- Nazwa oddziału
-
1I - klasa matematyczno-informatyczna
- Cykl kształcenia
-
4
- Języki obce
-
- Przedmioty punktowane
-
obowiązkowe
- język polski
- matematyka
dodatkowe
- informatyka
- język obcy nowożytny
- Przedmioty rozszerzone
-
- matematyka
- informatyka
- język angielski
- Opis
-
To również tegoroczna nowość w „Marynce” – proponujemy Wam klasę, która rozszerza profil matematyczno-fizyczny o jakże ważną i wszechobecną dzisiaj informatykę. Wprowadzenie tej klasy w naszej szkole powiązane jest ściśle z realizacją projektu „Enigma” czyli unijnym projektem wsparcia nauczania matematyki i informatyki realizowanym we współpracy ze Stowarzyszeniem Metropolia Poznań oraz instytucjami samorządowymi województwa wielkopolskiego i miasta Poznań.
W klasie matematyczno-informatycznej poza rozwojem kompetencji matematycznych realizowanych w zakresie rozszerzonym i dotyczących przede wszystkim umiejętności zastosowań zdobytej wiedzy w praktyce, planowany jest również rozwój kompetencji informatycznych uczniów.
Rozwijanie umiejętności informatycznych będzie się odbywało m. in. w zakresie: programowania (w środowisku PYTHON) ponieważ umiejętność programowania to jedna z podstawowych kompetencji XXI wieku, rozwija myślenie, wspiera rozwój intelektualny, staje się dziś jedną z najbardziej poszukiwanych na rynku pracy a środowisko PYTHON jest proste, intuicyjne, uniwersalne, ma nieograniczone możliwości (aplikacje webowe, gry komputerowe, aplikacje wykonujące obliczenia naukowe).
W klasie matematyczno-informatycznej planujemy też zajęcia z grafiki wektorowej (CorelDraw), która pozwala na tworzenie grafiki z figur geometrycznych, rozwija myślenie, wspiera rozwój intelektualny, ponadto grafika komputerowa może być przydatna w projektowaniu zarówno interfejsów graficznych oprogramowania jak i stron internetowych oraz pozwala na praktyczne wykorzystanie wiedzy z geometrii.
Rozwiniemy też Wasze umiejętności matematyczne dzięki wykorzystaniu programu GeoGebra, który pozwoli na analizowanie różnorodnych konstrukcji geometrycznych, rysowanie wykresów, obliczanie długości odcinków, miar kątów, pełne wykorzystanie możliwości arkusza kalkulacyjnego, przedstawianie obiektów w postaci graficznej, algebraicznej lub w komórkach arkusza kalkulacyjnego, łączenie różnych działów matematyki, wspomaganie twórczego myślenia oraz rozwijanie kreatywnej postawy uczniów i zwiększanie atrakcyjności zajęć (np. z geometrii, geometrii analitycznej, analizy matematycznej).
Procesowi nauczania w klasie matematyczno-informatycznej towarzyszyć będzie również szereg zajęć realizowanych poza lekcjami. Ze względu na charakter klasy, uczniowie będą mieli możliwość wyboru odpowiednich kół lub kursów i warsztatów zainteresowań, począwszy od zajęć przygotowujących do konkursów matematycznych, po takie, które przedstawiają możliwości praktyczne środowiska PYTHON, CorelDraw czy GeoGebry.
Dodatkowym atutem i wyjątkiem nowo tworzonej klasy matematyczno-informatycznej jest poszerzone nauczanie języka angielskiego
Przed absolwentami klasy matematyczno-informatycznej stoją szeroko otwarte kierunki atrakcyjnych studiów na UAM i Politechnice Poznańskiej oraz innych uczelniach krajowych i zagranicznych, a po skończeniu studiów czeka na nich ciekawa praca, pewność zatrudnienia i … wysokie wynagrodzenie.