- Nazwa oddziału
-
Technik reklamy
- Cykl kształcenia
-
5
- Języki obce
- Przedmioty punktowane
-
obowiązkowe
- język polski
- matematyka
dodatkowe
- język obcy nowożytny , geografia
- Przedmioty rozszerzone
-
- język obcy nowożytny
- Zawody
-
Technik reklamy
- Opis
-
Technik reklamy to zawód łączy w sobie wiedzę ekonomiczną, plastyczną, psychologiczną i lingwistyczną. Nauka na tym kierunku to podróż po polach projektowania graficznego, językoznawstwa, marketingu, socjologii, historii sztuki i wielu innych dyscyplinach wiedzy. Nauczysz się posługiwać narzędziami marketingowymi, jak rozwijać i budować wizerunek marki lub produktu, jak przygotować profesjonalną kampanię reklamową z wykorzystaniem różnorodnych technik reklamy wizualnej, sesję fotograficzną i filmową, wystawę czy pokaz. Będziesz specjalistą łączącym wiedzę ekonomiczną, plastyczną, psychologiczną z umiejętnością planowania i organizacji kampanii reklamowych i promocyjnych.
W trakcie nauki uczeń nabędzie umiejętności:
- oceniania skuteczności i efektywności kampanii reklamowej,
- tworzenia elementów identyfikacyjnych firm i produktów- znaki graficzne, logotypy,
- tworzenia tekstów reklamowych, sloganów, scenariuszy reklam,
- obsługi programów graficznych,
- współpracy z klientami i innymi firmami,
- sporządzania budżetu kampanii reklamowej,
- pozyskiwania informacji o aktualnych trendach na rynku,
- języka obcego stosowanego w marketingu,
- organizacji stanowiska zgodnie z zasadami ergonomii,
- kierowania zespołem pracowników,
- sporządzania niezbędnej dokumentacji w reklamie,
- organizacji sesji fotograficznych,
- projektowania reklamy wizualnej,
- myślenia marketingowego i jak działać na dzisiejszym rynku pracy
Ucząc się zawodu technika reklamy zdobywasz dwie kwalifikacje:
PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego
PGF.08. Zarządzanie kampania reklamowąPo ukończeniu nauki do zawodu i zdaniu obu kwalifikacji, absolwent otrzymuje dokument potwierdzający jego kwalifikacje zawodowe i może podjąć pracę w:
1. agencjach reklamowych jako:
- agent reklamowy – pracownik działu obsługi klienta
- pracownik zespołu do spraw obsługi zlecenia- account manager
- pracownik działu kreatywnego
- autor tekstów i sloganów- copywriter
- projektant grafiki- art designer
- pracownik działu produkcyjnego
- pracownik działu planowania publikacji
- pracownik działu badań rynkowych
- pracownik działu mediów- media planner
2. działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych jako:
- specjalista ds. marketingu
- specjalista ds. reklamy
- specjalista ds. kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej- public relations
3. biurach ogłoszeń środków masowego przekazu jako:
- pracownik biura reklamy
- akwizytor
Nauka w innej formie:
Kontynuacja nauki.
- Noc Naukowców
- Koło Info-Tech informatyczno-techniczne
- Szkole Radio MIX-FM
- Akademia Filmowa
- Szkolna Liga StrzeleckaAbsolwent może kontynuować edukację na każdej uczelni. Niemniej jednak, chcąc uzyskać wyższe wykształcenie związane z zawodem uzyskanym w technikum organizacji reklamy preferowane są uczelnie ekonomiczne (np. Uniwersytet Ekonomiczny, Wydział Zarządzania, Katedra Analizy Rynku i Badań Marketingowych), ale również Uniwersytet Jagielloński –Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej.