Łódź
Szkoła podstawowa
Szkoła Podstawowa nr 36 im. Zenona Wasilewskiego
Adres
ul. płk. dr. St. Więckowskiego 35, 90-734 Łódź
Telefon
426302900
Fax
426302900
E-mail
Strona www
Dyrektor/Kierownik
Małgorzata Górecka
Typ placówki
Szkoła podstawowa
Zdjęcia
  • Budynek szkoły
  • Duża sala gimnastyczna
  • Mała sala gimnastyczna
  • Stołówka szkolna
  • Szatnia
  • Jestem uczniem
  • Sala językowa
  • Sala komputerowa
  • Patriotyzm - trudne słowo, wiele znaczy
  • Piknik rodzinny
  • Chwila oddechu
  • W karnawałowym rytmie
  • Kibicujemy!!!
  • Piknik rodzinny 1
  • Poznaj Polskę - wycieczki
  • Prace domowe nie są nam obce
  • W szkolnej bibliotece
  • Tradycje nam nie obce
  • Swietlica szkolna
  • Przygoda z długopisami 3D
  • W wirtualnym świecie
  • Duża sala gimnastyczna
  • Zajęcia z programowania
  • TIK w szkole
Opis

Profil szkoły

- dobrze przygotowuje uczniów do podjęcia nauki na wyższym poziomie edukacyjnym,

- wspiera każdego ucznia w osiąganiu sukcesów,

- zapewnia uczniom bezpieczne i przyjazne warunki do nauki,
- rozwija społecznie, uczy wrażliwości,

- aktywnie współpracuje z rodzicami,

- przygotowuje dla uczniów różnorodną, bogatą i atrakcyjną ofertę edukacyjną (programy autorskie,

lekcje w muzeach, bibliotekach, zajęcia w terenie).

Szkoła zapewnia:

- wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną dbającą o wszechstronny rozwój uczniów,

- naukę języka angielskiego od klasy pierwszej,

- stałą opiekę pedagoga i psychologa szkolnego,

- opiekę higienistki szkolnej,

- smaczne obiady w szkolnej stołówce,

- dbałość o bezpieczeństwo uczniów. Obiekt jest monitorowany , a teren wokół szkoły ogrodzony.

Baza szkoły to:

- nowocześnie wyposażone sale dydaktyczne (w każdej sali tablice multimedialne, rzutniki),

- dwie sale gimnastyczne,

- plac zabaw z programu "Radosna Szkoła", teren zielony do rekreacji,

- pracownia informatyczna (wyposażona w nowoczesny sprzęt),

- sala audiowizualna,

- biblioteka z czytelnią oraz internetowe centrum informacji multimedialnej,

- multimedialna pracownia językowa,

- pracownia do zajęć technicznych wyposażona w sprzęt gospodarstwa domowego,

- pracownie przedmiotowe: matematyczna, biologiczno-chemiczna, fizyczno-geograficzna,

polonistyczna, historyczna,

- tablety (80 sztuk), laptopy, monitory wielogabarytowe dotykowe,

- szatnia wyposażona w indywidualne, zamykane szafki dla uczniów,

- korytarze szkolne wyposażone w miękkie pufy i siedziska,

- świetlica czynna od 7.00 do 17.00,

- stołówka szkolna (własna kuchnia).

Języki
angielski, niemiecki
Telefon jednostki przetwarzającej dane
42 630 29 00
E-mail jednostki przetwarzającej dane
kontakt@sp36.elodz.edu.pl
Nazwa i adres jednostki przetwarzającej dane
Szkoła Podstawowa Nr 36 im. Zenona Wasilewskiego w Łodzi ul. Więckowskiego 35
Adres email IODO
iod.sp36@cuwo.lodz.pl
Historia

Szkoła odgrywa ważną rolę w życiu młodego człowieka. To tutaj stawiamy pierwsze kroki na niełatwym polu edukacji, zdobywamy wiedzę o świecie, kształtujemy swoje umiejętności, przeżywamy codzienne radości i smutki, a przede wszystkim dorastamy. I mimo, że musimy kiedyś opuścić szkolne mury, to gdzieś w naszej pamięci na zawsze pozostanie obraz kolegów, nauczycieli i wiele wspomnień z tamtych lat.

