Łódź
Przedszkole
Przedszkole Miejskie nr 56 w Zespole Przedszkoli Miejskich nr 5
Zespół szkół
Adres
ul. Kpt. Stefana Pogonowskiego 71, 90-619 Łódź
Telefon
426374184
Fax
426374184
E-mail
Typ placówki
Przedszkole
Zdjęcia
  • Bezpieczny i przestronny Ogród przedszkolny, Biblioteka przedszkolna oraz Kącik przyrody
  • Pracownia multimedialna
  • Sale zabaw
  • Wyremontowana sala gr. I
  • Pracownia integracji sensorycznej
  • Pracownia integracji sensorycznej
  • Zajęcia w pracowni multimedialnej
  • Koło eksperymentalne
  • Koło eksperymentalne 1
  • Zajęcia z Sigumą 1
  • Zajecia z Sigumą 2
  • Prace plastyczne
  • Prace konkursowe
  • Prace na konkurs ogólnopolski
  • Prace na konkurs międzyprzedszkolny
  • Prace na konkurs ogólnopolski 2
  • Prace na konkurs międzyprzedszkolny 2
  • Prace konkursowe
  • Prace konkursowe
  • Prace konkursowe
  • Dekoracje okazjonalne 1
  • Dekoracje okazjonalne 2
  • Dekoracje okazjonalne 3
  • Dekoracje okazjonalne 4
  • Dekoracje okazjonalne 5
  • Dekoracje okazjonalne 6
  • Dekoracje okazjonalne 7
  • Dekoracje okazjonalne 8
  • Dekoracje okazjonalne 9
  • Dekoracje okazjonalne 10
  • Dekoracje sali
  • Nauczycielski koło teatralne 2
  • Nauczycielskie koło teatralne 3
  • Nauczycielskie koło teatralne 4
  • Odnowiona sala gr.IV
  • Odnowiona sala gr IV
Historia
Przedszkole rozpoczęło swoją działalność w latach pięćdziesiątych ubiegłego stulecia.
Koła zainteresowań

Przedszkolne koło sceniczne

Wystawiamy przedstawienia teatralne w wykonaniu zarówno dzieci jak i nauczycieli

Koło muzyczno – ruchowe „Sigumowe tańce”

Siguma jest to guma sensoryczna Krainy Muzyki, która doskonale nadaje się do wszelkiego rodzaju zabaw zespołowych oraz zajęć tanecznych. Poprzez różnorodną fakturom i możliwościom, pozwala na aktywne słuchanie muzyki, a w zabawach ruchowo – manipulacyjnych ćwiczy małą i dużą motorykę.

Zajęcia te mają na celu wprowadzenie dzieci w świat muzyki. Koło to pozwoli również rozbudzić u dzieci zamiłowanie do rytmicznego ruchu przy akompaniamencie muzyki lub śpiewu piosenki, , rozwinąć pamięć muzyczną i ruchową oraz umiejętność uczenia się melodii, zapamiętywania rytmów i następstwa ruchów w powiązaniu z muzyką.

Inscenizowane ruchem zajęcia muzyczne wpływają na prawidłowe kształtowanie koordynacji wzrokowo - słuchowo - ruchowej. Rozwijają spontaniczność i odwagę w wyrażaniu uczuć oraz emocji. Zajęcia umuzykalniające są znakomitą lekcją koncentracji i cierpliwości.

Koło matematyczne

Zajęcia z wykorzystaniem tablicy multimedialnej


Koło eksperymentalne

Rozwijanie zainteresowań przyrodniczo - technicznych, wyobraźni twórczej, kreatywności oraz aktywności poznawczej.



Przedszkolna biblioteka

Możliwość wypożyczania książek z zasobów przedszkolnej biblioteki do domu


Przedszkolna pracownia multimedialna

Nowo powstała pracownia multimedialna daje możliwość urozmaicania codziennych zajęć oraz zdobywanie dodatkowych umiejętności, między innymi bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z nowinek technologicznych, obsługiwania komputera czy tablicy multimedialnej. To miejsce w którym każde dziecko znajdzie coś dla siebie.


