PRZEDSZKOLE NR 7
„BOLEK I LOLEK” UL. KOLEJOWA 30, 62- 510 KONIN
TEL. 63 242- 14- 67
Bezpieczeństwo Państwa dzieci jest dla
nas priorytetem, dlatego placówka:
-wyposażona jest w system domofonów oraz
monitoringu,
-posiada system sieci telefonicznej w
każdym pomieszczeniu,
-posiada zabezpieczenia w drzwiach
wyjściowych,
-co roku bierze udział w próbnych
alarmach ewakuacyjnych,
-szkoli pracowników w zakresie udzielania
pierwszej pomocy przedlekarskiej.
Pracujemy
w 6 oddziałach przeznaczonych dla dzieci w wieku 3 – 6 lat.
Zapewniamy:
-funkcjonalnie i estetycznie urządzone
sale zajęć, dostosowane do potrzeb rozwojowych dzieci,
-zmodernizowane łazienki,
-szatnie wyposażone w nowe meble,
-ogrodzony, zadbany ogród z bogatą roślinnością,
umożliwiający prowadzenie zajęć przyrodniczych,
-place ze sprzętem terenowym
przeznaczonym do zabaw i zajęć na świeżym powietrzu,
-duży teren trawiasty umożliwiający
prowadzenie gier i zabaw zespołowych,
-ogród sensoryczny pobudzający rozwój narządów
zmysłów,
-szeroki asortyment pomocy dydaktycznych
do organizowania zajęć badawczych, technicznych twórczych i
sportowych,
-atrakcyjne, dostosowane do wieku dziecka
kąciki do zabaw tematycznych.
Gwarantujemy:
-wysoką jakość usług edukacyjnych świadczonych
przez wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną, która systematycznie dokształcając
się zdobywa nowe kwalifikacje zawodowe,
-prowadzenie dokładnej i świadomej
obserwacji sfer rozwojowych każdego dziecka oraz organizowanie działań
wychowawczo – dydaktycznych służących zaspokajaniu jego indywidualnych potrzeb,
-wykorzystywanie nowoczesnych metod pracy
oraz sprzętu multimedialnego: dwóch tablic interaktywnych oraz dywanu
interaktywnego,
-w godzinach od 8.00- 16.00 dodatkowe
wsparcie nauczyciela przez woźną,
-zdrowe, smaczne, urozmaicone i
pełnowartościowe posiłki przygotowywane na miejscu,
-uwzględnianie w jadłospisach
indywidualnych diet dla dzieci o specjalnych potrzebach żywieniowych,
Oferujemy:
-nieodpłatne zajęcia dodatkowe
wykraczające poza podstawę programową: gimnastykę korekcyjną, zajęcia rytmiczno
- umuzykalniające, zajęcia teatralne,
zajęcia plastyczne, zajęcia taneczne, zajęcia logopedyczne, zajęcia
badawcze, zajęcia techniczne,
-ścisłą współpracę z rodzicami i wsparcie
Państwa w działaniach na rzecz prawidłowego rozwoju dziecka,
-indywidualne, cykliczne spotkania z
psychologiem, z pedagogiem, spotkaniami
z ciekawymi ludźmi różnych zawodów,
-raz w miesiącu: wycieczki autokarowe do
środowisk społecznych i przyrodniczych,
koncerty muzyczne z udziałem
profesjonalnych muzyków, spektakle teatralne.
Nasi
wychowankowie biorą udział w olimpiadach, turniejach sportowych, konkursach
plastycznych i recytatorskich oraz
akcjach charytatywnych organizowanych
przez środowisko lokalne. Prezentują swoje uzdolnienia na przeglądach dorobków
artystycznych przedszkoli organizowanych przez Konińskie Centrum Kultury. Osiągają liczne
sukcesy w szkole.
Serdecznie
zapraszamy do „Bolka i Lolka” !!!
