Łódź
Przedszkole
Przedszkole Miejskie nr 120
Adres
ul. Aleksandrowska 20a, 91-201 Łódź
Telefon
426521828
Fax
426521828
E-mail
Strona www
Dyrektor/Kierownik
Izabela Miszczak
Typ placówki
Przedszkole
Zdjęcia
  • Wejście do przedszkola. Zapraszamy.
  • Ogród przedszkolny.
  • Ogród przedszkolny.
  • Magiczny dywan
  • Sala zabaw
  • Sala zabaw
  • Sala zabaw
  • Hol przedszkolny
Opis

Przedszkole Miejskie nr 120 w Łodzi mieści się na ul. Aleksandrowskiej 20a i czynne jest od godz. 6.00 do godz.17.00

Przedszkole jest? placówką wyposażoną i dostosowaną dla dzieci od 3 do 6 lat dysponującą: przestronnymi salami zabaw z tablicami interaktywnymi; łazienkami dostosowanymi do wieku dzieci; holem przystosowanym do zabaw ruchowych; kolorową salą zajęć dodatkowych; gabinetem dla specjalistów, szatnią dla dzieci;? własnym zapleczem kuchennym;

W naszym przedszkolu zapewniamy:

  • wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną;
  • realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego w tym język angielski 2 x w tygodniu;
  • nowatorskie rozwiązania metodyczne stymulujące rozwój dziecka np. wdrażanie innowacji pedagogicznych t.j:
    • "Od zabawy do precyzji" - której celem jest rozwijanie sprawności motorycznych dzieci przedszkolnych);
    • „Terapia ręki”, - której celem jest usprawnianie motoryki małej oraz funkcji percepcyjno – motorycznych.
    • „Kodowanie na dywanie” - celem innowacji jest rozwijane kompetencji miękkich dzieci oraz kształtowanie dobrych nawyków cyfrowych;
  • zabawy z dziećmi z wykorzystaniem robotów (Dash i Dot, Ozoboty, Photon, Indi);
  • zabawy na „Magicznym dywanie",
  • zabawy z wykorzystaniem tablic interaktywnych i długopisów 3D;
  • wdrażanie planu działań prospołecznych „Jestem dzielny”;
  • realizację planów z zakresu edukacji zdrowotnej, ekologicznej, bezpieczeństwa, adaptacji dziecka w przedszkolu, adaptacji dziecka do podjęcia nauki w szkole, wszechstronne wychowanie dziecka i przygotowanie do podjęcia nauki w szkole;
  • zajęcia dodatkowe z logopedii;
  • pracę indywidualną z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych i pracę indywidualną z dzieckiem zdolnym;
  • pomoc psychologiczno – pedagogiczną; (zajęcia z psychologiem; zajęcia z pedagogiem specjalnym z wykorzystaniem pomocy sensorycznych t.j: kurtyna światłowodowa, kostki, maty i tablice sensoryczne);
  • zajęcia ze specjalistami w ramach współpracy z poradnią psychologiczno – pedagogiczną;
  • współpracę z radą rodziców;
  • zajęcia profilaktyczno zdrowotne z elementami gimnastyki korekcyjnej 2 razy w tygodniu opłacane przez gminę;
  • aktywne formy współpracy z rodzicami;
  • serdeczny personel pomocniczy;
  • wspaniałe, smaczne posiłki: (8.30 - I śniadanie, 11.30 - II śniadanie,14.00 – dwudaniowy obiad z dwiema surówkami, a między posiłkami owoce i woda).

