Leszno
Technikum
Technikum Nr 5 - TR
Nazwa oddziału

 TR

Liczba miejsc

 30

Cykl kształcenia

 5

Języki obce
Przedmioty punktowane

obowiązkowe

  • język polski
  • matematyka

dodatkowe

  • informatyka
  • język obcy nowożytny

Przedmioty rozszerzone
  • język polski
Zawody

 Technik reklamy

Opis

TECHNIK REKLAMY to oferta edukacyjna skierowana do absolwentów szkół podstawowych, którzy pragną zdobyć interesujący zawód. Jest to obecnie zawód niezmiernie popularny na rynku pracy.

Wykonując swoje zadania zawodowe, technik reklamy korzysta z wiedzy ekonomicznej, plastycznej, psychologicznej i lingwistycznej. Zajmuje się zbieraniem informacji na temat zleceniodawcy i jego oczekiwań, opracowuje informacje niezbędne do realizacji zadań reklamowych, przygotowuje wnioski z programów badań rynkowych, pozyskuje klientów do współpracy z firmą, uczestniczy w rozmowach handlowych, prezentuje usługi reklamowe, przeprowadza analizy marketingowe.

Świadectwo ukończenia szkoły i świadectwo maturalne umożliwiają dalsze kształcenie w szkołach policealnych lub na wyższych uczelniach. Dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie technik reklamy uprawnia także do podjęcia pracy w agencjach reklamowych, działach marketingu oraz reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych, biurach ogłoszeń środków masowego przekazu, działach promocji, w agencjach scenariuszowych i studiach graficznych, studiach produkcyjnych oraz agencjach do spraw kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej (public relations).

Zajęcia praktyczne odbywają się w agencjach reklamowych, poznańskich wydawnictwach i w szkolnej pracowni komputerowej.

Nauka w tym zawodzie odbywa się we współpracy z Klastrem Poligraficzno-Reklamowym w Lesznie.

 Cechy wskazane w zawodzie technik reklamy:

• komunikatywność,
• łatwość nawiązywania kontaktów,
• umiejętność prowadzenia negocjacji,
• stosowanie zasad prawa, etyki i kultury zawodowej,
• kreatywność,
• zmysł plastyczny,
• pełna sprawność fizyczna,
• dobry ogólny stan zdrowia.

Przeciwwskazania do zawodu technika reklamy:

• wady wzroku (daltonizm),
• nadpobudliwość.

Absolwent technikum reklamy posiada wiedzę i umiejętności w zakresie:

• podstaw reklamy, marketingu oraz public relations,
• poligrafii i zastosowania technik poligraficznych w reklamie,
• stosowania programów komputerowych niezbędnych we współczesnej reklamie.