1-2.08 wolne miejsca: 6
5-9.08 wolne miejsca: brak
12-16.08 wolne miejsca: brak
19-23.08 wolne miejsca: brak
26-30.08 wolne miejsca: brak
Przedszkole powstało 1 listopada 1974 roku. Mieści się w budynku dwukondygnacyjnym, wolno stojącym z bardzo dużym, zagospodarowanym ogrodem zabaw dla dzieci. Zostało przeniesione z ulicy Srebrnej, z Pałacu, który w minionych latach należał do Zakładów Państwowych "ORTAL". W ówczesnych latach przedszkole służyło w pierwszej kolejności dzieciom rodziców zatrudnionych w tym zakładzie. Ułatwiało to przyprowadzanie i odbieranie dzieci z przedszkola nie zależnie od czasu pracy rodziców.
W naszym przedszkolu od wielu lat prowadzone były innowacje pedagogiczne i programy autorskie. Na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 9 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki wystąpiłyśmy za pośrednictwem Łódzkiego Kuratora Oświaty do Ministerstwa Edukacji o zgodę na prowadzenie w naszym przedszkolu eksperymentu pedagogicznego, polegającego na przyspieszeniu rozwoju (akceleracji) fizycznego, psychicznego i społecznego dziecka w wieku przedszkolnym. Eksperyment trwał 5 lat, merytoryczny nadzór miał Uniwersytet Łódzki, który nadzorował działalność eksperymentalną. Po zakończeniu badań nasze dzieci 4,5,6- letnie potrafiły w zakresie różnych sprawności: szybciej skupić uwagę, uczyć się czytać i pisać, zapamiętywać tekst, koordynować ruchy, przeskakiwać przez 4 częściową skrzynię, skakać na batucie, nazywać i wykonywać ćwiczenia z gimnastyki mózgu P. Dennisona, Opinię o efektach uzyskanych podczas eksperymentu pedagogicznego , wyniki badań dzieci, wystawił Uniwersytet Łódzki i Łódzki Kurator Oświaty , który przekazał pełna dokumentację do Ministerstwa Edukacji. W bibliotece przedszkolnej można zapoznać się z dokumentacją i badaniami. W oparciu o eksperyment pedagogiczny napisano 4 prace magisterskie i 3 licencjaty.
Od września 2023 roku Rada Pedagogiczna podjęła Uchwałę o wprowadzeniu we wszystkich grupach wiekowych elementów Marii Montessori. Istota pedagogiki Marii Montessori polega na stwierdzeniu, że każde dziecko jest inne i powinno rozwijać się według stworzonych przez siebie indywidualnych planów rozwojowych. W planach tych zapisane są jego możliwości, kompetencje i umiejętności, umożliwiające mu naukę samodzielną i efektywniejszą. Głównym hasłem pedagogiki montessoriańskiej jest „Pomóż mi zrobić to samemu". Tradycyjne nauczanie przedszkolne stawia znak równości między wszystkimi dziećmi, które wspólnie realizują ten sam program. W metodzie Marii Montessori natomiast zwraca się uwagę na indywidualne predyspozycje, zainteresowania i umiejętności dzieci, umożliwianie im rozwijania się w tym kierunku, w którym same chcą dążyć. U podstaw jej metody leży głęboki szacunek do każdego dziecka, jego naturalnej indywidualności, nastawienie na rozwój fizyczny, umysłowy i emocjonalny. Metoda Marii Montessori pozwala dziecku na doświadczanie, samodzielne szukanie rozwiązania, dotykanie i smakowanie, tworzenie eksperymentów.
Ogródek przedszkolny
Osobny budynek