- Nazwa oddziału
-
Technik mechanik lotniczy
- Cykl kształcenia
-
5
- Języki obce
-
- Przedmioty punktowane
-
obowiązkowe
- język polski
- matematyka
dodatkowe
- fizyka
- język obcy nowożytny
- Przedmioty rozszerzone
-
- język angielski
- Zawody
-
Technik mechanik lotniczy
- Dodatkowe wymagania
-
Liczba punktów 80
- Opis
-
Technik mechanik lotniczy, pracuje z najnowocześniejszą technologią lotniczą z użyciem najbardziej zaawansowanych rozwiązań do naprawy i diagnostyki samolotów. Obcuje z najwyższymi standardami kultury technicznej.
Dołącz do nas! Zostań członkiem zespołu profesjonalistów z różnych dziedzin i branż, który będzie naprawiał samoloty.
Wysoki poziom nauczania i dobre przygotowanie do egzaminu zawodowego w kwalifikacji:
TLO. 03 Wykonywanie obsługi technicznej płatowca i jego instalacji oraz zespołu napędowego statków powietrznych
Klasa pod patronatem podkarpackiej firmy EME Aero
Absolwent kończący szkołę w zawodzie technik mechanik lotniczy będzie wykonywał zadania zawodowe w zakresie obsługi liniowej i hangarowej statków powietrznych, oceny technicznej oraz naprawy zespołów i wyposażenia statków powietrznych. Dzięki Wam wielkie maszyny latają bezpiecznie!!!!
A w naszej szkole jest:
- najnowocześniejsza szkolna hala serwisowa - dwa turbowentylatorowe silniki CF6-50 (stosowane wcześniej m.in. w samolotach Boeing 747), waga ponad 4 tony; specjalistyczne oprzyrządowanie i dokumentacja serwisowa; pracownie wyposażone w nowoczesny sprzęt i specjalistyczne narzędzia niezbędne do wykonywania procedur serwisowych.
- samolot Liberty XL2 na wypożyczeniu z OKL do nauki budowy płatowca.
- ZS2 Łańcut ośrodkiem certyfikacji L2 - licencji na mechanika szybowców, motoszybowców i małych samolotów do 1200 kg.
Jako mechanik lotniczy znajdziesz zatrudnienie w:
- zakładach produkcyjnych przemysłu lotniczego wykonując pracę bezpośrednio przy produkcji statków powietrznych i związanych z nimi wyrobów, części i akcesoriów
- zakładach projektowych przemysłu lotniczego przy opracowaniach technologicznych i konstrukcyjnych płatowca; zespołów napędowych i ich podzespołów; części, wyposażenia statków powietrznych
- organizacjach obsługowych lotnictwa cywilnego, certyfikowanych zgodnie ze standardami europejskiego prawa lotniczego, przy bezpośredniej obsłudze i naprawach statków powietrznych jako licencjonowany personel poświadczający kategorii A, B1, B2, B3 lub C
- na każdym lotnisku jako wykwalifikowany personel poświadczania obsługi statków powietrznych
- w laboratoriach lotniczych ośrodków badawczo-rozwojowych i aeroklubach lotniczych.