Dnia 1 września 2021r.
utworzono Zespół Placówek Oświatowych nr 3 w Działdowie, w skład którego
wchodzą:
1) Szkoła Podstawowa nr
3 im. Bronisława Malinowskiego
2) Przedszkole nr 5 w Działdowie
Aktualnie w Szkole Podstawowej nr 3 uczy się 600 uczniów klas I - VIII
w 25 oddziałach. Pracuje 56 nauczycieli, w tym specjaliści z zakresu:
neurologopedii, integracji sensorycznej, gimnastyki korekcyjnej, terapii pedagogicznej,
socjoterapii.
W szkole działają następujące organizacje: Samorząd Uczniowski, Szkolne
Koło Wolontariatu, Dziecięcy chór szkolny Cudawianki, Szkolny Klub
Młodego Europejczyka, Uczniowski Klub Sportowy "Trójka",
Szkolne Koło Caritas, Szkolne Koło PCK oraz
Szkolne Koło Teatralne "Po - ziomki". Funkcjonuje
świetlica szkolna oraz biblioteka. Działania szkoły wspierają pedagodzy
szkolni, który jeden pełni również funkcję doradcy zawodowego.
Misja szkoły brzmi:
„ Wszyscy jesteśmy sobie potrzebni. Razem łatwiej, radośniej,
mądrzej i bezpieczniej”.
( J. Korczak)
ü W bezpiecznej i przyjaznej szkole uczymy
się krytycznie myśleć, rozumieć otaczający nas świat i sprawnie się
komunikować.
ü Z pomocą życzliwych dorosłych odkrywamy
własne możliwości i rozwijamy talenty.
ü Z każdym dniem stajemy się zaangażowanymi,
twórczymi, świadomymi własnej wartości uczniami, aby w przyszłości zostać
takimi samymi obywatelami: aktywnymi, kreatywnymi, otwartymi na drugiego
człowieka, odważnymi i gotowymi do współpracy z poczuciem
odpowiedzialności za siebie i swoje otoczenie.
ü Znamy i szanujemy swoje korzenie i
otrzymujemy skrzydła, aby realizować nowe cele.
Wizją szkoły jest projekt organizacji wychowującej zaangażowanych,
aktywnych uczniów, którzy będą w przyszłości takimi samymi obywatelami:
aktywnymi, kreatywnymi, z poczuciem odpowiedzialności za siebie i swoje
otoczenie.
SZKOŁA UCZĄCA DLA
PRZYSZŁOŚCI CZYLI SZKOŁA ZARZĄDZAJĄCA UMIEJĘTNOŚCIAMI:
ü psychologicznymi
ü społecznymi
ü intelektualnymi
ü prakseologicznymi
„T R Ó J K A”
- Umożliwia
osiągnięcie sukcesu w różnych obszarach działalności szkolnej
wszystkim jej podmiotom,
- jest
wspólnotą organizacyjną ciągle się doskonalącą i uczącą od siebie wzajemnie,
- wyposaża
uczniów w wiedzę i integruje umiejętności pozwalające na
kontynuację nauki w przeświadczeniu o własnej wartości, bez
obaw przed pojawiającymi się problemami,
- zaspakaja
ujawnione potrzeby wspólnoty, szczególnie w zakresie poczucia bezpieczeństwa,
akceptacji, wartości, sensu, twórczości i autonomii oraz autorytetów,
- łączy
tradycję z nowoczesnością , z szacunkiem odnosząc się wobec dorobku
przeszłości i otwierając na przyszłość,
- stwarza
możliwości krytycznego obserwowania otaczającego świata i zachodzących w
nim procesów oraz refleksyjnego formułowania stanowiska,
- buduje
w uczniach poczucie sprawstwa, odpowiedzialności za własną karierę i życie
w społeczeństwie informacyjnym,
- przygotowuje
do pełnego, satysfakcjonującego uczestnictwa w życiu: rodzinnym,
społecznym, publicznym, kulturalnym i naukowym.
