Działdowo
Szkoła podstawowa
Zespół Placówek Oświatowych nr 3 Szkoła Podstawowa nr 3 im. Bronisława Malinowskiego w Działdowie
Zespół szkół
Adres
Lenartowicza 1, 13-200 Działdowo
Telefon
236974264
Fax
236974850
E-mail
Strona www
Dyrektor/Kierownik
Joanna Karaszewska
Typ placówki
Szkoła podstawowa
Zdjęcia
  • Trójka
  • Pamiętamy o naszym Patronie
  • Jubileusz 40 lecia szkoły
  • Ślubowanie klas pierwszych - wrzesień
  • Pasowanie na czytelnika - wrzesień
  • Dzień Edukacji Narodowej - październik
  • Święto Odzyskania Niepodleglości - listopad
  • 11 listopada
  • Ogólnopolski Turniej w Koszykówce Dziewcząt i Chłopców " KATARZYNKA CUP" - grudzień
  • Bal karnawałowy - styczeń
  • Dzień Nauki Polskiej - eksperymenty dla najmłodszych - luty
  • Pierwszy Dzień Wiosny - marzec
  • Zabawy na boisku szkolnym - kwiecień
  • Zawody LA - maj
  • Wspólnie świętujemy Dzień Dziecka
  • Uroczyste zakończenie roku szkolnego klas ósmych - czerwiec
  • Płyta chóru szkolnego CUDAWIANKI
  • Strefa relaksu
  • Wolontariat - Szlachetna Paczka
  • Uczymy się udzielać pierwszej pomocy
  • Z ekologią na Ty
  • Robotyka
  • Projekt czytelniczy: Jak nie czytam, jak czytam
Opis

Dnia 1 września 2021r. utworzono Zespół Placówek Oświatowych nr 3 w Działdowie, w skład którego wchodzą:

1) Szkoła Podstawowa nr 3 im. Bronisława Malinowskiego
2) Przedszkole nr 5 w Działdowie

Aktualnie w Szkole Podstawowej nr 3 uczy się 600 uczniów klas I - VIII w 25 oddziałach. Pracuje 56 nauczycieli, w tym specjaliści z zakresu: neurologopedii, integracji sensorycznej, gimnastyki korekcyjnej, terapii pedagogicznej, socjoterapii.

W szkole działają następujące organizacje: Samorząd Uczniowski, Szkolne Koło Wolontariatu, Dziecięcy chór szkolny Cudawianki, Szkolny Klub Młodego Europejczyka, Uczniowski Klub Sportowy "Trójka", Szkolne Koło Caritas, Szkolne Koło PCK oraz Szkolne Koło Teatralne "Po - ziomki". Funkcjonuje świetlica szkolna oraz biblioteka. Działania szkoły wspierają pedagodzy szkolni, który jeden pełni również funkcję doradcy zawodowego.

 
  Misja szkoły brzmi:

„ Wszyscy jesteśmy sobie potrzebni. Razem łatwiej, radośniej, mądrzej i bezpieczniej”.

                                   ( J. Korczak)

 

ü  W bezpiecznej i przyjaznej szkole uczymy się krytycznie myśleć, rozumieć otaczający nas świat i sprawnie się komunikować.

ü  Z pomocą życzliwych dorosłych odkrywamy własne możliwości i rozwijamy talenty.

ü Z każdym dniem stajemy się zaangażowanymi, twórczymi, świadomymi własnej wartości uczniami, aby w przyszłości zostać takimi samymi obywatelami: aktywnymi, kreatywnymi, otwartymi na drugiego człowieka, odważnymi i gotowymi do współpracy z poczuciem odpowiedzialności za siebie i swoje otoczenie.

ü  Znamy i szanujemy swoje korzenie i otrzymujemy skrzydła, aby realizować nowe cele.




Wizją szkoły jest projekt organizacji wychowującej zaangażowanych, aktywnych uczniów, którzy będą w przyszłości takimi samymi obywatelami: aktywnymi, kreatywnymi, z poczuciem odpowiedzialności za siebie i swoje otoczenie.

