Ostróda
Szkoła podstawowa
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Gustawa Gizewiusza w Ostródzie
Adres
Olsztyńska 7, 14-100 Ostróda
Telefon
89 646 24 68
E-mail
Strona www
Dyrektor/Kierownik
Barbara Wiśniewska
Typ placówki
Szkoła podstawowa
Zdjęcia
  • Broszura informacyjna
  • Broszura informacyjna 2
  •   Sala językowa
  •   Sala językowa
  • Szkolne wycieczki
  • Szkolne wycieczki
  • Szkolne wycieczki
  • Szkolne wycieczki
  • Szkolne wycieczki
  • Szkolne wycieczki
  • Wybory do Młodzieżowej Rady Miasta
  • Szkolne tradycje
  • Szkolne tradycje
  • Szkolne tradycje
  • Szkolne tradycje
  • Sala pedagoga i psychologa
  • Sala terapii
  • Sala terapii
  • Sala terapii
  • Sala terapii
  • Strefa relaksu
  • Strefa relaksu
  • Strefa relaksu
  • Strefa relaksu
  • Strefa relaksu
  • Festyn rodzinny
  • Festyn rodzinny
  • Festyn rodzinny
  • Festyn rodzinny
  • Dzień otwarty
  • Dzień otwarty
  • Dzień otwarty
  • Dzień otwarty
  • Dzień otwarty
  • Dzień otwarty
  • Dzień otwarty
  • Dzień otwarty
  • Dzień otwarty
  • Dzień otwarty
  • Dzień otwarty
  • Dzień otwarty
  • Dzień otwarty
  • Dzień otwarty
  • Dzień otwarty
  • Dzień otwarty
  • Dzień otwarty
  • Dzień otwarty
  • Dzień otwarty
  • Dzień otwarty
  • Dzień otwarty
  • Logo szkoły
Opis

Szkoła- przyjaznym i bezpiecznym miejscem zdobywania wiedzy, rozwijania uzdolnień uczniów, samorealizacji nauczycieli
oraz spełnienie oczekiwań rodziców.

We wszystkich działaniach kierujemy się wyznawanymi wartościami
oraz poszanowaniem praw i godności człowieka, zgodnie z Konwencją Prawach Dziecka
oraz Konwencją o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności.

Wychowujemy uczniów w duchu uniwersalnych wartości moralnych, tolerancji, humanistycznych wartości, patriotyzmu, solidarności, demokracji, wolności i sprawiedliwości społecznej.

Kultywujemy tradycje oraz ceremoniał szkolny. Wszystkie działania pedagogiczne
i opiekuńczo-wychowawcze orientujemy na dobro podopiecznych (tworząc warunki intelektualnego, emocjonalnego, społecznego i fizycznego rozwoju uczniów), a także ich dalszy los.

Ściśle współpracujemy z rodzicami, najlepszymi sojusznikami nauczycieli, zwłaszcza wychowawców, oraz innymi partnerami zewnętrznymi, wspierającymi szkołę w jej rozwoju.

Ustawicznie diagnozujemy potrzeby i oczekiwania środowiska lokalnego oraz wszystkich bezpośrednich „klientów” szkoły.

Naszymi priorytetami w pracy szkoły są:

1. Kształcenie.

2. Wychowanie i opieka oraz profilaktyka.

3. Współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym

4. Organizacja i zarządzanie.

Kształcenie

Zapewnienie uczniom wysokiego poziomu i sprzyjających warunków w procesie kształcenia poprzez:

dbanie o dobór treści i poziom kształcenia odpowiednio do potrzeb i możliwości uczniów;

systematyczne doskonalenie warsztatu pracy nauczycieli poprzez podnoszenie kwalifikacji, samokształcenie, udział w WDN;

planowanie WDN zgodnie z potrzebami szkoły i zainteresowaniami nauczycieli;

wykorzystanie w pracy z uczniem elementów oceniania kształtującego, systematyczne stosowanie elementów oceniania kształtującego w procesie dydaktycznym;

systematyczne monitorowanie realizacji treści podstawy programowej ze wszystkich przedmiotów;