Pracownia integracji sensorycznej

Terapia sensoryczna to przede wszystkim zabawa ukierunkowana na uczenie dziecka odpowiedniego reagowania na bodźce zewnętrzne i wrażenia zmysłowe. Dziecko podczas kontrolowanej zabawy uczy się jak porządkować i organizować różnorodne bodźce docierające do niego za pośrednictwem różnych zmysłów.


Przedszkolny kącik przyrodniczy

Prowadzenie hodowli rybek oraz roślin.


Realizujemy innowację pedagogiczno - logopedyczną "CzytaMY"

Umiejętność porozumiewania się wyróżnia nas spośród innych istot.  Zwierzęta także się komunikują ale czynią to w inny sposób. Człowiek ma do swojej dyspozycji mowę i umiejętność pisania. O ile w przypadku przekazywania treści w formie pisemnej staramy się umiejętnie dobierać słowa, to w zwykłej rozmowie bywa już bardzo różnie. Z jednej strony język stwarza możliwość przekazania bardzo złożonych informacji. Dzięki niemu można zakomunikować swoje myśli, uczucia, emocje. Bez niego znacznie trudniej byłoby przekazywać sobie wiedzę, także z pokolenia na pokolenie. Jeśli informacja została poprawnie sformułowana, to wtedy jest większa szansa, że odbiorca/rozmówca nas zrozumie. Umiejętność porozumiewania się wyróżnia nas spośród innych istot.  Zwierzęta także się komunikują ale czynią to w inny sposób. Człowiek ma do swojej dyspozycji mowę i umiejętność pisania. O ile w przypadku przekazywania treści w formie pisemnej staramy się umiejętnie dobierać słowa, to w zwykłej rozmowie bywa już bardzo różnie. Z jednej strony język stwarza możliwość przekazania bardzo złożonych informacji. Dzięki niemu można zakomunikować swoje myśli, uczucia, emocje. Bez niego znacznie trudniej byłoby przekazywać sobie wiedzę, także z pokolenia na pokolenie. Jeśli informacja została poprawnie sformułowana, to wtedy jest większa szansa, że odbiorca/rozmówca nas zrozumie.



Realizujemy metodę „Łatwe czytanie”

Wdrażanie programu do nauki czytania opracowanego przez Agnieszkę Rajs-Glazar oraz Teresę Mayer. Nadrzędnym celem programu jest bezstresowe, szybkie opanowanie umiejętności czytania przez dzieci z uwzględnieniem wielkich i małych liter. Zajęcia z dziećmi prowadzone są indywidualnie, każde dziecko uczy się we własnym tempie, postępy odnotowywane są na indywidualnej karcie dziecka. Każda lekcja to maksymalnie 2 minuty. Celem ujednolicenia oddziaływań zachęcamy Państwa do śledzenia strony internetowej przedszkola i włączenie się w przedsięwzięcie poprzez ćwiczenie z dzieckiem w domu.


Realizujemy innowację pedagogiczną "20 minut dla matematyki"

Kierownikiem i autorem projektu jest Zuzanna J. K. (www.panizuzia.pl)

Cel główny projektu:

  • Wprowadzanie skutecznych zmian w edukacji matematycznej zgodnej z potrzebami rozwojowymi dzieci w przedszkolu poprzez świadome włączanie się do projektu #20minutdlamatematyki nauczycieli (placówek) i rodziców

