SZKOŁA przyjaźnie wymagająca. Dobre miejsce dla MŁODEGO
CZŁOWIEKA.
W naszej SZKOLE dzieci wzrastają i uczą się tego, co będzie
im potrzebne w dalszej nauce, w pracy, w szczęśliwym przyszłym dorosłym ŻYCIU.
Myślimy o ich przyszłości i chcemy je do niej przygotować,
dlatego ważne jest dla nas wszechstronne kształcenie KOMPETENCJI KLUCZOWYCH, by
nasze uczennice i nasi uczniowie potrafili uczyć się przez całe życie. Stawiamy
na naukę JĘZYKÓW OBCYCH – od wielu lat robimy to INNOWACYJNIE. Uczymy
WSPÓŁPRACY i uczenia się przez doświadczenie, stosując metodę PROJEKTU
EDUKACYJNEGO i RUTYNY MYŚLENIA KRYTYCZNEGO. Nasi uczniowie sprawdzają swoje
umiejętności w konkursach i zawodach, odnoszą znakomite SUKCESY.
Nasze uczennice i nasi uczniowie osiągają wyniki egzaminu po
8 klasie powyżej średniej miasta, województwa i kraju, a my wiemy, co zrobić,
żeby ich dobrze do tego przygotować.
PRZYJAŹNIE są potrzebne. Kiedy szkoła jest przyjazna, dzieci
uczą się, jak ważne są relacje, wsparcie drugiego człowieka, wzajemna troska i
pomaganie sobie w klasie. Dzięki współpracy dzieci uczą się lepiej i szybciej. Młodsze
dzieci spędzają przerwy, realizując nasz innowacyjny projekt „Aktywne przerwy”:
bawią się razem, grają w gry ruchowe i planszowe, tańczą, odpoczywają, układają
klocki, czytają w bibliotece.
Wiemy, jak ważna jest relacja uczeń - nauczyciel. Kiedy
dziecko ma oparcie w NAUCZYCIELU, czuje się bezpiecznie, będzie chciało podążać
we wskazanym, dobrym dla niego kierunku.
WYMAGAMY, a raczej stawiamy WYZWANIA i CELE. Pokazujemy, co
trzeba zrobić, żeby osiągnąć sukces i wskazujemy dziecku, co już osiągnęło,
czego się nauczyło, a co jeszcze przed nim i jak to zrobić. Sięgamy po
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO. Robimy to na miarę potrzeb i możliwości
każdego dziecka. Wierzymy w dzieci i ich możliwości. Wiemy, jak wspierać je we
wzrastaniu i osiąganiu samodzielności. I pomagamy w razie potrzeby z zastosowaniem pomocy
psychologiczno-pedagogicznej i w ramach kształcenia uczennic i uczniów o
specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Uczennice i uczniowie mają możliwość uczenia się w mniej licznych KLASACH INTEGRACYJNYCH – razem ze zdrowymi i pełnymi energii dziećmi uczą się te, którym przydaje się pomoc drugiego nauczyciela ze względu na orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na spektrum autyzmu, słabosłyszenia, słabowidzenia czy inne niepełnosprawności. To cenne doświadczenie uczy dzieci wzajemnego szacunku i troski, umiejętnego pomagania, doceniania w ludziach różnorodności, harmonijnego współdziałania. Uczy też wiary, jak „niemożliwe” staje się „możliwe”.
DOBRE MIEJSCE to nowoczesny, wygodny i przestronny budynek:
· - jasne i przytulne sale lekcyjne, estetycznie
umeblowane, wyposażone w pomoce dydaktyczne, komputery, tablety, projektory,
tablice multimedialne, monitory interaktywne, ozoboty, roboty i gry do nauki
programowania
· - biblioteka z książkami dla dzieci i młodzieży w
formie tradycyjnej, w formie audiobooków i na czytnikach Kindla – KINDLOTEKA wspierana
przez firmę AMAZON, miejsce czytania, ciszy i grania
· - przestronne i estetyczne dwie sale świetlicy
szkolnej
· - sala komputerowa z wyposażeniem wg programu Laboratoria
Przyszłości
· - sala do pracy metodą projektu edukacyjnego
· - pracownia „Pod chmurką” na powietrzu do zajęć
przyrodniczych sfinansowana przez WFOŚiGW w Katowicach i UM Chorzów
· - dwie sale gimnastyczne, siłownia dla starszych
uczniów, zajęcia na basenie dla kl. 4 i hali sportowej w KS Hajduki
· - w ramach Budżetu Obywatelskiego w roku 2025
powstanie nowe wielofunkcyjne boisko
· - sala do zajęć ruchowych w ramach zajęć
rewalidacyjnych
· - przyjazne gabinety pedagoga i psychologa.