Przedszkole nr 7 rozpoczęło swoją działalność w roku 1970 jako placówka przyzakładowa Elektrowni Pątnów-Adamów-Konin. Pierwsze lata istnienia były czasem intensywnej pracy nad jego organizacją. Realizację cennych zamierzeń i planów dyrektora placówki, silnie i efektywnie wspierał zakład opiekuńczy.
Kolejno kierowały placówką
- pani Romana Mudlaff w latach 1970 do roku 1976
- pani Florentyna Mijalska w latach 1976 do roku 1991
- pani Czesława Ulańska w latach 1991 do roku 1996
- pani Beata Kuśmierczak w latach 1996 do roku 2011
- pani Ewa Siwek w latach 2011 do 2021
- pani Monika Bąk w latach 2021 do chwili obecnej.
Ważne wydarzenia
Nadanie nazwy (7 czerwca 1979r.)
W roku 1979 decyzją Kuratorium Oświaty i Wychowania Urzędu Wojewódzkiego w Koninie w uznaniu osiągnięć wychowawczych, opiekuńczych i dydaktycznych nadano Przedszkolu Nr 7 nazwę "Bolek i Lolek". Wydarzenie to miało miejsce w szczególnym okresie obchodów Międzynarodowego Roku Dziecka pod hasłem: "Dzieciom uśmiech - Światu Pokój".
Zmiany ...
Od 1 stycznia 1990 roku na mocy Ustawy Oświatowej placówka nasza została przejęta przez Samorząd Gminy Konin, który stał się organem prowadzącym i finansującym jej utrzymanie.
Dyrekcja
Dyrektor Przedszkola: mgr Monika Bąk
Zastępca Dyrektora: mgr Lila Olszewska
Kadra pedagogiczna:
mgr Sylwia Maciejewska
mgr Magdalena Wziętek
mgr Agnieszka Olejniczak
mgr Karolina Wieczorek
mgr Magdalena Kaźmierska
Ewa Więckowska
mgr Julita Chojnacka
mgr Anna Czyż
mgr Samanta Płoska
mgr Irena Juszczak
mgr Agnieszka Zajączkowska
mgr Sylwia Anna Poniewozik
mgr Marzena Mitulska
Zajęcia dodatkowe
Rewalidacja
mgr Anna Maćko
Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne
mgr Julita Chojnacka
Gimnastyka korekcyjna
mgr Karolina Wieczorek
Logopedia
mgr Anna Maćko
Zajęcia taneczne
mgr Anna Maćko
Zajęcia teatralne
mgr Jarosław Sparażyński
Pracownicy administracyjni:
główna księgowa: mgr Małgorzata Nowicka - Mitek
referent: Edyta Owczarek
intendent: Ewelina Skorupka
Pracownicy obsługowi:
pomoc nauczyciela: Agnieszka Masłowska
pomoc nauczyciela: Beata Mielczarek
pomoc nauczyciela: Aleksandra Piotrowska
pracownik gospodarczy: Bronisław Borowski
Pracownicy kuchni:
Lilla Gołdyn
Anna Kamińska
Ewa Rojek
Woźne w grupach:
Marzena Walentynowicz
Katarzyna Olesiak
Dorota Bąkowska
Elżbieta Grzywacz
Marta Waszak
Jadwiga Wilińska
Zajęcia w języku angielskim - zajęcia prowadzone we wszystkich grupach podczas realizacji podstawy programowej. Proces uczenia się języka u dzieci to przede wszystkim rozwój sprawności takich jak: słuchanie, mówienie i śpiewanie. Z uwagi na wiek uczenia się języka obcego przez dzieci w pierwszej fazie polega na stopniowym rozwijaniu rozumienia ze słuchu i reagowania na język gestem, słowem. Dziecko, zatem winno rozumieć polecenia nauczyciela, pojmować ogólny sens prostych sytuacji komunikacyjnych i wypowiedzi, rozumieć nazwy wprowadzane na zajęciach. Druga faza uczenia się to nabywanie sprawności mówienia. Dziecko powtarza za n-lem pojedyncze słowa, potem zwroty, recytuje krótkie rymowanki, śpiewa piosenki, odgrywa scenki sytuacyjne. Dzieci uczą się języka bezstresowo, ale aktywnie przy wykorzystaniu wszystkich zmysłów. Zatem zajęcia najczęściej przybierają formę gier i zabaw słowno-muzycznych i ruchowych.
