- Nazwa oddziału
-
Technikum Grafiki i Poligrafii Cyfrowej
- Cykl kształcenia
-
5
- Języki obce
- Przedmioty punktowane
-
obowiązkowe
- język polski
- matematyka
dodatkowe
- informatyka
- język obcy nowożytny
- Przedmioty rozszerzone
-
- język angielski
- Zawody
-
Technik grafiki i poligrafii cyfrowej
- Opis
-
Jeżeli interesują Cię różne techniki komputerowe, chciałbyś poznać obsługę graficznych programów komputerowych, dołącz do nas. Proponujemy Ci kierunek, który umożliwia naukę wszystkich zagadnień związanych z szeroko pojętym projektowaniem komputerowym oraz zdobycie tytuł technik .
OPIS ZAWODU
Podstawowym narzędziem pracy grafika jest komputer ze specjalistycznym oprogramowaniem takim jak np.:Corel Draw, Corel Photo Paint, Adobe Photoshop. Technik grafiki i poligrafii cyfrowej przygotowuje i opracowuje różnego rodzaju projekty graficzne o charakterze informacyjnym i reklamowym.
NAUKA W NASZEJ SZKOLE UMOŻLIWIA:
- zdobycie tytułu technika grafiki i poligrafii cyfrowej poprzez potwierdzenie kwalifikacji:
- PGF.04. Przygotowanie oraz wykonywanie prac graficznych i publikacji cyfrowych.
- PGF.05. Drukowanie cyfrowe oraz obróbka druków.- przystąpienie do egzaminu maturalnego i po jego zdaniu kontynuowanie nauki na studiach.
NAUCZYMY CIEBIE:
- Obsługi oprogramowania graficznego
- Projektowania, redagowania publikacji i druków,
- Projektowania stron WWW
- Tworzenia prezentacji multimedialnych
- Obsługi cyfrowych urządzeń stosowanych w poligrafii
- Obróbki filmów, dźwięku
DODATKOWE UMIEJĘTNOŚCI:
- Modelowanie 3D
- Grafika 3D i wydruk 3D
PRZEDMIOTY NAUCZANE W WYMIARZE ROZSZERZONYM:
- matematyka
- fizyka lub geografia (do wyboru)
Perspektywy zawodowe: • wydawnictwa – przygotowywanie i projektowanie publikacji • drukarnie – obsługa maszyn i urządzeń cyfrowych, obsługa cyfrowych systemów zarządzania drukarnią • zakłady poligraficzne – m.in. przy projektowanie opakowań, drukowanie cyfrowe i dalsza obróbce • agencje reklamowe – m.in. przy projektowanie gadżetów reklamowych, projektowanie reklamy zewnętrznej, wystawiennictwo produktów, a także udział w kampaniach reklamowych • studia graficzne, filmowe, telewizyjne, studia fotografii cyfrowej • przemysł (np. w wzornictwo przemysłowym, w przygotowywanie materiałów do szkoleń zawodowych dla pracowników, reklama firm i sprzedaż produktów firmowych) • obsługa Internetu i projektowanie witryn WWW • edukacja – np. prowadzeniu komputerowych kursów szkoleniowych