Przedszkole Miejskie nr 143 położone jest w pobliżu parku Julianowskiego i parku przy ulicy Hipotecznej. W wolnostojącym budynku, otoczonym dużym ogrodem, znajduje się 5 przestrzennych, jasnych sal, wyposażonych w zabawki i pomoce dydaktyczne do zabaw twórczych i dowolnych dzieci, odpowiednio dla każdej grupy wiekowej. W grupie najmłodszej sala dodatkowo jest wyposażona w leżaki ponieważ niezmiernie istotny jest dla nas odpoczynek naszych maluszków. Na parterze mieści się duży hol do zabaw ruchowych.
Wszystkie dzieci uczestniczą w warsztatach, przedstawieniach teatralnych, konkursach, przeglądach, zawodach sportowych, występach okolicznościowych, obchodach świąt, zajęciach bibliotecznych w wycieczkach i warsztatach edukacyjnych organizowanych w Łodzi i regionie, w akcjach i zbiórkach na rzecz środowiska, ludzi i zwierząt. Na terenie przedszkola odbywa się wiele imprez i uroczystości wynikających z naszej tradycji m.in.: "Pasowanie na przedszkolaka", "Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka", "Spotkania wigilijne", "Dzień Babci i Dziadka", „Popołudniowe spotkania rodzinne.
Nauczycielki dbają o rzetelne przygotowanie dzieci do szkoły poprzez stwarzanie najlepszych warunków rozwoju i wyposażenie każdego dziecka w wiedzę, umiejętności, wiarę we własne możliwości, samodzielność i kreatywność oraz wrażliwość na potrzeby innych. Systematycznie diagnozowane są potrzeby i możliwości dzieci i zaspokajane poprzez udzielanie im pomocy w formie zajęć o charakterze korekcyjno – kompensacyjnym, zajęć dodatkowych zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami oraz konsultacji specjalistów.
Jesteśmy pewni, że pobyt dziecka w naszym przedszkolu będzie dawał mu zadowolenie i radość, rozwijał twórczą postawę i prowadził do wszechstronnego rozwoju, zgodnie z jego możliwościami psychofizycznymi, intelektualnymi, percepcyjnymi i kreatywnymi. A harmonijna współpraca domu i przedszkola pozwoli na ukształtowanie u dziecka pełnego poczucia bezpieczeństwa, zaufania i wiary we własne siły.
Nasze atuty:
ü doświadczona, wykwalifikowana, cierpliwa i zawsze uśmiechnięta kadra pedagogiczna i zespół pracowników,
ü innowacyjne metody nauczania z wykorzystaniem interaktywnych tablic multimedialnych,
ü duży, pełen zieleni, dobrze wyposażony ogród, w którym przedszkolaki spędzają wiele czasu,
ü własna kuchnia serwująca domowe, świeże i smaczne potrawy.
1-5.07 wolne miejsca: brak
8-12.07 wolne miejsca: brak
15-19.07 wolne miejsca: brak
22-26.07 wolne miejsca: brak
29-31.07 wolne miejsca: 4
W swoim dorobku posiadamy puchary, statuetki, dyplomy, podziękowania itp. za czynny udział w różnych formach działalności na rzecz dziecka, środowiska oraz charytatywną a także za udział w licznych w konkursach, przeglądach, olimpiadach.
Przedszkole bierze udział w ogólnopolskich projektach edukacyjnych:
„Europa bez granic”,
„Ekoprzeczkolaczek„
„Ekotriki na kąciki”
„Dzika przygoda”
„Kodowanie na dywanie”.
Realizujemy ogólnopolskie programy czytelnicze:
„Czytanie ma moc”,
„Mały Miś w świecie wielkiej literatury”
oraz bierzemy udział w projekcie plecaczkowym "Przedszkolaki czytają".
Dzięki współpracy z Biblioteką Miejską nr 17 wszystkie grupy uczestniczą w comiesięcznych lekcjach bibliotecznych w ramach akcji "Cała Polska Czyta Dzieciom".
Innowacyjne projekty i programy:
"Skuteczne zdziwienie. Wyzwalamy myślenie" innowacyjny projekt do nauki czytania i pisania dla dzieci w wieku
przedszkolnym opracowany
przez Zespół pracowników Uniwersytetu Łódzkiego (dr hab. Monikę Wiśniewską-Kin, prof. UŁ oraz mgr Weronikę Kisiel), program "Powszechnej Dwujęzyczności Dzieci", którego autorką jest Claire Selby oraz projekt NUMICON - matematyka bez barier".
Posiadamy certyfikaty:
Certyfikat dla partnerskiego przedszkola wdrażającego do codziennej praktyki edukacyjnej "Program Powszechnej Dwujęzyczności",
Certyfikat za udział w akcji ekologiczno – charytatywnej „Zostań super zakrętakiem”.
Certyfikat za udział w programie: „ Kompleksowe wspomaganie placówek oświatowych” w obszarze „Jak pomóc dziecku osiągnąć sukces”.
Pracę pedagogiczną wspiera personel obsługi i administracji również zaangażowany i zainteresowany tym, by przedszkole funkcjonowało na wysokim poziomie.
Ogródek przedszkolny
Osobny budynek