Przedszkole Nr 3 "Pszczółka Maja" usytuowane jest przy ul. 3 Maja 4 w Łowiczu. Do budynku
prowadzi główne wejście znajdujące się od ulicy 3 Maja 4. Budynek jest
murowany, dwupoziomowy i podpiwniczony. Przedszkole funkcjonuje przez
cały rok szkolny od poniedziałku do piątku w godzinach 6.30 – 17.00, za
wyjątkiem dni świątecznych.
Przedszkole
posiada odpowiednie sprzęty i pomoce dydaktyczne, zapewnia warunki do efektywnego i
sprawnego realizowania
zadań wynikających z
założeń Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego. Przedszkole pracuje w
oparciu o następujące programy:
- Planeta dzieci.
Prawda, dobro, piękno w świecie wartości, wyd. WSiP
- program do pracy z
dzieckiem zdolnym
- program adaptacyjny
- program do pracy
korekcyjno- kompensacyjnej dla dzieci z deficytami rozwojowymi
- program nauczania
języka angielskiego dla przedszkoli
- program
,,Przyjaciele Zippiego”
- program Przedszkola
Promującego Zdrowie
- program nauczania
gry w szachy dla dzieci przedszkolnych "Zabawy szachowe".
- program "Emocje
i my".
W codziennej pracy nauczycielom przyświeca
misja wszechstronnego rozwoju dzieci w sferze umysłowej i emocjonalnej, zgodnie
z ich indywidualnymi możliwościami i potrzebami. Ważnym elementem w koncepcji
pracy przedszkola jest dbałość o rozwój talentów. Nauczyciele wspierają rozwój
aktywności ruchowej dzieci, uatrakcyjniając zajęcia elementami ćwiczeń i zabaw
z elementami gimnastyki korekcyjnej, pedagogiki zabawy, Metody Dobrego Startu
oraz szeregiem kół zainteresowań (teatralne, szachowe, przyrodnicze, gry
edukacyjne) i zajęć dodatkowych (rytmika, sensoplastyka, kodowanie na
dywanie, zajęć z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informatycznych).
W Przedszkolu Nr 3 „Pszczółka Maja” w Łowiczu
dzieci zachęcane są do samodzielnego rozwijania się poprzez tworzenie kącików
zainteresowań, organizowane są zabawy badawcze, tematyczne, konstrukcyjne,
stwarzane są warunki do zabaw według inwencji twórczej dziecka. Kadra
pedagogiczna placówki, to zespół nauczycieli, posiadających pełne kwalifikacje
do pracy z dziećmi, systematycznie pogłębiający swoją wiedzę i umiejętności
poprzez uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego. Grono
pedagogiczne preferuje model pracy nastawiony na wspomaganie rozwoju dziecka,
umiejętnie wykorzystując jego wrodzony potencjał i możliwości rozwojowe.
Nauczyciele dostrzegają deficyty rozwojowe dzieci i pomagają każdemu dziecku
rozwijać się we właściwym tempie. Metody i formy pracy dostosowują do
możliwości dzieci, tworzą atmosferę emocjonalnego bezpieczeństwa. Prowadzone są
zajęcia z logopedą, zajęcia z pedagogiem specjalnym, psychologiem oraz zajęcia
korekcyjno-kompensacyjne. Placówka wyposażona jest w liczne pomoce dydaktyczne:
monitory interaktywne, laptopy, tablety, elektrostymulator logopedyczny,
magiczne dywany, gry do kodowania Scottie Go, Ozoboty. Powyższe środki stanowią
stałe wyposażenie sal dydaktycznych. Przedszkole współpracuje ze środowiskiem
lokalnym. Dzieci biorą udział w różnorodnych konkursach, spotkaniach z ciekawymi
ludźmi. Rozszerzamy też współpracę z innymi placówkami w celu promowania
przedszkola i wymiany doświadczeń na temat pracy z dzieckiem oraz w celu
poszukiwania coraz to nowych, ciekawszych metod. Organizujemy uroczystości i
spotkania z udziałem rodziców i dzieci, są to m. in.: Pasowanie na
Przedszkolaka, Dzień Mamy i Taty, Dzień Babci i Dziadka, Dzień Dziecka,
Jasełka, bale karnawałowe, festyny rodzinne, zajęcia otwarte, warsztaty
tematyczne z rodzicami, teatrzyki, kino3D. Obchodzimy szereg zajęć z kalendarza
świąt nietypowych. Dla dzieci nowoprzyjętych prowadzimy dni adaptacyjne, w
czasie których rodzice i dzieci mają możliwość zapoznania z placówką i
personelem. Jako przedszkole należące do sieci Przedszkoli Promujących
Zdrowie, dbamy o prawidłowe odżywianie dzieci ich właściwy rozwój fizyczny
i psychiczny. Posiłki przygotowywane są na miejscu. Jedzenie jest różnorodne,
podawane estetycznie i kolorowo. Dzieci mają stały dostęp do wody mineralnej i
soków tłoczonych. Sale dydaktyczne wyposażone w odpowiednie pomoce do ćwiczeń
gimnastycznych (plenerowa siłownia, ścianka wspinaczkowa i wiele innych).
