Szkoła- przyjaznym i
bezpiecznym miejscem zdobywania wiedzy, rozwijania uzdolnień uczniów,
samorealizacji nauczycieli
oraz spełnienie oczekiwań rodziców.
We wszystkich działaniach kierujemy się wyznawanymi
wartościami
oraz poszanowaniem praw i godności człowieka, zgodnie z Konwencją Prawach Dziecka
oraz Konwencją o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności.
Wychowujemy uczniów w duchu uniwersalnych wartości
moralnych, tolerancji, humanistycznych wartości, patriotyzmu, solidarności,
demokracji, wolności i sprawiedliwości społecznej.
Kultywujemy
tradycje oraz ceremoniał szkolny. Wszystkie działania pedagogiczne
i opiekuńczo-wychowawcze orientujemy na dobro podopiecznych (tworząc warunki
intelektualnego, emocjonalnego, społecznego i fizycznego rozwoju uczniów), a
także ich dalszy los.
Ściśle
współpracujemy z rodzicami, najlepszymi sojusznikami nauczycieli, zwłaszcza
wychowawców, oraz innymi partnerami zewnętrznymi, wspierającymi szkołę w jej
rozwoju.
Ustawicznie
diagnozujemy potrzeby i oczekiwania środowiska lokalnego oraz wszystkich
bezpośrednich „klientów” szkoły.
Naszymi priorytetami w pracy szkoły są:
1. Kształcenie.
2. Wychowanie i opieka oraz profilaktyka.
3. Współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym
4. Organizacja i zarządzanie.
Kształcenie
Zapewnienie
uczniom wysokiego poziomu i sprzyjających warunków w procesie kształcenia
poprzez:
•
dbanie
o dobór treści i poziom kształcenia odpowiednio do potrzeb i możliwości
uczniów;
•
systematyczne
doskonalenie warsztatu pracy nauczycieli poprzez podnoszenie kwalifikacji, samokształcenie, udział w WDN;
•
planowanie
WDN zgodnie z potrzebami szkoły i zainteresowaniami nauczycieli;
•
wykorzystanie
w pracy z uczniem elementów oceniania
kształtującego, systematyczne stosowanie
elementów oceniania kształtującego w procesie dydaktycznym;
•
systematyczne
monitorowanie realizacji treści podstawy programowej ze wszystkich przedmiotów;
•
motywowanie
uczniów do nauki, wykorzystanie różnorodnych pomocy dydaktycznych, w tym multimedialnych,
prowadzenie zajęć w terenie, lekcji muzealnych, opracowanie i realizację harmonogramu wycieczek
wspierających proces edukacyjny;
•
dobrą znajomość możliwości intelektualnych,
fizycznych, manualnych uczniów, ich
umiejętności i zainteresowań, stylów
uczenia się, sytuacji rodzinnej;
•
uświadamianie
rodzicom możliwości ich dzieci, konieczności ich wspierania w życiu
codziennym; podkreślanie celowości i
konieczności nabywania przez dzieci różnego rodzaju umiejętności i wiedzy, konieczności
świadomego zaangażowania rodzica
w rozwój dziecka, w proces nauczania -
upowszechnianie mody na uczenie się, kampania reklamowa;
•
pomoc
specjalistów w diagnozowaniu przyczyn trudności dziecka i w ich pokonywaniu,
realizacja pomocy
psychologiczno-pedagogicznej, uczenie uczniów uczenia się;
•
nadanie
większej rangi pomocy koleżeńskiej w nauce;
•
systematyczne
wzbogacanie oferty zajęć pozalekcyjnych zgodnie
z zapotrzebowaniem. Aplikowanie o środki na ich prowadzenie;
•
doposażanie
klasopracowni w pomoce dydaktyczne, modernizację bazy szkolnej;
•
aplikowanie
o wsparcie organu prowadzącego i MEiN w celu pozyskania nowych środków
finansowych na zakup niezbędnego sprzętu i pomocy dydaktycznych , sprzyjającej
podniesieniu jakości kształcenia, w tym wsparcie dla uczniów
o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
•
kontynuacja
Euroweek;
•
nawiązanie
współpracy ze szkołami z miast partnerskich Ostródy;
•
przygotowywanie
uczniów do konkursów i zawodów szkolnych
i zewnętrznych, które stanowią formę samorealizacji oraz rozwoju uzdolnień i