Nasze tradycje: uroczystości przedszkolne: pasowanie na przedszkolaka, dzień przedszkolaka, bal jesieni, dzień zdrowej kanapki, dzień pluszowego misia, mikołajki, spotkanie świąteczne, dzień babci i dziadka, bal karnawałowy, dzień dziecka, piknik rodzinny, pożegnanie starszaków i zakończenie roku; udział w konkursach plastycznych, muzycznych, ekologicznych; przyjazna współpraca z rodzicami: warsztaty, zebrania, konsultacje z nauczycielami, specjalistami; współpracujemy: ze szkołą podstawową nr 182; z poradnią psych. – ped.; z domem pomocy społecznej, z różnymi placówkami oświatowymi, ogrodem jordanowskim; domem kultury RONDO; organizujemy wycieczki do: teatru, muzeum, ogrodu botanicznego, zoo, lasów i parków, szkół i placówek oświatowych, autokarowe wycieczki po regionie łódzkim

Realizujemy projekty: (grupy realizują wybrane projekty dostosowane do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci)

  • „Robociki i roboty” (którego celem jest wprowadzanie dzieci w świat programowania,)
  • „Bezpieczny przedszkolak” (celem jest wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych),
  • „Umiem sam” (celem projektu jest wspieranie wszystkich procesów rozwoju dziecka, pomaganie w lepszym radzeniu sobie z emocjami, uczenie współpracy w grupie)„ Kubusiowi przyjaciele natury” (celem jest zachęcanie dzieci do dbania o środowisko naturalne),
  • „Czyste powietrze wokół nas” (celem jest wykształcenie u dzieci świadomej postawy ochrony własnego zdrowia),
  • „Skąd się biorą produkty ekologiczne”( Celem programu jest zwiększanie świadomości i wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego oraz budowanie właściwych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat),
  • „Z ekologią na Ty” (celem jest propagowanie zachowań korzystnych dla środowiska naturalnego oraz upowszechnianie wiedzy o ochronie przyrody),
  • "Z Kicią Kocią maluchy zmieniają się w zuchy" (celem projektu jest propagowanie czytelnictwa wśród najmłodszych przedszkolaków, łagodna adaptacja do warunków przedszkolnych poprzez utożsamianie się z bohaterami)
  • "Sprawne rączki” (celem jest rozwijanie sprawności motoryki małej poprzez realizację zabaw i ćwiczeń z zakresu sprawności fizycznej, równowagi ciała, napięcia mięśniowego, funkcji wzrokowych, koordynacji wzrokowo ruchowej, zmysłu dotyku, manipulacji i zabaw grafomotorycznych),
  • „Razem możemy więcej – uczymy się tolerancji” (projekt ma na celu wprowadzanie dzieci w świat tolerancji i szacunku do innych, poprzez zabawę, rozmowy, historie i aktywności plastyczne. Dzieci uczą się szanować siebie nawzajem, dostrzegać różnice między ludźmi i akceptować je)
  • „20 minut dla matematyki” (celem jest realizacja dziecięcej matematyki autorstwa prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej, zgodnie z założeniami koncepcji oraz angażowanie do codziennej aktywności matematycznej z wykorzystaniem sytuacji życiowych)
  • „Klub mleczaka” (celem jest uświadamianie dzieciom jak ważne jest dbanie o zęby, higienę, zdrową dietę i ruch)
  • „Alfabet logopedyczny” (celem jest dbanie o właściwą stymulację rozwoju mowy u dzieci),
  • „Orbit dziel się uśmiechem” (celem jest zapoznanie dzieci z zasadami prawidłowej higieny jamy ustnej i poszerzenie wiedzy na temat zapobiegania próchnicy zębów w 4 prostych krokach)

Uczestniczymy w wydarzeniach: „Dzień kropki”, „Europe Code Week”, „Dni bezpiecznego Internetu”. „Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka”.

Misja-wizja

WIZJA

Nasze Przedszkole jest placówką otwartą na potrzeby dzieci, wspomaga rodzinę w procesie opieki, wychowania i kształcenia. Stwarza wychowankom optymalne warunki do prawidłowego, wszechstronnego rozwoju w poczuciu bezpieczeństwa. Wspiera rozwój dziecka i pobudza do aktywności z uwzględnieniem indywidualnych możliwości. Kształtuje odporność emocjonalną, konieczną do radzenia sobie w nowych sytuacjach. Przygotowuje dziecko do podjęcia nauki w szkole.