Dodatkowo, w każdej sali, posiadamy oczyszczacze powietrza usuwające
zanieczyszczenia, alergeny, wirusy i bakterie.
Na terenie naszego przedszkola znajduje się ogródek
dydaktyczny ,,Tajemniczy zakątek Pszczółki Mai”. Posiada on trzy stanowiska
dydaktyczne. Dzięki nim dzieci, nie tylko w sposób teoretyczny ale również w
praktyce, zdobywają wiedzę oraz otwierają się na piękno przyrody. Stanowisko I
- "Poznajemy owady" wyposażone zostało w altanę ze stolikiem i
taboretami w kształcie plastra miodu, dwustronną tablicę dydaktyczną z
planszami edukacyjnymi: "Poznajemy owady", "Owady pożyteczne i
szkodliwe", "Pszczoła miododajna" oraz grę dydaktyczną Światowid
"Cykl rozwojowy". Stanowisko II - "Środowisko naturalne pszczoły
miododajnej" będzie małym ogródkiem dla dzieci. W przygotowanych korytkach
przedszkolaki będą samodzielnie pielęgnować rośliny. Wiedzę teoretyczną zdobędą
i utrwalą przy pomocy gry edukacyjnej "Rośliny miododajne".
Stanowisko III - "Pomagamy pszczołom" stanowić będzie zaciszny
zakątek dla pszczoły miododajnej. Dzieci dowiedzą się jak pomagać pszczołom w
znalezieniu schronienia. Postawiony domek dla owadów "Guciohotel".
W Przedszkolu Nr 3 „Pszczółka Maja”
realizowane są również projekty unijne np.: „Łowicka integracja to
wysokiej jakości edukacja”. W ramach projektu nasza oferta edukacyjna
została rozszerzona o organizację i prowadzenie dodatkowych zajęć w jednej z
grup przedszkolnych. Dzięki realizacji projektu wsparcie otrzymały nie tylko
dzieci, ale również nauczyciele uczestnicząc w następujących szkoleniach:
„Przyjaciele Zippiego”; „Trening Umiejętności Społecznych”; „Terapia ręki”;
„Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii”;
„Obsługa monitora interaktywnego”. Poprzez uczestnictwo w projekcie,
sukcesywnie baza naszego przedszkola doposażana jest także w specjalistyczny
sprzęt, materiały i pomocne dydaktyczne.
Dołączyliśmy do Wojewódzkiego Projektu
"Łódzkie Dwujęzyczne", którego celem jest propagowanie idei
dwujęzyczności, kształtowanie kompetencji kluczowych w zakresie rozwijania
umiejętności językowych, przygotowanie i motywowanie dziecka w wieku
przedszkolnym do skutecznego używania języka angielskiego w zabawie i
codziennych sytuacjach.
Przedszkole współpracuje z rodzicami, którzy
są jego partnerami. Mają oni wpływ na decyzje, są aktywnymi uczestnikami
przedszkolnej działalności. Chętnie angażują się w różne akcje i wydarzenia.
Poprzez działania dydaktyczno– wychowawcze nasz wychowanek
opuszczając progi przedszkola:
• jest koleżeński i kulturalny
• dba o bezpieczeństwo
• kontroluje swoje zachowanie
• jest dobrze przygotowany do podjęcia
obowiązku szkolnego
• ma prawidłowo rozwinięte procesy poznawcze
• akceptuje zdrowy styl życia
• jest wrażliwy estetycznie
• lubi działania twórcze
• jest aktywny w podejmowaniu działań
• czuje się Polakiem i Europejczykiem
Aby osiągnąć taką sylwetkę , każdy przedszkolak poznaje swoje
prawa i obowiązki , które zawarte są w dokumentach placówki, a wdrażane na co
dzień podczas procesu edukacyjno – wychowawczego.