ich prezentacji, nagradzanie
za osiągnięcia;
•
doskonalenie
form i metod pracy, upowszechnienie nauki gry w szachy oraz robotyki, kodowania;
•
zwiększenie
efektywności wykorzystania w pracy z uczniami najnowszych środków technicznych,
pomocy dydaktycznych, doskonalenie umiejętności posługiwania się technologią
komputerową oraz wykorzystanie pomocy dydaktycznych pozyskanych
w ramach LP AT, NPRCz;
•
szukanie
skutecznych, niekonwencjonalnych rozwiązań motywujących uczniów
do nauki i samokształcenia;
•
systematyczne analizowanie wyników nauczania;
•
motywowanie
i przygotowanie uczniów do udziału w konkursach i olimpiadach przedmiotowych;
•
nadawanie
tytułów honorowych uczniom odnoszących sukcesy w różnych dziedzinach (Szkolny
As Ostródy, Uczeń Roku, Primus Inter Pares, Sportowiec Roku, wręczanie Pucharu
Przechodniego, stypendia, nagrody rzeczowe, listy pochwalne, pochwały na forum szkoły);
•
wdrażanie
innowacji pedagogicznych;
•
efektywne
przygotowanie uczniów do egzaminu ósmoklasisty;
Wychowanie i opieka
W
tym obszarze pracy szkoły, między innymi w oparciu o realizację zagadnień
zawartych w programie wychowawczo-profilaktycznym, będę dążyć do wypełnienia
misji naszej placówki: Szkoła - przyjaznym i bezpiecznym miejscem zdobywania
wiedzy, rozwijania uzdolnień uczniów… W pracy wychowawczej szkoły wyeksponuję
nieocenioną rolę naszego patrona Gustawa Gizewiusza, odwołując się do
uniwersalnych postaw i wartości, które były mu bliskie. Między innymi podczas
corocznie obchodzonego Święta Szkoły – Urodziny Gustawa Gizewiusza cyklicznie
realizuje się projekty, wspomagające nie
tylko dydaktykę,
ale również wychowanie i opiekę;
Poza tym nacisk położę na:
•
wspieranie
rodziców w wychowywaniu dzieci zgodnie z uniwersalnym systemem wartości,
poczucie bezpieczeństwa i życzliwej atmosfery, motywowanie do nauki,
podejmowanie wyzwań – badanie klimatu szkoły, realizację misji i wizji szkoły,
monitorowanie i przeciwdziałanie przejawom niepożądanych zachowań;
•
zadbanie
o zindywidualizowane podejście do ucznia (realizacja programu Unikatowy Kod
Uczenia się-klasa 3), o wykorzystanie potencjału ucznia średniego, o ocenę
postępów dziecka adekwatną do jego możliwości – pomoc
psychologiczno-pedagogiczną, o codzienną pracę nad szacunkiem, bezpieczeństwem,
tolerancją, wyrozumiałością, asertywnością, empatią uczniów i rodziców,;
•
wspieranie
wolontariatu, działalności charytatywnej, działalności PCK, SU i działań Rzecznika Praw Ucznia;
•
wdrażanie
uczniów do kształtowania samorządności uczniowskiej między innymi poprzez
organizację debat przedwyborczych i wyborów, poczucia współodpowiedzialności za
szkołę, przedsiębiorczości, uczenie pewności siebie.;
•
jakość,
atrakcyjność i właściwą organizację zajęć dydaktycznych, pozalekcyjnych,
wspierających rozwój ucznia;
•
propagowanie
edukacji patriotyczno-obywatelskiej, regionalnej, ekologicznej, prozdrowotnej,
kulturalnej (kontynuacja działań w ramach certyfikatu Szkoła Wierna Dziedzictwu
oraz ubieganie się o kolejne certyfikaty: Szkoła Promująca Zdrowie, Szkoła
Przyjazna Środowisku);
•
realizację
we współpracy z instytucjami wspierającymi działania szkoły różnorodnych programów prozdrowotnych i
profilaktycznych, mających na celu
między innymi przeciwdziałanie niepożądanym zachowaniom i zjawiskom, adresowanych
do uczniów i rodziców;
•
podejmowanie
przez szkołę regularnych działań w celu wspomagania uczniów
w sytuacjach trudnych;
•
organizowanie
przez placówkę, odpowiednio do potrzeb, spotkań ze specjalistami, kierowanie rodziców do specjalistów poza
szkołą;
•
objęcie
