Przedszkole Nr 10 z Oddziałami Integracyjnymi „Leszczynowa Górka”
jak sama nazwa mówi jest placówką , której głównym celem jest  szeroko pojęta integracja. Mamy do dyspozycji
oddziały integracyjne  oraz oddziały
specjalne dla dzieci ze spektrum autyzmu. 
Oddziały integracyjne liczą do 20 dzieci w tym do pięciu z
orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego. Oddziały specjalne   to grupy, które liczą do 4 dzieci
posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na autyzm
dziecięcy.
 Integracja w naszym
przedszkolu to wspólne ,,bycie razem” dzieci zdrowych i
niepełnosprawnych,  dzieci o różnych możliwościach, potrzebach i
zainteresowaniach jednoczących się we wspólnym działaniu.
Przedszkole nasze stwarza szansę na spotkanie się
różnych dzieci i kształtuje w nich szczególną wrażliwość na drugiego człowieka,
na jego specyficzne potrzeby, na jego doskonałości i niedostatki. Dzieci uczą
się tolerancji, szacunku, szczerości, przyjaźni i wyrozumiałości.....Dzieci
zdrowe i niepełnosprawne wzajemnie się poznają, oswajają ze swoją innością,
wpływają na siebie, stwarzają sytuacje, które w naturalny sposób modyfikują
zachowania. Naturalność reakcji wzmacnia zaufanie do siebie dzieci niepełnosprawnych
i pomaga im w odnajdywaniu własnej tożsamości. Możliwość uczestnictwa w grupie
rówieśniczej stymuluje rozwój dzieci niepełnosprawnych chroniąc je jednocześnie
przed izolacją. Doświadczenia zdobyte w gronie zdrowych, prawidłowo
rozwijających się dzieci daje im warunki niezbędne w drodze do samodzielności i
opanowania licznych umiejętności i sprawności takie jak m.in. mowa, sprawności
psychoruchowe oraz doświadczenia emocjonalne będące bazą do tworzenia
pozytywnego obrazu samego siebie oraz kształtujące dobre relacje z innymi
ludźmi.
    Dzieci pełnosprawne w obcowaniu z
niepełnosprawnymi rówieśnikami   uczą się:
-  większej tolerancji wobec innych,
-  akceptowania niepełnosprawności,
-  odpowiedzialności i życzliwości wobec innych,
-  większej otwartości na innych,
-  mają większą świadomość tego, że nie wszyscy są jednakowi,
co   nie znaczy, że są przez to gorsi,
-  dostrzegają, coraz lepiej rozumieją ograniczenia
samodzielności swoich kolegów i troszczą się o nie,
- uczą się większej wytrwałości i cierpliwości w pokonywaniu własnych trudności.
 Dzieci niepełnosprawne obserwując na co dzień pełnosprawnych
rówieśników:
-  zapominają o swoich ułomnościach,
-  nabierają większej pewności siebie,
-  odnajdują swoje miejsce w środowisku, co w przyszłości umożliwi im
odważniej patrzeć na świat,
-  starają się im dorównać, mobilizując się do większego
wysiłku, a  jednocześnie lepiej się rozwijają fizycznie i
psychiczne. 
Zalety grupy integracyjnej:
    Mała liczebność (- dzieci niepełnosprawne są kwalifikowane na
     podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydawanego przez
     publiczną poradnię psychologiczno – pedagogiczną.)
    Kolejna zaleta grupy integracyjnej to praca dwóch nauczycieli
     jednocześnie: nauczyciela prowadzącego i nauczyciela wspomagającego, który
     jest pedagogiem specjalnym. Grupy pracują w oparciu o podstawę programową
     wychowania przedszkolnego.
    Dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych program jest
     modyfikowany, czyli dostosowany do dynamiki rozwoju, możliwości dzieci i
     ich indywidualnego tempa pracy.
    Podczas zajęć występuje indywidualizacja w procesie uczenia się.
     Zadania dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych są inne, o różnym
     stopniu trudności, doskonalące słabiej opanowane umiejętności i
     wiadomości, przeznacza się na ich wykonanie więcej czasu. Najczęściej
     jednak organizowane są takie sytuacje dydaktyczne i wychowawcze, w których
     uczniowie zdrowi i niepełnosprawni podejmują wspólne, różnorodne
     działania, są partnerami, razem pokonują trudności i osiągają sukcesy.
     Sytuacje te sprzyjają nie tylko uspołecznieniu,  ale podnoszą
     poczucie własnej wartości i budzą wiarę w swoje możliwości.
Wychowanie i kształcenie integracyjne przynosi więc korzyści każdemu dziecku w przedszkolu oraz całej społeczności przedszkolnej, a w przyszłości pozwoli stworzyć bardziej wyrozumiale, tolerancyjne i pozytywnie nastawione społeczeństwo.
Prowadzimy  również :
WCZESNE WSPOMAGANIE
     ROZWOJU DZIECKA: terapia mająca na celu pobudzenie
     psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia
     niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole, prowadzona bezpośrednio z
     dzieckiem i jego rodziną.
 
TERAPIA PEDAGOGICZNA : prowadzona przez oligofrenopedagogów . Organizowana w gabinetach
     oraz salach przedszkolnych. Każde dziecko z orzeczeniem Poradni
     Psychologiczno - Pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego pracuje
     wg opracowanego Indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego. Celem
     terapii pedagogicznej jest kształtowanie tych cech osobowości i charakteru
     oraz tych dyspozycji i funkcji psychofizycznych, dzięki którym dziecko
     może osiągnąć optymalny dla siebie rozwój intelektualny i emocjonalny oraz
     opanować podstawowe wiadomości i umiejętności szkolne, gwarantujące
     minimum powodzenia w nauce.
 