Przedszkole ma swój kalendarz uroczystości i wydarzeń,
stanowiących własne tradycje – co podkreśla jego odrębność i specyfikę.
Systematycznie prowadzona jest Kronika przedszkolna, strona internetowa (p3lowicz.szkolnastrona.pl) oraz
Facebook, w których publikowane są najważniejsze wydarzenia z życia przedszkola
a zdjęcia są odzwierciedleniem tych wydarzeń.
Serdecznie zapraszamy
:)
HISTORIA PRZEDSZKOLA
„Nie tak dawno wcale, historia powstała.
W kilku krótkich słowach zmieścić się nie chciała.
Przeczytaj poniżej – śmiało! To się nieco dowiesz.
I dziecku, o naszym, przedszkolu opowiesz…”
Istnienie Przedszkola Nr 3 w naszym środowisku ma swoją 60 letnią
tradycję. Po wielu reorganizacjach i zmaganiach z różnego rodzaju trudnościami
na stałe wrośliśmy w strukturę lokalną naszej miejscowości. Otoczenie
przedszkola zwiększa jego atrakcyjność ponieważ mimo, że znajduje się w samym
centrum Łowicza, jest oazą zieleni i spokoju, tak nietypowego dla środowiska
miejskiego. Inicjatorem budowy przedszkola było Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w
Łowiczu oraz Miejski Komitet Odbudowy Kraju. Urządzenie budynku finansował
Wydział Oświaty. Początkowo był on przeznaczony na przedszkole oraz mieszkania dla nauczycieli. W dniu 9 stycznia 1961 roku zostały otwarte szeroko drzwi dla dzieci i
rodziców. Przedszkole z dnia na dzień
zaczęło zmieniać swój wygląd wewnętrzny i zewnętrzny. Zostało ono wyposażone w sprzęt w
stylu łowickim, według projektu artysty plastyka. Urządzony wówczas na
jednej z sali kącik lalek w stylu regionalnym był największą atrakcją
przedszkola. Nakładem ogromnej pracy społecznej rodziców, dzieci wówczas
uczęszczających do przedszkola budynek został przystosowany, a następnie
modernizowany, stwarzając tym samym lepsze warunki oraz możliwość uczęszczania
większej liczby wychowanków. W zależności od potrzeb zmieniała się liczba oddziałów. W pierwszych latach
działalności Przedszkole Nr 3 było czterooddziałowe, które skupiało od 30 do
40 dzieci, w jednej grupie, przez 5 godzin dziennie. Z biegiem lat, zapotrzebowanie
na miejsca dla dzieci w przedszkolu wzrastało i placówka zmieniła się w
pięciooddziałowe przedszkole, z 9-godzinnym cyklem pracy, grupy zaś były
nadal bardzo liczne – ponad 30 dzieci. Kolejne lata pracy przedszkola niosą za
sobą zmiany organizacyjne. Pod koniec lat dziewięćdziesiątych funkcjonują
cztery grupy wiekowe dla 3-, 4-, 5- i 6- latków. W 2010 roku ze względu na wyż
demograficzny i duże zapotrzebowanie na opiekę przedszkolną utworzono kolejny
oddział. Obecnie przedszkole liczy 150 wychowanków zgrupowanych w 6 oddziałach
po 25 dzieci. W historii przedszkola miały miejsca pamiętne wydarzenia, do których
należy zaliczyć: pobyt w 1963 roku Delegacji z Ministerstwa Oświaty w Polsce, gości z Kuratorium i Inspektoratu
z Wydziału Oświaty w Łodzi oraz odwiedziny delegacji z krajów europejskich. W trakcie 60 - letniej działalności dydaktyczno - wychowawczej kolejno
zmieniała się kadra. Pierwszą kierowniczką przez 1 rok była pani Janina
Kuczyńska w latach 1962 – 1965 pani Władysława Serwach, zaś od roku 1965
przez ponad 20 lat pani Irena Sterpińska. W 1987 roku funkcję dyrektora
objęła pani Anna Wojewoda. Dziś stanowimy zintegrowany zespół pod
przewodnictwem dyrektor Iwony Kosiorek, która kieruje przedszkolem od 2005
roku. Kadrę pedagogiczną stanowi 14 kompetentnych i wykwalifikowanych
nauczycieli. Personel administracyjno - obsługowy liczy 11 osób. Przedszkole