Najstarsze dokumenty dotyczące naszej szkoły sięgają początków XX wieku. Są to przede wszystkim pisma urzędowe. Jednym z nich jest kwestionariusz dotyczący stanu lokalu szkolnego sporządzony w 1918 roku. Jest w nim mowa o istnieniu szkoły polskiej nr 36 mieszczącej się przy ulicy Rybnej 15, w prywatnym mieszkaniu dzierżawionym od rodziny Zainwilla i Fajgi Moncarz.  W dokumencie tym podana jest dokładna  data powołania szkoły: 1 sierpnia 1912 roku.

            W 1925 roku szkołę przeniesiono do nowego budynku przy ul. Drewnowskiej 88.

Zaprojektowany on został przez wybitnego łódzkiego architekta Wiesława Lisowskiego. Był to ogromny gmach, w którym mieściły się trzy szkoły powszechne: 25, 45 i Męska Szkoła Publiczna nr 36. Kierownikiem szkoły był wówczas Ludwik Steik. Nosiła ona imię Bolesława Chrobrego.

W czasie II wojny światowej budynek szkoły został przejęty przez Niemców i stał się siedzibą Gestapo oraz żandarmerii. W 1945 roku, przed wkroczeniem do Łodzi Armii Czerwonej, Niemcy podpalili go, ponieważ nie chcieli, aby akta i dokumenty z okresu wojny dostały się w ręce Rosjan.

           Pod koniec II wojny światowej, 9 lutego 1945 r., szkołę nr 36 przeniesiono do kamienicy czynszowej przy ul. Gdańskiej 29. Na początku wszkole pracowało pięcioro nauczycieli. W budynku nie było światła, brakowało opału i sprzętu szkolnego. Ludzie z własnej inicjatywy organizowali ławki oraz krzesła. W trudnych warunkach bytowych, w niewielkim budynku, uczyło się blisko 900 uczniów.

            W 1964 roku Szkoła Podstawowa nr 36 została przeniesiona do nowego budynku przy ul. Więckowskiego 35, oddanego do użytku z okazji obchodów XX-lecia Polski Ludowej. Szkoła została wzniesiona, między innymi, ze składek młodzieży, która przez kilka lat pieniądze uzyskane np. ze zbiórek makulatury, wpłacała na fundusz jej budowy. Placówka powstała w miejscu zakładu farb i lakierów, który w latach 50. uległ pożarowi.

            W latach 70. Szkoła Podstawowa nr 36 została szkołą sportową, w której wyodrębniono sekcję siatkówki dziewcząt i koszykówki chłopców. Młodzież szkolna odnosiła sukcesy na szczeblu krajowym i wojewódzkim, m.in. w tenisie stołowym, biegach przełajowych, siatkówce dziewcząt ikoszykówce chłopców. Szkolny Klub Sportowy współpracował z Łódzkim Klubem Sportowym. W latach 1992-1993, ze względu na brak środków finansowych, zamknięto klasy sportowe. 

W roku szkolnym 2002/03 ogłoszono konkurs na motto szkoły, które przyświeca nam do dnia dzisiejszego. Z wielu propozycji wybrano słowa Mahatmy Gandhiego:

„ Nie jest najważniejsze, byś był lepszy od innych. Najważniejsze jest, byś był lepszy od samego siebie z dnia wczorajszego.”

     W roku szkolnym 2013/2014 społeczność szkolna podjęła działania zmierzające do nadania placówce imienia. Szukaliśmy patrona reprezentującego wartości ponadczasowe. W wyniku głosowania uczniów, rodziców oraz pracowników szkoły, wybór padł na pioniera polskiej animacji lalkowej - Zenona Wasilewskiego.

