- Nazwa oddziału
-
Ib TH - technik hotelarstwa
- Cykl kształcenia
-
5
- Języki obce
- Przedmioty punktowane
-
obowiązkowe
- język polski
- matematyka
dodatkowe
- język obcy nowożytny , geografia
- Przedmioty rozszerzone
-
- język angielski
- Zawody
-
Technik hotelarstwa
- Opis
-
Technik hotelarstwa to zawód, który przygotowuje absolwentów do pracy w sektorze przemysłu turystycznego.
Hotelarz zajmuje się organizacją i świadczeniem usług noclegowych i gastronomicznych oraz innych usług związanych z pobytem gościa w obiekcie hotelarskim. Ustala zestaw oferowanych usług hotelarskich, sposób ich świadczenia oraz opracowuje politykę handlową. Współpracuje z innymi instytucjami oferującymi usługi hotelarskie oraz zbiera opinie o preferencjach klientów, analizuje oferty konkurencji i na bieżąco obserwuje rynek hotelarski. W tej pracy na pewno nie można popaść w rutynę – wynika to z nieustannie zmieniających się gości i konieczności zindywidualizowanego podejścia do ich potrzeb i wymagań. Trendy rozwojowe i doświadczenia wielu krajów na całym świecie wskazują, że jest to zawód rozwojowy i wymagający coraz wyższych kwalifikacji, ponieważ wymagania gości hotelowych ciągle rosną i aby im sprostać należy cały czas podnosić ogólny standard usług. Takie właśnie wykształcenie chcemy zagwarantować naszym absolwentom.W czasie nauki w szkole, specjalnie dobrane przedmioty, tematy zajęć oraz profesjonalna kadra o najwyższych kwalifikacjach zapewniają uczniom otrzymanie wiedzy ogólnej i umiejętności zawodowych, wymaganych przy egzaminie maturalnym i przy egzaminie zawodowym. Duży nacisk kładziemy na naukę języków obcych z uwzględnieniem specyfiki językowej zawodu, co ułatwia naszym absolwentom, znalezienie pracy zarówno w kraju jak i poza jego granicami.
Nasi uczniowie nabywają potrzebną wiedzę praktyczną odbywając praktyki zawodowe w atrakcyjnych miejscach w kraju i za granicą:Włochy, Hiszpania i Niemcy w ramach programu Erasmus+.
Kwalifikacje wyodrębnione w zawodzie:
- obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie;
- realizacja usług w recepcji.