nasze ma nadaną nazwę "Pszczółka Maja", posiadamy swoje logo oraz hymn. Na przestrzeni ponad 60 lat dokonało się wiele zmian, modernizacji i
unowocześnień. Podstawowym wyznacznikiem tych przeobrażeń były środki
finansowe i wspólna chęć do organizowania coraz lepszych warunków zabawy i
nauki naszym wychowankom. Wiele prac dotyczących wystroju zostało wykonanych we własnym zakresie. W latach 70 na terenie boiska zasadzono młode drzewka oraz krzewy
ozdobne, które z biegiem upływu lat zostały wykarczowane, a na ich miejsce
posadzone mniejsze. Wówczas opiekę nad przedszkolem sprawował Zakład Metalowy,
który we własnym zakresie wykonał urządzenia ogrodowe na plac zabaw. Od wielu lat chlubą naszego przedszkola stał się bezpieczny plac zabaw z nowoczesnymi
zjeżdżalniami oraz ogródek dydaktyczny pt: "Tajemniczy zakątek Pszczółki Mai". W przedszkolu mimo tego, że działamy w nowoczesnych,
odremontowanych pomieszczeniach ciągle wykonywane są drobne remonty i
modernizacje.
Przedszkole nr 3 ,,Pszczółka Maja" :
- bierze udział w projekcje "Łódzkie Dwujęzyczne" (od roku szkolnego 2023/2024)
- brało udział w projekcje unijnym ,,Łowicka integracja to wysokiej jakości edukacja" (rok szkolny 2022/2023)
- posiada Wojewódzki Certyfikat Sieci Przedszkoli Promujących Zdrowie
- dysponuje ogródkiem dydaktycznym "Tajemniczy Zakątek Pszczółki Mai"
- cyklicznie organizuje i bierze udział w licznych konkursach międzyprzedszkolnych
KADRA PEDAGOGICZNA
1. mgr Iwona Kosiorek- nauczyciel dyplomowany. Kwalifikacje: Studia wyższe magisterskie na kierunku Pedagogika w zakresie edukacji początkowej; Studium Nauczycielskie – kierunek nauczanie początkowe; Studia Podyplomowe w zakresie pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna; Kurs kwalifikacyjny dla oświatowej kadry kierowniczej z zakresu organizacji i zarządzania oświatą
2. mgr Małgorzata Bolimowska- nauczyciel dyplomowany. Kwalifikacje: Studia wyższe magisterskie na kierunku Pedagogika w zakresie edukacji ustawicznej; Studia Podyplomowe w zakresie Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna z logoterapią; Studia Podyplomowe w zakresie diagnoza i terapia pedagogiczna
3. mgr Małgorzata Panek- nauczyciel dyplomowany. Kwalifikacje: Studia wyższe magisterskie na kierunku Pedagogika w zakresie edukacji początkowej; Studium Nauczycielskie – kierunek wychowanie przedszkolne
4. mgr Beata Dyngus- nauczyciel dyplomowany. Kwalifikacje: Studia wyższe magisterskie na kierunku pedagogika w zakresie edukacji początkowej; Studium Nauczycielskie – kierunek wychowanie przedsz
5. Grażyna Więckowska- nauczyciel dyplomowany. Kwalifikacje: Studia wyższe zawodowe na kierunku Pedagogika specjalna w zakresie wychowania przedszkolnego w systemie integracyjnym; Studium wychowania przedszkolnego
6. mgr Anna Popiel- nauczyciel dyplomowany. Kwalifikacje: Studia wyższe licencjackie na kierunku Pedagogika w zakresie pedagogika Resocjalizacyjna; Studia wyższe magisterskie na kierunku pedagogika w specjalności resocjalizacja społecznie nieprzystosowanych; Studia Podyplomowe w zakresie Edukacja wczesnoszkolna ( Wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe ); Studia Podyplomowe w zakresie diagnoza i terapia pedagogiczna.
7. mgr Anna Bartosiewicz- nauczyciel początkujący. Kwalifikacje: Studia wyższe magisterskie na kierunku Pedagogika w specjalności pedagogika wieku dziecięcego; Studia wyższe licencjackie na kierunku pedagogika w specjalności Edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne.
