Nasze Przedszkole, wybudowane w 1953 roku, położone jest w cichej dzielnicy, o niskiej zabudowie i licznymi ogródkami przydomowymi, z dala od głównych arterii komunikacyjnych, ale jednocześnie z dobrym dojazdem. Parterowy, niepodpiwniczony budynek - ocieplony, z wymienionymi oknami, dobudowanym wiatrołapem i podjazdem dla niepełnosprawnych, po termomodernizacji w 2008r. nabrał nowoczesnego charakteru. Budynek znajduje się w dużym ogrodzie, w którym po modernizacji i likwidacji ograniczających alejek, dzieci dysponują zielonym terenem ponad 4 tys.m2, zaspokajającym wszelkie potrzeby ruchowe, umożliwiającym różnorodną działalność dydaktyczną, a także dającym nieograniczone możliwości eksploracyjne.
Przedszkole jest stosunkowo małą, 4-oddziałową placówką, co sprzyja niewątpliwie szybkiej integracji całej społeczności i wytworzeniu rodzinnej atmosfery. Posiada własną kuchnię, hol spełniający funkcję sali zabaw, sali rytmicznej, sali gimnastycznej, sceny teatralnej i tanecznej; dwie, wyremontowane łazienki dla dzieci, monitor interaktywny, gabinet logopedy spełniający jednocześnie funkcję gabinetu psychologa, terapii pedagogicznej, pokoju nauczycielskiego, biblioteki i pokoju dla konsultacji z Rodzicami. Przedszkole zaspokaja specjalne potrzeby edukacyjne dzieci, zatrudniając rehabilitanta, neurologopedę, pedagoga specjalnego, psychologa, specjalistę terapii pedagogicznej oraz Terapii Ręki i SI. Przed rozpoczęciem każdego kolejnego roku szkolnego, wszystkie nowoprzyjęte dzieci, mają możliwość udziału w projekcie "Tydzień integracyjny", w ramach którego, w ostatnim tygodniu sierpnia, dzieci wraz z Rodzicami, spotykają się codziennie w przedszkolu na wspólnych zabawach, działaniach i "oswajaniu" przedszkolnej rzeczywistości.
Zgodnie z wypracowaną koncepcją pracy i autorskim programem wychowania przedszkolnego "Pod czterolistną koniczynką - wychowanie do wartości", Nauczyciele naszego Przedszkola, od wielu już lat główny nacisk kładą na takie organizowanie procesu edukacyjnego, aby motywować wieloobszarową, samodzielną aktywność dziecka w umiejętnej współpracy dziecka z zespołem rówieśników. Dlatego w naszym Przedszkolu dzieci nie pracują "na pakietach wydawniczych", ale nabywają kompetencji w działaniu i zabawie, z wykorzystaniem metod czynnościowych oraz autorskich kart pracy, fiszek autokreatywnych i autokorektywnych, opracowywanych na bieżąco przez nauczycieli Przedszkola, jako element realizowanych zasad twórczej pedagogiki C. Freineta. Przedszkolaki mają także swoje grupowe Galerie Arcydzieł oraz Salonik literacki do prezentacji swobodnych tekstów. Korzystają z zestawów komputerowych zintegrowanych z drukarkami, z przedszkolnej biblioteczki "Książeczki z naszej półeczki", podejmują działania na terenie "Zielonej sali" w ogrodzie oraz w czasie licznych wycieczek tematycznych, wykorzystując edukacyjny potencjał środowiska rodzinnego i lokalnego. Od wielu lat realizowany jest projekt "Jak ryba w wodzie" - w trakcie którego, wszystkie dzieci 6 letnie zdobywają umiejętność pływania podczas zajęć pływackich na basenie Szkoły Podstawowej nr 21. Podobnie wieloletnią tradycją cieszy się realizacja projektów "Mały Traper" oraz "Zielone Przedszkole", które rozwijają zainteresowania geografią, przyrodą, turystyką, rekreacją i aktywnym wypoczynkiem. Ponadto przedszkole współpracuje z Klubem Sportowych RUCH CHORZÓW, realizując projekt sportowy NIEBIESKIE PRZEDSZKOLA, w ramach którego wszystkie dzieci 5 i 6 letnie biorą udział w zajęciach sportowych organizowanych na terenie ogrodu przedszkolnego, a w miesiącach jesienno-zimowych - na sali sportowej przy ul. Omańkowskiej. Od przyszłego roku szkolnego planujemy także powrót do realizacji Programu autorskiego "To proste!" rozwijającego dziecięce kompetencje w zakresie użytkowania komputera w zakresie edytora graficznego PAINT i edytora tekstowego WORD, a także do organizowania popołudniowych zajęć rozwijających zainteresowania i "talenty" oraz zajęć wspomagających rozwój kompetencji manualnych i koordynację ruchową: "Gimnastyka Mózgu".
Koncepcja funkcjonowania naszego Przedszkola ma więc na celu autentyczne skupienie się na dziecku, stworzenie takiej przestrzeni opieki, wychowania i nauczania-uczenia się, aby przebywające w nim dzieci żyły pełnią dziecięcego życia i rozwijały się na miarę swoich sił rozwojowych, aby poznawały i rozwijały swoje zainteresowania, uzdolnienia i wrodzony potencjał w atmosferze dobrej zabawy, poczucia bezpieczeństwa i podążania za jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami.
Na terenie przedszkola na życzenie Rodziców, organizowane są odpłatne zajęcia dodatkowe po godzinach działalności placówki. W roku szkolnym 2024/2025 organizowano:
- FIGULINA: zajęcia sensoryczno-sportowe
-KIDS SPORT: zajęcia ogólno-sportowe
-EKSPERYMENTY
-KARATE
-ŚLĄZACZEK: zajęcia ogólno-sportowe pod katem piłki nożnej
-BALET
-SZKOŁA SZACHOWA
-AKROBATYKA
-JĘZYK ANGIELSKI
W Przedszkolu są zatrudnieni:
- 6 nauczycieli wychowania przedszkolnego z pełnymi kwalifikacjami
- 1 specjalista neurologopeda
- 1 psycholog
- 2 pedagogów specjalnych
- 1 rehabilitant
- 1 terapeuta pedagogiczny
- 2 specjalistów terapii SI
- 1 specjalista Terapii Ręki
- 1 specjalista j. angielskiego
- 1 katecheta
- pomoce wychowawcze dla dzieci z orzeczeniami za zgodą Organu Prowadzącego
- 4 woźne oddziałowe
- intendent
- kucharka i pomoce kuchenne
Języki obce
Ogródek przedszkolny
Osobny budynek
Religia
Ułatwienia dla niepełnosprawnych