MISJA

Nasze Przedszkole:

  • Pełni funkcje opiekuńcze, wychowawcze i kształcące.
  • Wspomaga wszechstronny rozwój dziecka odpowiednio do jego indywidualnych potrzeb i możliwości poprzez wspieranie i stymulowanie jego ciekawości, aktywności i samodzielności.
  • Promuje dbanie o zdrowie i zachowania przyjazne przyrodzie, buduje poczucie tożsamości regionalnej i narodowej, rozwija kompetencje społeczne, a także uczy odróżniania dobra od zła, wprowadza dzieci w świat wartości estetycznych i rozwija umiejętności wypowiadania się w różnych formach ekspresji.
  • Dba o dobro każdego dziecka oraz tworzy bezpieczne warunki do wspólnej zabawy i działań, aby wychowankowie bez stresu weszli w nowe role społeczne, związane z podjęciem edukacji szkolnej, pełnili rolę ucznia, potrafiącego nawiązywać kontakty z rówieśnikami, liczącego się z ich potrzebami, prezentującego otwartą postawę wobec rzeczywistości społecznej.
  • Uczy pracy zespołowej, samodzielności, odpowiedzialności, wrażliwości i empatii na drugiego człowieka.
  • Zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki pracy z dzieckiem, a także upowszechnia wśród nich wiadomości dotyczące zdrowego stylu życia.
  • Dąży do wyrabiania u dzieci nawyku aktywności ruchowej, wykorzystując atrakcyjny sprzęt, w który wyposażony jest ogród.
  • Rozbudza zainteresowania dziecka o świecie, otoczeniu społecznym, przyrodniczym, technicznym.
  • Wychodzi naprzeciw potrzebom naszych wychowanków, oczekiwaniom środowiska, a także wymaganiom jakim muszą sprostać dzieci już od najmłodszych lat.
  • Wprowadza w świat nowoczesnych technologii, zapoznaje przedszkolaki z zasadami bezpiecznego i racjonalnego korzystania z komputera, tablicy interaktywnej robotów edukacyjnych oraz sieci internetowej.
  • Rozwija u dzieci kompetencje miękkie niezbędne do radzenia sobie z rozwiązywaniem problemów, zarówno w edukacji matematycznej jak i w codziennym życiu.
  • Realizuje zadania we współpracy z rodzicami i społecznością lokalną, ponieważ współpraca ta jest ważnym czynnikiem wpływającym na rozwój naszych wychowanków, jak również placówki.
  • Przygotowuje dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym – angielskim poprzez rozbudzanie ich świadomości językowej i wrażliwości kulturowej w ramach realizacji podstawy programowej.
  • Tworzy nowe perspektywy rozwoju oraz kreatywnego rozwiązywania pojawiających się problemów.
  • Zapewnia życzliwą atmosferę zachęcającą do współdziałania .
  • Systematycznie doskonali organizację i przebieg procesów wspomagania oraz edukacji dzieci.
  • Stosuje różnorodne metody i formy pracy oraz nowoczesne technologie, które zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób osiągania sukcesów rozwojowych.
  • Stosuje różnorodne metody umożliwiające indywidualne podejście do każdego dziecka na miarę jego możliwości rozwojowych.

Standardy pracy

1. Podejmujemy szereg działań sprzyjających pełnemu przystosowaniu się dzieci do przedszkola.
2. Uwzględniamy indywidualne potrzeby dzieci w zakresie adaptacji i pobytu w przedszkolu.
3. Umożliwiamy rodzicom obecność w placówce wg ustalonych zasad i norm.
4. Zapewniamy każdemu dziecku zdrowe i urozmaicone posiłki, z możliwością wyboru ilości spożywanego jedzenia.
5. Dzieci mają stały dostęp do napojów.
6. Każde dziecko ma możliwość załatwiania swoich indywidualnych potrzeb fizjologicznych w odpowiednich warunkach.
7. Zapewniamy wszechstronny rozwój dzieciom i przygotowanie do nauki w szkole, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości.
8. Każde dziecko ma prawo do różnorodnych form odpoczynku.
9. Placówka jest otwarta na konstruktywną współpracę z Rodzicami.

