Łomża
Technikum
Technikum Nr 6 im. 18 Dywizji Piechoty w Łomży - TRach Technik rachunkowości
Nazwa oddziału

 TRach Technik rachunkowości

Cykl kształcenia

 5

Języki obce
Przedmioty punktowane

obowiązkowe

  • język polski
  • matematyka

dodatkowe

  • geografia
  • język obcy nowożytny

Przedmioty rozszerzone
  • język angielski
Zawody

 Technik rachunkowości

Opis

  • TECHNIK  RACHUNKOWOŚCI

    to specjalista przygotowany do wykonywania kluczowych zadań: prowadzenia rachunkowości, dokonywania rozliczeń finansowych, kontrolowania dokumentów księgowych, sporządzania sprawozdań finansowych oraz przygotowywania ich do weryfikacji, przechowywania dokumentacji księgowej, nadzorowania terminowej spłaty zobowiązań, ściągania należności i roszczeń, wykonywania typowych czynności planistycznych i analitycznych.

    Podczas nauki uczeń zdobywa wiedzę i zdaje egzaminy z następujących kwalifikacji:   

    1. Prowadzenie spraw kadrowo – płacowych i gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych

    2.  Prowadzenie rachunkowości.

    Technik rachunkowości  może być zatrudniony w działach finansowo-księgowych przedsiębiorstw, w instytucjach finansowych, bankach, towarzystwach ubezpieczeniowych, urzędach administracji publicznej, urzędach skarbowych jako księgowy, specjalista ds. finansów, specjalista ds. kadr i płac. Może również otworzyć własna firmę świadczącą usługi finansowe, księgowe. 

    Ma możliwość kontynuowania nauki na uczelniach wyższych, na takich kierunkach jak: ekonomia, prawo, zarządzanie, marketing, rachunkowość, bankowość, finanse.

    Model absolwenta 

    TECHNIK RACHUNKOWOŚCI

    to osoba dokładna,  skrupulatna, systematyczna i wytrwała w działaniu, którą charakteryzuje dobra pamięć i spostrzegawczość, umiejętność współdziałania w zespole, a także sprawnego komunikowanie się oraz szybkie nawiązywanie kontaktów.

    Absolwent szkoły przygotowany jest do:

    prowadzenia rachunkowość firm i instytucji,

    - dokonywania rozliczeń finansowych,

    kontroli dokumentów księgowych oraz poprawy błędów księgowych w dokumentach i urządzeniach księgowych,

    sporządzania sprawozdań finansowych,

    przechowywania dokumentacji księgowej,

    nadzorowania terminowość spłat zobowiązań i ściągania należności i roszczeń,

    wykonywania czynności planistycznych i analitycznych.