- Nazwa oddziału
-
Technik mechanik lotniczy
- Cykl kształcenia
-
5
- Języki obce
-
- Przedmioty punktowane
-
obowiązkowe
- język polski
- matematyka
dodatkowe
- język obcy nowożytny
- fizyka
- Przedmioty rozszerzone
-
- matematyka
- Zawody
-
Technik mechanik lotniczy
- Dodatkowe wymagania
-
Liczba punktów 80
- Opis
-
Technik mechanik lotniczy kierunek 5-letni
Zostań mechanikiem lotniczym, pracuj z najnowocześniejszą technologią lotniczą z użyciem najbardziej zaawansowanych rozwiązań do naprawy i diagnostyki samolotów.
Obcuj z najwyższymi standardami kultury technicznej. Zostań członkiem zespołu profesjonalistów z różnych dziedzin i branż, który będzie naprawiał samoloty.
Przedmioty wybrane do punktacji: język polski, matematyka, język angielski i fizyka
Przedmiot rozszerzony: matematyka
Języki obce: język angielski, język niemiecki
Przedmiot dodatkowy: projektowanie i programowanie urządzeń
Zapewniamy wysoki poziom nauczania i dobre przygotowanie do egzaminu zawodowego
w kwalifikacji:- TLO. 03 Wykonywanie obsługi
technicznej płatowca i jego instalacji oraz zespołu napędowego statków
powietrznych.
Kierunek Technik mechanik lotniczy objęty jest patronatem podkarpackiej firmy EME Aero, dzięki czemu organizowane są:
- wyjazdy i spotkania rekrutacyjne w EME Aero
- praktyki zawodowe w EME Aero
- wycieczki do zakładu patronackiego EME Aero
Absolwent kończący szkołę w zawodzie technik mechanik lotniczy będzie wykonywał zadania zawodowe w zakresie obsługi liniowej i hangarowej statków powietrznych, oceny technicznej oraz naprawy zespołów i wyposażenia statków powietrznych.
Dzięki Wam wielkie maszyny latają bezpiecznie!!!!
W naszej szkole jest:
- najnowocześniejsza szkolna hala serwisowa - dwa turbowentylatorowe silniki CF6-50 (stosowane wcześniej m.in. w samolotach Boeing 747), waga ponad 4 tony; specjalistyczne oprzyrządowanie i dokumentacja serwisowa;
- pracownie wyposażone w nowoczesny sprzęt i specjalistyczne narzędzia niezbędne do wykonywania procedur serwisowych.
- samolot Liberty XL2 na wypożyczeniu z OKL do nauki budowy płatowca.
- ośrodek certyfikacji L2 - licencji na mechanika szybowców, motoszybowców i małych samolotów do 1200 kg.
Jako mechanik lotniczy znajdziesz zatrudnienie w:
- zakładach produkcyjnych przemysłu lotniczego wykonując pracę bezpośrednio przy produkcji statków powietrznych i związanych z nimi wyrobów, części i akcesoriów,
- zakładach projektowych przemysłu lotniczego przy opracowaniach technologicznych
i konstrukcyjnych płatowca; zespołów napędowych i ich podzespołów; części, wyposażenia statków powietrznych,- organizacjach obsługowych lotnictwa cywilnego, certyfikowanych zgodnie ze standardami europejskiego prawa lotniczego, przy bezpośredniej obsłudze i naprawach statków powietrznych jako licencjonowany personel poświadczający kategorii A, B1, B2, B3 lub C.
- na każdym lotnisku jako wykwalifikowany personel poświadczania obsługi statków powietrznych
- w laboratoriach lotniczych ośrodków badawczo-rozwojowych i aeroklubach lotniczych.
Technik Mechanik Lotniczy to także zawód dla kobiet !
- TLO. 03 Wykonywanie obsługi
technicznej płatowca i jego instalacji oraz zespołu napędowego statków
powietrznych.