Żłobek Miejski Nr 7 przy ul. Warszawskiej 75 A do 31.12.2012r działał jako filia Żłobka Miejskiego Nr 3.
Żłobek, to miejsce, w którym dzieci mają zapewnioną opiekę przez wykwalifikowany i doświadczony personel. Opisana poniżej oferta jest szeroka, umożliwia prawidłowy rozwój dziecka. Z doświadczenia wiemy, że tak małe dzieci są podatne na wiedzę i nowe wyzwania.
Atuty naszego żłobka to:
1. Doświadczony, wykwalifikowany personel z ogromną dawką empatii do podopiecznych, który stale podnosi swoje kwalifikacje aby jak najlepiej wykonywać obowiązki wobec podopiecznych,
2. Cały personel opiekuńczy jest przeszkolony z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej aby zapewnić zdrowie i bezpieczeństwo dzieciom.
3. Dobrze wyposażone sale
4. Szeroka gama pomocy dydaktycznych, które są stale uzupełniane i dopasowane do wieku dzieci oraz posiadają certyfikaty bezpieczeństwa.
5. Duży, zacieniony i dobrze wyposażony plac zabaw, dostosowany do wieku dzieci.
6. Własna kuchnia, posiłki świeże z świeżych bardzo dobrej jakości produktów. Na zlecenie lekarza stosujemy diety.
7. Duże przestronne jasne sale
8. Tarasy wyłożone nawierzchnią bezpieczną i pozbawione stopni.
9. Organizujemy konsultacje pedagogiczne z rodzicami.
10. Prowadzimy obserwacje rozwoju psychomotorycznego dzieci zgodnie z arkuszem obserwacji. Wyniki obserwacji są omawiane z rodzicami/ opiekunami prawnymi.
11. Organizujemy dni adaptacyjne.
12. Prowadzimy warsztaty ze zwierzątkami ( Alpaka, króliczki, szynszyle, kózki itp).
13. Placówka obchodzi święta nietypowe wg. kalendarza przedszkolnego np.: dzień wiosny, dzień marchewki, dzień pszczoły , misia itp.
14. Prowadzimy zajęcia kulinarne np: pieczenie pierniczków, robienie soków owocowych czy owocowo- warzywnych.
15. Organizujemy przedstawienia teatralne dla dzieci.
16. Organizujemy festyny z okazji Dnia Rodziny, Dnia Dziecka.
Jesteśmy placówką otwartą na potrzeby dzieci i rodziców. Naszym celem jest stworzenie warunków umożliwiających indywidualny rozwój, zgodny z własnymi predyspozycjami i możliwościami. Wszyscy wspólnie staramy się aby nasze dzieci były zawsze uśmiechnięte. Robimy wszystko aby nasza codzienna działalność programowa, dodatkowe imprezy okolicznościowe oraz zajęcia sprawiły, że dzieci w naszym żłobku miło i bezpiecznie spędziły czas, bawiąc się i rosnąc pod naszym fachowym okiem. Jesteśmy pomocą
i inspiracją w codziennym życiu dziecka oraz przyczyniamy się do tego, aby czuło się wśród nas jak najlepiej. Naszym celem jest integracja dzieci z rodzicami i personelem poprzez śpiew, taniec i wspólną zabawę. Wspieramy rodziców w procesie rozwojowym i wychowawczym poprzez codzienny kontakt i wymianę doświadczeń.
Dzieci w żłobku otrzymują IV posiłki dziennie: śniadanie, II śniadanie, obiad i podwieczorek. Na zlecenie lekarza stosujemy również diety eliminacyjne.
Nad zdrowiem i bezpieczeństwem naszych podopiecznych czuwa zatrudniona w żłobku położna. Zdrowie i bezpieczeństwo dzieci jest dla nas najważniejsze.
Żłobek w roku szkolnym 2024/2025 jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.00 do 17.00. W soboty , niedziele oraz święta nie pracujemy.
W żłobku funkcjonują cztery grupy wiekowe
I grupa niemowlęta(misie) - dzieci od ukończenia 20 tygodnia
do 1,2 roku życia
II grupa- raczki(motylki) - dzieci od 1,3- 1,10 lat
III grupa- średniaki(biedroneczki) - dzieci od 1,11- 2,2 lat
IV grupa- starszaki(pszczółki) - dzieci od 2,3- 3lat
Nasza placówka oferuje następujące zajęcia :
1. Sensoplastyka to zajęcia plastyczne z wykorzystaniem wszelkiego rodzaju kolorów, faktur, konsystencji a nawet smaków. Sensoplastyka oddziałuje na wszystkie zmysły jednocześnie i pomaga dzieciom rozwijać nieskrępowaną aktywność na wszelkich płaszczyznach.
