Technik reklamy pracuje zarówno w biurze, jak i poza nim. Spotkania z klientami zajmują dużo czasu i nie zawsze muszą odbywać się w biurze. Niejednokrotnie w trakcie pracy trzeba odbyć nawet daleką podróż, jeśli wymaga tego interes klienta. Praca w plenerze lub studio ma z kolei miejsce w przypadku realizacji reklamówek telewizyjnych lub radiowych oraz złożonych sesji zdjęciowych. Jedynie pracownicy działu kreacji i mediów spędzają większość czasu w biurach. Osoba wykonująca ten zawód współpracuje z wieloma specjalistami z różnych dziedzin i zawodów Najczęstszymi współpracownikami są: plastycy, reżyserzy, muzycy, badacze rynku, autorzy tekstów reklamowych.
Pracując w agencji, możesz być zatrudniony jako:
- kierownik zlecenia (account executive) – będziesz osobą odpowiedzialną za całościowy przebieg kampanii lub promocji;
- pracownik działu kreacji (copywriter) – będziesz tworzyć hasła i slogany reklamowe, teksty i scenariusze reklam, projekty graficzne plakatów i folderów itp.;
- pracownik działu mediów (media planner) – będziesz osobą wybierającą najlepsze, jej zdaniem, środki przekazu do przenoszenia treści reklamy.
Wybierając zawód technik organizacji reklamy możesz być zatrudniony w pełnoprofilowych i
specjalistycznych agencjach reklamowych, działach marketingu i reklamy
przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych, biurach ogłoszeń i działach
promocji, środków masowego przekazu, agencjach scenariuszowych,
agencjach
d/s kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej, studiach graficznych, studiów produkcyjnych.
Umiejętności i cechy które powinieneś mieć wybierając profil technika reklamy to:
- łatwość w nawiązywaniu kontaktów
- upór i cierpliwość w działaniu
- nieokazywanie niezadowolenia lub znużenia w obecności klienta
- zdolność racjonalnego myślenia
- zdolność szybkiego podejmowania decyzji
- znajomość języka obcego (szczególnie angielskiego)
- umiejętność posługiwania się komputerem.
Na tym kierunku obowiązują dwa języki:
- język angielski,
- język niemiecki.