ZAJĘCIA REWALIDACYJNE: indywidualne
     zajęcia dla dzieci z orzeczeniem poradni Psychologiczo-Pedagogicznej o
     potrzebie kształcenia specjalnego prowadzone na podstawie
     opracowanych  Indywidualnych programów rewalidacyjnych zgodnie z
     zaleceniami poradni. Prowadzone przez specjalistów.
 
REHABILITACJA
     INDYWIDUALNA : indywidualne zajęcia prowadzone przez
     specjalistę, poprzedzone odpowiednią diagnostyką każdego dziecka; zorganizowane
     codziennie, realizowane z użyciem profesjonalnego sprzętu oraz jest
     dostosowana jest do indywidualnych potrzeb naszych dzieci. 
TERAPIA SI Stosowana jest w pracy z osobami z różnymi zaburzeniami rozwojowymi takimi jak: niepełnosprawność intelektualna, wzorkowa, słuchowa i ruchowa, całościowe zaburzenia rozwojowe (Autyzm i Zespół Aspergera, Mózgowe Porażenie Dziecięce, zespoły wad wrodzonych, dzieci z tzw. grupy ryzyka (np. wcześniaki).
LOGOTERAPIA INDYWIDUALNA: prowadzona przez logopedę. Organizowana dla dzieci, które wymagają wsparci logopedy. Zajęcia odbywają się w specjalnie wyposażonym gabinecie logopedycznym przy zastosowaniu najnowszych pomocy dydaktycznych i opracowania multimedialnego oraz własnoręcznie przygotowanych pomocy dydaktycznych dostosowanych do indywidualnych potrzeb dziecka.
LOGOTERAPIA GRUPOWA: prowadzone przez logopedę. Zajęcia odbywają się w salach przedszkolnych w grupach dzieci 4-, 5- i 6-letnich. Mają na celu przeciwdziałanie wadom wymowy oraz wzbogacenia słownika biernego i czynnego.
ZAJĘCIA Z PSYCHOLOGIEM: 
Konsultacje i terapia psychologiczna dla dzieci
Konsultacje psychoterapeutyczne dla rodziców, indywidualne
     i małżeńskie.
Psychoterapia krótkoterminowa dla dorosłych
     prowadzona w orientacji psychodynamicznej.
Poradnictwo wychowawcze.
Terapeutyczna grupa wsparcia dla rodziców dzieci
     niepełnosprawnych.
Warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców o
     tematyce opartej na diagnozie potrzeb dziecka
Mamy do dyspozycji
trzy place zabaw dwa z nich dostosowane są do potrzeb dzieci z
niepełnosprawnością.
Przedszkole wiosną 1989 roku otrzymało nazwą „Leszczynowa Górka”. Naszą patronką jest pisarka pani Maria Kownacka, która pisała wiersze, opowiadania, powieści dla dzieci. W swoich wierszach i opowiadaniach przedstawiała piękno naszej polskiej przyrody. Na pewno wszyscy znają takie jej książki, jak: Plastusiowy pamiętnik, Rogaś z Doliny Roztoki, Razem ze słonkiem i inne.
Napisała m.in. książkę „Dzieci z Leszczynowej Górki”. I właśnie do tytułu tej książki nawiązuje nazwa naszego przedszkola.
Bohaterami książki są dzieci: Antek/gimnazjum/, Ewa/6-l/, Tomek/4-l/.
Mieszkają oni w leśniczówce w drewnianym domku. Domek stoi na górce porośniętej leszczyną. Tomek ma swojego przyjaciela-pieska Azorka. Dzieci te wspólnie świetnie się bawią i pomagają sobie wzajemnie.
Pani Kownacka opisuje przygody tychże dzieci jednocześnie ukazując piękno polskiej przyrody.
Nasze przedszkole śmiało możemy porównać do domku w leśniczówce. Położone jest na górce. To też drewniany domek, tyle, że o wiele większy. Gdy spojrzymy przez okna naszych sal możemy zobaczyć piękne okazy leszczyny. I oczywiście przebywają w nim dzieci . Tu wspólnie bawimy się, uczymy i pracujemy, czyli miło spędzamy czas. A towarzyszą nam , nie piesek Azor, tylko kotki.
Pani M. Kownacka w swoich książkach opisywała piękny świat przyrody.I dlatego właśnie poszczególne grupy wiekowe przybrały nazwy symbolizujące tę przyrodę: muchomorki, pszczółki, maczki, biedronkiżabki, motylki, wiewiórki
                                                                                                                                   
Przedszkole Nr 10 z Oddziałami Integracyjnymi "Leszczynowa Górka " posiada symbole, które charakteryzują nasze przedszkole:
własny hymn , śpiewany przez społeczność przedszkolną przy ważnych uroczystościach związanych z istnieniem naszej placówki takich jak : rocznica nadania imienia, okrągłe rocznice powstania przedszkola, zakończenie roku dla dzieci , które kończa edukacje przedszkolną i wiele innych, posiada logo i flagę, która wciągana jest na maszt i powiewa przy ważnych wydarzeniach przedszkolnych.
Języki obce
Ogródek przedszkolny
Rytmika
Ułatwienia dla niepełnosprawnych