MODEL ABSOLWENTA
Uczeń: badacz i kreator
- ma
świadomość, że znajduje w szkole środowisko wszechstronnego rozwoju
osobowego w wymiarze intelektualnym, psychicznym, społecznym, zdrowotnym,
estetycznym, moralnym, duchowym
- rozwija
w sobie dociekliwość poznawczą, ukierunkowaną na poszukiwanie prawdy, dobra
i piękna w świecie,
- rozpoznaje
ogólnospołeczne wartości moralne i estetyczne, dokonuje ich
hierarchizacji i wyborów ważnych dla odnalezienia własnego
miejsca w życiu,
- refleksyjnie
przetwarza dane,
- umie
współdziałać w zespole i współtworzyć wspólnotę,
- ma
poczucie tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej oraz
szanuje tradycje i kulturę regionalną,
- godzi
umiejętnie dążenie do osiągnięcia dobra własnego z dobrem innych,
odpowiedzialność za siebie z odpowiedzialnością za innych, wolność własną
z wolnością innych,
- dąży na
drodze rzetelnej pracy do osiągnięcia postawionych sobie celów życiowych,
- uczy
się szacunku dla dobra wspólnego oraz przygotowuje się do życia w
rodzinie, w społeczności lokalnej i w państwie
- skutecznie
porozumiewa się w różnych sytuacjach, prezentuje własny punkt widzenia,
używając poprawnego języka ojczystego i obcego,
- sprawnie
i rozważnie posługuje się technologią informacyjną,
- planuje,
organizuje i przejmuje odpowiedzialność za uczenie się,
- traktuje
zdobyte wiadomości i umiejętności w sposób integralny, prowadzący do
rozumienia świata, ludzi i siebie,
- kształtuje
w sobie postawę dialogu, umiejętność słuchania innych i rozumienia ich
poglądów,
- dba o
bezpieczeństwo własne i innych.
Rodzic jest ważnym
partnerem szkoły stwarza szanse na jej organizacyjny
sukces. Tworzenie wspólnoty ludzi skupionych wokół placówki i otwartych na
otaczający świat jest możliwe przy zaangażowaniu wychowawców, skutecznie i
umiejętnie zachęcających rodziców do włączenia się w procesy zachodzące w
szkole. W istocie potrzeby członków szkolnej społeczności są bardzo
podobne. Środkiem do wzbogacenia klimatu i pogłębienia relacji może
być kontynuacja dni otwartych oraz spotkań w formie warsztatów.
Dobrą okazją do ożywienia relacji z rodzicami są szkolne uroczystości. Bardzo
zależy nam na tym, aby rodzice w szkole czuli się jak partnerzy, którzy
odnoszą się z zaufaniem do działań wychowawców, jednak aktywnie uczestniczą w
procesach i nie wpisują się sami jedynie w rolę klienta. Obecne
warunki nie sprzyjają komfortowej i szczerej rozmowie. Potrzeby
integralności i szacunku, harmonii, zrozumienia i zaufania zaspokajane być
mogą przez inspirującą szczerość ze strony uczniów, nauczycieli i rodziców,
dlatego wyodrębniliśmy niewielkie pomieszczenie na spotkania indywidualne z
rodzicami – strefę rodzica.
Stały przepływ informacji o dziecku zapewnia dostęp do dziennika
elektronicznego, co jest szczególnie istotne w sytuacjach przebywania
rodzica poza krajem. Pozwoli to także na efektywniejszą kontrolę obecności i
zapewni wyższy stopień prywatności. Cały czas dokładamy dbałości o dobre
relacje i aktywność Rady Rodziców. Wspieranie działalności statutowej szkoły,
np. gromadzenie funduszy z dobrowolnych składek na cele szkolne implikuje prawo
wypowiadania każdej opinii, którą uważa za ważną oraz współdecydowania o
przeznaczeniu środków. Istotne jest także zwiększenie transparentności
wydatków.
Ulice należące do
obwodu szkoły:
Bukowa, Cisowa, Dębowa, Gminna, Karłowicza, Marii Konopnickiej, Kopernika,
Janusza Korczaka, Lenartowicza, Modrzewiowa, Nidzicka, Norwida, Olsztyńska,
Elizy Orzeszkowej, Północna, Przemysłowa, Ludwika Rydygiera, Słoneczna,
Sosnowa, Emilii Sukertowej-Biedrawiny, Aleja Św. Katarzyny Aleksandryjskiej,
Świerkowa, Wąska, Wiejska, Wolności (odcinek od ul. Mławskiej do
Ronda Wolności), Wrzosowa, Ks. Kard. Stefana Wyszyńskiego, Marii
Zientary-Malewskiej.
Pierwszy dzwonek w Szkole Podstawowej nr 3 w Działdowie
rozległ się 1 września 1981r. Budowa szkoły trwała cztery lata – od listopada
1977 r. do września 1981r.
Ostatecznie zajęcia rozpoczęły się 11 września 1981 roku.
Do ostatnich godzin trwały prace porządkowe, przy których solidarnie pracowali
rodzice, uczniowie nauczyciele. 10 września 1981 roku budowlańcy przekazali
budynek główny, rok później, 28 października 1982r., salę gimnastyczną z
zapleczem.