Zajęcia plastyczne - opierają się na aktywności dziecka, wykorzystaniu jego naturalnej ciekawości i eksperymentowaniu z różnymi materiałami plastycznymi. Podczas tych zajęć dzieci czerpią zadowolenie z faktu samodzielnego tworzenia prac plastycznych. Zajęcia dostarczają dzieciom określonej wiedzy na temat nowych technik plastycznych, zasad komponowania prac, możliwości wykorzystania niektórych środków wyrazu, ale też umożliwiają indywidualny, spontaniczny proces tworzenia.
Zajęcia umuzykalniające - zawierają elementy edukacji muzycznej i rytmicznej, pozwalają rozbudzać u dzieci zamiłowanie do rytmicznego ruchu przy akompaniamencie muzyki lub śpiewie. Rozwijają pamięć muzyczną i ruchową, umiejętność uczenia się melodii, zapamiętywania rytmów oraz następstw ruchów w powiązaniu z muzyką. Przyczyniają się do wykształcenia u dzieci uwagi, koncentracji, dyscypliny, przystosowania się do pracy w zespole oraz wpływają korzystnie na rozwój uzdolnień muzycznych dzieci.
Zajęcia ruchowe -kształtują sprawność ruchową oraz motorykę całego ciała. Podczas zajęć dzieci zaspokajają naturalną potrzebę ruchu, rozwijają umiejętności bezpiecznego poruszania się podczas zabawy. Zajęcia ruchowe organizowane w naszym przedszkolu rozwijają aktywność w zabawie oraz umiejętność współpracy w zespole. Podczas zabaw i ćwiczeń dzieci pokonują trudności, dzięki czemu wzmacniają wiarę we własne możliwości.
Zajęcia umysłowe - celem tych zajęć jest wszechstronne wspomaganie rozwoju dziecka. Zajęcia te pozwalają poszerzyć wiedzę o otaczającym go świecie, nauczyć przedszkolaków logicznego myślenia, koncentracji uwagi, spostrzegawczości, zapamiętywania, itp. Dzięki pracy na zajęciach dzieci kończą przedszkole z wielkim wachlarzem wiedzy oraz wieloma umiejętnościami.
Przedszkole tworzy sprzyjające warunki dla bezpiecznego samodzielnego eksperymentowania i doświadczania przez dzieci poprzez realizację:
- innowacji "Odkryj tajemnice swoich rąk"
- innowacji "Joga w przedszkolu"
- innowacji "Szachy"
Innowacja pedagogiczna "Odkryj tajemnice swoich rąk" -dzięki niej dzieci usprawniają motorykę małą. Zajęcia mają na celu rozbudzenie u dzieci ciekawości poznania własnego ciała, a zwłaszcza rąk.
Innowacja pedagogiczna "Joga w przedszkolu" - ćwiczenie jogi harmonijnie rozwija ciało, pomaga wcześnie skorygować wady postawy. Dzięki ćwiczeniom, dzieci łatwiej skupiają uwagę, są bardziej świadome własnego ciała, skoncentrowane. Powtarzanie asan dobrze wpływa na pamięć, pobudza wyobraźnię i rozwija kreatywność.
Innowacja pedagogiczna "Szach mat w przedszkolu"-gracjąc w szachy dzieci uczą się radzić sobie ze stresem. Zajęcia rozwijają opanowanie, koncentrację, determinację, cierpliwość, wytrwałość, odwagę.
