Przedszkole Miejskie nr 120 w Łodzi mieści się na ul. Aleksandrowskiej 20a i czynne jest od godz. 6.00 do godz.17.00
Przedszkole jest? placówką wyposażoną i dostosowaną dla dzieci od 3 do 6 lat dysponującą: przestronnymi salami zabaw z tablicami interaktywnymi; łazienkami dostosowanymi do wieku dzieci; holem przystosowanym do zabaw ruchowych; kolorową salą zajęć dodatkowych; gabinetem dla specjalistów, szatnią dla dzieci;? własnym zapleczem kuchennym;
W naszym przedszkolu zapewniamy:
- wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną;
- realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego w tym język angielski 2 x w tygodniu;
- nowatorskie rozwiązania metodyczne stymulujące rozwój dziecka np. wdrażanie innowacji pedagogicznych t.j:
- "Od zabawy do precyzji" - której celem jest rozwijanie sprawności motorycznych dzieci przedszkolnych);
- „Terapia ręki”, - której celem jest usprawnianie motoryki małej oraz funkcji percepcyjno – motorycznych.
- „Kodowanie na dywanie” - celem innowacji jest rozwijane kompetencji miękkich dzieci oraz kształtowanie dobrych nawyków cyfrowych;
- zabawy z dziećmi z wykorzystaniem robotów (Dash i Dot, Ozoboty, Photon, Indi);
- zabawy na „Magicznym dywanie",
- zabawy z wykorzystaniem tablic interaktywnych i długopisów 3D;
- wdrażanie planu działań prospołecznych „Jestem dzielny”;
- realizację planów z zakresu edukacji zdrowotnej, ekologicznej, bezpieczeństwa, adaptacji dziecka w przedszkolu, adaptacji dziecka do podjęcia nauki w szkole, wszechstronne wychowanie dziecka i przygotowanie do podjęcia nauki w szkole;
- zajęcia dodatkowe z logopedii;
- pracę indywidualną z dzieckiem o specyficznych potrzebach edukacyjnych i pracę indywidualną z dzieckiem zdolnym;
- pomoc psychologiczno – pedagogiczną; (zajęcia z psychologiem; zajęcia z pedagogiem specjalnym z wykorzystaniem pomocy sensorycznych t.j: kurtyna światłowodowa, kostki, maty i tablice sensoryczne);
- zajęcia ze specjalistami w ramach współpracy z poradnią psychologiczno – pedagogiczną;
- współpracę z radą rodziców;
- zajęcia profilaktyczno zdrowotne z elementami gimnastyki korekcyjnej 2 razy w tygodniu opłacane przez gminę;
- aktywne formy współpracy z rodzicami;
- serdeczny personel pomocniczy;
- wspaniałe, smaczne posiłki: (8.30 - I śniadanie, 11.30 - II śniadanie,14.00 – dwudaniowy obiad z dwiema surówkami, a między posiłkami owoce i woda).
Nasze tradycje: uroczystości przedszkolne: pasowanie na przedszkolaka, dzień przedszkolaka, bal jesieni, dzień zdrowej kanapki, dzień pluszowego misia, mikołajki, spotkanie świąteczne, dzień babci i dziadka, bal karnawałowy, dzień dziecka, piknik rodzinny, pożegnanie starszaków i zakończenie roku; udział w konkursach plastycznych, muzycznych, ekologicznych; przyjazna współpraca z rodzicami: warsztaty, zebrania, konsultacje z nauczycielami, specjalistami; współpracujemy: ze szkołą podstawową nr 182; z poradnią psych. – ped.; z domem pomocy społecznej, z różnymi placówkami oświatowymi, ogrodem jordanowskim; domem kultury RONDO; organizujemy wycieczki do: teatru, muzeum, ogrodu botanicznego, zoo, lasów i parków, szkół i placówek oświatowych, autokarowe wycieczki po regionie łódzkim
Realizujemy projekty: (grupy realizują wybrane projekty dostosowane do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci)
- „Robociki i roboty” (którego celem jest wprowadzanie dzieci w świat programowania,)
- „Bezpieczny przedszkolak” (celem jest wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych),
- „Umiem sam” (celem projektu jest wspieranie wszystkich procesów rozwoju dziecka, pomaganie w lepszym radzeniu sobie z emocjami, uczenie współpracy w grupie)„ Kubusiowi przyjaciele natury” (celem jest zachęcanie dzieci do dbania o środowisko naturalne),
