Białystok
Technikum
Technikum Handlowo-Ekonomiczne w Białymstoku - Technik hotelarstwa
Nazwa oddziału

 Technik hotelarstwa

Cykl kształcenia

 5

Języki obce
Przedmioty punktowane

obowiązkowe

  • język polski
  • matematyka

dodatkowe

  • język obcy nowożytny ,  historia ,  biologia ,  geografia ,  chemia ,  fizyka ,  informatyka (zostaną wzięte dwie najlepsze oceny z podanych)

Przedmioty rozszerzone
  • geografia lub język angielski
Zawody

 Technik hotelarstwa

Opis

OPIS ZAWODU
Technik hotelarstwa powinien być przygotowany do wykonywania zadań zawodowych
w zakresie kwalifikacji HGT.03. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie: utrzymywania czystości i porządku w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie, przygotowywania i podawania śniadań, organizowania usług dodatkowych w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie oraz w zakresie kwalifikacji HGT.06. Realizacja usług w recepcji: rezerwacji usług hotelarskich i obsługi gości w recepcji.
PREDYSPOZYCJE DO WYKONYWANIA ZAWODU
komunikatywność, spostrzegawczość, cierpliwość, życzliwość i otwartość, subtelność, dokładność, wysoka kultura osobista, samodzielność, asertywność, podzielność uwagi, umiejętność szybkiego nawiązywania kontaktu, gotowość do pracy w szybkim tempie, łatwość przechodzenia z jednej czynności do drugiej, wytrzymałość na długotrwały wysiłek fizyczny, gotowość do tworzenia i podtrzymywania sieci kontaktów z klientami, zainteresowania menedżerskie, zdolność radzenia sobie z emocjami klientów i presją otoczenia, gotowość do pracy w różnych warunkach środowiskowych
Pracownik obsługi hotelowej może pracować m.in.:
• w hotelach i pensjonatach,
• w zajazdach, gościńcach, schroniskach, kwaterach prywatnych,
• w domach wypoczynkowych i ośrodkach SPA,
• w ośrodkach wypoczynkowych i sanatoriach,
• w biurach podróży, agencjach turystycznych i centrach informacji turystycznej,
• na promach, na kolei, w komunikacji lotniczej.
WARUNKI PRACY
Będziesz pracować przeważnie indywidualnie, ale również zespołowo, w bezpośrednim kontakcie z ludźmi, również w recepcji lub biurze managera obiektu hotelarskiego, mając nienormowany czas pracy zależny od jej specyfiki.