szczególną opieką uczniów przybywających z zagranicy – dodatkowe lekcje języka polskiego, pomoc nauczyciela współorganizującego
proces kształcenia, organizacja zajęć adaptacyjnych i integracyjnych dla ucznia
i rodziców w klasie;
•
udzielanie
pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom odpowiednio do potrzeb;
•
realizowanie
programów profilaktycznych i projektów, między innymi dotyczących zjawiska
przemocy, promocji zdrowia, podniesienia samooceny, tolerancji, umiejętności
rozwiązywania problemów wynikających z
potrzeb indywidualnych uczniów i zespołów klasowych;
•
angażowanie
uczniów do współorganizowania uroczystości szkolnych, spotkań okolicznościowych
w celu kształcenia postaw patriotycznych, kultywowania tradycji,
•
zapewnianie
atrakcyjnych form spędzania czasu wolnego;
•
efektywną
i efektowną działalność świetlic szkolnych i biblioteki;
•
obecność
pielęgniarki, stomatologa w szkole;
•
skuteczną
pomoc pedagoga i psychologa skierowaną do uczniów i ich rodziców;
•
organizację
pomocy logopedy, psychologa, pedagoga, pedagoga specjalnego terapeuty
pedagogicznego;
•
doskonalenie
systemu doradztwa zawodowego poprzez współpracę z instytucjami
na terenie miasta i poza nim, systematyczne wyposażanie i dokształcanie
nauczycieli specjalistów w wiedzę i umiejętności konieczne do zapewnienia
uczniom kompleksowego wsparcia w zakresie doradztwa zawodowego, doskonalenie
wewnątrzszkolnego systemu doradztwa i organizacji wycieczek do zakładów pracy,
udział w dniach otwartych organizowanych przez szkoły ponadpodstawowe;
•
uświadamianie
uczniom ich praw i konieczności
spełniania obowiązków
oraz egzekwowaniu tych obowiązków; realizację działań na rzecz uczniów
przez Rzecznika Praw Ucznia;
•
uświadamianie
uczniom i rodzicom zagrożeń internetowych;
•
bieżące
wyposażanie budynku i kontrolowanie jego stanu technicznego ze względu
na bezpieczeństwo osób w nim przebywających;
•
przestrzeganie
zasad bhp i ppoż. przez uczniów i wszystkich pracowników szkoły;
• współpracę z organem prowadzącym i nadzorującym, Zespołem Placówek Pedagogicznych, Świetlicą Terapeutyczną, Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Pełnomocnikiem Burmistrza Miasta Ostródy ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Sądem dla nieletnich, Komendą Powiatową Policji, Powiatową Komendą Straży Pożarnej, Strażą Miejską, Interdyscyplinarnym Zespołem ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie, Stowarzyszeniem „Pomoc Dzieciom Potrzebującym” im. Janiny Pelczarskiej, Powiatową Stacją Sanitarno Epidemiologiczną.
Współpraca z rodzicami
Aby działania były skuteczne, aby nie zawieść oczekiwań
naszych klientów
i pozyskać nowych, pragnę kontynuować
poczynania już sprawdzone i skuteczne
oraz podejmować nowe inicjatywy. Działania do osiągnięcia tego celu, to:
· utrzymywanie systematycznych kontaktów
z rodzicami na zebraniach ogólnych, indywidualnych (spotkania w szkole i
rozmowy telefoniczne, dziennik elektroniczny, godzina dostępności ).
Przekazywanie informacji, także pisemnie, poprzez umieszczanie ich na tablicach
informacyjnych, na stronie internetowej szkoły i fb, publikowanie ogłoszeń
na gazetce wirtualnej;
• jednolite oddziaływania wychowawcze,
systematyczne informowanie rodziców
przez nauczycieli o zadaniach wychowawczych realizowanych w szkole;
zapoznawanie rodziców z dokumentacją szkoły oraz podstawą programową
kształcenia ogólnego, informowanie rodziców o sukcesach i postępach ich dzieci,
a także włączanie ich
do wspierania osiągnięć rozwojowych dzieci i łagodzenia trudności, na jakie
natrafiają, zachęcanie rodziców do współdecydowania w sprawach szkoły;.