8. mgr Beata Walak- nauczyciel początkujący. Kwalifikacje: Studia wyższe licencjackie na kierunku pedagogika w specjalności Pedagogika kultury fizycznej i zdrowotnej; Studia wyższe magisterskie na kierunku pedagogika w specjalności pedagogika kultury fizycznej i zdrowotnej; Studia Podyplomowe w zakresie Edukacja wczesnoszkolna i edukacja przedszkolna
9. mgr Anna Pęśko- nauczyciel początkujący. Kwalifikacje: Studia wyższe magisterskie na kierunku; Pedagogika w specjalności pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Studia Podyplomowe w zakresie Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością.
10. mgr Marta Lesiak- nauczyciel początkujący. Kwalifikacje: Wyższe licencjackie na kierunku Zarządzanie i Marketing. Wyższe magisterskie na kierunku Zarządzanie i Marketing .Studia podyplomowe w zakresie Edukacja wczesnoszkolna(wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe).Studia Podyplomowe w zakresie Przygotowanie pedagogiczne.
11. mgr Sylwia Smolczewska- nauczyciel początkujący. Kwalifikacje: Wyższe licencjackie na kierunku pedagogika w specjalności edukacja wczesnoszkolna. Wyższe magisterskie na kierunku pedagogika w specjalności pedagogika korekcyjna.
12. mgr Magdalena Zdunik - nauczyciel początkujący. Wyższe magisterskie na kierunku pedagogika w specjalności pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna.
13. mgr Anna Duranowska - nauczyciel dyplomowany. Wyższe magisterskie na kierunku pedagogika w zakresie edukacji początkowej. Studia podyplomowe w zakresie Terapia pedagogiczna z elementem logopedii. Studium Nauczycielskie - kierunek wychowanie przedszkolne.
LOGOPEDA
mgr Marta Skowrońska-Wójcik - Nauczyciel mianowany. Studia wyższe magisterskie na kierunku Pedagogika w zakresie polityki społecznej. Studia Podyplomowe w zakresie logopedii.
PEDAGOG SPECJALNY
mgr Marta Jagielska - nauczyciel początkujący. Pedagogika specjalna w specjalności terapia ruchowa z gimnastyką kompensacyjno - korekcyjną. Studia Podyplomowe z Oligofrenopedagogiki. Edukacja wczesnoszkolna i edukacja przedszkolna z językiem angielskim.
RELIGIA
mgr Anna Bury - Kwalifikacje: Studia wyższe magisterskie na kierunku teologia. Kolegium teologiczne o specjalności katechetycznej.
PRACOWNICY ADMINISTRACYJNO - OBSŁUGOWI
Intendent:
Aleksandra Jabłońska
Pomoc nauczyciela:
Monika Kazimierczak
Pracownicy obsługi:
Agnieszka Lisiewska
Joanna Malejka
Iwona Stelmaszczyk
Jan Guzek
Monika Zawiślak
Liliana Bakalarska
Katarzyna Stawicka
Bogusława Sędkowska
Patrycja Walak
Bogusława Majer
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE
ZAJĘCIA Z PSYCHOLOGIEM
ZAJĘCIA Z PEDAGOGIEM SPECJALNYM
ZAJĘCIA TEATRALNE
ZAJĘCIA PRZYRODNICZE
ZAJĘCIA SZACHOWE
ZAJĘCIA Z WYKORZYSTANIEM NOWOCZESNEJ TECHNOLOGII
ZAJĘCIA Z PROGRAMU ŁÓDZKIE DWUJĘZYCZNE
ZAJĘCIA Z WYKORZYSTANIEM GIER LOGICZNYCH
KODOWANIE NA DYWANIE
SENSOPLASTYKA
RYTMIKA
GIMNASTYKA KOREKCYJNA
RELIGIA
JĘZYK ANGIELSKI
KONCERTY MUZYCZNE
SPOTKANIA Z KULTURĄ ŻYWEGO SŁOWA (TEATRZYKI, KINO 3D)
Języki obce
Kółko plastyczne
Kółko teatralne
Ogródek przedszkolny
Osobny budynek
Religia
Rytmika
Zajęcia komputerowe
Zajęcia sportowe
Zajęcia szachowe