- „Czyste powietrze wokół nas” (celem jest wykształcenie u dzieci świadomej postawy ochrony własnego zdrowia),
- „Skąd się biorą produkty ekologiczne”( Celem programu jest zwiększanie świadomości i wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego oraz budowanie właściwych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat),
- „Z ekologią na Ty” (celem jest propagowanie zachowań korzystnych dla środowiska naturalnego oraz upowszechnianie wiedzy o ochronie przyrody),
- "Z Kicią Kocią maluchy zmieniają się w zuchy" (celem projektu jest propagowanie czytelnictwa wśród najmłodszych przedszkolaków, łagodna adaptacja do warunków przedszkolnych poprzez utożsamianie się z bohaterami)
- "Sprawne rączki” (celem jest rozwijanie sprawności motoryki małej poprzez realizację zabaw i ćwiczeń z zakresu sprawności fizycznej, równowagi ciała, napięcia mięśniowego, funkcji wzrokowych, koordynacji wzrokowo ruchowej, zmysłu dotyku, manipulacji i zabaw grafomotorycznych),
- „Razem możemy więcej – uczymy się tolerancji” (projekt ma na celu wprowadzanie dzieci w świat tolerancji i szacunku do innych, poprzez zabawę, rozmowy, historie i aktywności plastyczne. Dzieci uczą się szanować siebie nawzajem, dostrzegać różnice między ludźmi i akceptować je)
- „20 minut dla matematyki” (celem jest realizacja dziecięcej matematyki autorstwa prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej, zgodnie z założeniami koncepcji oraz angażowanie do codziennej aktywności matematycznej z wykorzystaniem sytuacji życiowych)
- „Klub mleczaka” (celem jest uświadamianie dzieciom jak ważne jest dbanie o zęby, higienę, zdrową dietę i ruch)
- „Alfabet logopedyczny” (celem jest dbanie o właściwą stymulację rozwoju mowy u dzieci),
- „Orbit dziel się uśmiechem” (celem jest zapoznanie dzieci z zasadami prawidłowej higieny jamy ustnej i poszerzenie wiedzy na temat zapobiegania próchnicy zębów w 4 prostych krokach)
Uczestniczymy w wydarzeniach: „Dzień kropki”, „Europe Code Week”, „Dni bezpiecznego Internetu”. „Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka”.
Misja-wizja
WIZJA
Nasze Przedszkole jest placówką otwartą na potrzeby dzieci, wspomaga rodzinę w procesie opieki, wychowania i kształcenia. Stwarza wychowankom optymalne warunki do prawidłowego, wszechstronnego rozwoju w poczuciu bezpieczeństwa. Wspiera rozwój dziecka i pobudza do aktywności z uwzględnieniem indywidualnych możliwości. Kształtuje odporność emocjonalną, konieczną do radzenia sobie w nowych sytuacjach. Przygotowuje dziecko do podjęcia nauki w szkole.
MISJA
Nasze Przedszkole:
- Pełni funkcje opiekuńcze, wychowawcze i kształcące.
- Wspomaga wszechstronny rozwój dziecka odpowiednio do jego indywidualnych potrzeb i możliwości poprzez wspieranie i stymulowanie jego ciekawości, aktywności i samodzielności.
- Promuje dbanie o zdrowie i zachowania przyjazne przyrodzie, buduje poczucie tożsamości regionalnej i narodowej, rozwija kompetencje społeczne, a także uczy odróżniania dobra od zła, wprowadza dzieci w świat wartości estetycznych i rozwija umiejętności wypowiadania się w różnych formach ekspresji.
- Dba o dobro każdego dziecka oraz tworzy bezpieczne warunki do wspólnej zabawy i działań, aby wychowankowie bez stresu weszli w nowe role społeczne, związane z podjęciem edukacji szkolnej, pełnili rolę ucznia, potrafiącego nawiązywać kontakty z rówieśnikami, liczącego się z ich potrzebami, prezentującego otwartą postawę wobec rzeczywistości społecznej.
- Uczy pracy zespołowej, samodzielności, odpowiedzialności, wrażliwości i empatii na drugiego człowieka.
- Zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki pracy z dzieckiem, a także upowszechnia wśród nich wiadomości dotyczące zdrowego stylu życia.