KIERUNKI REALIZACJI PRACY
1. Działalność prozdrowotna i proekologiczna.
2. Wykorzystywanie różnorodnych metod i środków pracy stymulujących indywidualny rozwój dziecka.
3. Umożliwianie aktywności ruchowej i podnoszenie sprawności fizycznej.
4. Edukacja regionalna z elementami edukacji europejskiej.
5. Działalność w oparciu o nowoczesne technologie - tablice interaktywne, roboty, tablety, długopisy 3D, magiczny dywan.
6. Radzenie sobie z emocjami, rozwijanie odporności na stres.
7. Działalność ukierunkowana na posługiwanie się językiem obcym.
8. Przygotowanie do podjęcia nauki w szkole.

ZADANIA
1. Wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka z uwzględnieniem jego potrzeb, możliwości i zainteresowań na podstawie prowadzonych obserwacji i współpracy z rodzicami.
2. Wykorzystywanie mocnych stron dziecka do rozwijania słabych, wszechstronne rozwijanie dzieci i stymulowanie wszystkich rodzajów inteligencji.
3. Rozwijanie kompetencji miękkich, logicznego myślenia, odpowiedzialności, samodzielności, współpracy w grupie.
4. Wprowadzanie w świat nowoczesnych technologii, upowszechnianie wiedzy na temat bezpiecznego korzystania, z nich.
5. Promowanie zdrowego i aktywnego stylu życia.
6. Upowszechniane wśród dzieci wiadomości dotyczących zachowań przyjaznych przyrodzie, prowadzenie doświadczeń przyrodniczych.
7. Tworzenie warunków sprzyjających kształtowaniu odporności emocjonalnej koniecznej do radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach stresowych.
8. Wyposażenie dzieci w zasób wiedzy o miejscu ich zamieszkania, co daje im podstawę do identyfikowania się z własnym miastem.
9. Przygotowywanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym - angielskim poprzez rozbudzanie ich świadomości językowej i wrażliwości kulturowej.
10. Wyposażenie dzieci w umiejętności i wiedzę niezbędną do podjęcia nauki w szkole.
11. Współdziałanie wszystkich podmiotów środowiska edukacyjnego w celu zapewnienia właściwych warunków do pełnego rozwoju i eliminacji czynników utrudniających go.
12. Wzbogacanie bazy dydaktycznej, dostosowanie jej do bieżących potrzeb.
13. Dbanie o rozwój w poczuciu własnej tożsamości, przynależności społecznej i bezpieczeństwa.
14.Zapewnianie dzieciom warunków do bezpiecznej zabawy w budynku przedszkolnym i na terenie ogrodu przedszkolnego.
15. Dbanie o ustawiczny rozwój WDN i ZDN.
16. Propagowanie wiedzy o przedszkolu w środowisku lokalnym.
17. Upowszechnianie wśród rodziców wiedzy o pracy placówki i umożliwianie włączania się w jego działalność.