motywowanie uczniów do nauki, wykorzystanie różnorodnych pomocy dydaktycznych, w tym multimedialnych, prowadzenie zajęć w terenie, lekcji muzealnych, opracowanie i realizację harmonogramu wycieczek wspierających proces edukacyjny;

dobrą znajomość możliwości intelektualnych, fizycznych, manualnych uczniów, ich

umiejętności i zainteresowań, stylów uczenia się, sytuacji rodzinnej;

uświadamianie rodzicom możliwości ich dzieci, konieczności ich wspierania w życiu codziennym; podkreślanie celowości i konieczności nabywania przez dzieci różnego rodzaju umiejętności i wiedzy, konieczności świadomego zaangażowania rodzica
w rozwój dziecka, w proces nauczania - upowszechnianie mody na uczenie się, kampania reklamowa;

pomoc specjalistów w diagnozowaniu przyczyn trudności dziecka i w ich pokonywaniu, realizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej, uczenie uczniów uczenia się;

nadanie większej rangi pomocy koleżeńskiej w nauce;

systematyczne wzbogacanie oferty zajęć pozalekcyjnych zgodnie

z zapotrzebowaniem. Aplikowanie o środki na ich prowadzenie;

doposażanie klasopracowni w pomoce dydaktyczne, modernizację bazy szkolnej;

aplikowanie o wsparcie organu prowadzącego i MEiN w celu pozyskania nowych środków finansowych na zakup niezbędnego sprzętu i pomocy dydaktycznych , sprzyjającej podniesieniu jakości kształcenia, w tym wsparcie dla uczniów
o specjalnych potrzebach edukacyjnych;

kontynuacja Euroweek;

nawiązanie współpracy ze szkołami z miast partnerskich Ostródy;

przygotowywanie uczniów do konkursów i zawodów szkolnych i zewnętrznych, które stanowią formę samorealizacji oraz rozwoju uzdolnień i ich prezentacji, nagradzanie

za osiągnięcia;

doskonalenie form i metod pracy, upowszechnienie nauki gry w szachy oraz robotyki, kodowania;

zwiększenie efektywności wykorzystania w pracy z uczniami najnowszych środków technicznych, pomocy dydaktycznych, doskonalenie umiejętności posługiwania się technologią komputerową oraz wykorzystanie pomocy dydaktycznych pozyskanych
w ramach LP AT, NPRCz;

szukanie skutecznych, niekonwencjonalnych rozwiązań motywujących uczniów
do nauki i samokształcenia;

systematyczne analizowanie wyników nauczania;

motywowanie i przygotowanie uczniów do udziału w konkursach i olimpiadach przedmiotowych;

nadawanie tytułów honorowych uczniom odnoszących sukcesy w różnych dziedzinach (Szkolny As Ostródy, Uczeń Roku, Primus Inter Pares, Sportowiec Roku, wręczanie Pucharu Przechodniego, stypendia, nagrody rzeczowe, listy pochwalne, pochwały na forum szkoły);

wdrażanie innowacji pedagogicznych;

efektywne przygotowanie uczniów do egzaminu ósmoklasisty;

Wychowanie i opieka


W tym obszarze pracy szkoły, między innymi w oparciu o realizację zagadnień zawartych w programie wychowawczo-profilaktycznym, będę dążyć do wypełnienia misji naszej placówki:
Szkoła - przyjaznym i bezpiecznym miejscem zdobywania wiedzy, rozwijania uzdolnień uczniów… W pracy wychowawczej szkoły wyeksponuję nieocenioną rolę naszego patrona Gustawa Gizewiusza, odwołując się do uniwersalnych postaw i wartości, które były mu bliskie. Między innymi podczas corocznie obchodzonego Święta Szkoły – Urodziny Gustawa Gizewiusza cyklicznie realizuje się projekty, wspomagające nie tylko dydaktykę,
ale również wychowanie i opiekę;