• systematyczne przekazywanie rodzicom
informacji o wszelkich działaniach szkoły
oraz zmianach dotyczących organizacji nauczania;
• angażowanie rodziców w życie klasy i
szkoły (w tym: imprezy i uroczystości okolicznościowe, klasowe i szkolne –
wspólne przygotowywanie tych imprez, współpraca rodziców w organizowaniu
różnych form wypoczynku i pomoc w opiece nad dziećmi, pomoc w szukaniu
sponsorów, zachęcanie do prac społecznych na rzecz klasy i szkoły), gromadzenie
opinii na temat działania szkoły, ich analiza i wykorzystanie
do wprowadzania zmian i podniesienia jakości pracy placówki w celu sprostania
oczekiwaniom naszych klientów (realizacja programów: 3 etap Modelu Wartościowych Szkół
oraz Unikatowy Kod Uczenia się-klasa 4 );
• oferowanie przez szkołę wsparcia
pedagogicznego dla rodziców na zebraniach klasowych, na spotkaniach z
pedagogiem i psychologiem, na spotkaniach z dyrektorem szkoły,
z przedstawicielami instytucji
wspierających rozwój dziecka;
• powoływane klasowych i szkolnych Rad Rodziców , znajomość praw i
obowiązków
przez członków tych organów. Uczestnictwo dyrektora w spotkaniach z klasowymi i
szkolną Radą Rodziców. Opiniowanie przez RR planu finansowego placówki, dorobku
zawodowego nauczycieli w związku z awansem zawodowym, szkolnego zestawu
podręczników
i programów, dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktycznych, zajęć
fakultatywnych wychowania fizycznego; uzgadnianie z dyrektorem wydatkowania
zgromadzonych funduszy, wybieranie ubezpieczyciela dzieci dla placówki, w
porozumieniu z RP uchwalanie programu wychowawczo- profilaktycznego;
• pozyskiwanie przez rodziców
sponsorów na rzecz realizowania różnych przedsięwzięć;
• przeznaczanie przez RR środków na
wyposażenie szkoły;
• przygotowywanie przez rodziców dekoracji, kostiumów, pamiątek z okazji świąt
szkolnych, organizowanych przedstawień we współpracy z nauczycielami;
• udział rodziców w lekcjach
otwartych, zapraszanie ich do prowadzenia spotkań z dziećmi;
• upowszechnianie osiągnięć uczniów i
szkoły (bieżąca informacja o prowadzonych działaniach, inicjatywach) w
lokalnych mediach;
• wdrażanie rodziców do
współodpowiedzialności za inicjatywy podejmowane w szkole;
• włączanie rodziców do procesu
decyzyjnego (zasięganie opinii w sprawach uczniów, szkoły, projektowania
działań z uwzględnieniem stanowiska i oczekiwanej pomocy rodziców, wspólna
ocena działań);
• zapraszanie do współpracy w budowaniu pozytywnego wizerunku szkoły w
środowisku,
w nagłaśnianiu działań na rzecz podniesienia jakości pracy podejmowanych przez
naszą placówkę;
• organizowanie dni otwartych, dni adaptacyjnych,
festynów rodzinnych w celu przybliżenia placówki potencjalnym uczniom i ich
rodzicom i integracji środowiska.
Dzięki takiej postawie i podjętym
działaniom, rodzice chętniej utożsamiają się z naszą szkołą, jej tradycjami i chętniej
pomagają w promowaniu placówki w środowisku
oraz podniesieniu jej prestiżu. Nasze działania będą akceptowane. Istotne jest
również to,
że z każdym rokiem wzrasta liczba rodziców zaangażowanych w życie szkoły, w
podniesienie jakości pracy placówki. Nie oznacza to, że nie zależy nam na tym,
aby było ich więcej. Stąd kolejne pomysły i propozycje, aby powiększać
systematycznie grono naszych partnerów, zwolenników i sympatyków.