2. Zajęcia kulinarne-podczas zajęć kulinarnych dzieci uczą się przygotowywania posiłków dzięki czemu czerpią korzyści dla rozwoju sensorycznego i motorycznego. Dzieci uczą się poprzez doświadczanie, jak różne bodźce, które wpływają na ich zmysły. Wspólne przyrządzanie posiłków to również okazja do nauki odpowiedniego zachowania przy stole, dzielenia się i celebrowania posiłków. Dzieci z zapałem angażują się w aktywności kulinarne, a każde zajęcia kończą się przyjemną degustacją przygotowanych potraw. Poprzez zajęcia kulinarne wprowadzamy zdrowe nawyki żywieniowe już od najwcześniejszych lat. Maluszki, uczestnicząc w zajęciach kulinarnych, mają szansę stać się małymi kucharzami, eksplorując kulinarne tajemnice, rozwijając zmysły i pobudzając wyobraźnię. Zajęcia stają się doskonałym narzędziem edukacyjnym, uczącym dzieci pracy w zespole i pozwalającym na poznanie tajemnic kulinarnych.
3. Zajęcia przyrodnicze ( Mali Badacze przyrody)- w czasie zajęć dziecko zdobywa i poszerza wiadomości z zakresu przyrody, poznaje przyrodę poprzez oglądanie, poszukiwanie i obserwowanie poszczególnych zjawisk. Poznaje różne gatunki roślin i zwierząt, uczy się właściwie zachowywać się na łące, w parku, w lesie na placu zabaw. Wychowankowie zauważają zmiany zachodzące w przyrodzie wraz z nadejściem różnych pór roku oraz wpływu tychże zmian na życie zwierząt i roślin. Dzieci uczą się sadzić rośliny oraz je pielęgnować.
Poprzez prowadzenie zajęć przyrodniczych dziecko stara się zrozumieć potrzebę pomagania zwierzętom w czasie zimy (np. dokarmianie ptaków).Obserwacja przyrody w czasie spacerów, przebywania w ogrodzie żłobkowym oraz zajęcia edukacyjne przyrodnicze pozwalają podopiecznym rozumieć znaczenie niektórych owadów dla przyrody (pszczoła, mrówka, biedronka). Uczymy również ostrożności w kontakcie ze zwierzętami.
4. Aktywne słuchanie muzyki wg. Batii Strauss- polega na łączeniu słuchania muzyki z różnymi formami aktywności podejmowanymi przez dziecko. Te formy to przede wszystkim proste zabawy rytmiczne połączone z melorecytacją lub śpiewem, zabawy rytmiczno-ruchowe, gra na instrumentach, opowieści ruchowe z elementami dramy lub pantomimy. Słuchanie muzyki poprawia nastrój, łagodzi skutki stresu, relaksuje (w zależności od tempa muzyka może pobudzać do działania lub wyciszać). Aktywne słuchanie muzyki wspiera układ krążenia oraz układ nerwowy. W odbiór i przetwarzanie muzyki zaangażowanych jest wiele obszarów mózgu.
5. Bajkoterapia- pomaga w przezwyciężeniu lęków związanych z różnymi sytuacjami. Dzięki temu w psychice dziecka pojawia się pozytywne myślenie, dzieci zaczynają rozumieć swoje uczucia, ich przejawy, a także przyczyny.
6. Zabawy sensoryczne- to angażujące i przystępne formy aktywności, które stymulują zmysły dzieci. Mają na celu rozwijanie zdolności motorycznych, poznawczych oraz emocjonalnych, co pomaga dzieciom lepiej rozumieć otaczający świat. Zabawy sensoryczne są odpowiedzią na naturalne potrzeby rozwojowe dzieci i doskonale wspierają ich rozwój.
Główne cele zabaw sensorycznych:
· Stymulacja zmysłów – zabawy sensoryczne powinny angażować różne zmysły i dostarczać dziecku różnorodnych bodźców, co pomaga w kształtowaniu zdolności odbierania i interpretowania wrażeń zewnętrznych.
· Rozwój motoryczny – Dzięki ćwiczeniom takim jak manipulacja małymi przedmiotami czy budowanie z piasku kinetycznego, dzieci uczą się precyzji ruchów. Bardziej złożone zabawy ruchowe, jak np. tor przeszkód, rozwijają równowagę oraz orientację w przestrzeni.
· Swobodne eksperymentowanie – Zabawy sensoryczne często nie mają ścisłych reguł, co pozwala dzieciom na swobodne odkrywanie i rozwijanie poczucia sprawczości.