Poza tym nacisk położę na:

wspieranie rodziców w wychowywaniu dzieci zgodnie z uniwersalnym systemem wartości, poczucie bezpieczeństwa i życzliwej atmosfery, motywowanie do nauki, podejmowanie wyzwań – badanie klimatu szkoły, realizację misji i wizji szkoły, monitorowanie i przeciwdziałanie przejawom niepożądanych zachowań;

zadbanie o zindywidualizowane podejście do ucznia (realizacja programu Unikatowy Kod Uczenia się-klasa 3), o wykorzystanie potencjału ucznia średniego, o ocenę postępów dziecka adekwatną do jego możliwości – pomoc psychologiczno-pedagogiczną, o codzienną pracę nad szacunkiem, bezpieczeństwem, tolerancją, wyrozumiałością, asertywnością, empatią uczniów i rodziców,;

wspieranie wolontariatu, działalności charytatywnej, działalności PCK, SU i działań Rzecznika Praw Ucznia;

wdrażanie uczniów do kształtowania samorządności uczniowskiej między innymi poprzez organizację debat przedwyborczych i wyborów, poczucia współodpowiedzialności za szkołę, przedsiębiorczości, uczenie pewności siebie.;

jakość, atrakcyjność i właściwą organizację zajęć dydaktycznych, pozalekcyjnych, wspierających rozwój ucznia;

propagowanie edukacji patriotyczno-obywatelskiej, regionalnej, ekologicznej, prozdrowotnej, kulturalnej (kontynuacja działań w ramach certyfikatu Szkoła Wierna Dziedzictwu oraz ubieganie się o kolejne certyfikaty: Szkoła Promująca Zdrowie, Szkoła Przyjazna Środowisku);

realizację we współpracy z instytucjami wspierającymi działania szkoły różnorodnych programów prozdrowotnych i profilaktycznych, mających na celu między innymi przeciwdziałanie niepożądanym zachowaniom i zjawiskom, adresowanych do uczniów i rodziców;

podejmowanie przez szkołę regularnych działań w celu wspomagania uczniów
w sytuacjach trudnych;

organizowanie przez placówkę, odpowiednio do potrzeb, spotkań ze specjalistami, kierowanie rodziców do specjalistów poza szkołą;

objęcie szczególną opieką uczniów przybywających z zagranicy – dodatkowe lekcje języka polskiego, pomoc nauczyciela współorganizującego proces kształcenia, organizacja zajęć adaptacyjnych i integracyjnych dla ucznia i rodziców w klasie;

udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom odpowiednio do potrzeb;

realizowanie programów profilaktycznych i projektów, między innymi dotyczących zjawiska przemocy, promocji zdrowia, podniesienia samooceny, tolerancji, umiejętności rozwiązywania problemów wynikających z potrzeb indywidualnych uczniów i zespołów klasowych;

angażowanie uczniów do współorganizowania uroczystości szkolnych, spotkań okolicznościowych w celu kształcenia postaw patriotycznych, kultywowania tradycji,

zapewnianie atrakcyjnych form spędzania czasu wolnego;

efektywną i efektowną działalność świetlic szkolnych i biblioteki;

obecność pielęgniarki, stomatologa w szkole;

skuteczną pomoc pedagoga i psychologa skierowaną do uczniów i ich rodziców;

organizację pomocy logopedy, psychologa, pedagoga, pedagoga specjalnego terapeuty pedagogicznego;

doskonalenie systemu doradztwa zawodowego poprzez współpracę z instytucjami
na terenie miasta i poza nim, systematyczne wyposażanie i dokształcanie nauczycieli specjalistów w wiedzę i umiejętności konieczne do zapewnienia uczniom kompleksowego wsparcia w zakresie doradztwa zawodowego, doskonalenie wewnątrzszkolnego systemu doradztwa i organizacji wycieczek do zakładów pracy, udział w dniach otwartych organizowanych przez szkoły ponadpodstawowe;

uświadamianie uczniom ich praw i konieczności spełniania obowiązków
oraz egzekwowaniu tych obowiązków; realizację działań na rzecz uczniów
przez Rzecznika Praw Ucznia;

uświadamianie uczniom i rodzicom zagrożeń internetowych;

bieżące wyposażanie budynku i kontrolowanie jego stanu technicznego ze względu
na bezpieczeństwo osób w nim przebywających;

przestrzeganie zasad bhp i ppoż. przez uczniów i wszystkich pracowników szkoły;

współpracę z organem prowadzącym i nadzorującym, Zespołem Placówek Pedagogicznych, Świetlicą Terapeutyczną, Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Pełnomocnikiem Burmistrza Miasta Ostródy ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Sądem dla nieletnich, Komendą Powiatową Policji, Powiatową Komendą Straży Pożarnej, Strażą Miejską, Interdyscyplinarnym Zespołem ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie, Stowarzyszeniem „Pomoc Dzieciom Potrzebującym” im. Janiny Pelczarskiej, Powiatową Stacją Sanitarno Epidemiologiczną.

