"Stanowimy
zespół jednak każdy z nas jest oryginalny"
W
naszym przedszkolu pracuje wykwalifikowana i otwarta na potrzeby innych
kadra pedagogiczna, panuje tu miła i rodzinna atmosfera.
Dążymy
do tego, aby absolwent naszego przedszkola był samodzielny, radził sobie w
sytuacjach dnia codziennego, potrafił nawiązać kontakty z rówieśnikami i
dorosłymi, nie bał się wyzwań i wierzył we własne umiejętności. Wspieramy
dziecko budując jego mocne strony i eliminując słabe. Przestrzegamy Konwencji
Praw Dziecka, każde dziecko traktujemy podmiotowo. Dziecko jest
indywidualnością, o którą w naszym przedszkolu dbamy i którą zawsze wspieramy.
Placówka usytuowana jest w centrum miasta, funkcjonują w niej cztery oddziały. Do dyspozycji dzieci są estetyczne, zadbane sale zabaw wyposażone w meble, kąciki tematyczne i edukacyjne, zabawki oraz pomoce dydaktyczne. Posiadamy wyposażoną w sprzęt /także rehabilitacyjny/ pracownię integracji sensorycznej .Dzieci korzystają z ogrodu przedszkolnego oraz sali gimnastycznej wyposażonych w sprzęt rekreacyjny.
Oferujemy:
- smaczne
domowe posiłki przygotowywane we własnej kuchni zgodnie z zasadami zdrowego
żywienia.
Rozwijanie u dzieci kompetencji odbywa się w oparciu o założenia zaczerpnięte z różnych nurtów, koncepcji pedagogicznych, metod:
- Koncepcji Naturalnej Nauki Języka;
- Założeń
pedagogiki Marii Montessori;
- Koncepcji
edukacji matematycznej E.Gruszczyk - Kolczyńskiej;
- Metody
Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne;
- Pedagogiki
zabawy wg Klanzy.
Ponadto:
W
przedszkolu realizowany jest:
- projekt ;Witaminki";
- projekt
"Mali miłośnicy książek";
- projekt "Przedszkolaki czytają";
- projekt " Wyzwania Teodora"
oraz innowacja pedagogiczno - logopedyczna "CzytaMY"
Współpracujemy z wieloma instytucjami działającymi na rzecz szeroko pojętej edukacji min. z poradniami psychologiczno - pedagogicznymi, placówkami oświatowymi, instytucjami kulturalnymi, instytucjami wspierającymi rodzinę, szkołami, Biblioteką Składową, DPS -ami, Radą Osiedla - Stare Polesie, podpisaliśmy umowę partnerską z Uniwersytetem Łódzkim.
Oferujemy także:
- dzieciom
udział w licznych wycieczkach, konkursach, przeglądach, koncertach muzycznych,
balach, teatrzykach, warsztatach, uroczystościach organizowanych przez nas
oraz środowisko lokalne, programach profilaktycznych;
- rodzicom
udział w uroczystościach przedszkolnych, spotkaniach integracyjnych, zajęciach
otwartych, warsztatach oraz konkursach rodzinnych;
- udział
w wielu akcjach charytatywnych organizowanych na rzecz ludzi i zwierząt;
Przedszkolne koło sceniczne
Wystawiamy przedstawienia teatralne w wykonaniu zarówno dzieci jak i nauczycieli
Koło matematyczne
Zajęcia z wykorzystaniem tablicy multimedialnej
Koło eksperymentalne
Rozwijanie zainteresowań przyrodniczo - technicznych, wyobraźni twórczej, kreatywności oraz aktywności poznawczej.
Przedszkolna
biblioteka
Możliwość wypożyczania książek z zasobów przedszkolnej biblioteki do domu
Przedszkolna pracownia multimedialna
Nowo powstała pracownia multimedialna daje możliwość urozmaicania codziennych zajęć oraz zdobywanie dodatkowych umiejętności, między innymi bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z nowinek technologicznych, obsługiwania komputera czy tablicy multimedialnej. To miejsce w którym każde dziecko znajdzie coś dla siebie.
Pracownia integracji sensorycznej
Terapia sensoryczna to przede wszystkim zabawa ukierunkowana na uczenie dziecka odpowiedniego reagowania na bodźce zewnętrzne i wrażenia zmysłowe. Dziecko podczas kontrolowanej zabawy uczy się jak porządkować i organizować różnorodne bodźce docierające do niego za pośrednictwem różnych zmysłów.
Przedszkolny kącik przyrodniczy
Prowadzenie hodowli rybek oraz roślin.
Realizujemy innowację pedagogiczno - logopedyczną "CzytaMY"
Umiejętność porozumiewania się wyróżnia nas spośród innych istot. Zwierzęta także się komunikują ale czynią to w inny sposób. Człowiek ma do swojej dyspozycji mowę i umiejętność pisania. O ile w przypadku przekazywania treści w formie pisemnej staramy się umiejętnie dobierać słowa, to w zwykłej rozmowie bywa już bardzo różnie. Z jednej strony język stwarza możliwość przekazania bardzo złożonych informacji. Dzięki niemu można zakomunikować swoje myśli, uczucia, emocje. Bez niego znacznie trudniej byłoby przekazywać sobie wiedzę, także z pokolenia na pokolenie. Jeśli informacja została poprawnie sformułowana, to wtedy jest większa szansa, że odbiorca/rozmówca nas zrozumie. Umiejętność porozumiewania się wyróżnia nas spośród innych istot. Zwierzęta także się komunikują ale czynią to w inny sposób. Człowiek ma do swojej dyspozycji mowę i umiejętność pisania. O ile w przypadku przekazywania treści w formie pisemnej staramy się umiejętnie dobierać słowa, to w zwykłej rozmowie bywa już bardzo różnie. Z jednej strony język stwarza możliwość przekazania bardzo złożonych informacji. Dzięki niemu można zakomunikować swoje myśli, uczucia, emocje. Bez niego znacznie trudniej byłoby przekazywać sobie wiedzę, także z pokolenia na pokolenie. Jeśli informacja została poprawnie sformułowana, to wtedy jest większa szansa, że odbiorca/rozmówca nas zrozumie.