Na
bazę szkolną składają się zabudowania stanowiące trzy segmenty, boiska sportowe
i tereny rekreacyjne. Pierwszy segment zawiera pomieszczenia lekcyjne,
pracownie techniki, pomieszczenia administracyjno-socjalne tj.: kuchnię,
jadalnię, sklepik, pokój nauczycielski, gabinet pedagoga szkolnego, gabinet zastępców
dyrektora oraz gabinety medyczne. W drugim segmencie znajdują się 24
pomieszczenia lekcyjne, sekretariat, gabinet dyrektora szkoły, pokój
księgowości, zaplecza i toalety. Piwnice zaadoptowano na szatnie, pomieszczenia
gospodarcze, magazyny, harcówkę oraz strefę dla rodziców. Segment trzeci składa
się z sali gimnastycznej, sali do gimnastyki korekcyjnej, świetlicy, biblioteki
szkolnej oraz szatni, natrysków, magazynów sprzętu sportowego i pokoju
nauczycielskiego nauczycieli wychowania fizycznego.
W sierpniu 1992 roku dobudowano piętro przy sali
gimnastycznej o powierzchni 450 m2, w którym zlokalizowano czytelnię, świetlicę
szkolną, trzy pracownie komputerowe, salkę do gimnastyki korekcyjnej oraz
pomieszczenie, gdzie odbywały się zajęcia wyrównawcze (obecnie gabinet
neurologopedy).
Aktualna baza lokalowa Szkoły Podstawowej nr 3 w
Działdowie zapewnia dobre warunki dla pełnego realizowania zadań
dydaktyczno-wychowawczych. W ciągu 40 lat SP3 opuściło 5592 absolwentów. W roku
szkolnym 1998/1999 po raz pierwszy szkołę opuściło 118 uczniów klas szóstych. W
roku szkolnym 2014/2015 próg szkoły przekroczyli uczniowie sześcioletni, do
szkoły uczęszczało 79 sześciolatków.
Duża odpowiedzialność za efekty pracy szkoły spoczywa na
kadrze kierowniczej placówki. Od 1980 r. funkcję dyrektora szkoły pełnił Jerzy
Smolicz. Jego zastępcami zostali Edward Radomski i Hanna Jakimiak. Dyrektor
Smolicz nadzorował budowę nowej szkoły i dokonał jej uroczystego otwarcia. Za
Jego kadencji oddano do użytku salę gimnastyczną i stołówkę szkolną. Był
wielkim przyjacielem młodzieży, działaczem sportowym i wspaniałym pedagogiem..
Za pełną poświęcenia pracę zawodową i działalność społeczną został odznaczony
Złotym Krzyżem Zasługi, Medalem Komisji Edukacji Narodowej, Medalem XXV-lecia
SZS, Krzyżem za Zasługi dla ZHP. Zmarł 5 marca 1984 r. Po Jerzym Smoliczu
stanowisko dyrektora objął Edward Radomski, który sprawował tę funkcję do 31
sierpnia 1998 r. Zastępcami dyrektora zostały Hanna Jakimiak i Janina
Jabłońska. W latach 1990 – 1998 funkcję zastępców pełniły Anna Grzegrzółka i
Krystyna Iwan. Mimo nie najlepszej kondycji polskiej oświaty, dyrektor Edward
Radomski w czasie swojego urzędowania realizował zadania wynikające z
pełnionego stanowiska. Do najważniejszych z nich należą stworzenie szkolnego systemu
wychowawczego bazującego na sporcie i rekreacji, zainicjowanie szeroko
zakrojonej edukacji ekologicznej, dobudowanie piętra przy sali gimnastycznej,
nawiązanie współpracy ze szkołami im. Bronisława Malinowskiego, pozyskanie
sojuszników dla szkoły.
Od 1 września 1998 r. dyrektorem szkoły był mgr Leszek
Gołębiewski. Za swój główny sukces uznał przeprowadzenie najpilniejszych
remontów w szkole. Dokonał adaptacji jednej sali dydaktycznej na gabinet
dyrektora i sekretariat. Zainstalował centralę telefoniczną. W całym budynku
wymieniono okna, odnowiono izby lekcyjne oraz pozostałe pomieszczenia.
Stanowiska wicedyrektorów powierzono Urszuli Pudlak i Markowi Rzepczyńskiemu.
Od 1 września 2001 roku do 2015 roku funkcję dyrektora
szkoły pełniła Anna Grzegrzółka. Stanowiska zastępców dyrektora powierzono
Elżbiecie Kalisz i
Marii Karczewskiej. Dyrektor Grzegrzółka dała się poznać jako bardzo aktywny i
prężny organizator. Cieszyła się dużym autorytetem wśród uczniów, rodziców,
nauczycieli i w środowisku lokalnym.