Współpraca z rodzicami

Aby działania były skuteczne, aby nie zawieść oczekiwań naszych klientów
i pozyskać nowych, pragnę kontynuować poczynania już sprawdzone i skuteczne
oraz podejmować nowe inicjatywy. Działania do osiągnięcia tego celu, to:

· utrzymywanie systematycznych kontaktów z rodzicami na zebraniach ogólnych, indywidualnych (spotkania w szkole i rozmowy telefoniczne, dziennik elektroniczny, godzina dostępności ). Przekazywanie informacji, także pisemnie, poprzez umieszczanie ich na tablicach informacyjnych, na stronie internetowej szkoły i fb, publikowanie ogłoszeń
na gazetce wirtualnej;

jednolite oddziaływania wychowawcze, systematyczne informowanie rodziców
przez nauczycieli o zadaniach wychowawczych realizowanych w szkole; zapoznawanie rodziców z dokumentacją szkoły oraz podstawą programową kształcenia ogólnego, informowanie rodziców o sukcesach i postępach ich dzieci, a także włączanie ich
do wspierania osiągnięć rozwojowych dzieci i łagodzenia trudności, na jakie natrafiają, zachęcanie rodziców do współdecydowania w sprawach szkoły;.

systematyczne przekazywanie rodzicom informacji o wszelkich działaniach szkoły
oraz zmianach dotyczących organizacji nauczania;

angażowanie rodziców w życie klasy i szkoły (w tym: imprezy i uroczystości okolicznościowe, klasowe i szkolne – wspólne przygotowywanie tych imprez, współpraca rodziców w organizowaniu różnych form wypoczynku i pomoc w opiece nad dziećmi, pomoc w szukaniu sponsorów, zachęcanie do prac społecznych na rzecz klasy i szkoły), gromadzenie opinii na temat działania szkoły, ich analiza i wykorzystanie
do wprowadzania zmian i podniesienia jakości pracy placówki w celu sprostania oczekiwaniom naszych klientów (realizacja programó
w: 3 etap Modelu Wartościowych Szkół oraz Unikatowy Kod Uczenia się-klasa 4 );

oferowanie przez szkołę wsparcia pedagogicznego dla rodziców na zebraniach klasowych, na spotkaniach z pedagogiem i psychologiem, na spotkaniach z dyrektorem szkoły,

z przedstawicielami instytucji wspierających rozwój dziecka;

powoływane klasowych i szkolnych Rad Rodziców , znajomość praw i obowiązków
przez członków tych organów. Uczestnictwo dyrektora w spotkaniach z klasowymi i szkolną Radą Rodziców. Opiniowanie przez RR planu finansowego placówki, dorobku zawodowego nauczycieli w związku z awansem zawodowym, szkolnego zestawu podręczników
i programów, dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktycznych, zajęć fakultatywnych wychowania fizycznego; uzgadnianie z dyrektorem wydatkowania zgromadzonych funduszy, wybieranie ubezpieczyciela dzieci dla placówki, w porozumieniu z RP uchwalanie programu wychowawczo- profilaktycznego;

pozyskiwanie przez rodziców sponsorów na rzecz realizowania różnych przedsięwzięć;

przeznaczanie przez RR środków na wyposażenie szkoły;

przygotowywanie przez rodziców dekoracji, kostiumów, pamiątek z okazji świąt szkolnych, organizowanych przedstawień we współpracy z nauczycielami;

udział rodziców w lekcjach otwartych, zapraszanie ich do prowadzenia spotkań z dziećmi;