 Cele szczegółowe

  • Zachęcenie przedszkoli i szkół podstawowych [klasy I-III] do włączania się do projektu celem organizowania efektywnej edukacji matematycznej wg koncepcji Dziecięcej Matematyki autorstwa E. Gruszyczk-Kolczyńskiej. W przypadku klas początkowych - wyciąganie zadań matematycznych z kartki papieru [podręczników] do nauczania czynnościowego, używanie liczmanów, itd.
  • Zapoznanie z koncepcją Dziecięcej Matematyki® autorstwa E. Gruszczyk-Kolczyńskiej [która ma przełożenie zarówno na edukację przedszkolną, jak i wczesnoszkolną]
  • Motywowanie do wprowadzania zmian w edukacji matematycznej we współpracy placówek z rodzicami
  • Świadome stosowanie reguł i prawidłowe używanie pojęć matematycznych zawartych w Dziecięcej Matematyce® przez nauczycieli i rodziców w edukacji przedszkolnej wczesnoszkolnej, jak i domowej
  • Doskonalenie wiedzy i umiejętności nauczycieli w zakresie nowatorskich metod i form pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do prowadzenia zajęć, zabaw z edukacji matematycznej i dzielenia się tymi kompetencjami z rodzicami
  • Dostrzeganie możliwości efektywnego uczenia się przez dzieci poprzez stwarzanie i wykorzystywanie codziennych sytuacji życiowych do utrwalania wiadomości i umiejętności matematycznych
  • Wykorzystywanie okazji do upowszechniania wiedzy o skutecznych metodach i sposobach uczenia matematyki
  • Utrwalenie własnych wiadomości i umiejętności z zakresu podstaw matematyki

 Metody działania

Uczenie czynnościowe, czyli poprzez działanie - dziecko nie uczy się matematyki wypełniając zadania w podręcznikach lub na kartach pracy, tylko poprzez manipulację przedmiotami, doświadczanie, próby, popełnianie błędów, w czasie i przestrzeni

 Zasoby potrzebne do realizacji projektu (osobowe – zespół realizujący projekt) nauczyciele i rodzice, przedszkola, szkoły dobrowolnie włączające się do projektu.

  • osobowe:

Środowisko przedszkolne/szkolne: cała grupa/klasa, podgrupy, pary, indywidualnie zabawowa, zajęcia zorganizowane, w nadarzających się sytuacjach

Środowisko domowe: rodzic - dziecko, rodzic - kilkoro dzieci.

Zachęcamy do obejrzenia naszej strony internetowej i profilu Facebook.

https://pm56lodz.wikom.pl/

https://www.facebook.com/p/Przedszkole-Miejskie-nr-56-w-%C5%81odzi-61557580052141/?_rdr

Dodatkowe zajęcia

Oferujemy dzieciom udział w zajęciach w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej:

  • zajęcia z  logopedą, psychologiem i pedagogiem specjalnym.

oraz zajęciach dodatkowych takich jak:

  •  język angielski;
  •  religia;
  • "Muzyka i ruch";
  • zajęcia z piłki nożnej
  • zajęcia taneczne;
  • zajęcia z robotyki;
  • zajęcia komputerowe – cd. realizacja projektu technicznego pn "Przedszkolaki wkraczają w świat komputerów - o komputerze wiem wszystko";
  • zajęcia z wykorzystaniem robota imieniem PHOTON;
  • zajęcia z wykorzystaniem tablicy multimedialnej oraz maty interaktywnej;
  • zajęcia plastyczne;
  • zajęcia muzyczne „Niesforne nutki”;
  • koło eksperymentalne;
  • zajęcia przyrodnicze w salach dziecięcych jak i w ogrodzie przedszkolnym
Godziny otwarcia od
6.00
Godziny otwarcia do
17.00
Organ prowadzący
Miasto Łódź
Personel
Wykwalifikowana i otwarta na potrzeby dzieci kadra pedagogiczna oraz pracownicy administracji i obsługi
Drzwi otwarte

Zapraszamy na Dni otwarte do naszego przedszkola w dniach:

- 26 marca 2025 r. w godz. 16:30 - 17:30 (zwiedzanie przedszkola);

- 31 marca 2025 r. w godz. 13:00 - 14:00 (zabawy integracyjne);

- 9 kwietnia 2025 r. w godz. 13:00 - 14:00 (zabawy integracyjne);



Adres email IODO
iod.zpm5@cuwo.lodz.pl
Dodatkowe cechy

 Języki obce

 Kółko plastyczne

 Kółko teatralne

 Ogródek przedszkolny

 Osobny budynek

 Religia

 Rytmika

 Zajęcia komputerowe

 Zajęcia sportowe