Nazwa konkursu |
Sukces |
Konkurs Recytatorski |
I miejsce III miejsce |
Konkurs Recytatorski |
II miejsce |
1.Ogólnopolski Konkurs
Matematyczny ,,PUCHACZ PIOTR’’ 2. Ogólnopolski Konkurs ,,ORZEŁ
EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ’’ 3.Szkolny TURNIRJ SZACHOWY 4.Szkolny Konkurs Pięknego Czytania |
I etap konkursu-Laureat Udział w II etapie konkursu Laureat Laureat Tytuł MISTRZA II miejsce II miejsce III miejsce |
Szkolny Konkurs Pięknego Czytania |
2 miejsce |
Orzeł Matematyczny – sesja
wiosenna Szkolny Konkurs Pięknego Czytania Szkolny Konkurs Ortograficzny dla klas II i III Międzyszkolny Konkurs
Ortograficzny dla klas II i III “Mistrz Ortografii Powiatowy Konkurs dla klas I-III
“Smyk Bezpieczny Na Warmii i Mazurach” Miejski Konkurs Pieśni
Patriotycznej |
Laureat II miejsce wyróżnienie I miejsce I miejsce I miejsce IV miejsce II miejsce (drużynowo) I miejsce w kategorii III-V |
Orzeł
Matematyczny – sesja wiosenna i jesienna Szkolny Konkurs Pięknego Czytania Miejski Konkurs
Pięknego Czytania |
Laureat I miejsce
I miejsce |
Szkolny Konkurs Pięknego Czytania |
I miejsce |
Orzeł Matematyczny – sesja
jesienna Szkolny Konkurs Pięknego Czytania Międzyszkolny Konkurs Pieśni
Patriotycznej |
Laureat II miejsce wyróżnienie |
Orzeł Matematyczny – sesja
jesienna Orzeł Matematyczny – sesja
jesienna |
Laureat laureat |
Orzeł Matematyczny – sesja
jesienna Orzeł Matematyczny – sesja
wiosenna |
Laureat Laureat laureat |
Orzeł Matematyczny – sesja
jesienna Konkurs plastyczno –
językowy dla klas IV- VIII ,, Easy peasy lemon squeezy’’ czyli idiomy w ilustracjach. Szkolny konkurs plastyczno-językowy ,, My Christmas
Card’ Miejski Konkurs
Ortograficzny o Tytuł ,,Mistrz Ortografii 2024” Konkurs Recytatorski
,,Spotkania z Poezją”- etap miejski Miejski Konkurs
Pierwszej Pomocy Międzyszkolny Konkurs
Czytelniczy Kornela Makuszyńskiego Miejski Konkurs
Pięknego czytania Międzyszkolny Konkurs Pieśni
Patriotycznej |
Laureaci Laureat Laureat I m-ce Wyróżnienie 3 m-ce
1 m-ce
1 m-ce
I miejsce w kategorii IV - VIII |
Turniej Bezpieczeństwa w Ruchu
Drogowym Wojewódzki konkurs wokalny “Na dobre i na złe” |
III miejsce Wyróżnienie |
I szkolny konkurs kulturoznawczy pt. ,, Co wiesz o krajach anglo- i niemieckojęzycznych ‘’ Konkurs Kuratoryjny z Języka
Niemieckiego – etap wojewódzki Miejski Konkurs
Ortograficzny o Tytuł ,,Mistrz Ortografii 2024” |
Laureat finalistka 1 m-ce |
Orzeł Matematyczny – sesja
wiosenna |
Laureat laureat |
Orzeł Matematyczny – sesja
jesienna Orzeł Matematyczny – sesja
wiosenna |
Laureat laureat |
Miejski Konkurs Pieśni
Patriotycznej |
I miejsce w kat. I miejsce w kat. VI-VIII Wyróżnienie |
Miejski Konkurs Pięknego Czytania |
I MIEJSCE I MIEJSCE I MIEJSCE II MIEJSCE |
1
ZAJĘCIA ROZWIJAJACE
KREATYWNOŚĆ UCZNIA
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR
2 IM. GUSTAWA GIZEWIUSZA W OSTRÓDZIE
L.p |
Rodzaj zajęć rozwijających |
1. |
Odkrywcy geograficznych tajemnic |
2. |
Kreatywna matematyka |
3. |
Zajęcia rozwijające Gry planszowe. Rummikub. |
4. |
Kuchnie Świata |
5. |
Matematyka z pomysłem |
6. |
Nauka gry na ukulele |
8. |
Zajęcia rozwijające “Szachmistrze” Zajęcia rozwijające kreatywne myślenie “Rummikub i gry planszowe” |
9. |
,,Potyczki matematyczne |
10. |
“Sojusz literek z cyferkami” Zajęcia rozwijające kreatywność |
11. |
,,Coś z niczego” zajęcia plastyczne z elementami matematyki |
12. |
,,Aktywny do Kwadratu” zajęcia rozwijające |
13. |
Koło artystyczno-polonistyczne |
14. |
Koło polonistyczne |
15. |
Zajęcia rozwijające kreatywność IT, Robotyka |
Jesienią 1945 roku pierwszy powojenny
inspektor szkolny w powiecie ostródzkim Jan Leśniewski
powołuje Publiczną Szkołę Powszechną nr 2 w Ostródzie.