upowszechnianie osiągnięć uczniów i szkoły (bieżąca informacja o prowadzonych działaniach, inicjatywach) w lokalnych mediach;

wdrażanie rodziców do współodpowiedzialności za inicjatywy podejmowane w szkole;

włączanie rodziców do procesu decyzyjnego (zasięganie opinii w sprawach uczniów, szkoły, projektowania działań z uwzględnieniem stanowiska i oczekiwanej pomocy rodziców, wspólna ocena działań);

zapraszanie do współpracy w budowaniu pozytywnego wizerunku szkoły w środowisku,
w nagłaśnianiu działań na rzecz podniesienia jakości pracy podejmowanych przez naszą placówkę;

organizowanie dni otwartych, dni adaptacyjnych, festynów rodzinnych w celu przybliżenia placówki potencjalnym uczniom i ich rodzicom i integracji środowiska.

Dzięki takiej postawie i podjętym działaniom, rodzice chętniej utożsamiają się z naszą szkołą, jej tradycjami i chętniej pomagają w promowaniu placówki w środowisku
oraz podniesieniu jej prestiżu. Nasze działania będą akceptowane. Istotne jest również to,
że z każdym rokiem wzrasta liczba rodziców zaangażowanych w życie szkoły, w podniesienie jakości pracy placówki. Nie oznacza to, że nie zależy nam na tym, aby było ich więcej. Stąd kolejne pomysły i propozycje, aby powiększać systematycznie grono naszych partnerów, zwolenników i sympatyków.

Języki
angielski, niemiecki
Drzwi otwarte
18. lutego 2025 roku o godzinie 16.30 zapraszamy do naszej szkoły.
 link do filmu informacyjnego
 realcja z dnia otwartego:
https://youtu.be/rKf2VCI8OMM


Osiągnięcia

Nazwa konkursu 

Sukces 

Konkurs Recytatorski 

I miejsce  

III miejsce 

Konkurs Recytatorski 

II miejsce 

1.Ogólnopolski Konkurs Matematyczny ,,PUCHACZ PIOTR’’ 

 

2. Ogólnopolski Konkurs ,,ORZEŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ’’ 

 

3.Szkolny TURNIRJ SZACHOWY 

 

4.Szkolny Konkurs Pięknego Czytania 

 I etap konkursu-Laureat 

Udział w II etapie konkursu 

Laureat 

Laureat 

 

 Tytuł MISTRZA 

 

II miejsce 

II miejsce 

III miejsce 

Szkolny  Konkurs Pięknego Czytania 

2 miejsce 

 Orzeł Matematyczny – sesja wiosenna  

 

Szkolny Konkurs Pięknego Czytania 

 

Szkolny Konkurs Ortograficzny dla klas II i III 

 

Międzyszkolny Konkurs Ortograficzny dla klas II i III “Mistrz Ortografii 

 

Powiatowy Konkurs dla klas I-III “Smyk Bezpieczny Na Warmii i Mazurach” 

 

 

 

Miejski Konkurs Pieśni Patriotycznej 

  

  

Laureat 

 

 

II miejsce 

wyróżnienie 

 

I miejsce 

I miejsce 

 

I miejsce 

IV miejsce 

II miejsce (drużynowo) 

 

 

I miejsce w kategorii III-V 

Orzeł Matematyczny – sesja wiosenna i jesienna 

 

 

 

Szkolny Konkurs Pięknego Czytania 

 

Miejski Konkurs Pięknego Czytania 

 

 

Laureat 

 

 

 

I miejsce 

 

I miejsce 

Szkolny Konkurs Pięknego Czytania 

 

I miejsce 

Orzeł Matematyczny – sesja jesienna  

 

Szkolny Konkurs Pięknego Czytania  

 

Międzyszkolny Konkurs Pieśni Patriotycznej  

Laureat 

 

II miejsce 

 

wyróżnienie 

Orzeł Matematyczny – sesja jesienna 

Orzeł Matematyczny – sesja jesienna 

Laureat 

 

laureat 

Orzeł Matematyczny – sesja jesienna  

 

Orzeł Matematyczny – sesja wiosenna 

Laureat 

Laureat 

 

laureat 

Orzeł Matematyczny – sesja jesienna 

 

 

 

Konkurs plastyczno – językowy dla klas IV- VIII 

,, Easy peasy lemon squeezy’’ czyli idiomy w ilustracjach. 