· Regulacja emocji – Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej mają trudności w radzeniu sobie z emocjami. Dzięki zabawom sensorycznym mogą zwiększyć tolerancję na różne bodźce, co wspiera ich rozwój emocjonalny.
· Rozwój poznawczy – Aktywności takie jak układanie puzzli czy zabawy manipulacyjne uczą dzieci analizowania, porównywania i rozwijają myślenie przyczynowo-skutkowe.
7. Zabawy stymulujące dużą motorykę – to przede wszystkim czynności, które wpływają na samodzielność dziecka oraz pomagają w czynnościach samoobsługowych. Ponadto oddziałują na prawidłową postawę ciała. Dzięki usprawnionej motoryce dużej, dziecko potrafi dużo sprawniej chodzić, biegać i skakać. Przy sprawnej dużej motoryce dziecko rzadziej się przewraca i chętniej podejmuje się aktywności fizycznych, które pozytywnie wpływają na wzmocnienie jego samooceny. Dbanie o odpowiednią stymulację i rozwój motoryki dużej u dzieci jest niezwykle istotne, aby uniknąć kłopotów z równowagą i aparatem ruchu w przyszłości. W placówce prowadzimy różne formy zajęć ruchowych , również zajęć , które zawierają elementy gimnastyki korekcyjnej , która kształtuje prawidłowe nawyki w codziennym funkcjonowaniu, wzmocnią mięśnie i stawy aby zapobiec w przyszłości wadom postawy .
8. Zajęcia z rytmiki- głównym celem zajęć umuzykalniających jest rozwój wrażliwości muzycznej dzieci, przygotowujący do nauki poprawnego śpiewania i słuchania muzyki. Bazą pracy z dziećmi podczas zajęć rytmiki jest piosenka, w większości na niej oparte są zabawy i ćwiczenia słuchowo-ruchowe.
9. Metoda Ruchu Rozwijającego wg. Weroniki
Sherborne- posługiwanie się ruchem jako
narzędziem wspomagania rozwoju psychoruchowego dziecka i terapii zaburzeń tego
rozwoju. Opracowany przez Sherborne system ćwiczeń wywodzi się z
naturalnych potrzeb dziecka, zaspakajanych w kontakcie z dorosłymi. Stosowanie metody ruchu rozwijającego przynosi korzyści dla
dzieci:
• wspomaga prawidłowy rozwój dziecka poprzez ruch,
• uczy nawiązywania kontaktu emocjonalnego i wzrokowego
• uczy współdziałania z partnerem
• rozwija poczucie bezpieczeństwa i zaufania do drugiego
człowieka
• kształtuje orientację w przestrzeni, świadomość własnego ciała
• pozwala wykorzystać nagromadzoną energię,
wykorzystać siłę,
• uczy koncentrowania się na wykonywanym zadaniu
• kształtuje poczucie własnej wartości i pewności siebie
• wyzwala wśród uczestników wiele radości, śmiechu.
Ze względu na swą prostotę, naturalność i możliwość stosowania jej w każdych warunkach, jest to metoda dla każdego. Każdy może w niej uczestniczyć w takim zakresie, w jakim jest to dla niego możliwe. Nie ma słabszych, gorszych, czy smutnych. Wszyscy są aktywni, radośni i zwycięscy. Każdemu coś się uda, każdy zostanie pochwalony i zachęcony do wysiłku.
10. Edukacja dzieci z elementami pedagogiki Marii Montessori to unikalny sposób nauczania i wychowania dzieci, który stawia na rozwijanie pełnego potencjału każdego malucha. Istota pedagogiki Marii Montessori polega na stwierdzeniu, że każde dziecko jest inne i powinno rozwijać się według stworzonych przez siebie indywidualnych planów rozwojowych. W planach tych zapisane są jego możliwości, kompetencje i umiejętności, umożliwiające mu naukę samodzielną i efektywniejszą. Głównymi elementami metody są odpowiednio przygotowane otoczenie np. pokoju dziecka, przestrzeganie zasad Montessori, tj. stawianie na samodzielność i rozwój poprzez próby i błędy.
11. Metoda dobrego startu M. Bogdanowicz. Rozwija funkcję wzrokowo- przestrzenne, słuchowo językowe, ruchowe
Nad prawidłowym rozwojem dzieci czuwa fachowy personel opiekuńczy.
Zajęcia muzyczno ruchowe w języku angielskim prowadzone przez firmę Musical Babies
Zajęcia taneczne Vingee prowadzone przez firmę Paaro
Diety eliminacyjne
Ogródek
Osobny budynek
Parking
Plac zabaw
Podjazd dla niepełnosprawnych
Podjazd dla wózków
Wózkarnia