Realizując szereg projektów edukacyjnych placówka tworzy sytuacje sprzyjające rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności, dbania o zdrowie i bezpieczeństwo.
- „Poznajemy nasz region”
- „Bezpiecznie z Bolkiem i Lolkiem”
- Projekty we współpracy z SANEPID („Mamo, tato- co Ty na to?”, "Czyste powietrze wokół nas")
- „Dobre maniery przedszkolaka”
- „Będę dzielnym przedszkolakiem"
Dodatkowo prowadzone są:
Zajęcia teatralne - prowadzone są przez specjalistę z Miejskiego Domu Kultury. Podczas zajęć dzieci mają okazję bliższego spotkania ze sztuką. W czasie trwania ćwiczeń przedszkolaki mają okazję wcielić się w różne postacie, przedmioty. Odtwarzanie roli skłania dzieci do zapamiętywania, koncentrowania uwagi, kultury mówienia i zachowania się.
Zajęcia taneczne - pomagają bardzo wcześnie wspierać i stymulować zmysły dzieci oraz rozwijać ich wrodzone talenty. Stwarzają dzieciom możliwość odpoczynku psychicznego, rozwijają prawidłowe postawy wychowawcze oraz umiejętność radzenia sobie z trudnymi emocjami. Pozwalają wyładować agresję, a jednocześnie kształtują estetykę i harmonię ruchów oraz piękną sylwetkę. Są podstawą do dalszego kształcenia muzycznego i rozwijania wrażliwości muzycznej.
Zajęcia logopedyczne - głównym celem zajęć prowadzonych przez logopedę jest objęcie systematyczną terapią dzieci wymagających pomocy w zakresie stwierdzonych zaburzeń i wad wymowy. Zajęcia pozwalają usprawniać kompetencje językowe tych dzieci, wyrównują ich szanse edukacyjne, a także wzmacniają wiarę we własne możliwości. Rozwijają również samoakceptację i kształtują pozytywną samoocenę. Rodzice powinni pamiętać, że sprawne posługiwanie się językiem ojczystym jest podstawą sukcesów szkolnych, a potem zawodowych.
Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej - prowadzone są w formie zabaw i gier ruchowych. Zajęcia przeznaczone są dla dzieci u których stwierdzono wady postawy. Poprzez odpowiednio dobrane ćwiczenia niwelujemy już istniejące wady oraz zapobiegamy powstawaniu nowych wzmacniając określone grupy mięśniowe, kształtując naturalne krzywizny kręgosłupa, wyrabiają ruchliwość stawów. Podczas zajęć dzieci mają możliwość zaspokojenia naturalnej potrzeby ruchu. Aktywność ruchowa wprowadza ich w radosny nastrój, stanowi atrakcję i rozrywkę. Udział w zajęciach korekcyjnych przyczynia się do dobrego samopoczucia, daje dziecku pełną swobodę oraz korzystnie wpływa na kształtowanie nawyku utrzymania prawidłowej postawy.
Zajęcia korekcyjne -są rodzajem terapii pedagogicznej , ukierunkowanej na korygowanie i kompensowanie zaburzeń psychoruchowych dziecka. Na zajęciach wychowankowie poprzez odpowiedni dobór zabaw zwiększają swoje kompetencje.
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne - zajęcia te prowadzone są dla dzieci, któe potrzebują wsparcia w nawiązywaniu prawidłowej komunikacji z rówieśnikami oraz dorosłymi, a także w celu niwelowania niepożądanych zachowań.
Nasze przedszkolaki cyklicznie uczestniczą w:
- koncertach muzycznych prowadzonych przez profesjonalnych muzyków
- spektaklach teatralnych przygotowanych przez aktorów teatrów dziecięcych
- wycieczkach autokarowych do środowisk społecznych i przyrodniczyczych.
Języki obce
Kółko teatralne
Ogródek przedszkolny
Religia
Zajęcia komputerowe
Zajęcia sportowe
Zajęcia szachowe