"Stanowimy
zespół jednak każdy z nas jest oryginalny"
W
naszym przedszkolu pracuje wykwalifikowana i otwarta na potrzeby innych
kadra pedagogiczna, panuje tu miła i rodzinna atmosfera.
Dążymy
do tego, aby absolwent naszego przedszkola był samodzielny, radził sobie w
sytuacjach dnia codziennego, potrafił nawiązać kontakty z rówieśnikami i
dorosłymi, nie bał się wyzwań i wierzył we własne umiejętności. Wspieramy
dziecko budując jego mocne strony i eliminując słabe. Przestrzegamy Konwencji
Praw Dziecka, każde dziecko traktujemy podmiotowo. Dziecko jest
indywidualnością, o którą w naszym przedszkolu dbamy i którą zawsze wspieramy.
Placówka usytuowana jest w centrum miasta, funkcjonują w niej cztery oddziały. Do dyspozycji dzieci są estetyczne, zadbane sale zabaw wyposażone w meble, kąciki tematyczne i edukacyjne, zabawki oraz pomoce dydaktyczne. Posiadamy wyposażoną w sprzęt /także rehabilitacyjny/ pracownię integracji sensorycznej .Dzieci korzystają z ogrodu przedszkolnego oraz sali gimnastycznej wyposażonych w sprzęt rekreacyjny.
Oferujemy:
- smaczne
domowe posiłki przygotowywane we własnej kuchni zgodnie z zasadami zdrowego
żywienia.
Rozwijanie u dzieci kompetencji odbywa się w oparciu o założenia zaczerpnięte z różnych nurtów, koncepcji pedagogicznych, metod:
- Koncepcji Naturalnej Nauki Języka;
- Założeń
pedagogiki Marii Montessori;
- Koncepcji
edukacji matematycznej E.Gruszczyk - Kolczyńskiej;
- Metody
Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne;
- Pedagogiki
zabawy wg Klanzy.
Ponadto:
W
przedszkolu realizowany jest:
- projekt ;Witaminki";
- projekt
"Mali miłośnicy książek";
- projekt "Przedszkolaki czytają";
- projekt " Zdrowo i sportowo"
- projekt "20 minut dla matematyki"
- program "Czyściochowa Akademia"
- innowacja pedagogiczno - logopedyczna "CzytaMY"
- innowacja pedagogiczna "Ciekawi świata"
Współpracujemy z wieloma instytucjami działającymi na rzecz szeroko pojętej edukacji min. z poradniami psychologiczno - pedagogicznymi, placówkami oświatowymi, instytucjami kulturalnymi, instytucjami wspierającymi rodzinę, szkołami, Biblioteką Składową, DPS -ami, Radą Osiedla - Stare Polesie, podpisaliśmy umowę partnerską z Uniwersytetem Łódzkim.
Oferujemy także:
- dzieciom
udział w licznych wycieczkach, konkursach, przeglądach, koncertach muzycznych,
balach, teatrzykach, warsztatach, uroczystościach organizowanych przez nas
oraz środowisko lokalne, programach profilaktycznych;
- rodzicom
udział w uroczystościach przedszkolnych, spotkaniach integracyjnych, zajęciach
otwartych, warsztatach oraz konkursach rodzinnych;
- udział
w wielu akcjach charytatywnych organizowanych na rzecz ludzi i zwierząt;
Przedszkolne koło sceniczne
Wystawiamy przedstawienia teatralne w wykonaniu zarówno dzieci jak i nauczycieli
Koło muzyczno – ruchowe „Sigumowe tańce”
Siguma jest to guma sensoryczna Krainy Muzyki, która doskonale nadaje się do wszelkiego rodzaju zabaw zespołowych oraz zajęć tanecznych. Poprzez różnorodną fakturom i możliwościom, pozwala na aktywne słuchanie muzyki, a w zabawach ruchowo – manipulacyjnych ćwiczy małą i dużą motorykę.
Zajęcia te mają na celu wprowadzenie dzieci w świat muzyki. Koło to pozwoli również rozbudzić u dzieci zamiłowanie do rytmicznego ruchu przy akompaniamencie muzyki lub śpiewu piosenki, , rozwinąć pamięć muzyczną i ruchową oraz umiejętność uczenia się melodii, zapamiętywania rytmów i następstwa ruchów w powiązaniu z muzyką.
