Łańcut
Technikum
Technikum Nr 1 - Technik mechanik lotniczy
Nazwa oddziału

 Technik mechanik lotniczy

Cykl kształcenia

 5

Języki obce
Przedmioty punktowane

obowiązkowe

  • język polski
  • matematyka

dodatkowe

  • fizyka
  • język obcy nowożytny

Przedmioty rozszerzone
  • język angielski
Zawody

 Technik mechanik lotniczy

Dodatkowe wymagania

 Liczba punktów 80

Opis

Technik mechanik lotniczy, pracuje z najnowocześniejszą technologią lotniczą z użyciem najbardziej zaawansowanych rozwiązań do naprawy i diagnostyki samolotów. Obcuje z najwyższymi standardami kultury technicznej.

Dołącz do nas! Zostań członkiem zespołu profesjonalistów z różnych dziedzin i branż, który będzie naprawiał samoloty.


Wysoki poziom nauczania i dobre przygotowanie do egzaminu zawodowego w kwalifikacji:

TLO. 03 Wykonywanie obsługi technicznej płatowca i jego instalacji oraz zespołu napędowego statków powietrznych


Klasa pod patronatem podkarpackiej firmy EME Aero


Absolwent kończący szkołę w zawodzie technik mechanik lotniczy będzie wykonywał zadania zawodowe w zakresie obsługi liniowej i hangarowej statków powietrznych, oceny technicznej oraz naprawy zespołów i wyposażenia statków powietrznych. Dzięki Wam wielkie maszyny latają bezpiecznie!!!!


A w naszej szkole jest:

- najnowocześniejsza szkolna hala serwisowa - dwa turbowentylatorowe silniki CF6-50 (stosowane wcześniej m.in. w samolotach Boeing 747), waga ponad 4 tony; specjalistyczne oprzyrządowanie i dokumentacja serwisowa; pracownie wyposażone w nowoczesny sprzęt i specjalistyczne narzędzia niezbędne do wykonywania procedur serwisowych.

- samolot Liberty XL2 na wypożyczeniu z OKL do nauki budowy płatowca.

- ZS2 Łańcut ośrodkiem certyfikacji L2 - licencji na mechanika szybowców, motoszybowców i małych samolotów do 1200 kg.


Jako mechanik lotniczy znajdziesz zatrudnienie w:

- zakładach produkcyjnych przemysłu lotniczego wykonując pracę bezpośrednio przy produkcji statków powietrznych i związanych z nimi wyrobów, części i akcesoriów

- zakładach projektowych przemysłu lotniczego przy opracowaniach technologicznych i konstrukcyjnych płatowca; zespołów napędowych i ich podzespołów; części, wyposażenia statków powietrznych

- organizacjach obsługowych lotnictwa cywilnego, certyfikowanych zgodnie ze standardami europejskiego prawa lotniczego, przy bezpośredniej obsłudze i naprawach statków powietrznych jako licencjonowany personel poświadczający kategorii A, B1, B2, B3 lub C

- na każdym lotnisku jako wykwalifikowany personel poświadczania obsługi statków powietrznych

- w laboratoriach lotniczych ośrodków badawczo-rozwojowych i aeroklubach lotniczych.