POLITYKA PRYWATNOŚCI SYSTEMU NABÓR
WSTĘP
Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników w związku z korzystaniem przez nich z usługi rekrutacji do wszystkich szczebli placówek oświatowych: przedszkoli, szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych poprzez system Nabór.
Biorąc pod uwagę możliwość wprowadzania nowych usług w systemie Nabór, ewentualne zmiany prawa w zakresie ochrony danych osobowych oraz rozwój naszego systemu, zastrzegamy sobie prawo do zmiany w polityce prywatności naszego systemu. O wszelkich zmianach będziemy informować w sposób widoczny i zrozumiały.
DEFINICJE
System Nabór – system informatyczny pozwalający na rekrutację do placówek oświatowych taki jak: przedszkola, szkoły podstawowe oraz szkoły ponadpodstawowe.
Dane osobowe – wszelkie informacje, które identyfikują lub w połączeniu z innymi informacjami mogą identyfikować użytkownika, takie jak: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, IP urządzenia użytkownika oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików coockies.
Przetwarzanie – to wszelkie działania wykonywane na danych osobowych, takie jak: zbieranie, przechowywanie, analizowanie czy usuwanie.
Polityka – niniejsza Polityka prywatności.
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Użytkownik – to każda osoba fizyczna (np. kandydat do placówki oświatowej, rodzic bądź opiekun prawny), która dokona rejestracji w systemie lub korzysta ze systemu.
DANE OSOBOWE
-
Aministratorem danych osobowych czyli podmiotem, który decyduje o celach i sposobach przetwarzania danych jest Instytut Chemii Bioorganicznej Polskiej Akademii Nauk w Poznaniu Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe z siedzibą w Poznaniu przy ulicy Z.Noskowskiego 12/14, 61-704 Poznań, tel. 61 852 85 03, e-mail ibch@ibch.poznan.pl
-
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej pisząc na adres: Inspektor Ochrony Danych, ul. Z.Noskowskiego 12/14, 61-704 Poznań lub wysyłając e-mail na adres: dpo@ibch.poznan.pl
-
W trosce o bezpieczeństwo powierzonych nam danych opracowaliśmy wewnętrzne procedury i zalecenia, które mają zapobiec udostępnieniu danych osobom nieupoważnionym. Kontrolujemy ich wykonanie i stale sprawdzamy ich zgodność z odpowiednimi aktami prawnymi – ustawą o ochronie danych osobowych, ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także wszelkiego rodzaju aktów wykonawczych.
-
Dane osobowe przetwarzane są na podstawie dobrowolnej zgody wyrażanej przez Użytkownika oraz w przypadkach, w których przepisy prawa upoważniają Administratora do przetwarzania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
-
System Nabór realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniach w następujący sposób:
-
poprzez dobrowolne wprowadzenie w formularzach informacji
-
poprzez gromadzenie plików „cookies”
-
Dane osobowe przetwarzane są w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji dziecka do placówki oświatowej.
-
Dane osobowe pozostawione w systemie Nabór mogą zostać ujawnione organom publicznym lub osobom trzecim, którzy zgłoszą stosowne żądanie, na podstawie przepisów prawa
-
Okres przechowywania danych w systemie Nabór będą przetwarzane co do zasady:
- do czasu zakończenia świadczenia usługi, w szczególności do czasu usunięcia konta
- do czasu wycofania wyrażonej zgody (o ile zgoda była jedyną podstawą prawną)
- do momentu ustania uzasadnionego interesu administratora (np. okres przedawnienia roszczeń) lub do czasu zgłoszenia sprzeciwu
W przypadku braku przesłanki, dane zostaną zanonimizowane lub usunięte.
-
Osobie, której dane są przetwarzane przysługują następujące uprawnienia:
-
prawo do informacji o przetwarzaniu danych osobowych – przekazanie informacji o przetwarzanych danych, takich jak: cel i podstawa prawna, zakres posiadanych danych, podmiotach którym dane są ujawniane oraz planowanym terminie ich usunięcia
-
prawo do sprostowania – możliwość poprawiania danych osobowych w przypadku, gdy są one nieprawidłowe lub niekompletne
-
prawo do usunięcia danych – możliwość usunięcia danych, gdy:
- dane nie są już niezbędne dla celów, dla których zostały zebrane;
-
wycofano zgodę na przetwarzanie danych i był to jedyna podstawa przetwarzania;
-
zgłoszono skuteczny sprzeciw wobec przetwarzania danych;
-
dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem;
-
wywiązano się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa;
- dane zostały zebrane w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną oferowanych dziecku;
-
prawo do ograniczenia przetwarzania – możliwość żądania ograniczenia przetwarzania danych, gdy:
-
dane są nieprawidłowe, wówczas ograniczenie przetwarzania nastąpi przez okres niezbędny na zweryfikowanie ich poprawności;
-
przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem;
-
dane będą potrzebne do obrony lub dochodzenia roszczeń;
-
zostanie wniesiony sprzeciw
-
prawo do wycofania zgody – możliwość wycofania zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed wycofaniem zgody.
-
prawo do wniesienia skargi – możliwość wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Oso owych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
PLIKI COOKIES
Pliki Cookies to niewielkie pliki tekstowe wysyłane i instalowane na urządzeniu Użytkownika przeglądającego system Nabór. Cookies zbiera informacje ułatwiające korzystanie ze strony internetowej, np. poprzez zapamiętywanie odwiedzin Użytkownika w systemie.
Pliki Cookies wykorzystywane w systemie Nabór obejmują:
- dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
- utrzymania sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisów ponownie wpisywać loginu i hasła.