 

Szkolny konkurs plastyczno-językowy ,, My Christmas Card’ 

Miejski Konkurs Ortograficzny o Tytuł ,,Mistrz Ortografii 2024” 

Konkurs Recytatorski ,,Spotkania z Poezją”- etap miejski 

Miejski Konkurs Pierwszej Pomocy 

 

 

Międzyszkolny Konkurs Czytelniczy Kornela Makuszyńskiego 

 

Miejski Konkurs Pięknego czytania 

 

 

 

Międzyszkolny Konkurs Pieśni Patriotycznej 

Laureaci 

 

 

 

Laureat 

 

 

 

Laureat 

 

I m-ce 

 

Wyróżnienie 

 

3 m-ce 

 

 

1 m-ce 

 

 

1 m-ce 

 

 

 

I miejsce w kategorii IV - VIII 

Turniej Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym 

 

Wojewódzki konkurs wokalny 

“Na dobre i na złe”  

III miejsce 

 

 Wyróżnienie 

 

I szkolny konkurs kulturoznawczy pt. ,, Co wiesz o krajach anglo- i niemieckojęzycznych ‘’ 

 

Konkurs Kuratoryjny z Języka Niemieckiego – etap wojewódzki 

 

Miejski Konkurs Ortograficzny o Tytuł ,,Mistrz Ortografii 2024” 

 

Laureat 

 

 

 finalistka 

 

 

1 m-ce 

 

 

 

 

Orzeł Matematyczny – sesja wiosenna 

 

 

 

Laureat 

laureat 

Orzeł Matematyczny – sesja jesienna  

 

Orzeł Matematyczny – sesja wiosenna 

 

 

 

Laureat 

 

 

laureat 

Miejski Konkurs Pieśni Patriotycznej 

 

I miejsce w kat.  
III-V 

I miejsce w kat. 

VI-VIII 

Wyróżnienie 

 

Miejski Konkurs Pięknego Czytania 

 

 

I MIEJSCE 

 

I MIEJSCE 

I MIEJSCE 

  

II MIEJSCE    

1

Telefon jednostki przetwarzającej dane
89 646 24 68
E-mail jednostki przetwarzającej dane
sekretariat@sp2ostroda.edu.pl
Zajęcia pozalekcyjne

 

ZAJĘCIA ROZWIJAJACE KREATYWNOŚĆ UCZNIA 

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 2 IM. GUSTAWA GIZEWIUSZA W OSTRÓDZIE 

 

 

 

 

L.p 

Rodzaj zajęć rozwijających 

1. 

Odkrywcy geograficznych tajemnic 

2. 

Kreatywna matematyka 

3. 

 Zajęcia rozwijające Gry planszowe.  Rummikub.

 4. 

Kuchnie Świata 

 5. 

Matematyka z pomysłem 

 6. 

Nauka gry na ukulele 

 8. 

Zajęcia rozwijające Szachmistrze” 

Zajęcia rozwijające kreatywne myślenie Rummikub i gry planszowe” 

 9. 

,,Potyczki matematyczne  

10. 

“Sojusz literek z cyferkami” 

Zajęcia rozwijające kreatywność 

11. 

,,Coś z niczego” zajęcia plastyczne z elementami matematyki 

12. 

,,Aktywny do Kwadratu” zajęcia rozwijające 

13. 

Koło artystyczno-polonistyczne 

14. 

Koło polonistyczne 

15. 