 SZKOŁA UCZĄCA DLA PRZYSZŁOŚCI CZYLI SZKOŁA ZARZĄDZAJĄCA UMIEJĘTNOŚCIAMI: 

ü  psychologicznymi

ü  społecznymi

ü  intelektualnymi

ü  prakseologicznymi

„T R Ó J K A”

  • Umożliwia osiągnięcie  sukcesu w różnych obszarach działalności szkolnej wszystkim jej podmiotom,
  • jest wspólnotą organizacyjną ciągle się doskonalącą i uczącą od siebie wzajemnie,
  • wyposaża uczniów w wiedzę i  integruje umiejętności pozwalające na kontynuację nauki  w przeświadczeniu o własnej wartości, bez obaw przed pojawiającymi się problemami,
  • zaspakaja ujawnione potrzeby wspólnoty, szczególnie w zakresie poczucia bezpieczeństwa, akceptacji, wartości, sensu, twórczości i autonomii oraz autorytetów,
  • łączy tradycję z nowoczesnością , z szacunkiem odnosząc się wobec dorobku przeszłości i otwierając na przyszłość,
  • stwarza możliwości krytycznego obserwowania otaczającego świata i zachodzących w nim procesów oraz refleksyjnego formułowania stanowiska,
  • buduje w uczniach poczucie sprawstwa, odpowiedzialności za własną karierę i życie w społeczeństwie informacyjnym,
  • przygotowuje do pełnego, satysfakcjonującego uczestnictwa w życiu: rodzinnym, społecznym, publicznym, kulturalnym i naukowym.

 

MODEL ABSOLWENTA

Uczeń: badacz i  kreator

  • ma świadomość, że znajduje w szkole środowisko wszechstronnego rozwoju osobowego w wymiarze intelektualnym, psychicznym, społecznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym, duchowym
  • rozwija w sobie dociekliwość poznawczą, ukierunkowaną na poszukiwanie prawdy, dobra i piękna w świecie,
  • rozpoznaje ogólnospołeczne wartości moralne i estetyczne,  dokonuje ich hierarchizacji i  wyborów ważnych dla odnalezienia własnego miejsca w życiu,
  • refleksyjnie przetwarza dane,
  • umie współdziałać w zespole  i współtworzyć  wspólnotę,
  • ma poczucie tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej oraz szanuje  tradycje i kulturę regionalną,
  • godzi umiejętnie dążenie do osiągnięcia dobra własnego z dobrem innych, odpowiedzialność za siebie z odpowiedzialnością za innych, wolność własną z wolnością innych,
  • dąży na drodze rzetelnej pracy do osiągnięcia postawionych sobie celów życiowych,
  • uczy się szacunku dla dobra wspólnego oraz przygotowuje się do życia w rodzinie, w społeczności lokalnej i w państwie
  • skutecznie porozumiewa się w różnych sytuacjach, prezentuje własny punkt widzenia, używając poprawnego  języka ojczystego i obcego,
  • sprawnie i rozważnie posługuje się technologią informacyjną,
  • planuje, organizuje i przejmuje odpowiedzialność za uczenie się,
  • traktuje zdobyte wiadomości i umiejętności w sposób integralny, prowadzący do rozumienia świata, ludzi i siebie,
  • kształtuje w sobie postawę dialogu, umiejętność słuchania innych i rozumienia ich poglądów,
  • dba o bezpieczeństwo własne i innych.

 

