Gniezno
Technikum
Technikum w ZSE - Technikum Reklamy
Nazwa oddziału

 Technikum Reklamy

Cykl kształcenia

 5

Języki obce
Przedmioty punktowane

obowiązkowe

  • język polski
  • matematyka

dodatkowe

  • język obcy nowożytny
  • historia

Przedmioty rozszerzone
  • język angielski
  • geografia
Zawody

 Technik reklamy

Opis

Szeroki zakres zadań zawodowych oraz zatrudnienie na różnych stanowiskach wymagają od absolwenta specyficznych umiejętności plastycznych, poczucia estetyki i wyobraźni przestrzennej. Absolwent technikum organizacji reklamy posiada umiejętności z zakresu podstawy rysunku, kompozycji, malarstwa oraz fotografii, ma wiedzę na temat historii sztuki, różnych dziedzin sztuki i środków przekazu artystycznego. Zdobycie tych umiejętności w cyklu kształcenia pozwala nie tylko na ocenę walorów estetycznych i testowanie projektów, ale i na samodzielne tworzenie wizualnych środków reklamy. W procesie edukacyjnym kładziony jest nacisk na kształtowanie takich cech i postaw jak: komunikatywność, odpowiedzialność i systematyczność w działaniu, umiejętność prowadzenia negocjacji, kształtowania prawidłowych stosunków interpersonalnych, łatwość nawiązywania kontaktów, stosowanie się do zasad prawa, etyki i kultury zawodowej.

Podstawowe zadania zawodowe technika organizacji reklamy:

  • opracowywanie kampanii reklamowych,
  • dobieranie środków i nośników reklamy w zależności od celu (funkcji) reklamy oraz branży towarowej,
  • stosowanie różnorodnych technik reklamowych, sprzętu i materiałów wykorzystywanych w reklamie,
  • organizacja działań promocyjnych przedsiębiorstwa,
  • organizacja działalności wystawienniczej,
  • dobieranie metody prowadzenia badań rynkowych i reklamowych oraz weryfikowanie i interpretowanie wyników tych badań,
  • definiowanie szczegółowego celu reklamy przedsiębiorstwa (klienta agencji reklamowej),
  • pozyskiwanie klientów do współpracy z agencjami reklamowymi i mediami.