Kierownictwo i organizację tej placówki oświatowej powierza Stanisławowi Zabłockiemu.
Na siedzibę szkoły wybrano budynek z 1862 roku, rekompensatę za zniszczenia
miasta w czasach wojen napoleońskich.
Doprowadzenie budynku do używalności po II wojnie światowej zajmuje nowo
mianowanemu kierownikowi kilka miesięcy. Ostatecznie zajęcia rozpoczynają się
10.01.1946 roku. Obok kierownika pracę podejmuje 14 nauczycieli. Klasy liczyły
od 35 do 45, a nawet 56 uczniów. Tego
roku naukę w klasie piątej rozpoczyna wówczas Krystyna Chojnowska. Kilkadziesiąt lat później opływa samotnie kulę
ziemską jako pierwsza kobieta na świecie.
16.05.1948 roku odbywa się uroczystość odsłonięcia pomnika Gustawa Gizewiusza.
W tym dniu szkoła otrzymuje jego imię.
We wrześniu 1949 r. funkcję kierownika
szkoły powierzono Witoldowi Rutkiewiczowi. Dzieci uczy wówczas 20 nauczycieli.
W 1956 r. utworzono stanowisko zastępcy kierownika, zostaje nim Maria
Prokopowicz, a w latach 1962- 1982 jako zastępca pracuje Janina Ditsz.
Liczba dzieci z roku na rok rośnie. W
1954 r. szkoła liczy 420 uczniów. Tworzą nadal liczne zespoły klasowe. Młodzież
ma możliwości rozwijania swoich zainteresowań na licznych zajęciach
pozalekcyjnych. Z inicjatywy Jana Przybysza- nauczyciela muzyki- w październiku
1954 r. powstaje zespół pieśni i tańca „ Warmiacy”. Zajmuje on pierwsze miejsce
w eliminacjach wojewódzkich i zdobywa
wyróżnienie w ogólnopolskim konkursie w
Katowicach. W tym samym roku edukację w klasie I „a” rozpoczyna Janek Purzycki. Dzisiaj znany
autor scenariuszy filmowych, m. in., „
Wielki Szu” i serialu „ Złotopolscy”. Także w latach pięćdziesiątych w
szkole zaczyna funkcjonować biblioteka. Jej zorganizowaniem zajmuje się
polonistka Maria Prokopowicz. Prawdziwy rozkwit księgozbioru szkolnego przypada
na lata 1969- 1980, kiedy funkcję nauczyciela biblioteki pełni Barbara
Piotrowska. Ważną rolę w realizowaniu funkcji opiekuńczo- wychowawczej szkoły
odgrywa świetlica, która zaczyna funkcjonować w 1953 r. Dzieci rodziców
pracujących mogą pod opieką nauczyciela odrobić lekcje, pobawić się oraz
rozwijać swoje zainteresowania. W szkole działa coraz więcej kół i organizacji
uczniowskich, m. in,: ZHP, SKS, LOP, SKKT, chór szkolny, koło teatralne.
Działalność ich jest różnorodna i ma różne natężenie w poszczególnych latach.
Tradycją szkoły staje się obchodzenie
dnia patrona. Szczególnie uroczysty charakter nadano
świętu w 130 rocznicę śmierci Gustawa Gizewiusza. 13.05. 1978 r. odsłonięto
pamiątkową tablicę wmurowaną przy głównym wejściu do budynku. Od początku
swojej działalności szkoła boryka się z trudnymi warunkami lokalowymi. W
związku z tym w 1963 r. otrzymuje do dyspozycji drugi budynek z ośmioma salami.
Natomiast w 1978 r. liczący ponad sto lat budynek jest pierwszy raz
remontowany. Przede wszystkim zlikwidowano piece, które zastępuje centralne
ogrzewanie. W 1982 r. na emeryturę odchodzi Witold Rutkiewicz, a stanowisko
dyrektora szkoły obejmuje Teresa Suska. Naukę w szkole
rozpoczyna w tym czasie 591 uczniów, których edukuje 30 nauczycieli. W tym
samym roku w szkole zatrudniono pierwszego pedagoga szkolnego- Renatę Pomaską.