Dla MŁODEGO CZŁOWIEKA, żeby działo się ciekawie i z sensem:
· - idee SZKOŁY WSPÓŁPRACY realizowane przez
Samorząd Uczniowski i Radę Rodziców
· - WOLONTARIAT – sztab WOŚP, współpraca z fundacjami na rzecz zwierząt, wolontariat uczniowski w przedszkolu, w domach seniora, w hospicjum
· - budżet uczniowski – uczniowie mają wpływ, na jakie potrzeby w szkole wydamy pieniądze
- projekty: Mały Mistrz - zajęcia WF dla młodszych dzieci, Szkoła Międzypokoleniowa, Ratujemy i umiemy ratowac
· - inspirujące i ciekawe wyjścia edukacyjne, wycieczki
· - Bal Zimowy – zabawa w karnawale
· - udział w akcjach, projektach i konkursach
· - Uniwersytet Dziecięcy – dzięki zabawie poznajemy
wartość uczenia się
· - Turniej Przedszkolaków dzielnicy Batory "Żyjmy zdrowo na sportowo"
· - edukacja regionalna - pielęgnujemy nasze
korzenie
· - bogata oferta ciekawych, edukacyjnych i rozwijających zajęć
pozalekcyjnych prowadzonych na terenie szkoły przez podmioty zewnętrzne i UKSy.
NAUCZYCIELE doświadczeni i nieustająco uczący się nadal –
dla swoich uczniów:
· - profesjonaliści w swoim zawodzie: wychowawcy,
nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, nauczyciele przedmiotów, pedagog szkolny,
pedagog specjalny, psycholog, logopedzi, specjaliści w pracy z dziećmi ze
spektrum autyzmu, oligofrenopedagodzy, tyflopedagodzy, surdopedagodzy
· - dbają o wysoki poziom merytoryczny lekcji i
zajęć, pracują innowacyjnie, stosują metody aktywne i aktywizujące
· - organizują dla uczniów konkursy, wyjścia i
wycieczki
· - przygotowują uczniów do różnorodnych konkursów,
w których ci odnoszą sukcesy
· - uczniowie zdolni realizują indywidualny program
nauki
· - wspólnie z uczniami realizują wiele projektów
adekwatnych do wieku uczennic i uczniów
· - wielu z nich to egzaminatorzy Okręgowej Komisji
Egzaminacyjnej, sprawdzający egzaminy zewnętrzne po 8 klasie i maturalne.
W partnerski sposób towarzyszmy RODZICOM w wychowaniu i
edukacji ich dzieci, rekomendujemy rozwiązania, wskazujemy możliwości, ściśle
współpracujemy, dbamy o dobry przepływ informacji.
Rodzice tworzą Szkolną Radę Rodziców - są zaangażowani w sprawy i działania szkoły, doradzają, opiniują, organizują m.in. Charytatywny Bal Karnawałowy Rodziców i inne działania, wspierają finansowo.
BEZPIECZNE MIEJSCE i wygodne:
· - osobista szafka dla każdego ucznia
· - budynek bez barier architektonicznych dla osób z
niepełnosprawnością ruchową
· - w szkole jest ciszej – nie mamy dzwonków,
wyciszyliśmy jadalnię i świetlicę
· - opieka medyczna pielęgniarki szkolnej, gabinet
· - wokół szkoły - tartanowe boisko, stół do gry w
tenisa stołowego, zieleńce z ławeczkami, ogród, plac zabaw Podwórko Talentów
NIVEA
· - pomieszczenia i teren wokół budynku objęte
monitoringiem wizyjnym
· - wejście monitoruje pracownik obsługi
· - wygodny dojazd i parkowanie od ul. Czempiela i
od ronda z ul. Graniczną.
ŚWIETLICA SZKOLNA:
· - zapewnia opiekę uczniom w czasie pracy rodziców
· - w ramach zajęć: gry, zabawy, różnorodne zajęcia
· - realizuje projekty m.in.: Wyzwanie Chrumasa,
Bajki Pomagajki, I TY możesz uratować świat, Megamisja, Europa i JA, Zabawy ze
sztuką
· - dobrze wyposażona w gry i zabawy dla młodszych
dzieci.
DOBRE JEDZENIE:
· - dwudaniowe smaczne obiady
· - przestronna jadalnia
· - najmłodsi jedzą bez pośpiechu
· - unijne programy dla szkół „Mleko w szkole”, „Owoce
w szkole”.
- zajęcia w świetlicy szkolnej: gry, zabawy, zajęcia plastyczne, zajęcia techniczne, zajęcia dydaktyczne, zajęcia przyrodniczo-matematyczne, zajęcia rekreacyjno-ruchowe, zajęcia taneczne, umuzykalniające, kreatywne zajęcia wyciszające i relaksacyjne, głośnego czytania, zajęcia z wykorzystaniem środków audiowizualnych, nauka przez doświadczenie, zajęcia ruchowe na świeżym powietrzu i w sali gimnastycznej
- kółko muzyczne - zespoły Gwiazdeczki i Akolada
- kółko informatyczne - przygotowanie do konkursów i udział w projektach
- zajęcia przygotowujące do egzaminu po 8 klasie
Otrzymaliśmy wiele certyfikatów potwierdzających wysoką
jakość naszej pracy: Szkoła Odkrywców Talentów, Szkoła w Ruchu, Przyjazna
Szkoła, Szkoła Pozytywnego Myślenia, Szkoła Współpracy, Szkoła bez przemocy,
Europejska Odznaka eTwinning, Europe Code Week, Szkoła „Megamisja”.