Zamość
Technikum
Technikum Nr 2 w Zamościu - 1C-Technik automatyk sterowania ruchem kolejowym
Nazwa oddziału

 1C-Technik automatyk sterowania ruchem kolejowym

Cykl kształcenia

 5

Języki obce
Przedmioty punktowane

obowiązkowe

  • język polski
  • matematyka

dodatkowe

  • język obcy nowożytny
  • informatyka

Przedmioty rozszerzone
  • fizyka
  • język angielski
Zawody

 Technik automatyk sterowania ruchem kolejowym

Opis

1.      Technik automatyk sterowania ruchem kolejowym

Przedmioty punktowane:

  • język polski
  • matematyka
  • język angielski
  • Informatyka

Przedmioty rozszerzone:

  • język angielski
  • fizyka

Języki obce:

  • język angielski
  • język niemiecki

Kwalifikacje

TKO.02. Montaż i eksploatacja urządzeń i systemów sterowania ruchem kolejowym

ZADANIA ZAWODOWE

Technik automatyk sterowania ruchem kolejowym może wykonywać zadania zawodowe

w zakresie:

  • montowania urządzeń sterowania ruchem kolejowym stacyjnych i liniowych,
  • montowania urządzeń zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowo- drogowych,
  • montowania urządzeń zasilających systemy sterowania ruchem kolejowym,
  • diagnostyki i utrzymywania w sprawności technicznej urządzeń sterowania ruchem kolejowym,
  • utrzymywania w sprawności technicznej urządzeń zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowo-drogowych,
  • utrzymywania i eksploatacji urządzeń zasilających systemy sterowania ruchem kolejowym.

PERSPEKTYWY PRACY

Absolwent technikum w zawodzie technik automatyk sterowania ruchem kolejowym może pracować:

·         w liniach kolejowych, w szczególności w działach związanych z energetyką, automatyką i sterowaniem ruchem kolejowym,

·         przedsiębiorstwach związanych z transportem tramwajowym lub metrem,

·         w działach automatyki i sterowania procesami produkcyjnymi umiejscowionych w firmach, w zakładach produkcyjnych różnych branż,

·         w firmach produkujących automatyczne urządzenia między innymi do sterowania ruchem kolejowym,

·         w firmach prowadzących serwis i naprawy między innymi automatycznych urządzeń do sterowania ruchem kolejowym,

  •   we własnej firmie.