Zajęcia rozwijające kreatywność IT, Robotyka 

 

 

 

Historia

Jesienią 1945 roku pierwszy powojenny inspektor szkolny w powiecie ostródzkim  Jan  Leśniewski   powołuje   Publiczną    Szkołę Powszechną nr 2 w Ostródzie. Kierownictwo i organizację tej placówki oświatowej powierza Stanisławowi Zabłockiemu. Na siedzibę szkoły wybrano budynek z 1862 roku, rekompensatę za zniszczenia miasta w czasach wojen napoleońskich.  Doprowadzenie budynku do używalności po II wojnie światowej zajmuje nowo mianowanemu kierownikowi kilka miesięcy. Ostatecznie zajęcia rozpoczynają się 10.01.1946 roku. Obok kierownika pracę podejmuje 14 nauczycieli. Klasy liczyły od 35 do 45, a nawet 56 uczniów.  Tego roku naukę w klasie piątej rozpoczyna wówczas Krystyna Chojnowska. Kilkadziesiąt lat później opływa samotnie kulę ziemską jako pierwsza kobieta na świecie.
16.05.1948 roku odbywa się uroczystość odsłonięcia pomnika Gustawa Gizewiusza. W tym dniu szkoła otrzymuje jego imię.

We wrześniu 1949 r. funkcję kierownika szkoły powierzono Witoldowi Rutkiewiczowi. Dzieci uczy wówczas 20 nauczycieli. W 1956 r. utworzono stanowisko zastępcy kierownika, zostaje nim Maria Prokopowicz, a w latach 1962- 1982 jako zastępca pracuje Janina Ditsz.

Liczba dzieci z roku na rok rośnie. W 1954 r. szkoła liczy 420 uczniów. Tworzą nadal liczne zespoły klasowe. Młodzież ma możliwości rozwijania swoich zainteresowań na licznych zajęciach pozalekcyjnych. Z inicjatywy Jana Przybysza- nauczyciela muzyki- w październiku 1954 r. powstaje zespół pieśni i tańca „ Warmiacy”. Zajmuje on pierwsze miejsce w eliminacjach wojewódzkich     i      zdobywa  wyróżnienie   w   ogólnopolskim   konkursie   w Katowicach. W tym samym roku edukację w klasie I „a” rozpoczyna Janek Purzycki. Dzisiaj znany  autor   scenariuszy   filmowych,   m. in.,    „ Wielki Szu” i  serialu „ Złotopolscy”. Także w latach pięćdziesiątych w szkole zaczyna funkcjonować biblioteka. Jej zorganizowaniem zajmuje się polonistka Maria Prokopowicz. Prawdziwy rozkwit księgozbioru szkolnego przypada na lata 1969- 1980, kiedy funkcję nauczyciela biblioteki pełni Barbara Piotrowska. Ważną rolę w realizowaniu funkcji opiekuńczo- wychowawczej szkoły odgrywa świetlica, która zaczyna funkcjonować w 1953 r. Dzieci rodziców pracujących mogą pod opieką nauczyciela odrobić lekcje, pobawić się oraz rozwijać swoje zainteresowania. W szkole działa coraz więcej kół i organizacji uczniowskich, m. in,: ZHP, SKS, LOP, SKKT, chór szkolny, koło teatralne. Działalność ich jest różnorodna i ma różne natężenie w poszczególnych latach.

Tradycją szkoły staje się obchodzenie dnia patrona. Szczególnie uroczysty charakter    nadano    świętu w 130 rocznicę śmierci Gustawa Gizewiusza. 13.05. 1978 r. odsłonięto pamiątkową tablicę wmurowaną przy głównym wejściu do budynku. Od początku swojej działalności szkoła boryka się z trudnymi warunkami lokalowymi. W związku z tym w 1963 r. otrzymuje do dyspozycji drugi budynek z ośmioma salami. Natomiast w 1978 r. liczący ponad sto lat budynek jest pierwszy raz remontowany. Przede wszystkim zlikwidowano piece, które zastępuje centralne ogrzewanie. W 1982 r. na emeryturę odchodzi Witold Rutkiewicz, a stanowisko dyrektora szkoły   obejmuje    Teresa Suska. Naukę w szkole rozpoczyna w tym czasie 591 uczniów, których edukuje 30 nauczycieli. W tym samym roku w szkole zatrudniono pierwszego pedagoga szkolnego- Renatę Pomaską.