CELE
1. Diagnozowanie umiejętności dzieci poprzez obserwację i analizę wytworów ich działalności.
2. Rozwijanie uzdolnień oraz kształtowanie umiejętności i czynności niezbędnych w codziennych sytuacjach i dalszej edukacji.
3. Organizowanie zajęć otwartych dla rodziców, uroczystości przedszkolnych z ich udziałem.
4. Organizowanie zajęć i zabaw uczących współpracy w grupie, odpowiedzialności i samodzielności oraz wspomagających rozwój logicznego myślenia poprzez zastosowanie różnorodnych metod pracy i nowoczesnych środków dydaktycznych.
5. Wdrażanie wychowanków w świat nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.
6. Uświadamianie dzieciom zagrożeń wynikających z korzystania z sieci internetowej.
7. Poznawanie zasad zdrowego stylu życia, poprzez realizacje planu zdrowotnego i wdrażanie zasad higieny osobistej i prawidłowego odżywiania.
8. Stwarzanie warunków do aktywnego spędzania czasu na powietrzu niezależnie od warunków atmosferycznych.
9. Poznawanie środowiska naturalnego i odkrywanie tajemnic przyrody poprzez prowadzenie obserwacji, zabaw badawczych i doświadczeń w ogrodzie przedszkolnym.
10. Kształtowanie przyjaznej postawy wobec przyrody poprzez realizację planu ekologicznego i umożliwianie dzieciom działań w kącikach przyrody.
11. Wykorzystywanie naturalnych sytuacji do rozpoznawania i radzenia sobie przez dzieci z emocjami, realizacja planu "Jestem dzielny".
12. Wykorzystywanie bajek, utworów literackich w rozpoznawaniu i nazywaniu emocji.
13. Stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających kształtowaniu u dzieci poczucia szacunku, przywiązania do regionu.
14. Przybliżanie dzieciom wiedzy o regionie i najbliższym otoczeniu poprzez organizowanie spacerów, wycieczek, uroczystości, spotkań z ciekawymi ludźmi.
15. Umożliwianie dzieciom osłuchania się z językiem angielskim, poprzez słuchanie piosenek, wierszy, rymowanek.
16. Organizowanie zabaw umożliwiających dzieciom wzajemną komunikację.
17. Prowadzenie pracy indywidualnej, pracy grupy i pracy wspomagająco - korygującej w celu wyrównania szans edukacyjnych.
18. Systematyczna realizacja treści zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego.
19. Konsultacje z psychologiem z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
20. Badanie losów absolwentów za pomocą opracowanych narzędzi.
21. Informowanie rodziców o istotnych założeniach i działaniach przedszkola, prowadzenie kącika dla rodziców.
22. Aktywizowanie członków RR do przekazania informacji pozostałym rodzicom o planowanych działaniach przedszkola, wspólne rozwiązania problemów.
23. Współpraca ze środowiskiem lokalnym oraz organizowanie i udział w konkursach między przedszkolnych.
24. Dostosowanie wyposażenia sal do potrzeb rozwojowych dzieci oraz umożliwianie im swobodnego wyboru aktywności zabawowej.
25. Zachęcanie rodziców do prac na rzecz przedszkola i wzbogacanie bazy przedszkolnej.
26. Systematyczne wzbogacanie placówki w wypracowane przez nauczycielki materiały edukacyjne.
27. Realizowanie treści programów adaptacyjnych.
28. Kształtowanie cech osobowości i postaw pozwalających na pełnienie określonej roli w społeczności przedszkolnej.
29. Sprawdzanie sprzętu terenowego w ogrodzie przedszkolnym oraz systematyczne wykonywanie przeglądów technicznych budynku, kontroli przeciwpożarowych i BHP.
30. Podnoszenie kwalifikacji nauczycieli oraz wzbogacanie warsztatu pracy nauczyciela poprzez uczestnictwo w konferencjach, kursach, warsztatach, seminariach, itp.
31. Organizowanie rad samokształceniowych na terenie placówki.
32. Dokonanie ewaluacji i analizy wyników przeprowadzonych badań oraz planowanie pracy w oparciu o otrzymane wyniki.
33. Tworzenie folderów, ulotek zawierających informacje o przedszkolu.
34. Redagowanie gazetki przedszkolnej „Teofilek” (artykuły, informacje nauczycieli).
35. Prowadzenie strony internetowej, realizacja planu współpracy z rodzicami.

DZIECKO W NASZYM PRZEDSZKOLU
1. Ma możliwość indywidualnego rozwoju i osiąga sukces na miarę swoich możliwości.
2. Uczy się dostrzegać swoje mocne strony, ma pozytywny obraz samego siebie.
3. Jest dociekliwe poznawczo, aktywne, kreatywne, chętnie podejmuje nowe wyzwania.
4. Dostrzega otaczający go świat przyrodniczy i potrzeby zdrowotne.
5. Czuje się bezpiecznie, jest pozytywnie nastawione na rozwiązywanie problemów, poznaje swoje prawa i obowiązki.
6. Zdobywa wiedzę o swojej tożsamości, przynależności społecznej, najbliższym otoczeniu.
7. Uczy się dostrzegać i akceptować potrzeby innych, współpracować z nimi.
8. Osiąga dojrzałość szkolną na wymaganym poziomie, gwarantującą powodzenie w szkole.