Rodzic jest ważnym partnerem szkoły stwarza szanse na jej organizacyjny sukces. Tworzenie wspólnoty ludzi skupionych wokół placówki i otwartych na otaczający świat jest możliwe przy zaangażowaniu wychowawców, skutecznie i umiejętnie zachęcających rodziców do włączenia się w procesy zachodzące w szkole. W istocie potrzeby członków szkolnej społeczności są bardzo podobne. Środkiem do wzbogacenia klimatu i pogłębienia relacji może być  kontynuacja dni otwartych oraz spotkań w formie warsztatów. Dobrą okazją do ożywienia relacji z rodzicami są szkolne uroczystości. Bardzo zależy nam na tym, aby rodzice w szkole czuli się jak partnerzy, którzy odnoszą się z zaufaniem do działań wychowawców, jednak aktywnie uczestniczą w procesach i nie wpisują się sami jedynie w rolę klienta. Obecne warunki nie sprzyjają komfortowej i szczerej rozmowie. Potrzeby integralności i szacunku, harmonii, zrozumienia i zaufania zaspokajane być mogą przez inspirującą szczerość ze strony uczniów, nauczycieli i rodziców, dlatego wyodrębniliśmy niewielkie pomieszczenie na spotkania indywidualne z rodzicami – strefę rodzica.
Stały przepływ informacji o dziecku zapewnia dostęp do dziennika elektronicznego, co jest szczególnie istotne w sytuacjach przebywania rodzica poza krajem. Pozwoli to także na efektywniejszą kontrolę obecności i zapewni wyższy stopień prywatności. Cały czas dokładamy dbałości o dobre relacje i aktywność Rady Rodziców. Wspieranie działalności statutowej szkoły, np. gromadzenie funduszy z dobrowolnych składek na cele szkolne implikuje prawo wypowiadania każdej opinii, którą uważa za ważną oraz współdecydowania o przeznaczeniu środków. Istotne jest także zwiększenie transparentności wydatków.

Ulice należące do obwodu szkoły:

Bukowa, Cisowa, Dębowa, Gminna, Karłowicza, Marii Konopnickiej, Kopernika, Janusza Korczaka, Lenartowicza, Modrzewiowa, Nidzicka, Norwida, Olsztyńska, Elizy Orzeszkowej, Północna, Przemysłowa, Ludwika Rydygiera, Słoneczna, Sosnowa, Emilii Sukertowej-Biedrawiny, Aleja Św. Katarzyny Aleksandryjskiej, Świerkowa, Wąska, Wiejska, Wolności (odcinek od ul. Mławskiej do Ronda Wolności), Wrzosowa, Ks. Kard. Stefana Wyszyńskiego, Marii Zientary-Malewskiej. 

 

Języki
angielski, niemiecki
Historia

Pierwszy dzwonek w Szkole Podstawowej nr 3 w Działdowie rozległ się 1 września 1981r. Budowa szkoły trwała cztery lata – od listopada 1977 r. do września 1981r.

Ostatecznie zajęcia rozpoczęły się 11 września 1981 roku. Do ostatnich godzin trwały prace porządkowe, przy których solidarnie pracowali rodzice, uczniowie nauczyciele. 10 września 1981 roku budowlańcy przekazali  budynek główny, rok później, 28 października 1982r., salę gimnastyczną z zapleczem.

Na bazę szkolną składają się zabudowania stanowiące trzy segmenty, boiska sportowe i tereny rekreacyjne. Pierwszy segment zawiera pomieszczenia lekcyjne, pracownie techniki, pomieszczenia administracyjno-socjalne tj.: kuchnię, jadalnię, sklepik, pokój nauczycielski, gabinet pedagoga szkolnego, gabinet zastępców dyrektora oraz gabinety medyczne. W drugim segmencie znajdują się 24 pomieszczenia lekcyjne, sekretariat, gabinet dyrektora szkoły, pokój księgowości, zaplecza i toalety. Piwnice zaadoptowano na szatnie, pomieszczenia gospodarcze, magazyny, harcówkę oraz strefę dla rodziców. Segment trzeci składa się z sali gimnastycznej, sali do gimnastyki korekcyjnej, świetlicy, biblioteki szkolnej oraz szatni, natrysków, magazynów sprzętu sportowego i pokoju nauczycielskiego nauczycieli wychowania fizycznego.

W sierpniu 1992 roku dobudowano piętro przy sali gimnastycznej o powierzchni 450 m2, w którym zlokalizowano czytelnię, świetlicę szkolną, trzy pracownie komputerowe, salkę do gimnastyki korekcyjnej oraz pomieszczenie, gdzie odbywały się zajęcia wyrównawcze (obecnie gabinet neurologopedy).

