„Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu
- o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć,
marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat...”
filozof Robert Fulghum
Wiek przedszkolny to okres dynamicznego rozwoju, takiej chłonności umysłu, jaki się już w życiu człowieka
więcej nie powtarza. Dlatego aby wspierać ten rozwój wykorzystujemy różnorodne metody, w ich doborze uwzględniając
potrzeby, możliwości zainteresowania dzieci. Od kilku lat pracujemy też metodą projektu, angażując przy tym dzieci
i ich rodziców.
Naszym dużym sukcesem jest efektywna współpraca z rodzicami, uczestniczą oni w warsztatach zabawowych,
spotkaniach ze specjalistami, piknikach rodzinnych, imprezach okolicznościowych, akcjach charytatywnych,
konkursach, zebraniach, konsultacjach indywidualnych z nauczycielami.
Nasze przedszkole w celu uatrakcyjnienia swojej oferty współpracuje z wieloma instytucjami, m.in.
• Szkołą Podstawową 64
• Przedszkolami Miejskimi nr 117,119
• Szkołą Sportową Fundacji Gortata
• MOSiR-em
• Filią Miejskiej Biblioteki Publicznej nr 10
• Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną nr 6
• Radą Osiedla „Dąbrowa”
• Lasami Państwowymi w Justynowie
• Łódzkimi Teatrami i instytucjami kulturalnymi
• FERSO
oraz włącza się akcje charytatywne organizowane przez:
• Schronisko dla zwierząt
• Fundację Gajusz
Nauczyciele prowadzą systematyczną obserwację dzieci co pozwala na dostosowywanie metod
i form a także wymagań do możliwości, potrzeb i zainteresowań dzieci. Nauczycielki doskonalą swoje kompetencje uczestnicząc
w różnorodnych formach doskonalenia. Najważniejszą cechą rady pedagogicznej oraz pracowników administracji i obsługi
jest otwartość , empatia i chęć współpracy. To daje efekty w postaci bardzo dobrej atmosfery i sukcesów, które osiągają przedszkolaki.
Przedszkole posiada własną kuchnię, mamy sprawdzonych dostawców i świetnych pracowników pionu żywienia.
Nie jesteśmy jednak placówką dla dzieci z problemami dietetycznymi. Na miarę naszych możliwości eliminujemy
niektóre produkty, zamieniamy na inne lub współpracujemy z rodzicami celem ich dostarczenia.
W naszym przedszkolu w zwiazku z konfliktem zbrojnym gościmy dzieci uchodźców z Ukrainy.
Dzieci zostały bardzo ciepło przyjęte przez całą społeczność przedszkola. Integracja przebiegła sprawnie
i mimo różnic językowych zawiązały się dziecięce przyjaźnie.
Z budynkiem sąsiaduje duży zadbany ogród, w którym dzieci aktywnie wypoczywają ale i pracują: pielęgnują rabaty,
podlewają, grabią, zbierają zioła i owoce, uczą się szacunku i troski o przyrodę: dokarmiają ptaki, budują schronienie
dla jeża, wystawiają poidła dla gości naszego ogrodu. Cały teren jest udostępniony przedszkolakom,
zgodnie z ustalonymi zasadami mali odkrywcy mogą go eksplorować.
Nasze najmłodsze przedszkolaki korzystają z poobiedniego wypoczynku leżakując. Wszystkie dzieci relaksują się słuchając muzyki lub czytanych przez nauczycielki bajek, opowiadań, ciekawych historii.
1-2.08 wolne miejsca: 8
5-9.08 wolne miejsca: 2
12-16.08 wolne miejsca: 5
19-23.08 wolne miejsca: 4
26-30.08 wolne miejsca: brak
W przedszkolu zatrudniona jest wykwalifikowana kadra pedagogiczna, są to nauczyciele oraz specjaliści z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Obecnie liczba pracowników pedagogicznych jest znacznie ograniczona ( brak zasobów kadrowych). Praca nauczycieli wspierana jest przez pracowników administracji i obsługi. Do każdej grupy przydzielony jest jeden pracownik obsługi. W pionie żywienia zatrudniony jest kucharz oraz pomoc kucharza. Planowaniem żywienia, zakupami, nadzorem nad rozliczeniami z rodzicami a także majątkiem przedszkola zajmuje się specjalista ds żywienia. Pracami gospodarczymi oraz bieżącymi naprawami zajmuje się konserwator. W zwiazku z niewielkim wymiarem zatrudnienia drobne czynności biurowe i kadrowe realizuje sekretarka.
Ze względu na konieczność zapewnienia dzieciom obsługi podczas posiłków drzwi nie będą otwierane w godzinach 8.30-9.00;11.30-12.00; 14.30-15.00.
Prosimy o przyprowadzanie dzieci do godz. 8.20 i odbieranie po godz. 15.00 oraz zgłaszanie zmian w tym zakresie.
zapewnienia opieki dzieciom rodziców pracujących. Z tego też powodu powstało Przedszkole Państwowe nr 126
przy ulicy Broniewskiego 101/103. Pozwolenie na użytkowanie wydał Wydział Budownictwa i Architektury Łódź- Górna,
decyzją z dnia 12.08. 1968 roku, a 23.08.1968 roku budynek został oddany w użytkowanie przedszkola.
W ciągu ostatnich lat dokonano wielu prac remontowych: wymieniono okna w budynku, malowane były sale dydaktyczne,
hol, szatnia, zmodernizowana kuchnia i wiele innych. W dalszym ciągu przekształcana jest baza przedszkola:
doposażanie klas m.in. w tablice interaktywne i ogrodu przedszkolnego, wykonywanie nasadzeń roślin,
tworzenie ścieżek sensorycznych i dzikiej łąki, organizowanie stołówki dla ptaków.
Na przestrzeni ostatniego 10-lecia nawiązaliśmy współpracę ze Stowarzyszeniem KobieTy i Fundacją Ferso,
realizując program „Erasmus +”. Dzięki temu, corocznie gościmy w naszym przedszkolu wolontariuszy z krajów UE.
W wyniku wspólnie podejmowanych działań dzieci poznają zwyczaje i kulturę krajów europejskich ,
osłuchują się z ich językiem i uczą tolerancji.Realizowaliśmy także projekty finansowane
ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska, dzięki temu odbyły się atrakcyjne wycieczki,
warsztaty ekologiczne dla dzieci, powstało miejsce nauki w ogrodzie ( altana, „Światowidy”, tablica edukacyjna itp.)
a także posadzono rośliny ozdobne oraz jadalne o które samodzielnie dbają przedszkolaki.
Historię przedszkola tworzą przedszkolaki, jest ona umieszczona w naszych kronikach.
Przedszkolaki bardzo często biorą udział w różnych konkursach, akcjach, przedstawieniach itp. Każde dziecko osiąga sukces na miarę swoich możliwości. Nie oceniamy naszych podopiecznych przez pryzmat osiągniętego miejsca ale przez wysiłek jaki włożyło w przygotowanie siebie lub swojej pracy. Jedno dziecko cudnie śpiewa, inne pięknie maluje a kolejne ma piękny umysł i cudowne serce.
Osiągnięciem dla dziecka może być sprawne wejście po schodach, rozstanie z rodzicem albo zjedzenie marchewki. To od nas dorosłych zależy jak bardzo chcemy dostrzegać starania i rozwój naszych dzieci.
Ogródek przedszkolny
Osobny budynek