- Nazwa oddziału
-
I e technik stylista
- Cykl kształcenia
-
5
- Języki obce
-
- Przedmioty punktowane
-
obowiązkowe
- język polski
- matematyka
dodatkowe
- język obcy nowożytny
- informatyka
- Przedmioty rozszerzone
-
- język angielski
- Zawody
-
Technik stylista
- Opis
-
Nowy zawód technik stylista jest zawodem w branży przemysłu mody (MOD). Zostały w nim wyodrębnione dwie kwalifikacje:
· MOD.03. Projektowanie i wytwarzanie wyrobów odzieżowych, która została wyodrębniona zarówno w zawodzie krawiec, jak i w zawodzie technik przemysłu mody oraz
· MOD.15 Stylizacja ubioru i kreacja wizerunku
Zawód ten będzie można zdobyć w pięcioletnim technikum lub po uzyskaniu zawodu krawiec, w dwuletniej szkole branżowej II stopnia.
Cele kształcenia w zawodzie:
- · projektowanie wyrobów odzieżowych,
- · prowadzenie analizy kolorystycznej typu urody,
- · korygowanie niedoskonałości urody i sylwetki,
- · dobieranie ubioru, dodatków, fryzur i makijażu do sylwetki klienta i okazji,
- · opracowanie dokumentacji wyrobów odzieżowych,
- · dobór odpowiednich materiałów i wykonanie modeli,
- · obsługa maszyn i urządzeń stosowanych podczas wytwarzania wyrobów odzieżowych.
Technik stylista jest odpowiedzią na wzrastające zainteresowanie usługami takich specjalistów. Dynamika zmian na rynku pracy wymaga kadr o kompetencjach interdyscyplinarnych, łączących wiedzę z zakresu projektowania, marketingu, elementów socjologii, promocji marki i produktu. Technik stylista może zaspokoić potrzebę klienta bycia atrakcyjnym i zadbanym poprzez wykreowanie jego nowego wizerunku. Odpowiedni zewnętrzny wizerunek jest niezmiernie ważny, gdyż ma wpływ na relacje z innymi, samopoczucie, życie prywatne i zawodowe.
Do zadań technika stylisty należy:
- · kreowanie nowego wizerunku klienta,
- · doradzanie w zakresie doboru i wykonania makijażu oraz fryzury, odpowiadających typowi urody klienta,
- · przeprowadzanie metamorfoz,
- · planowanie i organizacja spotkań,
- · przygotowanie sesji zdjęciowych,
- · współpraca z agencjami reklamowymi w przygotowaniu kampanii reklamowych.