeniami narządu ruchu,

  • dzieci z zaburzeniami rozwoju emocjonalnego,

  • dzieci z zaburzeniami zachowania,

  • dzieci z wadami i uszkodzeniami słuchu,

  • dzieci z zespołem Downa,

  • dzieci z autyzmem,

  • dzieci z zespołem Aspergera.





Godziny otwarcia od
6:30 do 16:30
Organ prowadzący
Gmina Nowy Tomyśl
Dodatkowe cechy

 Języki obce

 Osobny budynek

 Religia

 Rytmika

 Ułatwienia dla niepełnosprawnych

 Zajęcia sportowe