- Nazwa oddziału
- 
                Technik mechanik lotniczy 
- Cykl kształcenia
- 
                        5 
- Języki obce
- 
   
- Przedmioty punktowane
- 
                            obowiązkowe - język polski
- matematyka
 dodatkowe - język obcy nowożytny
 - fizyka
 
- Przedmioty rozszerzone
- 
                        - matematyka
 
- Zawody
- 
                            Technik mechanik lotniczy 
- Dodatkowe wymagania
- 
                            Liczba punktów 80 
- Opis
- 
                    Technik mechanik lotniczy kierunek 5-letni Zostań mechanikiem lotniczym, pracuj z najnowocześniejszą technologią lotniczą z użyciem najbardziej zaawansowanych rozwiązań do naprawy i diagnostyki samolotów. Obcuj z najwyższymi standardami kultury technicznej. Zostań członkiem zespołu profesjonalistów z różnych dziedzin i branż, który będzie naprawiał samoloty. Przedmioty wybrane do punktacji: język polski, matematyka, język angielski i fizyka Przedmiot rozszerzony: matematyka Języki obce: język angielski, język niemiecki Przedmiot dodatkowy: projektowanie i programowanie urządzeń Zapewniamy wysoki poziom nauczania i dobre przygotowanie do egzaminu zawodowego 
 w kwalifikacji:- TLO. 03 Wykonywanie obsługi
     technicznej płatowca i jego instalacji oraz zespołu napędowego statków
     powietrznych.
 Kierunek Technik mechanik lotniczy objęty jest patronatem podkarpackiej firmy EME Aero, dzięki czemu organizowane są: - wyjazdy i spotkania rekrutacyjne w EME Aero - praktyki zawodowe w EME Aero - wycieczki do zakładu patronackiego EME Aero Absolwent kończący szkołę w zawodzie technik mechanik lotniczy będzie wykonywał zadania zawodowe w zakresie obsługi liniowej i hangarowej statków powietrznych, oceny technicznej oraz naprawy zespołów i wyposażenia statków powietrznych. Dzięki Wam wielkie maszyny latają bezpiecznie!!!! W naszej szkole jest: - najnowocześniejsza szkolna hala serwisowa - dwa turbowentylatorowe silniki CF6-50 (stosowane wcześniej m.in. w samolotach Boeing 747), waga ponad 4 tony; specjalistyczne oprzyrządowanie i dokumentacja serwisowa; - pracownie wyposażone w nowoczesny sprzęt i specjalistyczne narzędzia niezbędne do wykonywania procedur serwisowych. - samolot Liberty XL2 na wypożyczeniu z OKL do nauki budowy płatowca. - ośrodek certyfikacji L2 - licencji na mechanika szybowców, motoszybowców i małych samolotów do 1200 kg. Jako mechanik lotniczy znajdziesz zatrudnienie w: - zakładach produkcyjnych przemysłu lotniczego wykonując pracę bezpośrednio przy produkcji statków powietrznych i związanych z nimi wyrobów, części i akcesoriów, - zakładach projektowych przemysłu lotniczego przy opracowaniach technologicznych 
 i konstrukcyjnych płatowca; zespołów napędowych i ich podzespołów; części, wyposażenia statków powietrznych,- organizacjach obsługowych lotnictwa cywilnego, certyfikowanych zgodnie ze standardami europejskiego prawa lotniczego, przy bezpośredniej obsłudze i naprawach statków powietrznych jako licencjonowany personel poświadczający kategorii A, B1, B2, B3 lub C. - na każdym lotnisku jako wykwalifikowany personel poświadczania obsługi statków powietrznych - w laboratoriach lotniczych ośrodków badawczo-rozwojowych i aeroklubach lotniczych. Technik Mechanik Lotniczy to także zawód dla kobiet ! 
- TLO. 03 Wykonywanie obsługi
     technicznej płatowca i jego instalacji oraz zespołu napędowego statków
     powietrznych.