Inscenizowane ruchem zajęcia muzyczne wpływają na prawidłowe kształtowanie koordynacji wzrokowo - słuchowo - ruchowej. Rozwijają spontaniczność i odwagę w wyrażaniu uczuć oraz emocji. Zajęcia umuzykalniające są znakomitą lekcją koncentracji i cierpliwości.
Koło matematyczne
Zajęcia z wykorzystaniem tablicy multimedialnej
Koło eksperymentalne
Rozwijanie zainteresowań przyrodniczo - technicznych, wyobraźni twórczej, kreatywności oraz aktywności poznawczej.
Przedszkolna
biblioteka
Możliwość wypożyczania książek z zasobów przedszkolnej biblioteki do domu
Przedszkolna pracownia multimedialna
Nowo powstała pracownia multimedialna daje możliwość urozmaicania codziennych zajęć oraz zdobywanie dodatkowych umiejętności, między innymi bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z nowinek technologicznych, obsługiwania komputera czy tablicy multimedialnej. To miejsce w którym każde dziecko znajdzie coś dla siebie.
Pracownia integracji sensorycznej
Terapia sensoryczna to przede wszystkim zabawa ukierunkowana na uczenie dziecka odpowiedniego reagowania na bodźce zewnętrzne i wrażenia zmysłowe. Dziecko podczas kontrolowanej zabawy uczy się jak porządkować i organizować różnorodne bodźce docierające do niego za pośrednictwem różnych zmysłów.
Przedszkolny kącik przyrodniczy
Prowadzenie hodowli rybek oraz roślin.
Realizujemy innowację pedagogiczno - logopedyczną "CzytaMY"
Umiejętność porozumiewania się wyróżnia nas spośród innych istot. Zwierzęta także się komunikują ale czynią to w inny sposób. Człowiek ma do swojej dyspozycji mowę i umiejętność pisania. O ile w przypadku przekazywania treści w formie pisemnej staramy się umiejętnie dobierać słowa, to w zwykłej rozmowie bywa już bardzo różnie. Z jednej strony język stwarza możliwość przekazania bardzo złożonych informacji. Dzięki niemu można zakomunikować swoje myśli, uczucia, emocje. Bez niego znacznie trudniej byłoby przekazywać sobie wiedzę, także z pokolenia na pokolenie. Jeśli informacja została poprawnie sformułowana, to wtedy jest większa szansa, że odbiorca/rozmówca nas zrozumie. Umiejętność porozumiewania się wyróżnia nas spośród innych istot. Zwierzęta także się komunikują ale czynią to w inny sposób. Człowiek ma do swojej dyspozycji mowę i umiejętność pisania. O ile w przypadku przekazywania treści w formie pisemnej staramy się umiejętnie dobierać słowa, to w zwykłej rozmowie bywa już bardzo różnie. Z jednej strony język stwarza możliwość przekazania bardzo złożonych informacji. Dzięki niemu można zakomunikować swoje myśli, uczucia, emocje. Bez niego znacznie trudniej byłoby przekazywać sobie wiedzę, także z pokolenia na pokolenie. Jeśli informacja została poprawnie sformułowana, to wtedy jest większa szansa, że odbiorca/rozmówca nas zrozumie.
Realizujemy metodę „Łatwe czytanie”
Wdrażanie programu do nauki czytania opracowanego przez Agnieszkę Rajs-Glazar oraz Teresę Mayer. Nadrzędnym celem programu jest bezstresowe, szybkie opanowanie umiejętności czytania przez dzieci z uwzględnieniem wielkich i małych liter. Zajęcia z dziećmi prowadzone są indywidualnie, każde dziecko uczy się we własnym tempie, postępy odnotowywane są na indywidualnej karcie dziecka. Każda lekcja to maksymalnie 2 minuty. Celem ujednolicenia oddziaływań zachęcamy Państwa do śledzenia strony internetowej przedszkola i włączenie się w przedsięwzięcie poprzez ćwiczenie z dzieckiem w domu.