- Dąży do wyrabiania u dzieci nawyku aktywności ruchowej, wykorzystując atrakcyjny sprzęt, w który wyposażony jest ogród.
- Rozbudza zainteresowania dziecka o świecie, otoczeniu społecznym, przyrodniczym, technicznym.
- Wychodzi naprzeciw potrzebom naszych wychowanków, oczekiwaniom środowiska, a także wymaganiom jakim muszą sprostać dzieci już od najmłodszych lat.
- Wprowadza w świat nowoczesnych technologii, zapoznaje przedszkolaki z zasadami bezpiecznego i racjonalnego korzystania z komputera, tablicy interaktywnej robotów edukacyjnych oraz sieci internetowej.
- Rozwija u dzieci kompetencje miękkie niezbędne do radzenia sobie z rozwiązywaniem problemów, zarówno w edukacji matematycznej jak i w codziennym życiu.
- Realizuje zadania we współpracy z rodzicami i społecznością lokalną, ponieważ współpraca ta jest ważnym czynnikiem wpływającym na rozwój naszych wychowanków, jak również placówki.
- Przygotowuje dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym – angielskim poprzez rozbudzanie ich świadomości językowej i wrażliwości kulturowej w ramach realizacji podstawy programowej.
- Tworzy nowe perspektywy rozwoju oraz kreatywnego rozwiązywania pojawiających się problemów.
- Zapewnia życzliwą atmosferę zachęcającą do współdziałania .
- Systematycznie doskonali organizację i przebieg procesów wspomagania oraz edukacji dzieci.
- Stosuje różnorodne metody i formy pracy oraz nowoczesne technologie, które zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób osiągania sukcesów rozwojowych.
- Stosuje różnorodne metody umożliwiające indywidualne podejście do każdego dziecka na miarę jego możliwości rozwojowych.
Standardy pracy
1. Podejmujemy szereg działań sprzyjających pełnemu przystosowaniu się dzieci do przedszkola.
2. Uwzględniamy indywidualne potrzeby dzieci w zakresie adaptacji i pobytu w przedszkolu.
3. Umożliwiamy rodzicom obecność w placówce wg ustalonych zasad i norm.
4. Zapewniamy każdemu dziecku zdrowe i urozmaicone posiłki, z możliwością wyboru ilości spożywanego jedzenia.
5. Dzieci mają stały dostęp do napojów.
6. Każde dziecko ma możliwość załatwiania swoich indywidualnych potrzeb fizjologicznych w odpowiednich warunkach.
7. Zapewniamy wszechstronny rozwój dzieciom i przygotowanie do nauki w szkole, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości.
8. Każde dziecko ma prawo do różnorodnych form odpoczynku.
9. Placówka jest otwarta na konstruktywną współpracę z Rodzicami.
Udział dzieci w konkursach plastycznych i językowych – zdobywanie nagród i
wyróżnień
Przygotowanie dzieci do osiągnięcia dojrzałości szkolnej, zapewniającej
harmonijny rozwój na kolejnym etapie edukacji.
Zajęcia ze specjalistami : logopeda; psycholog; pedagog specjalny.
Zajęcia profilaktyczno zdrowotne z elementami gimnastyki korekcyjnej
2 x w tygodniu.
Koncerty muzyczne 2 x w miesiącu.
Serdeczny i empatyczny personel przedszkola jako swój priorytet stawia
bezpieczeństwo i dobro dzieci.
Kadra pedagogiczna posiada kwalifikacje do pracy w zakresie wychowania
przedszkolnego.
Specjaliści posiadają kwalifikacje w zakresie prowadzonych zajęć
specjalistycznych.
Pracownicy administracji i obsługi zatrudnieni są zgodnie z obowiązującymi
podstawami prawnymi.
Przedszkole
Miejskie nr 120 w Łodzi otwarto 1 września 1966 roku.
Usytuowane
jest w wolnostojącym budynku na osiedlu Teofilów, początkowo było placówka 4
oddziałową.
Przez
dziesięciolecia zmieniało się wraz z kolejnymi pokoleniami wychowanków.
Obecnie
uruchomionych jest 6 oddziałów.
Języki obce
Ogródek przedszkolny
Osobny budynek
Religia
Rytmika
Zajęcia komputerowe