Bardzo ważnym wydarzeniem w historii
tej placówki oświatowej jest otrzymanie sztandaru. Na tę uroczystość 24.05.1985
r. przybywają władze miasta, kurator oświaty, dyrektorzy ostródzkich szkół. Po
czteroletnim kierowaniu pracą szkoły Teresa Suska w 1986 r. odchodzi na
emeryturę. Inspektor szkolny powołuje na stanowisko dyrektora Edwina
Skorupskiego. Dzieci uczą się w 27 oddziałach, a liczebność klas waha się od 23
do 30 uczniów. Lekcje zaczynają się o godz. 8.00, a kończą o 17.30.
W czerwcu 1988 r. dyrektor Edwin Skorupski rezygnuje z
pełnionej funkcji. Nowy rok szkolny 1988/1989 uczniowie i nauczyciele witają z
nową dyrektor- Marią Purat. W roku szkolnym 1992/1993 pracą placówki kieruje
powołana na stanowisko dyrektora szkoły Elżbieta Podolska. Na początku czerwca
1993 r. Zarząd Miasta Ostródy ogłasza konkurs na nowego szefa placówki. W
wyniku przeprowadzonego konkursu dyrektorem szkoły zostaje Ewa Turowska.
Rok szkolny 1993/1994 rozpoczyna
42 nauczycieli i 675
uczniów w wyremontowanym budynku przy ul. Olsztyńskiej 7. Pozytywne
opinie o pracy dyrektor Ewy Turowskiej organu nadzorującego pracę szkoły,
rodziców i rady pedagogicznej zdecydowały, iż kierowała placówką do
31.08.2013 roku. We wrześniu 2013 r. fotel dyrektora
szkoły objęła Barbara Wiśniewska. Pod koniec roku szkolnego z inicjatywy Ewy Jarzynki powstało szkolne lapidarium
pierwsze w naszym mieście. Zgromadzono w nim różnorodne skały,
pozostawione przez skandynawski lodowiec, będące bogactwem naszego regionu.
Dzięki wzmożonej pracy pani dyrektor Barbary Wiśniewskiej i pani zastępcy dyrektora Bożeny Pawełczyk szkoła zmieniła swoje oblicze
zachowując zabytkową architekturę.
Wymieniono stolarkę okienną i ocieplono starą część budynku. Klasy systematycznie wyposażane są w
nowoczesne pomoce dydaktyczne.
W naszej szkole od roku szkolnego 2024/2025
dostępne są dwie sale wspierające proces nauczania i rozwój dzieci ze
Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi. Było dla nas ważne, aby stworzyć warunki umożliwiające wielokierunkowy rozwój przez
dostarczanie odpowiedniej ilość bodźców, które pozwolą na zdobywanie nowych
doświadczeń oraz podjęcie kompleksowych działań o charakterze
terapeutycznym. Harmonijnie urządzona
sala wpływa pozytywnie na komfort pracy i nauki. W przyjemnej atmosferze pełnej akceptacji i
relaksu nasi uczniowie uczą się pokonywać swoje lęki i bariery, a także
motywować do podejmowania aktywności. To właśnie w tych
salach otwiera się brama do nieznanych światów, gdzie zmysły stają się
przewodnikami w fascynującej podróży. Te wyjątkowe przestrzenie, wyposażone w
specjalistyczne pomoce wpływające rozwój zmysłów, zapraszają do odkrywania
nowych doświadczeń i wzbogacania wyobraźni. Wyposażenie sal zostało
starannie dobrane do potrzeb naszych uczniów. Znajdują się tam między innymi:
tablice
interaktywne, liczne pomoce dydaktyczne do stymulacji różnych zmysłów,
narzędzia przeznaczone do zindywidualizowanych potrzeb uczniów wspomagające
kadrę nauczycielską w dostosowaniu form i metod nauczania, elementy wyposażenia
do terapii Integracji Sensorycznej, gry i zabawki edukacyjne. Podczas
zajęć każdy może być podróżnikiem w nieznanych krainach zmysłów. To miejsce,
gdzie terapia staje się przyjemnością, a odkrywanie nowych doświadczeń prowadzi
do pełniejszego
życia.
53°4220.9"N 19°5803.2"E
Przystanki autobusowe ZKM linii 3,4, 6, 9, 12 ś,
Zajęcia komputerowe