- Nazwa oddziału
- 
                1BH pracownik obsługi hotelowej 
- Cykl kształcenia
- 
                        3 
- Języki obce
- 
  
- Przedmioty punktowane
- 
                            obowiązkowe - język polski
- matematyka
 dodatkowe - informatyka
 - wiedza o społeczeństwie , technika (zostanie wzięty przedmiot z najwyższą oceną z podanych)
 
- Zawody
- 
                            Pracownik obsługi hotelowej 
- Opis
- 
                    Opis Do zadań zawodowych pracownika obsługi hotelowej należy: - oferowanie usług hotelarskich, - sprzedaż usług hotelarskich, - przygotowywanie i podawanie śniadań, - utrzymywania czystości i porządku w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie, -organizowania usług dodatkowych w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie, w tym np. podejmowanie współpracy z biurami podróży. Kandydata do zawodu powinna cechować go duża wrażliwość estetyczna , kreatywność, zdolności organizacyjne, gospodarność, szybkie podejmowanie działań, dokładność, odpowiedzialność, wysoka kultura osobista, komunikatywność, myślenie analityczne, umiejętność pracy w grupie, dobry stan zdrowia, brak nosicielstwa chorób zakaźnych. Niezbędna jest odpowiedzialność za powierzone mienie. Możliwości zatrudnienia: - praca w obiektach noclegowych w kraju i za granicą (hotelach, motelach, pensjonatach, ośrodkach wypoczynkowych, na statkach pasażerskich, promach itp.) - w działach: spa & wellness, służba pięter, - w zakładach gastronomicznych, części noclegowej, - przy organizacji konferencji i spotkań biznesowych. Możliwe jest prowadzenie własnej działalności gospodarczej w zakresie usług hotelarskich. Cykl nauki 3 lata Dodatkowe zajęcia/praktyki Na kierunku realizowana jest innowacja pedagogiczna "Mądre żywienie, zdrowe pokolenie" Uczniowie tego kierunku mają możliwość odbycia praktyk na promie pływającym na trasie międzynarodowej Polska-Szwecja. Uzyskane kwalifikacje HGT.03. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie Możliwość dalszej edukacji Szkoły branżowe II stopnia lub licea, a następnie kurs kwalifikacyjny „Realizacja usług w recepcji”, umożliwiający uzyskanie tytułu Technika hotelarstwa lub kursy umożliwiające zdobycie dodatkowych kwalifikacji, np. kwalifikacyjny kurs „Sporządzanie potraw i napojów”, „Organizacja żywienia i usług gastronomicznych” kurs obsługi kasy fiskalnej