Łańcut
Technikum
Technikum Nr 1 - Technik mechanik lotniczy
Nazwa oddziału

 Technik mechanik lotniczy

Cykl kształcenia

 5

Języki obce
Przedmioty punktowane

obowiązkowe

  • język polski
  • matematyka

dodatkowe

  • język obcy nowożytny
  • fizyka

Przedmioty rozszerzone
  • matematyka
Zawody

 Technik mechanik lotniczy

Dodatkowe wymagania

 Liczba punktów 80

Opis

Technik mechanik lotniczy

kierunek 5-letni

Zostań mechanikiem lotniczym, pracuj z najnowocześniejszą technologia lotniczą z użyciem najbardziej zaawansowanych rozwiązań do naprawy i diagnostyki samolotów. 

Obcuj z najwyższymi standardami kultury technicznej. Zostań członkiem zespołu profesjonalistów z różnych dziedzin i branż, który będzie naprawiał samoloty.

Przedmioty wybrane do punktacji: język polski, matematyka, język angielski i fizyka

Przedmiot rozszerzony: matematyka

Języki obce: język angielski, język hiszpański 

Przedmiot dodatkowy: projektowanie i programowanie urządzeń

Wysoki poziom nauczania i dobre przygotowanie do egzaminu zawodowego w kwalifikacji: 

TLO. 03 Wykonywanie obsługi technicznej płatowca i jego instalacji oraz zespołu napędowego statków powietrznych

pod patronatem podkarpackiej firmy EME Aero

Rekrutacyjne w EME Aero  

Wycieczka do zakładu patronackiego EME AERO

Absolwent kończący szkołę w zawodzie technik mechanik lotniczy będzie wykonywał zadania zawodowe w zakresie obsługi liniowej i hangarowej statków powietrznych, oceny technicznej oraz naprawy zespołów i wyposażenia statków powietrznych. Dzięki Wam wielkie maszyny latają bezpiecznie!!!! 

naszej szkole jest: 

najnowocześniejsza szkolna hala serwisowa - dwa turbowentylatorowe silniki CF6-50 (stosowane wcześniej m.in. w samolotach Boeing 747), waga ponad 4 tony; specjalistyczne oprzyrządowanie i dokumentacja serwisowa; pracownie wyposażone w nowoczesny sprzęt i specjalistyczne narzędzia niezbędne do wykonywania procedur serwisowych. 

samolot Liberty XL2 na wypożyczeniu z OKL do nauki budowy płatowca. 

Łańcut ośrodkiem certyfikacji L2 - licencji na mechanika szybowców, motoszybowców i małych samolotów do 1200 kg.

Jako mechanik lotniczy znajdziesz zatrudnienie w:

Zakładach produkcyjnych przemysłu lotniczego wykonując pracę bezpośrednio przy produkcji statków powietrznych i związanych z nimi wyrobów, części i akcesoriów

Zakładach projektowych przemysłu lotniczego przy opracowaniach technologicznych i konstrukcyjnych płatowca; zespołów napędowych i ich podzespołów; części, wyposażenia statków powietrznych

Organizacjach obsługowych lotnictwa cywilnego, certyfikowanych zgodnie ze standardami europejskiego prawa lotniczego, przy bezpośredniej obsłudze i naprawach statków powietrznych jako licencjonowany personel poświadczający kategorii A, B1, B2, B3 lub C

Na każdym lotnisku jako wykwalifikowany personel poświadczania obsługi statków powietrznych

W laboratoriach lotniczych ośrodków badawczo-rozwojowych i aeroklubach lotniczych.

Technik Mechanik Lotniczy to także zawód dla kobiet