        Zenon Wasilewski odegrał wielką rolę w dziejach polskiego filmu animowanego oraz karykatury. Niewielu wie, że był również malarzem, ale na tym polu nie osiągnął znaczących sukcesów. Jego osobę uważa się przede wszystkim za twórcę polskiego filmu kukiełkowego oraz współtwórcę studia Se-ma-for, którego historia rozpoczyna się w roku 1947. Wtedy to w Łodzi, w mieszkaniu przy ul. Radwańskiej, Zenon Wasilewski zrealizował pierwszy lalkowy film animowany pt. „Za króla Krakusa”, którego premiera miała miejsce jesienią 1947r. W ten sposób powstało Studio Filmów Kukiełkowych „Filmu Polskiego”. Państwowy Se-ma-for znany był przede wszystkim jako pierwsza i jedyna w Polsce wytwórnia filmów lalkowych.

Zajęcia pozalekcyjne

PROJEKTY

CYFROWY ŚWIAT

Projekt „Cyfrowy świat” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020

Koszty projektu: całość - 353 258,75 zł dofinansowanie ze środków Unii (Urząd Marszałkowski w Łodzi) - 328 530,55zł

Czas realizacji projektu - 01.01.2023 -30.06.2023

Cel projektu:

Podniesienie poziomu kompetencji kluczowych w tym cyfrowych u 90 uczniów (42K/48M) oraz poprawa wyników nauczania w okresie od 01.01.2023 do 30.06.2023. Wsparcie uczniów w zakresie pozyskiwania i rozwijania kompetencji cyfrowych, podniesienie umiejętności i kompetencji 29 nauczycieli (25K/4M), doposażenie pracowni w środki dydaktyczne TIK, zabezpieczenie sieci informatycznej w szkole. Dostosowanie następuje na podstawie diagnozy, zatwierdzonej przez organ prowadzący.

 

UNICEF

Cel projektu: 

Uzyskanie wsparcia decydentów oraz innych podmiotów dla sprawy dzieci i młodzieży, ze szczególnym uwzględnieniem rodzin, które uciekły przed wojną na Ukrainie i osób najbardziej narażonych. Komunikujemy nie tylko po to, by promować i pomagać w realizacji celów programu UNICEF Polska, ale również, by działać na rzecz praw dzieci w Polsce.

 

LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI

Cel projektu:

Budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoła otrzymała  od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży. Dzięki programowi zakupiono:

- drukarka 3D z akcesoriami, laptopem i skanerem,

- narzędzia do realizacji nagrań dźwięku i obrazu – studio nagrań (blenda fotograficzna, mikrofony,   

  mikro porty, mikser dźwięku dyktafon, nagłośnienie, oprogramowanie do edycji i montażu obrazu),

- Gogle Wirtualnej Rzeczywistości,

- roboty edukacyjne z akcesoriami,

- teleskop z akcesoriami,

- wyposażenie pracowni technicznej w tym kuchnia z piekarnikiem, lodówka, kuchenki elektryczne, opiekacze, żelazka, roboty wielofunkcyjne, piekarnik elektryczny, wyposażenie kuchenne (garnki, talerze, sztućce, miski, deski itp.), maszyna do szycia, gaśnica

- tablice sucho ścieralne

Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwolą uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności.


MAM KOTA NA PUNKCIE MLEKA

"Mamy kota na punkcie mleka” to projekt finansowany z Funduszu Promocji Mleka prowadzony przez Polską Izbę Mleka we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka.