Wszyscy uczniowie klas I – VI zostali objęci nauką języka
angielskiego, a od roku szkolnego 2009/2010 wprowadzono dodatkowo naukę języka
niemieckiego w
klasach IV-VI.
Od 1 września 2016 roku funkcję dyrektora pełni Joanna
Karaszewska. Stanowiska zastępców dyrektora powierzono Joannie Skoneczce i Lucynie Marcinkowskiej.
Dyrektor Karaszewska to sprawny menadżer i organizator. Dzięki jej determinacji
wprowadzono szereg nowoczesnych rozwiązań umożliwiających skuteczne kształcenie
z użyciem technik kształcenia na odległość oraz sprawną komunikację
elektroniczną (e-dziennik, platformy edukacyjne). Zabezpieczyła dostęp do
internetu poprzez trwałe złącza, niezbędnego do prowadzenia nauki on – line
przez wielu nauczycieli równocześnie (sieć w całym budynku, przyłącze OSI),
przeprowadziła modernizację pracowni komputerowych oraz zadbała o zmiany
programów operacyjnych umożliwiające korzystanie z nowszych wersjach cyfrowych
materiałów edukacyjnych. Dzięki pozyskanym funduszom ze źródeł unijnych i
ministerialnych pozyskała sprzęt IT, służący zarówno uczniom, jak i
nauczycielom. Dokonano także wymiany monitoringu, a uczniowie zostali
wyposażeni w indywidualne szafki. Stale podnoszone są również estetyka szkolnej
przestrzeni i standardy pracy kadry nauczycielskiej i administracji oraz
wyposażenie pracowni przedmiotowych np. nowoczesna pracownia chemiczna.
W kwietniu 2019 otwarto gabinet stomatologiczny, a w
2021r. utworzono strefę relaksu dla uczniów. Przede wszystkim jednak Joanna
Karaszewska jest dyrektorem, który dba o dydaktyczny i wychowawczy poziom
szkoły, stwarza przestrzeń do rozwoju wszystkim podmiotom szkoły, dzięki czemu
cieszy się autorytetem wśród uczniów, nauczycieli i rodziców oraz środowiska
lokalnego. W historii SP 3 stan kadry nauczycielskiej ulegał ciągłym zmianom.
Spowodowane to było wymogami organizacyjnymi szkoły. Zawsze jednak kierujący
placówką zatrudniali specjalistów przedmiotowych o wysokich kwalifikacjach
zawodowych. Ta zasada obowiązuje do dziś.
1 września 1999 r. weszła w życie reforma systemu
oświaty, która, obok zmian programowych, wprowadziła zmianę struktury
organizacyjnej szkoły. Uchwałą Rady Miejskiej w Działdowie z dnia 12 marca
1999 r. ośmioletnia publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 im. Bronisława
Malinowskiego w Działdowie została z dniem 1 września 1999 r. przekształcona w
sześcioletnią publiczną Szkołę Podstawową nr 3 im. Bronisława Malinowskiego w
Działdowie.
1września 2016r. weszła w życie reforma systemu edukacji,
która wprowadziła kolejną zmianę struktury organizacyjnej szkoły. Uchwała nr
XXXV/306/17 Rady Miasta Działdowo Rady Miasta Działdowo z dnia 26 października
2017r. w sprawie stwierdzenia przekształcenia sześcioletniej Szkoły Podstawowej
nr 3 im. Bronisława Malinowskiego w Działdowie. Sześcioletnia szkoła publiczna
Szkoła Podstawowa nr 3 im. Bronisława Malinowskiego w Działdowie została z
dniem 1 września 2016r. ośmioletnią Szkołą Podstawową nr 3 im. Bronisława
Malinowskiego w Działdowie.
Z dniem 1 września 2021r. uchwałą nr XXIX/281/21 Rady
Miasta Działdowo z dnia 20 maja 2021r. utworzono Zespół Placówek Oświatowych nr
3 w Działdowie, w skład którego wchodzą:
1) Szkoła Podstawowa
nr 3 im. Bronisława Malinowskiego w Działdowie, z siedziba w Działdowie, ul.
Lenartowicza 1.
2) Przedszkole nr 5
w Działdowie z siedzibą w Działdowie, ul. Karłowicza 3.
Aktualnie w szkole, w 25 oddziałach uczy się 600 uczniów
klas I-VIII .
