Łańcut
Technikum
Technikum Nr 1 - Technik mechanik lotniczy
Nazwa oddziału

 Technik mechanik lotniczy

Cykl kształcenia

 5

Języki obce
Przedmioty punktowane

obowiązkowe

  • język polski
  • matematyka

dodatkowe

  • język obcy nowożytny
  • fizyka

Przedmioty rozszerzone
  • matematyka
Zawody

 Technik mechanik lotniczy

Dodatkowe wymagania

 Liczba punktów 80

Opis

Technik mechanik lotniczy kierunek 5-letni

Zostań mechanikiem lotniczym, pracuj z najnowocześniejszą technologią lotniczą z użyciem najbardziej zaawansowanych rozwiązań do naprawy i diagnostyki samolotów. 

Obcuj z najwyższymi standardami kultury technicznej. Zostań członkiem zespołu profesjonalistów z różnych dziedzin i branż, który będzie naprawiał samoloty.

Przedmioty wybrane do punktacji: język polski, matematyka, język angielski i fizyka

Przedmiot rozszerzony: matematyka

Języki obce: język angielski, język niemiecki 

Przedmiot dodatkowy: projektowanie i programowanie urządzeń

 

Zapewniamy wysoki poziom nauczania i dobre przygotowanie do egzaminu zawodowego
w kwalifikacji: 

  • TLO. 03 Wykonywanie obsługi technicznej płatowca i jego instalacji oraz zespołu napędowego statków powietrznych.

 

Kierunek Technik mechanik lotniczy objęty jest patronatem podkarpackiej firmy EME Aero, dzięki czemu organizowane są:

- wyjazdy i spotkania rekrutacyjne w EME Aero

- praktyki zawodowe w EME Aero

- wycieczki do zakładu patronackiego EME Aero

 

Absolwent kończący szkołę w zawodzie technik mechanik lotniczy będzie wykonywał zadania zawodowe w zakresie obsługi liniowej i hangarowej statków powietrznych, oceny technicznej oraz naprawy zespołów i wyposażenia statków powietrznych.

Dzięki Wam wielkie maszyny latają bezpiecznie!!!! 

W naszej szkole jest: 

- najnowocześniejsza szkolna hala serwisowa - dwa turbowentylatorowe silniki CF6-50 (stosowane wcześniej m.in. w samolotach Boeing 747), waga ponad 4 tony; specjalistyczne oprzyrządowanie i dokumentacja serwisowa;

- pracownie wyposażone w nowoczesny sprzęt i specjalistyczne narzędzia niezbędne do wykonywania procedur serwisowych. 

- samolot Liberty XL2 na wypożyczeniu z OKL do nauki budowy płatowca. 

- ośrodek certyfikacji L2 - licencji na mechanika szybowców, motoszybowców i małych samolotów do 1200 kg.

Jako mechanik lotniczy znajdziesz zatrudnienie w:

- zakładach produkcyjnych przemysłu lotniczego wykonując pracę bezpośrednio przy produkcji statków powietrznych i związanych z nimi wyrobów, części i akcesoriów,

- zakładach projektowych przemysłu lotniczego przy opracowaniach technologicznych
i konstrukcyjnych płatowca; zespołów napędowych i ich podzespołów; części, wyposażenia statków powietrznych,

- organizacjach obsługowych lotnictwa cywilnego, certyfikowanych zgodnie ze standardami europejskiego prawa lotniczego, przy bezpośredniej obsłudze i naprawach statków powietrznych jako licencjonowany personel poświadczający kategorii A, B1, B2, B3 lub C.

- na każdym lotnisku jako wykwalifikowany personel poświadczania obsługi statków powietrznych

- w laboratoriach lotniczych ośrodków badawczo-rozwojowych i aeroklubach lotniczych.

Technik Mechanik Lotniczy to także zawód dla kobiet !