Cel projektu:

wzmocnienie pozytywnego wizerunku mleka i produktów mlecznych pochodzących z Polski. Pokazanie jakie są korzyści z wprowadzenia do codziennej diety mleka i jego przetworów

 

WOLONTARIAT

Na terenie szkoły działa „Mały i duży wolontariat „, który systematycznie prowadzi akcje szerzące ideę wolontariatu i pomagające potrzebującym. Odbywają się regularne spotkania z pracownikami PCK. Uczniowie brali udział w projekcie dotyczącym wolontariatu „BĄDŹ PRO - zostań wolontariuszem” i spełniania się w pomaganiu innym.

 

SZKOŁA W CHMURZE - SZKOŁA MODELOWA

Co to jest Office 365?

Office 365 to możliwość tworzenia dokumentów, arkuszy kalkulacyjnych oraz prezentacji multimedialnych, to dostęp do poczty e-mail, dokumentów, kontaktów i kalendarzy niezależny od lokalizacji i gwarantujący, że użytkownik zawsze dysponuje aktualnymi informacjami.

10 nauczycieli otrzymała tytuł liderów Microsoft „MIEE EXPERT”.

Wszyscy nauczyciele oraz uczniowie mają założone konta w usłudze Office 365 gdzie gromadzą prace domowe i lekcyjne na wirtualnym dysku OneDrive, które udostępniają sobie wzajemnie do edycji lub pracują zdalnie na wspólnym pliku.

Szkoła jest  liderem w projekcie SZKOŁA W CHMURZE – szkoła modelowa.

 

WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE

Program WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE skierowany jest do uczniów klas V–VII szkół podstawowych.

Cel projektu:

wspieranie rozwoju moralnego młodzieży oraz promocja czytelnictwa i wartościowej literatury.


EDUKACJA GLOBALNA 

jest bardzo szerokim pojęciem obejmującym edukację obywatelską, edukację rozwojową, edukację wielokulturową i międzykulturową, edukację na rzecz zrównoważonego rozwoju (w tym edukację ekologiczną), edukację o prawach człowieka. Wśród tematów edukacji globalnej znajdziemy m.in. wielokulturowość, tożsamość kulturową i różnorodność, prawa człowieka, antydyskryminację, rasizm i wykluczenie, konflikty, migracje, ubóstwo, dostęp do edukacji, rozwój zrównoważony, konsumpcję, zmiany klimatu, zanieczyszczenie środowiska, zasoby naturalne, stosunki międzynarodowe, gospodarkę światową, handel międzynarodowy, sprawiedliwy handel. 

 

KOŁA ZAINTERESOWAŃ:

- koło plastyczne dla najmłodszych i ciut starszych,

- koła matematyczne,

- zespół wokalny,

- SKS,

- koło teatralne,

- koło dziennikarskie,

- zajęcia z projektowania,

- zajęcia z programowania,

- koło języka niemieckiego (klasy IV),

- koło języka angielskiego.

Kontakty zagraniczne

ERASMUS +

Projekt w ramach Akcji 2 – Partnerstwa Strategiczne „Współpraca na rzecz Innowacji i wymiany dobrych praktyk” 2020/2023   

Nasza szkoła ponownie bierze udział w projekcie Erasmus+ dofinansowywanym ze  środków unijnych, polegającym na wymianie doświadczeń między szkołami i nauczycielami z Polski, Irlandii, Grecji i Włoch.

Tytuł projektu to: Promoting Awareness of Climate change through adopting and sharing smart practices within our school communities, locally and globally.

W ramach współpracy, przez kolejne dwa lata, odbywają się wymiany nauczycielskie, a szkoła wraz z uczniami  realizuje zadania projektowe.  Nauczyciele cyklicznie spotykają się online, a uczniowie mają szansę brać udział w kolejnych szkolnych i międzynarodowych konkursach na LOGO projektu, film promujący bycie eco-friendly, czy prezentację lub zdjęcia wspierające świadomość zmian klimatycznych zachodzących na świecie. Długo czekaliśmy na powrót do normalności i odwiedziny nauczycieli ze szkół partnerskich, aby móc w pełni poczuć ducha międzynarodowej współpracy!