Aktualna baza lokalowa Szkoły Podstawowej nr 3 w Działdowie zapewnia dobre warunki dla pełnego realizowania zadań dydaktyczno-wychowawczych. W ciągu 40 lat SP3 opuściło 5592 absolwentów. W roku szkolnym 1998/1999 po raz pierwszy szkołę opuściło 118 uczniów klas szóstych. W roku szkolnym 2014/2015 próg szkoły przekroczyli uczniowie sześcioletni, do szkoły uczęszczało 79 sześciolatków.

Duża odpowiedzialność za efekty pracy szkoły spoczywa na kadrze kierowniczej placówki. Od 1980 r. funkcję dyrektora szkoły pełnił Jerzy Smolicz. Jego zastępcami zostali Edward Radomski i Hanna Jakimiak. Dyrektor Smolicz nadzorował budowę nowej szkoły i dokonał jej uroczystego otwarcia. Za Jego kadencji oddano do użytku salę gimnastyczną i stołówkę szkolną. Był wielkim przyjacielem młodzieży, działaczem sportowym i wspaniałym pedagogiem.. Za pełną poświęcenia pracę zawodową i działalność społeczną został odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi, Medalem Komisji Edukacji Narodowej, Medalem XXV-lecia SZS, Krzyżem za Zasługi dla ZHP. Zmarł 5 marca 1984 r. Po Jerzym Smoliczu stanowisko dyrektora objął Edward Radomski, który sprawował tę funkcję do 31 sierpnia 1998 r. Zastępcami dyrektora zostały Hanna Jakimiak i Janina Jabłońska. W latach 1990 – 1998 funkcję zastępców pełniły Anna Grzegrzółka i Krystyna Iwan. Mimo nie najlepszej kondycji polskiej oświaty, dyrektor Edward Radomski w czasie swojego urzędowania realizował zadania wynikające z pełnionego stanowiska. Do najważniejszych z nich należą stworzenie szkolnego systemu wychowawczego bazującego na sporcie i rekreacji, zainicjowanie szeroko zakrojonej edukacji ekologicznej, dobudowanie piętra przy sali gimnastycznej, nawiązanie współpracy ze szkołami im. Bronisława Malinowskiego, pozyskanie sojuszników dla szkoły.

Od 1 września 1998 r. dyrektorem szkoły był mgr Leszek Gołębiewski. Za swój główny sukces uznał przeprowadzenie najpilniejszych remontów w szkole. Dokonał adaptacji jednej sali dydaktycznej na gabinet dyrektora i sekretariat. Zainstalował centralę telefoniczną. W całym budynku wymieniono okna, odnowiono izby lekcyjne oraz pozostałe pomieszczenia. Stanowiska wicedyrektorów powierzono Urszuli Pudlak i Markowi Rzepczyńskiemu.

Od 1 września 2001 roku do 2015 roku funkcję dyrektora szkoły pełniła Anna Grzegrzółka. Stanowiska zastępców dyrektora powierzono Elżbiecie Kalisz i Marii Karczewskiej. Dyrektor Grzegrzółka dała się poznać jako bardzo aktywny i prężny organizator. Cieszyła się dużym autorytetem wśród uczniów, rodziców, nauczycieli i w środowisku lokalnym.

Wszyscy uczniowie klas I – VI zostali objęci nauką języka angielskiego, a od roku szkolnego 2009/2010 wprowadzono dodatkowo naukę języka niemieckiego w klasach IV-VI.