Realizujemy metodę „Łatwe czytanie”
Wdrażanie programu do nauki czytania opracowanego przez Agnieszkę Rajs-Glazar oraz Teresę Mayer. Nadrzędnym celem programu jest bezstresowe, szybkie opanowanie umiejętności czytania przez dzieci z uwzględnieniem wielkich i małych liter. Zajęcia z dziećmi prowadzone są indywidualnie, każde dziecko uczy się we własnym tempie, postępy odnotowywane są na indywidualnej karcie dziecka. Każda lekcja to maksymalnie 2 minuty. Celem ujednolicenia oddziaływań zachęcamy Państwa do śledzenia strony internetowej przedszkola i włączenie się w przedsięwzięcie poprzez ćwiczenie z dzieckiem w domu.
Realizujemy innowację pedagogiczną "Mali matematycy"
Przedszkole odgrywa znaczącą rolę w rozbudowywaniu matematycznej sfery pojęciowej dziecka. Wiek przedszkolny jest szczególnym okresem w jego rozwoju z uwagi na sposób poznawania rzeczywistości, dokonujący się poprzez swobodne zdobywanie doświadczenia i mimowolne uczenie się. W okresie tym następuje znaczny postęp w rozwoju umysłowym dziecka.
Dziecko od początku swojego życia obserwuje świat i porządkuje swoje spostrzeżenia pod względem różnych kryteriów. Zaczyna więc porównywać, przeliczać, dostrzegać zależności. Edukacje matematyczna dzieci w wieku przedszkolnym należy widzieć szeroko. Powinna być połączona z intensywnym rozwojem myślenia, z kształtowaniem odporności emocjonalnej oraz ćwiczeniami pewnych umiejętności matematycznych.
W zdobywaniu doświadczeń matematycznych ogromne znaczenie ma trening, który rozwija umiejętności dziecka i pozwala mu pokonać kolejne etapy.
Udział w tej innowacji pedagogicznej ma być dla dzieci wspaniałą zabawą, wykorzystując muzykę, ruch i taniec. Celem innowacji jest przede wszystkim wzbudzenie w dziecku poczucia, że nauka może być łatwa i przyjemna, aby matematyka kojarzyła się dziecku z wyśmienitą zabawą, dostarczała wiele radości oraz przyniosła poczucie sukcesu.
Przedszkole odgrywa znaczącą rolę w rozbudowywaniu matematycznej sfery pojęciowej dziecka. Wiek przedszkolny jest szczególnym okresem w jego rozwoju z uwagi na sposób poznawania rzeczywistości, dokonujący się poprzez swobodne zdobywanie doświadczenia i mimowolne uczenie się. W okresie tym następuje znaczny postęp w rozwoju umysłowym dziecka.
Dziecko od początku swojego życia obserwuje świat i porządkuje swoje spostrzeżenia pod względem różnych kryteriów. Zaczyna więc porównywać, przeliczać, dostrzegać zależności. Edukację matematyczną dzieci w wieku przedszkolnym należy widzieć szeroko. Powinna być połączona z intensywnym rozwojem myślenia, z kształtowaniem odporności emocjonalnej oraz ćwiczeniami pewnych umiejętności matematycznych.
W zdobywaniu doświadczeń matematycznych ogromne znaczenie ma trening, który rozwija umiejętności dziecka i pozwala mu pokonać kolejne etapy.
Udział w tej innowacji pedagogicznej ma być dla dzieci wspaniałą zabawą, wykorzystując muzykę, ruch i taniec. Celem innowacji jest przede wszystkim wzbudzenie w dziecku poczucia, że nauka może być łatwa i przyjemna, aby matematyka kojarzyła się dziecku z wyśmienitą zabawą, dostarczała wiele radości oraz przyniosła poczucie sukces
Prowadzimy zajęcia muzyczno - ruchowe "Sigumowe tańce"
Zachęcamy do obejrzenia naszej strony internetowej
Oferujemy dzieciom udział w zajęciach w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej:
- zajęcia z logopedą, psychologiem i pedagogiem specjalnym.
oraz zajęciach dodatkowych takich jak:
- język angielski;
- religia;
- "Muzyka i ruch";
- zajęcia z piłki nożnej
- zajęcia taneczne;
- zajęcia komputerowe – cd. realizacja projektu technicznego pn "Przedszkolaki wkraczają w świat komputerów - o komputerze wiem wszystko";
- zajęcia z wykorzystaniem robota imieniem PHOTON;
- zajęcia z wykorzystaniem tablicy multimedialnej oraz maty interaktywnej;
- zajęcia plastyczne;
- zajęcia muzyczne „Niesforne nutki”;
- koło eksperymentalne;
- zajęcia przyrodnicze w salach dziecięcych jak i w ogrodzie przedszkolnym
Języki obce
Kółko plastyczne
Kółko teatralne
Ogródek przedszkolny
Osobny budynek
Religia
Rytmika
Zajęcia komputerowe
Zajęcia sportowe