Zajęcia pozalekcyjne rozwijające:
- Rozwijające czytelnictwo dla uczniów klas I
- Gry i zabawy ruchowe dla uczniów klas II
- Muzyczne kreacje w klasach III
- Turystyczno - krajoznawcze dla uczniów klas IV
- Komunikacja w języku obcym dla uczniów klas VI
- Komunikacja językowa w klasach VII
- Rozwijające kreatywność matematyczną w klasach VIII
Zajęcia pozalekcyjne wynikające z rozpoznanych potrzeb uczniów i rodziców
Usprawniające/wspierające:
- j. polski
- j. angielski
- j. niemiecki
- matematyka
Aktywizujące/koła zainteresowań:
- j. polski
- j. angielski
- j. niemiecki
- matematyka
- chemia
- historia
- biologia
- grafomotoryka
- zajęcia ortograficzne
- zajęcia sportowe ( koszykówka, piłka nożna, lekkoatletyka)
- szkolne koło teatralne Po - ziomki
- chór Cudawianki
- robotyka
- zajęcia muzyczno - ruchowe Bum, bum rurki
Zajęcia dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych:
- logopedia
- terapia ręki
- gimnastyka korekcyjna
- rewalidacja
- zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
NASZE CERTYFIKATY:
Rok szkolny 2021/2022
* Certyfikat uczestnictwa w XV edycji Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego " Trzymaj formę"
* Certyfikat: Przyjaciel dziedzictwa kulturowego Warmii, Mazur i Powiśla. Miejsca pamięci narodowej przyznany w ramach wojewódzkiego
konkursu "Miejsca pamięci narodowej w mojej okolicy" przez Warmińsko - Mazurski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Olsztynie i
Stowarzyszenie Gmin "Polskie zamki gotyckie"
* Certyfikat za udział w spotkaniu on - line " Bezpieczny wypoczynek w czasie ferii zimowych" organizowanym przez Komendę Wojewódzką
Policji w Olsztynie i Kuratorium Oświaty w Olsztynie w ramach projektu pn.: "Czy wiesz, że możesz mówić nie ..."
Rok szkolny 2020/2021
* Certyfikat oraz podziękowanie za wsparcie i pomoc przy realizacji w roku szkolnym 2020/21 kampanii profilaktyczno - edukacyjnej " DEPRESJA"
oraz towarzyszących jej zajęć edukacyjnych dla dzieci i młodzieży
* Certyfikat za udział w 5. edycji międzynarodowego święta edukacji w naturze: Dzień Pustej Klasy zorganizowanej przez Ośrodek Działań
Ekologicznych "Źródła"
Rok szkolny 2019/2020
* Certyfikat w Ogólnopolskim Konkursie SZKOŁA SPORTOWYCH TALENTÓW zorganizowanym przez Studium Prawa Europejskiego
* Certyfikat: Szkoły dbającej o bezpieczeństwo w ramach projektu: „ Wolontariusze Szkolnych Kół Caritas dla bezpieczeństwa w środowisku
szkolnym i senioralnym”
* Certyfikat ukończenia kursu: RATUJEMY I UCZYMY RATOWAĆ dla p. B. Breskiej i J. Skoneczki w ramach współpracy z WOŚP
Rok szkolny 2018/2019
* Certyfikat poświadczający udział szkoły w ogólnopolskiej kampanii profilaktyczno – edukacyjnej „ BĄDŹMY POSZUKIWACZAMI AUTORYTETU”
* Certyfikat udziału w warsztatach edukacyjnych ph. Stop udarom mózgu. I Ty możesz zostać superbohaterem!
* Certyfikat za udział w grze terenowej NIEPODLEGŁA oraz debacie: Czym dla współczesnej młodzieży jest patriotyzm?
* Certyfikat uczestnictwa dla Pani Beaty Breskiej w konferencji „ O wychowawczej roli wolontariatu”
* Certyfikat uczestnictwa dla Pani Gabrieli Nowakowskiej w konferencji „ O wychowawczej roli wolontariatu”
*Certyfikat uczestnictwa dla Pani Danuty Czeczot w warsztatach „ Wykorzystanie koncepcji E.E. Gordona w pracy z chórem dziecięcym”
Rok szkolny 2017/2018
* Certyfikat oraz tytuł UCZEŃ BEZPIECZNY W SIECI w Ogólnopolskim Konkursie
zorganizowanym przez Studium Prawa Europejskiego
* Certyfikat za udział w ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Powietrze bez
śmieci”
* Certyfikat za udział w ogólnopolskim projekcie: zaWODY dla AFRYKI
* Certyfikat potwierdzający udział w IX edycji programu "Akademia Bezpiecznego Puchatka"
Zajęcia komputerowe