Od 1 września 2016 roku funkcję dyrektora pełni Joanna Karaszewska. Stanowiska zastępców dyrektora powierzono  Joannie Skoneczce i Lucynie Marcinkowskiej. Dyrektor Karaszewska to sprawny menadżer i organizator. Dzięki jej determinacji wprowadzono szereg nowoczesnych rozwiązań umożliwiających skuteczne kształcenie z użyciem technik kształcenia na odległość oraz sprawną komunikację elektroniczną (e-dziennik, platformy edukacyjne). Zabezpieczyła dostęp do internetu poprzez trwałe złącza, niezbędnego do prowadzenia nauki on – line przez wielu nauczycieli równocześnie (sieć w całym budynku, przyłącze OSI), przeprowadziła modernizację pracowni komputerowych oraz zadbała o zmiany programów operacyjnych umożliwiające korzystanie z nowszych wersjach cyfrowych materiałów edukacyjnych. Dzięki pozyskanym funduszom ze źródeł unijnych i ministerialnych pozyskała sprzęt IT, służący zarówno uczniom, jak i nauczycielom. Dokonano także wymiany monitoringu, a uczniowie zostali wyposażeni w indywidualne szafki. Stale podnoszone są również estetyka szkolnej przestrzeni i standardy pracy kadry nauczycielskiej i administracji oraz wyposażenie pracowni przedmiotowych np. nowoczesna pracownia chemiczna.

W kwietniu 2019 otwarto gabinet stomatologiczny, a w 2021r. utworzono strefę relaksu dla uczniów. Przede wszystkim jednak Joanna Karaszewska jest dyrektorem, który dba o dydaktyczny i wychowawczy poziom szkoły, stwarza przestrzeń do rozwoju wszystkim podmiotom szkoły, dzięki czemu cieszy się autorytetem wśród uczniów, nauczycieli i rodziców oraz środowiska lokalnego. W historii SP 3 stan kadry nauczycielskiej ulegał ciągłym zmianom. Spowodowane to było wymogami organizacyjnymi szkoły. Zawsze jednak kierujący placówką zatrudniali specjalistów przedmiotowych o wysokich kwalifikacjach zawodowych. Ta zasada obowiązuje do dziś.

1 września 1999 r. weszła w życie reforma systemu oświaty, która, obok zmian programowych, wprowadziła zmianę struktury organizacyjnej szkoły. Uchwałą Rady Miejskiej w Działdowie z dnia 12 marca 1999 r. ośmioletnia publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 im. Bronisława Malinowskiego w Działdowie została z dniem 1 września 1999 r. przekształcona w sześcioletnią publiczną Szkołę Podstawową nr 3 im. Bronisława Malinowskiego w Działdowie.

1września 2016r. weszła w życie reforma systemu edukacji, która wprowadziła kolejną zmianę struktury organizacyjnej szkoły. Uchwała nr XXXV/306/17 Rady Miasta Działdowo Rady Miasta Działdowo z dnia 26 października 2017r. w sprawie stwierdzenia przekształcenia sześcioletniej Szkoły Podstawowej nr 3 im. Bronisława Malinowskiego w Działdowie. Sześcioletnia szkoła publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 im. Bronisława Malinowskiego w Działdowie została z dniem 1 września 2016r. ośmioletnią Szkołą Podstawową nr 3 im. Bronisława Malinowskiego w Działdowie.

Z dniem 1 września 2021r. uchwałą nr XXIX/281/21 Rady Miasta Działdowo z dnia 20 maja 2021r. utworzono Zespół Placówek Oświatowych nr 3 w Działdowie, w skład którego wchodzą:
1) Szkoła Podstawowa nr 3 im. Bronisława Malinowskiego w Działdowie, z siedziba w Działdowie, ul. Lenartowicza 1.
2) Przedszkole nr 5 w Działdowie z siedzibą w Działdowie, ul. Karłowicza 3.

Aktualnie w szkole, w 25 oddziałach uczy się 600 uczniów klas I-VIII .

 

Zajęcia pozalekcyjne

Zajęcia pozalekcyjne rozwijające:
- Rozwijające czytelnictwo dla uczniów klas I
- Gry i zabawy ruchowe dla uczniów klas II
- Muzyczne kreacje w klasach III
- Turystyczno - krajoznawcze dla uczniów klas IV
- Komunikacja w języku obcym dla uczniów klas VI
- Komunikacja językowa w klasach VII
- Rozwijające kreatywność matematyczną w klasach VIII