Realizujemy innowację pedagogiczną "20 minut dla matematyki"
Kierownikiem i autorem projektu jest Zuzanna J. K. (www.panizuzia.pl)
Cel główny projektu:
- Wprowadzanie skutecznych zmian w edukacji matematycznej zgodnej z potrzebami rozwojowymi dzieci w przedszkolu poprzez świadome włączanie się do projektu #20minutdlamatematyki nauczycieli (placówek) i rodziców
Cele szczegółowe
- Zachęcenie przedszkoli i szkół podstawowych [klasy I-III] do włączania się do projektu celem organizowania efektywnej edukacji matematycznej wg koncepcji Dziecięcej Matematyki autorstwa E. Gruszyczk-Kolczyńskiej. W przypadku klas początkowych - wyciąganie zadań matematycznych z kartki papieru [podręczników] do nauczania czynnościowego, używanie liczmanów, itd.
- Zapoznanie z koncepcją Dziecięcej Matematyki® autorstwa E. Gruszczyk-Kolczyńskiej [która ma przełożenie zarówno na edukację przedszkolną, jak i wczesnoszkolną]
- Motywowanie do wprowadzania zmian w edukacji matematycznej we współpracy placówek z rodzicami
- Świadome stosowanie reguł i prawidłowe używanie pojęć matematycznych zawartych w Dziecięcej Matematyce® przez nauczycieli i rodziców w edukacji przedszkolnej wczesnoszkolnej, jak i domowej
- Doskonalenie wiedzy i umiejętności nauczycieli w zakresie nowatorskich metod i form pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do prowadzenia zajęć, zabaw z edukacji matematycznej i dzielenia się tymi kompetencjami z rodzicami
- Dostrzeganie możliwości efektywnego uczenia się przez dzieci poprzez stwarzanie i wykorzystywanie codziennych sytuacji życiowych do utrwalania wiadomości i umiejętności matematycznych
- Wykorzystywanie okazji do upowszechniania wiedzy o skutecznych metodach i sposobach uczenia matematyki
- Utrwalenie własnych wiadomości i umiejętności z zakresu podstaw matematyki
Metody działania
Uczenie czynnościowe, czyli poprzez działanie - dziecko nie uczy się matematyki wypełniając zadania w podręcznikach lub na kartach pracy, tylko poprzez manipulację przedmiotami, doświadczanie, próby, popełnianie błędów, w czasie i przestrzeni
Zasoby potrzebne do realizacji projektu (osobowe – zespół realizujący projekt) nauczyciele i rodzice, przedszkola, szkoły dobrowolnie włączające się do projektu.
- osobowe:
Środowisko przedszkolne/szkolne: cała grupa/klasa, podgrupy, pary, indywidualnie zabawowa, zajęcia zorganizowane, w nadarzających się sytuacjach
Środowisko domowe: rodzic - dziecko, rodzic - kilkoro dzieci.
Zachęcamy do obejrzenia naszej strony internetowej i profilu Facebook.
https://pm56lodz.wikom.pl/
https://www.facebook.com/p/Przedszkole-Miejskie-nr-56-w-%C5%81odzi-61557580052141/?_rdr
Oferujemy dzieciom udział w zajęciach w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej:
- zajęcia z logopedą, psychologiem i pedagogiem specjalnym.
oraz zajęciach dodatkowych takich jak:
- język angielski;
- religia;
- "Muzyka i ruch";
- zajęcia z piłki nożnej
- zajęcia taneczne;
- zajęcia z robotyki;
- zajęcia komputerowe – cd. realizacja projektu technicznego pn "Przedszkolaki wkraczają w świat komputerów - o komputerze wiem wszystko";
- zajęcia z wykorzystaniem robota imieniem PHOTON;
- zajęcia z wykorzystaniem tablicy multimedialnej oraz maty interaktywnej;
- zajęcia plastyczne;
- zajęcia muzyczne „Niesforne nutki”;
- koło eksperymentalne;
- zajęcia przyrodnicze w salach dziecięcych jak i w ogrodzie przedszkolnym
Zapraszamy na Dni otwarte do naszego przedszkola w dniach:
- 26 marca 2025 r. w godz. 16:30 - 17:30 (zwiedzanie przedszkola);
- 31 marca 2025 r. w godz. 13:00 - 14:00 (zabawy integracyjne);
- 9 kwietnia 2025 r. w godz. 13:00 - 14:00 (zabawy integracyjne);
Języki obce
Kółko plastyczne
Kółko teatralne
Ogródek przedszkolny
Osobny budynek
Religia
Rytmika
Zajęcia komputerowe
Zajęcia sportowe