 

WSPÓŁPRACA Z CENTRUM DIALOGU KOSTIUCHNÓWKA

Szereg działań i projektów współfinansowanych przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut POLONIKA m.in.

- AKCJA ŚWIĄTECZNA - Paczka dla Wołynia,

- wyjazd po OGIEŃ NIEPODLEGŁOŚCI,

- pielęgnacja grobów legionistów,

- pomoc szkołom na Ukrainie w obliczu trwającej wojny.

Sześciolatek w pierwszej klasie

PROGRAM WSPÓŁPRACY Z PRZEDSZKOLAMI – dziecko sześcioletnie w klasie pierwszej

Rozpoczęcie nauki w szkole jest trudne zarówno dla przyszłych pierwszoklasistów, jak i dla ich najbliższych, zwłaszcza rodziców i opiekunów. Dorośli martwią się czy dziecko podoła nowym obowiązkom, zastanawiają się jakim ich syn bądź córka będą uczniem? Nadchodzącą zmianę wzbudzają obawy i nasuwają mnóstwo pytań. Ważną rolę odrywa w takiej sytuacji właściwe przygotowanie zarówno dzieci jaki i opiekunów do czekającej je zmiany tzn. do rozpoczęcia nauki w szkole.

Dlatego też nieodzownym warunkiem sprostania w/w oczekiwaniom jest prawidłowa i systematyczna współpraca z pobliskimi przedszkolami.

Cele programu:

- nawiązanie stałej współpracy z pobliskimi przedszkolami,

- stała wymiana informacji na poziomie szkoły i przedszkola,

- przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole bez lęków i obaw (bezstresowego podejmowania obowiązków szkolnych),

- nawiązanie pozytywnych interakcji umożliwiających dzieciom pełnienie roli ucznia,

- kształtowanie u uczniów klas starszych postawy opiekuńczości i tolerancji do przyszłych uczniów (zapewnianie poczucia bezpieczeństwa „pod skrzydłami” starszych kolegów”),

- zaspakajanie u dzieci ciekawości związanej z rozpoczęciem nauki w szkole.

Drzwi otwarte

Dzień otwarty  - 7 maja 2024 r. godz. 16,30.


Osiągnięcia

Certyfikat „Młodzież dla Łodzi- Szkolny Budżet Deliberacyjny”

Certyfikat –Organizacja Innowacyjna

Certyfikat – Bezpieczna Szkoła

Certyfikat  - „Mistrzowie kodowania”

Certyfikat  - „Szkoła w chmurze”- Micosoft

Certyfikat – „Super Organiser Certyficate”

Tytuł Szkoła Przyjazna Łodzi

Konkursu sprawności fizycznej oraz wiedzy o bezpieczeństwie ”Policyjna Akademia Bezpieczeństwa”- finaliści w etapie wojewódzkim

Konkurs „Super Kibic 2022” – I miejsce

Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Języka Polskiego – etap wojewódzki

Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z chemii – finalista

Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z matematyki – laureat 2022

Międzynarodowy Tydzień Kodowania – Code Week 2021 - Tytuł dla szkoły:

Super Organizator Code Week 2021

Zawody sportowe „ MALI SIŁACZE NA MATY" – II miejsce

Międzynarodowy Konkurs Matematyczny Kangur – wyróżnienia

Konkurs ZUS:  „Jak zachęcić babcię lub dziadka do założenia konta w banku?” – etap ogólnopolski

Konkurs Bądź EKO-Łodzianinem   - III miejsce

Turniej  zawodoznawczy „Poznajemy różne zawody - I miejsce

XLIII Ogólnopolski Turniej Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym – I miejsce w eliminacjach miejskich

IV Międzyszkolny Turniej Geograficzny o Krajach Niemieckojęzycznych – I miejsce

Dodatkowe cechy

 Zajęcia komputerowe