MODEL ABSOLWENTA
1. Jest dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych.
2. Dobrze radzi sobie w środowisku szkolnym.
3. Umie wyrażać i kontrolować swoje emocje, radzić sobie w sytuacjach trudnych.
4. Wykazuje motywację do uczenia się i wysiłku intelektualnego, rozwija swoje uzdolnienia i zainteresowania.
5. Jest wrażliwy estetycznie, zna różne formy ekspresji.
6. Potrafi dokonać pozytywnej samooceny.
7. Przestrzega zasad bezpieczeństwa, wie ja zachować się w sytuacji zagrożenia.
8. Dba o własne zdrowie i sprawność fizyczną.Ma bogatą wiedzę o środowisku przyrodniczym, jego zasobach i ich ochronie.
9. Stosuje się do norm społecznych.
10. Jest tolerancyjny, chętnie współpracuje w zespole, ponosi odpowiedzialność za swoje działania.
11. Potrafi w racjonalny i bezpieczny sposób posługiwać się urządzeniami komputerowymi (tablica interaktywna, laptop, tablet, roboty edukacyjne).




Telefon jednostki przetwarzającej dane
426521828
Godziny otwarcia od
6.00
Godziny otwarcia do
17.00
Osiągnięcia

Udział dzieci w konkursach plastycznych i językowych – zdobywanie nagród i wyróżnień

Przygotowanie dzieci do osiągnięcia dojrzałości szkolnej, zapewniającej harmonijny rozwój na kolejnym etapie edukacji. 

Dodatkowe zajęcia

Zajęcia ze specjalistami : logopeda; psycholog; pedagog specjalny.

Zajęcia profilaktyczno  zdrowotne z elementami gimnastyki korekcyjnej

2 x w tygodniu.

Koncerty muzyczne 2 x w miesiącu.

Organ prowadzący
Urząd Miasta Łodzi - Wydziału Edukacji w Departamencie Pracy, Edukacji i Kultury
Adres email IODO
iod.pm120@cuwo.lodz.pl
Nazwa i adres jednostki przetwarzającej dane
Administratorem danych osobowych dziecka i jego rodziców (opiekunów prawnych) jest PM nr 120 z siedzibą w Łodzi ul. Aleksandrowska 20a
E-mail jednostki przetwarzającej dane
kontakt@pm120.elodz.edu.pl
Numer konta bankowego do wnoszenia opłat
97 1240 1037 1111 0011 0919 3064
Numer konta bankowego do wnoszenia opłat za wyżywienie
97 1240 1037 1111 0011 0919 3064
Personel

Serdeczny i empatyczny personel przedszkola jako swój priorytet stawia bezpieczeństwo i dobro dzieci.

Kadra pedagogiczna posiada kwalifikacje do pracy w zakresie wychowania przedszkolnego.

Specjaliści posiadają kwalifikacje w zakresie prowadzonych zajęć specjalistycznych.

Pracownicy administracji i obsługi zatrudnieni są zgodnie z obowiązującymi podstawami prawnymi.

Historia

Przedszkole Miejskie nr 120 w Łodzi otwarto 1 września 1966 roku.

Usytuowane jest w wolnostojącym budynku na osiedlu Teofilów, początkowo było placówka 4 oddziałową.

Przez dziesięciolecia zmieniało się wraz z kolejnymi pokoleniami wychowanków.

Obecnie uruchomionych jest 6 oddziałów.

Dodatkowe cechy

 Języki obce

 Ogródek przedszkolny

 Osobny budynek

 Religia

 Rytmika

 Zajęcia komputerowe