- Nazwa oddziału
-
1D - social media z rozszerzeniem językowym
- Cykl kształcenia
-
4
- Języki obce
-
- Przedmioty punktowane
-
obowiązkowe
- język polski
- matematyka
dodatkowe
- język obcy nowożytny
- wiedza o społeczeństwie
- Przedmioty rozszerzone
-
- język polski
- język obcy nowożytny
- Opis
-
Profil klasy powstał w odpowiedzi na wyzwania współczesnego świata związane z rosnącą rolą mediów społecznościowych, gdy szczególnym zadaniem szkoły staje się dostarczenie uczniom elastycznych narzędzi do stymulowania własnego rozwoju, wśród których szerokie spektrum możliwości niosą ze sobą social media.
Klasa oparta na patronacie Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM, współpracy z Wydziałem Studiów Edukacyjnych UAM, Uniwersytetem SWPS oraz agencjami zajmującymi się obszarem social media.
W ramach zajęć profilowych przewidziane są warsztaty np. psychologia social mediów, creative writing, marketing 3.0.
Przedmioty z rozszerzeniem ukierunkowane m.in. na: język polski dla Internetu i social mediów, podstawy komunikacji społecznej, etyka w Internecie. Wykorzystane zostaną również doświadczenia zdobyte podczas realizacji międzynarodowego projektu Erasmus + „Społeczni dzięki mediom społecznościowym”.Przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym to język polski i język angielski.
Pierwszym językiem obcym jest język angielski, drugi język wybiera uczeń spośród następujących: język niemiecki, hiszpański, francuski, rosyjski (wybór drugiego języka obcego będzie zależał od liczby chętnych osób).