TROSZCZYMY SIĘ, WYCHOWUJEMY, UCZYMY OD 1887
Klasa pierwsza ma charakter ogólny, który w swoim założeniu zapewnia wszechstronny rozwój. W procesie dydaktyczno-wychowawczym wykorzystujemy bogatą bazę nowoczesnych pomocy dydaktycznych i narzędzi multimedialnych.
Nie profilujemy klas, bo KAŻDY NASZ UCZEŃ edukacji wczesnoszkolnej uczestniczy w dodatkowych zajęciach : szachowych i sportowych, programowania i kodowania, artystycznych, edukacji regionalnej
ZAPEWNIAMY:
- kameralność i bezpieczeństwo
- brak anonimowości ucznia
- jednozmianowość
- nowocześnie wyposażone pracownie szkolne
- szafki dla uczniów od klasy pierwszej
- opieka psychologa, pedagoga, logopedy i doradcy zawodowego
- wszystkich specjalistów do pracy uczniami z niepełnosprawnościami i ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi: terapeuta pedagogiczny, surdopedagog, tyflopedagog, oligofrenopedagog, specjalista dla uczniów ze spektrum autyzmu
- indywidualna pomoc każdemu uczniowi podczas konsultacji nauczycieli
- oferta zajęć dodatkowych
WYRÓŻNIA NAS:
- nauczyciele i pracownicy dobrze znają każdego ucznia
- indywidualne podejście do uczniów i troska o ich wszechstronny rozwój
- stawianie na samodzielność dziecka?
- bogata oferta zajęć świetlicowych w małych grupach
- pracownia kulinarna
- minizoo w pracowni biologicznej: szynszyle, króliki, koszatniczki, patyczaki, papugi…
- warsztaty przyrodnicze realizowane przy współpracy z kołami naukowymi Uniwersytetu Śląskiego
- język angielski prowadzony przez wolontariuszy AISEC
- drużyna zuchów i harcerzy
- drużyna Rugby
- blog https://przyrodnicy39.blogspot.com
ŚWIETLICA SZKOLNA (W GODZINACH (6.30 – 16.30)
- Zajęcia w małych grupach, wykorzystanie dodatkowych sal, w tym salki zabaw.
- Zajęcia o różnorodnej tematyce – np. sensoryczne z piaskiem kinetycznym, konstrukcyjne z wykorzystaniem Korboklocków, z grami wielkoformatowymi , ruchowo – taneczne, bajkoterapii, Lets Play- zabawy z językiem angielskim, plastyczno – techniczne, rozwijające uczenie się z elementami terapii pedagogicznej (wykorzystaniem TiK i serii programów terapeutycznych mTalent)
- Coroczna realizacja wielu Ogólnopolskich Projektów Edukacyjnych, np. Świetliczaki na tropie”, „Europa i Ja”, „W skarbcu Polski”, „Zabawa ze sztuką”, „Z kulturą mi do twarzy”
PRZYKŁADY REALIZOWANYCH INNOWACJI PEDAGOGICZNYCH:
„Mały artysta – nauka przez sztukę”, „Matematyka Smyka”, „Jestem, czuję potrafię”, „Nie taki język straszny jak go malują, ani mówiony, ani pisany”, „Animować znaczy ożywiać – zajęcia filmowe z wykorzystaniem techniki animacji poklatkowej, ,,Skrzyżowanie – projekt makiety skrzyżowania dróg wraz z sąsiadującą infrastrukturą miejską”.
PRZYKŁADY REALIZOWANYCH OGÓLNOPOLSKICH PROGRAMÓW EDUKACYJNO-WYCHOWAWCZYCH:
Fitschool. Mały Mistrz, Być jak Ignacy, „Edukacja przez Szachy w Szkole”, „Zachowaj trzeźwy umysł” „Trzymaj formę”, „Odblaskowa szkoła”, „Uniwersytet Dzieci”
W 1887 roku w Królewskiej Hucie przy ulicy Bismarcka (obecnie 11 Listopada 21) wybudowano nowy budynek szkolny, w którym założono koedukacyjną Szkołę Powszechną nr VII...
https://sp39.chorzow.pl/historia-szkoly/
Organizacja wyjazdów na Euroweek.
Współpraca z organizacją AISEC - przyjmowanie wolontariuszy z różnych krajów, którzy prowadzą zajęcia z uczniami.
Program eTwinning.
Zajęcia pozalekcyjne są organizowane w ramach godzin do dyspozycji dyrektora.
Zajęcia matematyczne, polonistyczne, z języka angielskiego, przyrodnicze, filmowe, szachowe, artystyczne, czytelnicze.
Certyfikat "Bezpieczna placówka oświatowa"
I miejsce w kategorii Szkoła Roku (2022) w Plebiscycie Edukacyjnym Dziennika Zachodniego
Laureat ogólnopolskiego konkursu „Odblaskowa szkoła” (etap wojewódzki)
Wysokie osiągnięcia w konkursach muzycznych i
plastycznych
Zajęcia komputerowe