Zajęcia pozalekcyjne wynikające z rozpoznanych potrzeb uczniów i rodziców
Usprawniające/wspierające:
- j. polski
- j. angielski
- j. niemiecki
- matematyka
Aktywizujące/koła zainteresowań:
- j. polski
- j. angielski
- j. niemiecki
- matematyka
- chemia
- historia
- biologia
- grafomotoryka
- zajęcia ortograficzne
- zajęcia sportowe ( koszykówka, piłka nożna, lekkoatletyka)
- szkolne koło teatralne Po - ziomki
- chór Cudawianki
-
robotyka
-
zajęcia muzyczno - ruchowe Bum, bum rurki

Zajęcia dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych:
- logopedia
- terapia ręki
- gimnastyka korekcyjna
- rewalidacja
- zajęcia korekcyjno - kompensacyjne


Osiągnięcia

NASZE CERTYFIKATY:

Rok szkolny 2021/2022
*
 Certyfikat uczestnictwa w XV edycji Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego " Trzymaj formę"
Certyfikat: Przyjaciel dziedzictwa kulturowego Warmii, Mazur i Powiśla. Miejsca pamięci narodowej przyznany w ramach wojewódzkiego
  konkursu "Miejsca pamięci narodowej w mojej okolicy" przez Warmińsko - Mazurski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Olsztynie i
  Stowarzyszenie Gmin "Polskie zamki gotyckie"
Certyfikat za udział w spotkaniu on - line " Bezpieczny wypoczynek w czasie ferii zimowych" organizowanym przez Komendę Wojewódzką
  Policji w Olsztynie i Kuratorium Oświaty w Olsztynie w ramach projektu pn.: "Czy wiesz, że możesz mówić nie ..."

Rok szkolny 2020/2021
Certyfikat oraz podziękowanie za wsparcie i pomoc przy realizacji w roku szkolnym 2020/21 kampanii profilaktyczno - edukacyjnej " DEPRESJA"
  oraz towarzyszących jej zajęć edukacyjnych dla dzieci i młodzieży
* Certyfikat za udział w 5. edycji międzynarodowego święta edukacji w naturze: Dzień Pustej Klasy zorganizowanej przez Ośrodek Działań
  Ekologicznych "Źródła"

Rok szkolny 2019/2020
* Certyfikat w Ogólnopolskim Konkursie SZKOŁA SPORTOWYCH TALENTÓW zorganizowanym przez Studium Prawa Europejskiego
* Certyfikat: Szkoły dbającej o bezpieczeństwo w ramach projektu: „ Wolontariusze Szkolnych Kół Caritas dla bezpieczeństwa w środowisku
  szkolnym i senioralnym”

* Certyfikat ukończenia kursu: RATUJEMY I UCZYMY RATOWAĆ dla p. B. Breskiej i J. Skoneczki w ramach współpracy z WOŚP

Rok szkolny 2018/2019
* Certyfikat poświadczający udział szkoły w ogólnopolskiej kampanii profilaktyczno – edukacyjnej „ BĄDŹMY POSZUKIWACZAMI AUTORYTETU”
Certyfikat udziału w warsztatach edukacyjnych ph. Stop udarom mózgu. I Ty możesz zostać superbohaterem!
*
 Certyfikat za udział w grze terenowej NIEPODLEGŁA oraz debacie: Czym dla współczesnej młodzieży jest patriotyzm?
* Certyfikat uczestnictwa dla Pani Beaty Breskiej w konferencji „ O wychowawczej roli wolontariatu”
* Certyfikat uczestnictwa dla Pani Gabrieli Nowakowskiej w konferencji „ O wychowawczej roli wolontariatu”
*Certyfikat uczestnictwa dla Pani Danuty Czeczot w warsztatach „ Wykorzystanie koncepcji E.E. Gordona w pracy z chórem dziecięcym”

Rok szkolny 2017/2018
* Certyfikat oraz tytuł UCZEŃ BEZPIECZNY W SIECI w Ogólnopolskim Konkursie zorganizowanym przez Studium Prawa Europejskiego
* Certyfikat za udział w ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Powietrze bez śmieci”
* Certyfikat za udział w ogólnopolskim projekcie: zaWODY dla AFRYKI
* Certyfikat potwierdzający udział w IX edycji programu "Akademia Bezpiecznego Puchatka"


Dodatkowe cechy

 Zajęcia komputerowe