Bardzo ważnym wydarzeniem w historii tej placówki oświatowej jest otrzymanie sztandaru. Na tę uroczystość 24.05.1985 r. przybywają władze miasta, kurator oświaty, dyrektorzy ostródzkich szkół. Po czteroletnim kierowaniu pracą szkoły Teresa Suska w 1986 r. odchodzi na emeryturę. Inspektor szkolny powołuje na stanowisko dyrektora Edwina Skorupskiego. Dzieci uczą się w 27 oddziałach, a liczebność klas waha się od 23 do 30 uczniów. Lekcje zaczynają się o godz. 8.00, a kończą o 17.30.

W czerwcu 1988 r. dyrektor Edwin Skorupski rezygnuje z pełnionej funkcji. Nowy rok szkolny 1988/1989 uczniowie i nauczyciele witają z nową dyrektor- Marią Purat. W roku szkolnym 1992/1993 pracą placówki kieruje powołana na stanowisko dyrektora szkoły Elżbieta Podolska. Na początku czerwca 1993 r. Zarząd Miasta Ostródy ogłasza konkurs na nowego szefa placówki. W wyniku przeprowadzonego konkursu dyrektorem szkoły zostaje Ewa Turowska.
Rok szkolny     1993/1994     rozpoczyna     42     nauczycieli     i      675    uczniów w wyremontowanym budynku przy ul. Olsztyńskiej 7. Pozytywne opinie o pracy dyrektor Ewy Turowskiej organu nadzorującego pracę szkoły, rodziców i rady pedagogicznej zdecydowały, iż  kierowała placówką do 31.08.2013 roku.  We wrześniu 2013 r. fotel dyrektora szkoły objęła Barbara Wiśniewska.  Pod koniec roku szkolnego z inicjatywy Ewy Jarzynki powstało  szkolne lapidarium pierwsze w naszym mieście. Zgromadzono w nim różnorodne skały, pozostawione przez skandynawski lodowiec, będące bogactwem naszego regionu.
Dzięki wzmożonej pracy pani dyrektor  Barbary Wiśniewskiej   i pani zastępcy dyrektora  Bożeny  Pawełczyk szkoła zmieniła swoje oblicze zachowując  zabytkową architekturę. Wymieniono stolarkę okienną i ocieplono starą część budynku.   Klasy  systematycznie wyposażane są w nowoczesne pomoce dydaktyczne. 

      W naszej szkole od roku szkolnego 2024/2025 dostępne są dwie sale wspierające proces nauczania i rozwój dzieci ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi. Było dla nas ważne, aby stworzyć warunki umożliwiające wielokierunkowy rozwój przez dostarczanie odpowiedniej ilość bodźców, które pozwolą na zdobywanie nowych doświadczeń oraz podjęcie kompleksowych działań o charakterze terapeutycznym. Harmonijnie urządzona sala wpływa pozytywnie na komfort pracy i nauki. W przyjemnej atmosferze pełnej akceptacji i relaksu nasi uczniowie uczą się pokonywać swoje lęki i bariery, a także motywować do podejmowania aktywności. To właśnie w tych salach otwiera się brama do nieznanych światów, gdzie zmysły stają się przewodnikami w fascynującej podróży. Te wyjątkowe przestrzenie, wyposażone w specjalistyczne pomoce wpływające rozwój zmysłów, zapraszają do odkrywania nowych doświadczeń i wzbogacania wyobraźni. Wyposażenie sal zostało starannie dobrane do potrzeb naszych uczniów. Znajdują się tam między innymi:
tablice interaktywne, liczne pomoce dydaktyczne do stymulacji różnych zmysłów, narzędzia przeznaczone do zindywidualizowanych potrzeb uczniów wspomagające kadrę nauczycielską w dostosowaniu form i metod nauczania, elementy wyposażenia do terapii Integracji Sensorycznej, gry i zabawki edukacyjne. 
Podczas zajęć każdy może być podróżnikiem w nieznanych krainach zmysłów. To miejsce, gdzie terapia staje się przyjemnością, a odkrywanie nowych doświadczeń prowadzi do pełniejszego życia. 

Sześciolatek w pierwszej klasie
Tak 
Dojazd

53°4220.9"N 19°5803.2"E

Przystanki autobusowe ZKM  linii 3,4, 6, 9, 12 ś, 

Dodatkowe cechy

 Zajęcia komputerowe