- Nazwa oddziału
-
1B mat - geo ekonomiczna BIZNES
- Cykl kształcenia
-
4
- Języki obce
-
- Przedmioty punktowane
-
obowiązkowe
- język polski
- matematyka
dodatkowe
- geografia
- język obcy nowożytny
- Przedmioty rozszerzone
-
- matematyka
- geografia
- Opis
-
Klasa współpracująca z Wydziałem Społeczno-Ekonomicznym
Uniwersytetu Przyrodniczego
Jeśli chcesz poznać i zrozumieć, jak liczby rządzą światem, cechuje Cię postawa przedsiębiorcza, interesują Cię ekonomiczne problemy współczesnego świata, masz predyspozycje kierownicze i organizacyjne - wybierz klasę BIZNES. To profil dla dociekliwych, poszukujących szerokiej wiedzy o współczesnym świecie, zarówno w aspekcie ekonomiczno-gospodarczym, jak i kulturowym.
To klasa dla uczniów o szerokich zainteresowaniach, wykraczających poza typowe ramy nauk ścisłych. Przedmioty nauczane na poziomie rozszerzonym pozwalają na dużą elastyczność w doborze kierunków przyszłych studiów, a dzięki dobrej znajomości języka angielskiego - także miejsca studiowania. Rozszerzona matematyka i geografia na maturze są wymagane przy rekrutacji na kierunkach ekonomicznych i biznesowych na wielu uczelniach.
Dodatkowym atutem tej klasy jest przedmiot uzupełniający, który pomoże Ci zdobyć specjalistyczną wiedzę. Na lekcjach ekonomii w praktyce poznasz zasady działania wolnego rynku oraz świata biznesu.
Absolwenci kierunków ekonomicznych i biznesowych są poszukiwani w handlu, firmach doradczych i międzynarodowych korporacjach. Jeśli wybierzesz klasę BIZNES, będziesz miał możliwość wyboru różnych kierunków studiów, do których należą chociażby: ekonomia, matematyka, geografia, geodezja i kartografia, inżynieria środowiska, informatyka, robotyka, górnictwo, geologia, gospodarka przestrzenna, marketing i zarządzanie itp. Możesz aplikować również na kierunki inżynieryjne. Ciekawym wyborem może być np. informatyka w biznesie, która łączy elementy dwóch różnych dziedzin: ekonomię i matematykę.
Marzysz, aby odnieść sukces w biznesie? Potrzebna ci będzie dobra znajomość języka niemieckiego. Dlaczego? Umiejętność posługiwania się dwoma językami obcymi podczas rekrutacji do pracy z uwagi na poziom kandydatów i potrzeby pracodawców jest na rynku pracy coraz bardziej nieodzowna. Z uwagi na lokalizację Poznania oczywistym jest, że jako drugi język w większości firm preferowany jest język niemiecki. Niemal połowa firm w Wielkopolsce to firmy z kapitałem niemieckim lub austriackim, wraz z największym pracodawcą, czyli Volkswagenem, poprzez Bayer AG czy BMW. Znajomość języka niemieckiego będzie także ogromnym atutem w pracy na stanowisku menedżerskim w niemieckich franczyzach wielkopowierzchniowych tj. Kaufland, Lidl czy Rossmann.